Kurs prawa jazdy kat. C+E SĄDECKIE BONY SZKOLENIOWE
Kurs prawa jazdy kat. C+E SĄDECKIE BONY SZKOLENIOWE
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.C+E
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kandydaci na kierowców kategorii C+E, którzy spełniają następujące warunki:
1. osiągnęli minimalny wiek
- 21 lata
2. posiadają numer PKK (PROFIL KANDYDATA NA KIEROWCĘ), (do wyrobienia PKK niezbędne jest wykonanie badań lekarskich, psychologicznych i zdjęcia).
3. posiadają prawo jazdy kat. C.
Usługa również adresowana dla uczestników projektu Sądeckie Bony Szkoleniowe
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji16-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi34
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńPRAWA JAZDY KATEGORII: A, A1, A2, AM, B, B1, BE, C, CE, D, D1, T
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami ciężarowymi Przygotowanie do praktycznego egzaminu państwowego. Zdobycie przez uczestnika niezbędnej wiedzy i umiejętności do bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym pojazdami ciężarowymiEfekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się porusza się po placu manewrowym | Kryteria weryfikacji -Wykonuje czynności kontrolno-obsługowe-Samodzielnie przygotowuje się do jazdy -Wykonuje jazdę pasem ruchu do przodu i do tyłu -Wykonuje sprzęganie naczepy/przyczepy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się kieruje pojazdem w ruchu drogowym | Kryteria weryfikacji -Kieruje pojazdem poruszającym się drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi i dwujezdniowymi-kieruje pojazdem po skrzyżowaniach • równorzędnych • oznakowanych znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu • z sygnalizacją świetlną • na których ruch odbywa się wokół wyspy • dwupoziomowe (wjazd i zjazd), jeżeli takie skrzyżowania występują na trasie egzaminacyjnej -Kieruje pojazdem przejeżdżając przez przejścia dla pieszych, torowiska tramwajowe lub kolejowe --Kieruje pojazdem przejeżdżając obok przystanku tramwajowego i autobusowego -Wykonuje manewry • wyprzedzania, omijania, wymijania • zmiany pasa ruchu i kierunku jazdy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się OBSŁUGUJE TACHOGRAF | Kryteria weryfikacji -definiuje wymagania dotyczące tachografów cyfrowych-rozróżnia podstawowe funkcje tachografu Obsługuje tachograf i wydruki tachografu -pobiera i archiwizuje dane z tachografu -Rejestruje swoją aktywności i wykonuje wpisy manualne - Wprowadza kod kraju -Poznaje czas pracy kierowcy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Na kurs prawa jazdy kategorii C+E składa się:
- 34 godziny dydaktyczne (=25,5 godzin zegarowych) zajęć praktycznych
( 1 godzina dydaktyczna = 45 minut)
Zajęcia praktyczne nakierowane są na naukę i doskonalenie umiejętności prowadzenia pojazdu kategorii C+E zarówno na placu manewrowym, jak i w ruchu drogowym.
Zakres tematyczny obejmuje:
Zajęcia na placu manewrowym:
Przygotowanie do jazdy, ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i do tyłu, parkowanie skośne, parkowanie prostopadłe, ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu, sprawdzenie mechanizmu sprzęgającego (w tym przewodów hamulcowych i elektrycznych), elementów przyczepy związanych z jej załadunkiem, sposobu zabezpieczenia ładunku, sprzęganie i rozprzęganie.
Zajęcia w ruchu drogowym:
Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego, jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości, jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości, przejazd przez skrzyżowanie równorzędne, przejazd przez skrzyżowanie oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu, przejazd przez skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną, przejazd przez skrzyżowanie na którym ruch odbywa się wokół wyspy, przejazd przez przejścia dla pieszych, przejazd przez torowisko kolejowe, przejazd obok przystanku autobusowego, wykonanie manewru wyprzedzania, wykonanie manewru omijania, wykonanie manewru wymijania, wykonanie manewru zmiany pasa ruchu, wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w lewo, wykonanie manewru zmiany kierunku jazdy w prawo, wykonanie manewru zawracania na skrzyżowaniu, hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu, hamowanie wykonane w sytuacjach awaryjnych, zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy, korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem.
