Kurs Stawy skroniowo-żuchwowe. Diagnostyka i terapia
Kurs Stawy skroniowo-żuchwowe. Diagnostyka i terapia
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Medycyna
- Grupa docelowa usługi
Kurs stawy skroniowo-żuchwowe przewidziany dla osób posiadających wiedzę na temat anatomii, fizjologii oraz biomechaniki ciała, które chcą poszerzyć swoje umiejętności terapeutyczne w zakresie diagnostyki i terapii stawów skroniowo-żuchwowych. Mile widziani będą stomatolodzy oraz ortodonci, którzy chcą poznać wpływ fizjoterapii na leczenie stomatologiczne i ortodontyczne.
Preferowana grupa to:
- Fizjoterapeuci,
- Rehabilitanci,
- Terapeuci manualni,
- Technicy masażyści,
- Lekarze,
- Stomatolodzy,
- Ortodonci,
- Logopedzi,
- Studenci powyższych kierunków (od 2. roku)
Organizator dopuszcza udział uczestników spoza grupy wymienionej powyżej. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, a decyzja dotycząca udziału w kursie zależy od decyzji Instruktora.
Usługa kierowana jest również do uczestników projektów: Małopolski pociąg do kariery, Przepis na Rozwój, Kierunek Rozwój, Strefa Rozwoju 3.0, Lubuskie Bony Rozwojowe, Apetyt na Rozwój, Sądeckie Bony Szkoleniowe II, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji31-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi30
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do pracy z pacjentem z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych. Uczestnicy nauczą się m.in. planowania i przeprowadzenia procesu terapii SSŻ, wpływu postawy ciała na patologie SSŻ, edukacji pacjenta w zakresie autoterapii, współpracy interdyscyplinarnej w leczeniu dysfunkcji SSŻ oraz wielu skutecznych i sprawdzonych w praktyce technik terapii stawów skroniowo-żuchwowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje ogólną koncepcję pracy ze stawami skroniowo-żuchwowymi | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje anatomię układ stomatognatycznego, w tym stawów skroniowo-żuchwowych TM | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje schemat pracy fizjoterapeuty z pacjentem z dysfunkcją SSŻ | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje wpływ postawy ciała, w tym kręgosłupa na dysfunkcje stawów skroniowo-żuchwowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje rolę postawy ciała i oddychania w pracy z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik samodzielnie diagnozuje i prowadzi terapię pacjenta z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo prowadzi wywiad i badanie pacjenta z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo stosuje techniki pracy z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo instruuje pacjenta w zakresie technik autoterapii pacjenta przy pracy z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje kompetencje społeczne podczas pracy z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje właściwe sposoby komunikacji się z pacjentem, uwzględniając aspekty emocjonalne i fizyczne podczas pracy z dysfunkcjami stawów skroniowo-żuchwowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kształcenie ma charakter stacjonarny i trwa 3 dni. Są to zajęcia teoretyczno-praktyczne. Uczestnicy pracują w parach i ćwiczą dane techniki na sobie nawzajem. Uczestnicy pracują przy kozetkach, znajdujących się w sali szkoleniowej.
Kurs stawy skroniowo-żuchwowe przewidziany dla osób posiadających wiedzę na temat anatomii, fizjologii oraz biomechaniki ciała, które chcą poszerzyć swoje umiejętności terapeutyczne w zakresie diagnostyki i terapii stawów skroniowo-żuchwowych. Mile widziani będą stomatolodzy oraz ortodonci, którzy chcą poznać wpływ fizjoterapii na leczenie stomatologiczne i ortodontyczne.
Preferowana grupa to:
- Fizjoterapeuci,
- Rehabilitanci,
- Terapeuci manualni,
- Technicy masażyści,
- Lekarze,
- Stomatolodzy,
- Ortodonci,
- Logopedzi,
- Studenci powyższych kierunków (od 2. roku)
Organizator dopuszcza udział uczestników spoza grupy wymienionej powyżej. Każdy przypadek rozpatrywany jest indywidualnie, a decyzja dotycząca udziału w kursie zależy od decyzji Instruktora.
Usługa kierowana jest również do uczestników projektów: Małopolski pociąg do kariery, Przepis na Rozwój, Kierunek Rozwój, Strefa Rozwoju 3.0, Lubuskie Bony Rozwojowe, Apetyt na Rozwój, Sądeckie Bony Szkoleniowe II, Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
Przerwy o łącznym czasie 4,5 h zegarowych nie są wliczone do czasu kursu.
Przerwy ujęte w harmonogramie (niewliczone do czasu kursu) nie zostały wyszczególnione oddzielnie ze względu na praktyczny charakter kursu. Osoba prowadząca szkolenie robi je w momencie zakończenia danego etapu zabiegu. Tempo wykonywania zabiegu może się różnić dla każdego uczestnika, więc nie ma możliwości podania precyzyjnego czasu rozpoczęcia i zakończenia przerwy.
Szczegółowy program:
Dzień 1:
- Rozpoczęcie szkolenia, przedstawienie celów i planu kursu.
- Omówienie schematu pracy fizjoterapeuty z pacjentem z dysfunkcją SSŻ
- Omówienie anatomii stawów skroniowo-żuchwowych TMJ
- struktury kostne (kości czaski, odc. szyjny kręgosłupa, kość gnykowa, żuchwa)
- mięśnie (mięśnie szyi oraz aparatu ofofacjalnego)
- unerwienie
- Kręgosłup a dysfunkcje stawów skroniowo-żuchwowych
- typ posturalny a pozycja żuchwy
- symptomy dysfunkcji odcinka szyjnego kręgosłupa
- whiplash
- stawy krzyżowo-biodrowe
- badanie postawy
- Terapia czaszki w dysfunkcjach TMJ
- czepiec ścięgnisty
- kompresja czołowo potyliczna
- lift kości czołowej
- kompresja kości ciemieniowych
- kompresja kości potylicznych
- szczęka
- Badanie odcinka szyjnego kręgosłupa
- zakresu ruchu czynne i bierne
- testy kompresyjny i dystrakcyjny
- test wytrzymałości zginaczy i prostowników
- testy stabilności więzadła poprzecznego zęba i więzadeł skrzydłowych
- testy prowokacyjne
Dzień 2:
- Terapia odcinka szyjnego
- trakcja osiowa
- trakcja poprzeczna
- rozluźnienie tkanek miękkich podpotylicznych
- mobilizacja stawu mostkowo-obojczykowego
- mobilizacja I żebra
- rozluźnienie mięśnie mostkowo-obojczykowo-sutkowego
- mobilizacja kości gnykowej
- Układ stomatognatyczny
- budowa układ stomatognatycznego
- klasyfikacja Angle’a
- wady zgryzu
- Stawy skroniowo-żuchwowe TMJ
- budowa stawu TMJ
- biomechanika stawu TMJ
- epidemiologia dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych
- podstawowe patologie stawów skroniowo-żuchwowych
- objawy dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych
- Diagnostyka pacjenta z dysfunkcją stawów skroniowo-żuchwowych
- wywiad z pacjentem
- badanie pacjenta
- pomiary,
- palpacja,
- osłuchiwanie stawów TMJ
- testy diagnostyczne
- statyczne,
- dynamiczne,
- prowokacyjne
Dzień 3:
- Terapia zewnętrzna tkanek miękkich
- mięśnie żwacze
- mięśnie skroniowe
- mięśnie podżuchwowe
- mobilizacja obszaru nadgnykowego i podgnykowego
- Terapia interoralna tkanek miękkich
- globalna technika rozluźniająca tkanki miękkie
- mięśnie żwacze
- mięśnie skroniowe
- mięśnie skrzydłowe boczne
- mięśnie klinowo-żuchowe
- mięśnie skrzydłowe przyśrodkowe
- Terapia stawowa
- ślizg dolny
- ślizg przedni
- ślizg boczny
- repozycja dysku
- Edukacja pacjenta 4.
- zalecenia i autoterapia pacjenta
- oddychanie
- psychosomatyka
- Walidacja i zakończenie kursu
Walidacja efektów uczenia się
Walidacja w formie testu odbywa się na zakończenie kursu. Obserwacja w warunkach symulowanych odbywa się poprzez zebranie nagrań podczas wykonywania wybranych ćwiczeń praktycznych. Testy i nagrania są sprawdzane przez osobę prowadzącą walidację najpóźniej w dzień następujący po kursie i wtedy znane są wyniki walidacji.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 1, Punkty 1-3 programu. W bloku szkol. uwzględniono 15 min. przerwy | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 1, Punkt 4 programu. | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 1, Punkt 5 programu. W bloku szkol. uwzględniono 15 min. przerwy | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 1, Punkt 6 programu. | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 08-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 2, Punkt 1 programu. W bloku szkol. uwzględniono 15 min. przerwy | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 2, Punkt 2 programu. | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 2, Punkt 3 programu. W bloku szkol. uwzględniono 15 min. Przerwy | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 2, Punkt 4 programu. | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 09-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 3, Punkt 1 programu. W bloku szkol. uwzględniono 15 min. przerwy | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 3, Punkt 2 programu. | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 3, Punkt 3 programu. W bloku szkol. uwzględniono 15 min. Przerwy | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Realizacja szkolenia zgodnie z programem - Dzień 3, Punkt 4 programu. | Prowadzący Dominika Malinowska | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:45 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 10-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:45 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 2 100,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 70,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 70,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Dominika Malinowska
Posiada doświadczenie zawodowe zdobyte nie wcześniej niż 5 lat przed datą wprowadzenia danych dotyczących oferowanej usługi do BUR.
Jej głównym obszarem zainteresowań jest szeroko pojęta fizjoterapia stomatologiczna. Wspiera pacjentów w procesach leczenia stomatologicznego i ortodontycznego, pomaga pozbyć się dolegliwości bólowych wynikających z dysfunkcji stawów skroniowo-żuchwowych.
Jako szkoleniowiec, szczególną uwagę przykłada do praktycznego charakteru zajęć, zapewniając, aby przekazywana wiedza była w pełni zrozumiała i łatwa do zastosowania w pracy zawodowej uczestników. Kładzie duży nacisk na podejście holistyczne i interdyscyplinarne, które uważa za kluczowe w procesie leczenia pacjentów.
Ukończyła m.in:
Badanie i fizjoterapia funkcjonalna w uszkodzeniach obręczy barkowej
Terapia manualna w przewlekłych chorobach zatok
Bóle głowy i dysfunkcje odcinka szyjnego kręgosłupa-zintegrowana terapia manualna
Neuromobilizacje
Terapia stawów skroniowo-żuchwowych
Pinopresura
Neurodiagnostyka i Terapia
Bańki w fizjoterapii
Integracyjna Terapia Blizn
Masaż tkanek głębokich
Terapia manualna i igłoterapia w ujęciu klinicznym
Terapia manualna punktów spustowych w dysfunkcjach układu ruchu
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W cenie kursu każdy uczestnik otrzymuje:
- obszerny skrypt z materiałami dydaktycznymi
- narzędzia do pracy podczas kursu
- certyfikat ukończenia szkolenia w języku polskim
- zaświadczenie MEN-III/1
Warunki uczestnictwa
- Przed dokonaniem zapisu na usługę, prosimy o kontakt z Organizatorem w celu potwierdzenia dostępności miejsc. Prosimy o kontakt mailowy spasja@spasja.pl lub telefoniczny.
- Następnie należy wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie https://spasja.pl pod opisem wybranego szkolenia. Procedura opisana jest na stronie.
- W komentarzu należy zaznaczyć, że kurs będzie dofinansowany ze środków BUR oraz podać pełne dane do faktury.
- Po wysłaniu formularza i potwierdzeniu zapisu przez organizatora, można dokonać zapisu na usługę poprzez BUR.
- Wymagane jest przeczytanie i zaakceptowanie REGULAMINU świadczenia usług szkoleniowych SPASJA.
Informacje dodatkowe
- Kurs odbywa się w języku polskim
- Zwolnienie z VAT ze względu na rodzaj prowadzonej działalności (art. 43 ust 1 ustawy o VAT)
- Liczba godzin szkolenia została podana w godzinach szkoleniowych (1h szkoleniowa = 45 minut)
- Przerwy ujęte w harmonogramie (niewliczone do czasu kursu) nie zostały ujęte oddzielnie ze względu na praktyczny charakter kursu. Osoba prowadząca kurs robi je w momencie zakończenia danego etapu zabiegu. Tempo wykonywania zabiegu może się różnić dla każdego uczestnika, więc nie ma możliwości podania precyzyjnego czasu rozpoczęcia i zakończenia przerwy.
- Walidacja w formie testu odbywa się na zakończenie kursu. Obserwacja w warunkach symulowanych odbywa się poprzez zebranie nagrań podczas wykonywania wybranych ćwiczeń praktycznych. Testy i nagrania są sprawdzane przez osobę prowadzącą walidację najpóźniej w dzień następujący po kursie i wtedy znane są wyniki walidacji.
- Koszt szkolenia nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługą rozwojową
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Sala szkoleniowa spełnia wymogi Sanepidu i Straży Pożarnej: bezpieczne i higieniczne warunki pracy.