TIK w edukacji
TIK w edukacji
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
- Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej i szkolnej
- Pedagodzy i doradcy zawodowi
- Psychologowie i terapeuci pracujący z dziećmi i młodzieżą
- Osoby dorosłe zainteresowane wykorzystaniem tik w edukacji
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji28-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie ma na celu dostarczenie niezbędnych umiejętności do skutecznego włączania technologii i zasobów cyfrowych w codziennej pracy edukacyjnej, co przyczyni się do podniesienia jakości nauczania i angażowania uczniów w proces edukacyjny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady prawa autorskiego i licencji Creative Commons oraz potrafi je zastosować w praktyce. | Kryteria weryfikacji Prawidłowe rozpoznanie licencji Creative Commons, poprawność zastosowania zasad prawa autorskiego w zadaniach praktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zidentyfikować zasoby edukacyjne dostępne w domenie publicznej oraz na wolnych licencjach. | Kryteria weryfikacji Umiejętność wskazania przykładów zasobów dostępnych na wolnych licencjach i oceny ich przydatności w pracy nauczyciela. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie funkcje platform edukacyjnych oraz potrafi tworzyć zasoby edukacyjne | Kryteria weryfikacji Praktyczne umiejętności tworzenia zasobów na platformach edukacyjnych, poprawność wykorzystania dostępnych narzędzi | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi zaproponować zastosowanie nowoczesnych technologii. | Kryteria weryfikacji Ocena pomysłów na praktyczne zastosowanie technologii w nauczaniu, innowacyjność i kreatywność propozycji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik zna możliwości Canvy i potrafi tworzyć materiały edukacyjne w tym narzędziu. | Kryteria weryfikacji Poprawność tworzenia projektów graficznych w Canvie, umiejętność dostosowania projektów do potrzeb edukacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik rozumie zastosowanie sztucznej inteligencji w edukacji i potrafi wykorzystać dostępne narzędzia. | Kryteria weryfikacji Ocena znajomości narzędzi AI w edukacji oraz umiejętność ich zastosowania w różnych scenariuszach edukacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi współpracować z innymi nauczycielami w celu tworzenia wspólnych zasobów edukacyjnych i wymiany materiałów. | Kryteria weryfikacji Umiejętność wskazania przykładów zasobów dostępnych na wolnych licencjach i oceny ich przydatności w pracy nauczyciela. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Blok 1: Prawo autorskie a materiały edukacyjne
- Zapoznanie uczestników z licencjami Creative Commons.
- Wyjaśnienie zasad prawa autorskiego, prawa do cytowania oraz używania cudzego materiału.
- Jak chronić własne prace i materiały edukacyjne przed nieautoryzowanym wykorzystaniem.
- Dyskusja na temat odpowiedzialnego korzystania z zasobów dostępnych w Internecie.
Blok 2: Otwarte zasoby
- Przegląd zasobów edukacyjnych dostępnych w domenie publicznej oraz na wolnych licencjach.
- Prezentacja darmowych narzędzi do tworzenia materiałów interaktywnych.
- Omówienie metod udostępniania zasobów innym nauczycielom i uczniom, a także ich wykorzystanie w edukacji zdalnej.
Blok 3: Platformy umożliwiające tworzenie zasobów edukacyjnych
- Przedstawienie platform edukacyjnych, które oferują dostęp do gotowych materiałów, oraz narzędzi pozwalających na tworzenie własnych zasobów.
- Omówienie przykładów platform, takich jak Moodle, Edmodo, Google Classroom.
Blok 4: Roboty w edukacji:
- Wprowadzenie do podstaw robotyki i kodowania dla najmłodszych
- Przykłady sprawdzonych, prostych w użyciu robotów edukacyjnych (np. Bee-Bot, Ozobot, Photon)
- Projektowanie zajęć z robotami
- Integracja robotyki z przedmiotami ogólnokształcącymi (język polski, matematyka, przyroda)
- Kształtowanie u dzieci kompetencji przyszłości
Blok 5: Canva w edukacji
- Prezentacja narzędzia Canva i jego możliwości, w tym funkcji dostępnych w wersji edukacyjnej.
- Warsztaty tworzenia własnych projektów graficznych: plakaty, infografiki, materiały multimedialne.
- Zastosowanie Canvy w codziennej pracy nauczyciela, w tym do przygotowania materiałów wizualnych dla uczniów.
Blok 6: Wykorzystanie AI w edukacji
- Wprowadzenie do sztucznej inteligencji i jej zastosowań w edukacji.
- Omówienie dostępnych narzędzi AI wspierających proces nauczania, takich jak systemy rekomendacji, asystenci edukacyjni, analiza wyników uczniów.
- Przykłady użycia AI w tworzeniu testów, ocenianiu prac, a także w tworzeniu spersonalizowanych ścieżek edukacyjnych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Prawo autorskie a materiały edukacyjne | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Otwarte zasoby | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Platformy umożliwiające tworzenie zasobów edukacyjnych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:35 | Godzina zakończenia 18:35 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Platformy umożliwiające tworzenie zasobów edukacyjnych c.d. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Roboty w edukacji: | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Canva w edukacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:35 | Godzina zakończenia 18:35 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Canva w edukacji c.d. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Wykorzystanie AI w edukacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 17:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Wykorzystanie AI w edukacji c.d. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:35 | Godzina zakończenia 18:20 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja /test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 18:20 | Godzina zakończenia 18:35 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt w wersji elektronicznej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Połączenie internetowe – szerokopasmowe przewodowe lub bezprzewodowe (3G lub
4G/LTE), Głośniki i mikrofon – wbudowana lub podłączane na USB lub bezprzewodowe bluetooth, Kamera internetowa lub
kamera internetowa HD - wbudowana lub podłączana na USB lub, kamera video HD lub HD z kartą przechwytywania wideo
OBSŁUGIWANE PRZEGLĄDARKI: Windows: IE 11+, Edge 12+, Firefox 27+, Chrome 30+; Mac: Safari 7+, Firefox 27+, Chrome
30+; Linux: Firefox 27+, Chrome 30+
MINIMALNE WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROCESORA I PAMIĘCI RAM: Procesor: Pojedynczy rdzeń 1Ghz lub
wyższy, Pamięć RAM: N/A