Zajęcia praktyczne ustalane są indywidualnie z uczestnikiem usługi. Uczestnik ma mozliwość WYBORU zarówno terminu jazd, jak i osób prowadzących część praktyczną spośród następujących:
* Marek Bolisęga - instruktor kategorii AM, A2, A1, A, B1, B, BE, C1, C1E, C, CE, D1, D1E, D, DE, T z 25-letnim doświadczeniem i średnim wykształceniem
* PRZEMYSŁAW RUTKOWSKI - INSTRUKTOR I WYKŁADOWCA KAT B: od 2007roku KAT A i C, od 2011roku KAT. CE OD 2024 Wykształcenie: WYŻSZE
Druga część zajęć praktycznych ma na celu przedstawić kursantowi dokładny sposób sprzęgania i rozprzęgania przyczepy z pojazdem silnikowym. Kursant nauczy się jak wykonać tę czynność w sposób poprawny i bezpieczny.
Czynności wykonywane w trakcie sprzęgania:
1. Podjazd pojazdem silnikowym przed przyczepę
2. Cofnięcie pojazdem silnikowym w kierunku przyczepy w sposób umożliwiający dokonanie sprzęgnięcia
3. Regulacja wysokości zaczepu przyczepy
4. Dokonanie połączenia zaczepu przyczepy z hakiem lub zaczepem pojazdu silnikowego oraz zabezpieczenie przed rozłączeniem.
5. Podłączenie do pojazdu silnikowego: przewodów elektrycznych przyczepy, przewodów hamulcowych przyczepy, sprawdzenie działania świateł przyczepy, zwolnienie hamulca postojowego jeżeli przyczepa jest w niego wyposażona.
Czynności wykonywane podczas rozprzęgania:
1. Uruchomienie hamulca postojowego pojazdu silnikowego i wyłączenie silnika,
2. Zabezpieczenie pojazdu silnikowego i przyczepy przed samoczynnym przemieszczeniem się
3. Wysunięcie podpory w przyczepie
4. Odłączenie przewodów elektrycznych i hamulcowych
5. Wysunięcie podpory
6. Rozłączenie pojazdu z przyczepą, ustawienie pojazdu obok przyczepy
Trzecia część zajęć praktycznych dotyczy obsługi tachografu. Przedstawione i omówione zostaną następujące elementy:
1. Wymagania dotyczące tachografów cyfrowych
2. Podstawowe funkcje tachografu
3. Obsługa i wydruki tachografu
4. Pobieranie i archiwizacja danych z tachografu
5. Rejestrowanie swoich aktywności i wykonywanie wpisów manualnych
6. Wprowadzanie kodu kraju
7. Czas pracy kierowcy
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 zajęcia praktyczne | Prowadzący jakub groń | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto126,47 PLN
- Koszt osobogodziny netto126,47 PLN
Prowadzący
Prowadzący
jakub groń
PRZEMYSŁAW RUTKOWSKI
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
-
Warunki uczestnictwa
Wymagany minimalny wiek do uzyskania uprawnień 21 lat (kurs można rozpocząć 3 miesiące przed wymaganym wiekiem).
Wymagane prawo jazdy kategorii C.
Wymagane posiadanie PROFILU KANDYDATA NA KIEROWCĘ (PKK), (do wyrobienia PKK niezbędne jest wykonanie badań lekarskich, psychologicznych i zdjęcia).
Informacje dodatkowe
34 godzin dydaktycznych (=25,5 godzin zegarowych)
( 1 godzina dydaktyczna = 45 minut)
Metodą walidacji będzie obserwacja warunkach symulowanych podczas której osoba prowadząca walidacje przeprowadzi egzamin wewnętrzny podczas którego osoba walidująca sprawdzi czy kursant zdobył odpowiednie umiejetności do kierowania pojazdem ciężarowymi
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie i odbędzie się w okresie od 19.05.25 r. do 31.08.2025 r. Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług. Uczestnik ma możliwość WYBORU zarówno terminu jazd, jak i osób prowadzących : Przemysław Rutkowski,Jakub Groń
M.C.S.. „FUKS” A i K. Groń Sp. z o.o. zastrzega sobie możliwość zmiany wykładowcy/trenera/instruktora powyższej usługi w nagłych sytuacjach t.j. choroby, sytuacji losowej itd.
Termin zakończenia usługi jest terminem przybliżonym. Kursant może ukończyć kurs wcześniej lub w razie konieczności termin ten może zostać wydłużony.
Adres
Adres
33-300 Nowy Sącz
woj. małopolskie
Zajęcia praktyczne odbywają się na naszym placu przy ul. Grottgera 53 oraz w ruchu miejskim i pozamiejskim.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe