Szkolenie: "Profesjonalna Obsługa Klienta w Erze Zielonej Gospodarki i Zrównoważonego Rozwoju"
Szkolenie: "Profesjonalna Obsługa Klienta w Erze Zielonej Gospodarki i Zrównoważonego Rozwoju"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Sprzedaż
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby dorosłe, chcące podnieść swoje umiejętności, kompetencje w zakresie profesjonalnej obsługi klienta w erze zielonej gospodarki. Szczególnie skorzystają na nim: pracownicy działów obsługi klienta, menadżerowie sprzedaży sprzedawcy / handlowcy oraz wszystkie osoby, które na co dzień mają do czynienia ze sprzedażą i marketingiem. Od uczestników szkolenia nie jest wymagana wiedza ani uprzednie doświadczenie związane ze sprzedażą. Wymagane są natomiast podstawowe umiejętności komunikacyjne..
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotuje uczestników do świadczenia profesjonalnej obsługi klienta, uwzględniającej zasady zrównoważonego rozwoju i zielonej gospodarki, budowania relacji z klientami w sposób świadomy ekologicznie i zgodny z wartościami zrównoważonego rozwoju, wdrażania proekologicznych praktyk w codziennych interakcjach z klientami oraz komunikowania wartości marki związanych z odpowiedzialnością środowiskową.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje podstawy zielonej gospodarki i zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia jak działaniaproekologiczne wpływają na wizerunek marki i lojalność klientów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik wdraża umiejętnościbudowania relacji z klientami w duchu zrównoważonego rozwoju | Kryteria weryfikacji stosuje techniki komunikacjipodkreślające proekologiczne wartości i misję organizacji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Angażuje klientów w działaniaprośrodowiskowe, np. wybór ekologicznych opcji produktów lub usług. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Efektywnie komunikuje wartości markizwiązane z zieloną gospodarką | Kryteria weryfikacji Tworzy jasne i spójne przekazypromujące odpowiedzialność środowiskową firmy | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Odpowiada na pytania i zastrzeżeniaklientów dotyczące ekologicznych rozwiązań | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Wdraża proekologiczne praktyki wproces obsługi klienta | Kryteria weryfikacji Projektuje plan wdrożeniaproekologicznych praktyk w swojej organizacji, uwzględniając korzyści dla klientów i firmy | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kryteria weryfikacji Wdraża konkretne działania, np.redukcję zużycia zasobów w codziennej pracy z klientami. | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Kształtuje techniki komunikacjiinterpersonalnej | Kryteria weryfikacji Uczestniczy w dyskusji podczasszkolenia. Rozwija techniki komunikacyjne podczas swobodnych wypowiedzi | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Docenia istotę samokształcenia się | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje korzyści płynące zciągłego podnoszenia swoich kompetencji i kwalifikacji. | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1:
1. Specyfika i oczekiwania klientów w procesie obsługi z uwzględnieniem zielonej gospodarki:
- Trzy główne potrzeby Klienta w procesie obsługi: potrzeby merytoryczne, potrzeby organizacyjne, potrzeby psychologiczne
- Działania i sposoby zaspokajania potrzeb Klienta w bezpośredniej rozmowie,
- Specyfika i charakterystyka Klienta,
- Zmieniające się oczekiwania klientów w erze zrównoważonego rozwoju:
- Profil "świadomego klienta ekologicznego”
2. Budowanie relacji z klientem w erze zrównoważonego rozwoju:
- Rodzaje relacji z Klientem:Relacje doraźne, techniczne, społeczne i partnerskie,
- Budowanie relacji jako proces. Etapy budowania relacji,
- Budowanie zaufania z Klientem,
- Triada zaufania oraz budowanie własnego autorytetu.
- Zielone wartości jako fundament relacji z klientem
- Komunikacja proekologicznych działań w relacjach z klientem
- Personalizacja relacji z klientem w kontekście zielonej gospodarki
3. Komunikacja proekologiczna z klientem:
- Model komunikacji interpersonalnej,
- Jak mówić żeby Klient słuchał,
- Jak skutecznie i aktywnie słuchać,
- Podstawowe bariery komunikacyjne.
- Rola zielonej gospodarki w komunikacji z klientem
- Tworzenie przekazów uwzględniających zielone wartości
- Budowanie dialogu opartego na zrównoważonym rozwoju
4. Narzędzia komunikacyjne w dobie zielonej gospodarki:
- Sztuka zadawania pytań,
- Jak zadawać pytania w trakcie rozmowy,
- Trzy funkcje pytań – Informacyjna, Psychologiczna, Kierująca rozmową,
- Rodzaje pytań,
- Bank użytecznych pytań w rozmowie z Klientem.
- Parafraza, podsumowanie i klaryfikacja.
- Cyfrowe kanały komunikacji jako ekologiczne rozwiązanie
- Ekologiczne materiały promocyjne i informacyjne
- E-mail marketing w duchu zrównoważonego rozwoju
- Przykłady innowacyjnych narzędzi komunikacyjnych wspierających zieloną gospodarkę
DZIEŃ 2:
1. Asertywność
- Co w praktyce oznacza Asertywność?
- Znaczenie asertywności w relacji z Klientem
- Mapa asertywności:Komunikacja uległa, bierna, manipulacyjna i asertywna.
- Autodiagnoza – czy jestem asertywny?
- Pozycje życiowe – co wpływa na rozwój komunikacji asertywnej.
- Asertywność w promowaniu zielonych wartości
- Reagowanie na sceptycyzm wobec zielonej gospodarki
- Budowanie świadomości ekologicznej w asertywny sposób
1. Narzędzia komunikacji asertywnej w dobie zielonej transformacji
- Komunikat „Ja”,
- Asertywna odmowa,
- Komunikat asertywny,
- FUKO,
- Informacja zwrotna – co było dobre, nad czym trzeba pracować,
- Ekologiczny kontekst w komunikacji asertywnej
- Asertywne komunikowanie proekologicznych decyzji
- Jasne i zrównoważone komunikaty w kontekście zielonej gospodarki
- Model komunikacji asertywnej z elementami zrównoważonego rozwoju
2. Wywieranie wpływu na klienta z uwzględnieniem proekologicznego podejścia:
- Sztuka wywierania wpływu wg Roberto Cialdiniego,
- Sześć reguł wywierania wpływu,
- Przekonywanie i argumentowanie w rozmowie z Klientem,
- Techniki perswazji.
- Techniki wywierania wpływu poprzez edukację ekologiczną
- Psychologia wpływu a decyzje proekologiczne
- Techniki wpływania na postawy ekologiczne klientów
- Zielona gospodarka w procesie sprzedaży
3.Walidacja
Szkolenie prowadzone jest w sposób warsztatowy i dynamiczny, z wykorzystaniem różnych narzędzi metodologicznych, takich jak : praca w grupach, prezentacje na forum, gry szkoleniowe, testy i quizy, filmy szkoleniowe, scenki symulacyjne.
Szkolenie ma również charakter integracyjny i prowadzone jest w sposób pozwalający uczestnikom na swobodne wyrażanie swoich uwag, refleksji i dzieleniem się własną wiedzą i doświadczeniem.
Uczestnicy w trakcie każdego dnia szkoleniowego trwającego więcej niż 4 godziny mają prawo do co najmniej 1 przerwy, trwającej co najmniej 15 minut. Przerwy wliczają się w czas trwania usługi. Przerwy ustalane będą z uczestnikami.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej, uczestnik otrzymuje odpowiednie zaświadczenie o jej ukończeniu.
Warunkiem uzyskania zaświadczenia jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć usługi rozwojowej oraz zaliczenie zajęć w formie testu.
1 godzina rozliczeniowa = 45 minut dydaktycznych
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Specyfika i oczekiwania klientów w procesie obsługi z uwzględnieniem zielonej gospodarki | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 przerwa kawowa | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Budowanie relacji z klientem w erze zrównoważonego rozwoju | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Komunikacja proekologiczna z klientem | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 przerwa obiadowa | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Narzędzia komunikacyjne w dobie zielonej gospodarki | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Asertywność | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 przerwa kawowa | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Narzędzia komunikacji asertywnej w dobie zielonej transformacji | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 pzrerwa obiadowa | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Wywieranie wpływu na klienta z uwzględnieniem proekologiczneg o podejścia | Prowadzący Ryszard Kamała | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto325,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto325,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ryszard Kamała
interpersonalnej, negocjacji, prezentacji i wystąpień publicznych, budowania zespołów oraz zarządzania konfliktem w Wyższej Hanzeatyckiej Szkole Zarządzania w Słupsku. Specjalizuje się w szkoleniach sprzedażowych ( głównie z obsługi klienta )- szczególnie tych branż, gdzie występuje częsty bezpośredni kontakt z Klientem, szkoleniach menedżerskich - rozwijających umiejętności zarządzania ludźmi, zarządzania sprzedażą, coachingu menedżerskim, oraz szkoleniach ze sztuki prezentacji, wystąpień publicznych i kreatywnego myślenia, jak również z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz zielonych kompetencji. W ostatnich pięciu latach aktywnie szkoli z wyżej wymienionych zakresów w szczególności zagadnień dotyczących zielonej transformacji. Interesuje się szczególnie takimi projektami, które wychodzą poza obszar samych szkoleń. Jest autorem „Systemu wdrażania nowych pracowników” dla firmy PERI Polska. System został doceniony przez władze firmy i zalecony do globalnego wdrażania – 90 krajów, na wszystkich kontynentach
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnikom zostaną przekazane materiały dydaktyczne w postaci prezentacji PowerPoint wysłanej na adres mailowy, notes+ długopis, ankiety oraz testy.
Materiały zgodne ze standardem WCAG 2.1
Warunki uczestnictwa
Osoby pełnoletnie zamieszkałe i pracujące na terenie całej Polski
Informacje dodatkowe
Zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020r., poz. 1983)
Organizator zapewnia dostępność osobom ze szczególnymi potrzebami podczas realizacji usług rozwojowych zgodnie z Ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2022 poz. 2240) oraz „Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027”.
W przypadku potrzeby zapewnienia specjalnych udogodnień prosimy o kontakt pod numerem 606 383 797 lub mailem na dsiuda@kancelaria-ads.pl przed zapisem na usługę!
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi