Szkolenie: Zrównoważony rozwój umiejętności osobistych: Zielone kompetencje w zakresie negocjacji i komunikacji interpersonalnej
Szkolenie: Zrównoważony rozwój umiejętności osobistych: Zielone kompetencje w zakresie negocjacji i komunikacji interpersonalnej
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Usługa szkoleniowa jest skierowana do osób, które:
- chcą rozwijać swoje kompetencje w obszarze komunikacji i negocjacji z uwzględnieniem wartości środowiskowych i zasad zrównoważonego rozwoju,
- są zainteresowane tematyką zielonej transformacji i pragną lepiej rozumieć jej wpływ na życie zawodowe i społeczne,
- pracują z ludźmi – w zespołach, z klientami, partnerami biznesowymi – i chcą budować relacje oparte na odpowiedzialności i autentyczności,
- chcą efektywnie mówić o ekologii i zmianach klimatycznych – inspirująco, a nie moralizatorsko,
- szukają praktycznych narzędzi do prowadzenia rozmów i negocjacji w duchu ESG, niezależnie od branży czy stanowiska.
Szkolenie jest odpowiednie zarówno dla osób z doświadczeniem w temacie, jak i dla tych, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z zielonymi kompetencjami.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji23-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa prowadzi do rozwijania zielonych kompetencji w obszarze komunikacji i negocjacji, niezbędnych do skutecznego wdrażania zasad zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności środowiskowej w środowisku biznesowym, w tym do projektowania prośrodowiskowych strategii komunikacyjnych, stosowania technik negocjacyjnych zgodnych z realiami ESG oraz budowania relacji opartych na wartościach, zaufaniu i odpowiedzialności społecznej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Rozpoznaje kluczowe pojęcia związane z zieloną transformacją, zieloną gospodarką i zielonymi kompetencjami. | Kryteria weryfikacji - Idenfikuje pojęcia: zielona transformacja, zielona gospodarka, zielone kompetencje.Rozróżnia pojęcia i przypisuje je do odpowiednich kontekstów biznesowych oraz rozpoznaje zastosowanie tych pojęć w przykładach praktycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wiedza:Uwzględnia wyzwania oraz oczekiwania interesariuszy w kontekście komunikacji prośrodowiskowej. | Kryteria weryfikacji - Wymienia główne grupy interesariuszy i ich oczekiwania w kontekście ESG oraz identyfikuje potencjalne bariery w komunikacji z interesariuszami. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Wiedza:Tworzy zrozumienie roli komunikacji, storytellingu i negocjacji w procesie transformacji ESG. | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia znaczenie komunikacji i narracji w zmianach organizacyjnych. Wskazuje przykłady skutecznego storytellingu z obszaru zrównoważonego rozwoju oraz łączy techniki komunikacyjne z celami ESG w kontekście negocjacyjnym. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Wiedza:Kreuje świadomość zagrożeń, takich jak greenwashing i brak zaufania, oraz sposobów ich przezwyciężania. | Kryteria weryfikacji - Rozpoznaje symptomy greenwashingu w praktyce komunikacyjnej, wskazuje przyczyny utraty zaufania i ich konsekwencje w kontekście ESG oraz proponuje działania komunikacyjne i negocjacyjne budujące autentyczność. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Umiejętności:Wykorzystuje techniki komunikacyjne, takie jak język korzyści, komunikacja empatyczna czy storytelling, w kontekście prośrodowiskowym. | Kryteria weryfikacji - Stosuje adekwatne techniki komunikacyjne w odniesieniu do tematu ekologii, dobiera język do odbiorcy i kontekstu, tworzy spójny i angażujący przekaz prośrodowiskowy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności:Projektuje zielone komunikaty dostosowane do różnych grup odbiorców (media, klienci, pracownicy). | Kryteria weryfikacji - Tworzy zróżnicowane komunikaty odpowiadające potrzebom poszczególnych grup interesariuszy, uwzględnia kanał komunikacji, język i styl przekazu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności:Wykorzystuje narzędzia negocjacyjne do włączania aspektów środowiskowych w rozmowy biznesowe, również w trudnych warunkach (np. z partnerem niepodzielającym wartości ESG). | Kryteria weryfikacji - Wykorzystuje strategie negocjacyjne dostosowane do sytuacji, podejmuje próbę włączenia tematów środowiskowych w sposób przekonujący, reaguje na opór rozmówcy z użyciem technik miękkich. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Umiejętności:Analizuje i rozwiązuje realne przypadki komunikacyjno-negocjacyjne dotyczące ESG, wykorzystując praktyczne ćwiczenia i symulacje. | Kryteria weryfikacji - Dokonuje analizy przypadku z uwzględnieniem kontekstu ESG, formułuje możliwe rozwiązania, uzasadnia swój wybór, prezentuje strategię komunikacyjno-negocjacyjną. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Kreuje postawę otwartości, odpowiedzialności i zaangażowania w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. | Kryteria weryfikacji - Wykazuje gotowość do podejmowania działań prośrodowiskowych, wyraża swoje wartości w sposób spójny z ideą zrównoważonego rozwoju, aktywnie uczestniczy w pracy grupowej i refleksji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Buduje autentyczność i zaufanie w relacjach z interesariuszami poprzez odpowiednią postawę komunikacyjną. | Kryteria weryfikacji - Posługuje się spójnym i transparentnym językiem, reaguje w sposób empatyczny i konstruktywny, potrafi przyznać się do ograniczeń i wyrażać gotowość do współpracy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Tworzy przestrzeń do konstruktywnego dialogu i współpracy, nawet w sytuacjach konfliktowych lub sceptycznych. | Kryteria weryfikacji - Wykorzystuje techniki aktywnego słuchania i dialogu, wspiera poszukiwanie rozwiązań, nie eskaluje konfliktu, dostrzega potrzeby i emocje innych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Projektuje indywidualny plan rozwoju zielonych kompetencji i ich wdrażania w środowisku zawodowym. | Kryteria weryfikacji - Tworzy realistyczny i konkretny plan rozwoju własnych kompetencji zielonych, określa cele, działania i sposoby monitorowania postępów, odnosi plan do swojego kontekstu zawodowego. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
BLOK I: Zielona świadomość i komunikacja (8h)
1. Wprowadzenie do zielonej transformacji i zielonych kompetencji
- Czym są zielone kompetencje i zielona gospodarka?
- Rola komunikacji i negocjacji w transformacji ESG
- Oczekiwania interesariuszy wobec biznesu w kontekście zmian klimatycznych
- Wyzwania i szanse w zielonej komunikacji
- Mini-dyskusja: co oznacza "zielony biznes" w Twoim otoczeniu?
2. Zielona komunikacja – język wartości i odpowiedzialności
- Jak mówić o środowisku, by inspirować, a nie moralizować?
- Storytelling w kontekście zrównoważonego rozwoju
- Techniki komunikacji wspierające zmianę postaw (np. język korzyści, komunikacja empatyczna)
- Ćwiczenia praktyczne: tworzenie przekazów do różnych grup (klienci, pracownicy, media)
- Analiza przykładów dobrych i złych praktyk z rynku
3. Zielona komunikacja w działaniu – warsztat kreatywny
- Tworzenie własnych zielonych komunikatów i mikro-kampanii
- Praca w grupach: komunikat wartościowy vs. greenwashing
- Feedback od trenera i grupy
Refleksja i podsumowanie dnia
- Najważniejsze wnioski
- Runda refleksji: co biorę dla siebie?
BLOK II: Zielone negocjacje i działania praktyczne (8h)
1. Sztuka negocjacji w kontekście ESG
- Zielone negocjacje: jak włączać tematy środowiskowe w rozmowy biznesowe
- Model win-win w zrównoważonym rozwoju
- Budowanie zaufania i długofalowej współpracy
- Case study: negocjacje z partnerem „niezainteresowanym ekologią”
- Ćwiczenia symulacyjne (role-play)
2. Bariery i opory w komunikacji ekologicznej – jak je przełamywać?
- Czym jest greenwashing i jak go rozpoznać?
- Techniki rozbrajania sceptycyzmu
- Rozmowa z trudnym klientem/interesariuszem – scenki i analiza
- Autentyczność w działaniu jako klucz do zaufania
3. Praktyka: symulacje i analiza przypadków
- Praca w grupach nad konkretnymi scenariuszami ESG
- Symulacje komunikacyjne i negocjacyjne (z użyciem realnych przykładów)
- Informacja zwrotna od trenera i uczestników
- Wypracowanie dobrych praktyk
4. Podsumowanie i plan działania
- Kluczowe wnioski i refleksja z całego szkolenia
- Tworzenie indywidualnych planów wdrożeniowych
- Jak dalej rozwijać zielone kompetencje?
Dodatkowe informację o usłudze:
- Usługa świadczona jest w godzinach zegarowych, gdzie jedna godzina odpowiada: 60 minut
- W polu "Liczba godzin usługi", wymiar czasowy szkolenia wyrażony jest w godzinach zegarowych
- Przerwy są wliczone w całkowity czas trwania usługi
- Metody aktywizujące: dyskusje grupowe, studia przypadków, obserwacja, ćwiczenia planowania integracji, analiza przypadków, warsztaty refleksyjne, role-playing
- Warunki organizacyjne: Zajęcia będą odbywały się w jednej grupie bez podziału na podgrupy, firma szkoleniowa zapewnia materiały szkoleniowe niezbędne do realizacji usługi
- Organizator zapewnia dostępność usługi rozwojowej dla osób ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z obowiązującymi przepisami. Dostosowujemy nasze usługi do indywidualnych wymagań uczestników, aby zapewnić pełne uczestnictwo i komfort w trakcie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 11 Wprowadzenie do zielonej transformacji i zielonych kompetencji | Prowadzący Andrzej Mika | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 11 Zielona komunikacja – język wartości i odpowiedzialności | Prowadzący Andrzej Mika | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Mika | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 11 Zielona komunikacja w działaniu – warsztat kreatywny | Prowadzący Andrzej Mika | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 11 Refleksja i podsumowanie dnia | Prowadzący Andrzej Mika | Data realizacji zajęć 24-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 11 Sztuka negocjacji w kontekście ESG | Prowadzący Andrzej Mika | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 11 Bariery i opory w komunikacji ekologicznej – jak je przełamywać? | Prowadzący Andrzej Mika | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 11 Przerwa obiadowa | Prowadzący Andrzej Mika | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 11 Praktyka: symulacje i analiza przypadków | Prowadzący Andrzej Mika | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 11 Podsumowanie | Prowadzący Andrzej Mika | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 11 Walidacja szkolenia | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 25-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto312,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto312,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Andrzej Mika
Współtworzy i wdraża programy rozwojowe m.in. dla firm: UPC Polska, Media Saturn Holding Group Polska, Superauto.pl, Bank Millennium, Orange.
Jest dyplomowanym coachem i trenerem, absolwentem Akademii Profesjonalnego Coachingu w Centrum Szkoleń i Psychologii Biznesu oraz Noble Manhattan Coaching. Posiada również kwalifikacje jako certyfikowany konsultant Extended DISC (analiza stylów zachowań) i MTQ48 (diagnoza odporności psychicznej), co wspiera jego pracę w budowaniu świadomych i odpornych zespołów gotowych na zmiany środowiskowe i organizacyjne.
Dotychczas współpracował z uznanymi ośrodkami szkoleniowymi, m.in. Instytut Psychoedukacji i Rozwoju Integralnego w Krakowie, McHayes & StewardGroup, Pegaz Group i Human Skills. W swojej pracy łączy doświadczenie biznesowe z wiedzą psychologiczną i rozwojową, wspierając uczestników w budowaniu postaw i kompetencji niezbędnych do prowadzenia odpowiedzialnego, zielonego dialogu w organizacjach.
Posiada wykształcenie wyższe. Doświadczenie zdobył nie wcześniej niż 5 lat wstecz.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt materiałów szkoleniowych dostosowanych tematycznie do realizowanej usługi rozwojowej: Szkolenie: Zrównoważony rozwój umiejętności osobistych: Zielone kompetencje w zakresie negocjacji i komunikacji interpersonalnej.