"Komunikacja w zielonej zmianie – rozwój kompetencji społecznych w duchu zrównoważonego rozwoju"
"Komunikacja w zielonej zmianie – rozwój kompetencji społecznych w duchu zrównoważonego rozwoju"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do dorosłych osób zainteresowanych rozwijaniem umiejętności komunikacyjnych w kontekście zrównoważonego rozwoju i ekologii. Uczestnikami mogą być osoby pracujące, poszukujące pracy, chcące zmienić pracę, osoby narażone na wykluczenie (np. ze względu na wiek), a także osoby bezrobotne, które pragną podnieść swoją świadomość ekologiczną. Szkolenie adresowane jest zarówno do pracowników firm, jak i osób indywidualnych, które chcą aktywnie uczestniczyć w procesie transformacji ekologicznej.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi8
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestnika do efektywnej komunikacji o tematach takich jak: ekologia, zrównoważony rozwój, innowacje i zmiana. Szkolenie przyczyni się do zdobycia kompetencji w zakresie komunikowania o tych zagadnieniach w sposób zrozumiały, empatyczny i skuteczny – w życiu zawodowym i społecznym. Szkolenie wzmocni zielone kompetencje, budowanie postaw odpowiedzialności społecznej i ekologicznej oraz przygotuje do świadomego funkcjonowania na zmiennym rynku pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi z wykorzystaniem wiedzy o elementach, formie i rodzajach komunikatu z uwzględnieniem kontekstu społecznego, środowiskowego i pokoleniowego. | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia i definiuje podstawowe pojęcia komunikacyjne i wskazuje jakie mają znaczenie na co dzień.- Rozróżnia formy i rodzaje komunikacji. - Stosuje różne formy i rodzaje komunikacji w rozmowie. - Wskazuje elementy analizy transakcyjnej (stany ego) w procesie komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi eliminując pojawiające się przeszkody. | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje i rozpoznaje bariery i zakłócenia w komunikacji o zrównoważonym rozwoju. - Identyfikuje styl komunikacji rozmówcy/rozmówców w zróżnicowanym osobowościowo, pokoleniowo i zawodowo zespole. - Proponuje strategie minimalizacji przeszkód w komunikacji. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Efekty uczenia się W procesie komunikacji interpersonalnej używa narzędzi komunikacji. | Kryteria weryfikacji - Stosuje aktywne słuchanie. - Wykorzystuje i powołuje się na fakty w komunikacji o środowisku. - Posługuje się w praktyce narzędziami: kwadrat von Thuna; Okno Johari i model SARA. - Udziela informacji zwrotnej z zastosowaniem poznanych narzędzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W relacjach z innymi stosuje asertywną komunikację. | Kryteria weryfikacji - Rozróżnia zachowania agresywne od asertywnych i uległych. - Wymienia elementy i techniki asertywnej komunikacji. - Określa zasady NVC (Nonviolent Communication) - Posługuje się empatią oraz odwołuje się do emocji w komunikacji z innymi także w tematach prośrodowiskowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Dba o równowagę w komunikacji oraz buduje odporność przed manipulacją i agresywnymi zachowaniami. | Kryteria weryfikacji - Rozpoznaje oznaki manipulacji, szantażu emocjonalnego.- Stosuje adekwatne techniki obrony. - Stosuje strategie budowania i utrzymywania zaufania w relacjach zawodowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Prowadzi rozmowy w duchu komunikacji proekologicznej. | Kryteria weryfikacji - Używa jasnego i angażującego języka w rozmowach o ekologii.- Stosuje empatię i aktywne słuchanie, by lepiej rozumieć obawy i potrzeby drugiej strony. - Buduje porozumienia wokół wspólnych wartości, np. troski o środowisko. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Wprowadzenie i pretest
- Powitanie, przedstawienie trenera i uczestników
- Cele szkolenia: rozwój zielonych kompetencji w obszarze komunikacji, inteligencji emocjonalnej i zrównoważonego rozwoju
- Pretest diagnozujący wiedzę i oczekiwania uczestników
Czym jest komunikacja i jakie czynniki ją zakłócają? - w kontekście ekologicznym i społecznym
- Definicja i znaczenie komunikacji w kontekście ekologicznym i społecznym
- Model komunikacji i kluczowe elementy skutecznej wymiany informacji
- Wpływ kontekstu społecznego, środowiskowego i pokoleniowego na komunikację
- Bariery komunikacyjne w rozmowach o zrównoważonym rozwoju
- Techniki radzenia sobie z zakłóceniami i zniekształceniem przekazu
Analiza transakcyjna w komunikacji w zmianie
- Stany ego według E. Berne’a i ich znaczenie w budowaniu dialogu społecznego
- Rozpoznawanie typów transakcji i ich wpływ na komunikację w zmianie i niepewności
- Jak unikać eskalacji napięć w rozmowach o klimacie, środowisku i wartościach
Typ osobowości a preferencje komunikacyjne w zespołach zróżnicowanych
- Mapa kolorów i identyfikacja własnego stylu komunikacji
- Różnorodność w komunikacji – jak efektywnie rozmawiać w zespołach zróżnicowanych pokoleniowo i zawodowo
- Jak dostosować komunikat do rozmówcy i zwiększyć jego zaangażowanie w proekologiczną zmianę
Narzędzia wspierające komunikację
- Aktywne słuchanie jako wyraz szacunku i budowania relacji
- Rodzaje pytań – jak inspirować do refleksji i działania
- Oddzielanie faktów od opinii w dyskusjach o środowisku i rozwoju
- Kwadrat von Thuna – jak interpretujemy komunikaty i jak to wpływa na zrozumienie tematów ekologicznych
Feedback i feedforward w komunikacji proekologicznej
- Zasady konstruktywnej informacji zwrotnej w dialogu o środowisku
- Modele feedbacku i feedforward w kontekście zmian ekologicznych
- Triggery i reakcje obronne – jak mówić o trudnych tematach bez wywoływania oporu
- Okno Johari – świadomość siebie i swoich ograniczeń w komunikacji
- Model SARA – jak ludzie reagują na nowe informacje i jak prowadzić ich przez zmianę
Inteligencja emocjonalna i empatia w komunikacji o transformacji
- Świadomość i regulacja emocji w dialogu o ekologii
- Audyt emocjonalny – narzędzie wspierające osobisty rozwój i gotowość do zmiany
- Empatia jako podstawa komunikacji prośrodowiskowej
- Model NVC – porozumienie bez przemocy w rozmowach o wspólnej odpowiedzialności
Asertywność i ochrona przed manipulacją, szantażem, agresją w komunikacji o wartościach, środowisku, przyszłości
- Techniki obrony przed agresją i manipulacją w rozmowach o ekologii
- Znaczenie stanowczości i szacunku w budowaniu zaangażowania
- Asertywna komunikacja w pracy, społeczności i rodzinie
Rozwój zielonych kompetencji – łączenie komunikacji z ekologią
- Świadomość środowiskowa – jak nasze codzienne działania wpływają na planetę
- Zrównoważone podejmowanie decyzji – jak wybierać rozwiązania korzystne dla ludzi i środowiska
- Umiejętność pracy w zmianie – elastyczność i gotowość do uczenia się w procesie transformacji
- Kreatywność i innowacyjność – szukanie rozwiązań proekologicznych
- Komunikacja proekologiczna – jak mówić o ekologii angażująco i z szacunkiem
- Współpraca międzysektorowa – jak pracować w różnorodnych zespołach na rzecz wspólnych celów
Walidacja
Podsumowanie i zakończenie
- Sprawdzenie wiedzy i refleksji po szkoleniu
- Wnioski indywidualne i grupowe
- Inspiracje do działania i dalszego rozwoju
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 12 Wprowadzenie i pretest | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 12 Czym jest komunikacja i jakie czynniki ją zakłócają? - w kontekście ekologicznym i społecznym | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 12 Analiza transakcyjna w komunikacji, w zmianie | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 12 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 12 Typ osobowości a preferencje komunikacyjne w zespołach zróżnicowanych | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 12 Narzędzia wspierające komunikację - feedback i feedforward w komunikacji proekologicznej | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 12 Inteligencja emocjonalna i empatia w komunikacji o transformacji | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 12 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 12 Asertywność i ochrona przed manipulacją, szantażem, agresją w komunikacji o wartościach, środowisku, przyszłości | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:50 | Liczba godzin 01:05 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 12 Rozwój zielonych kompetencji – łączenie komunikacji z ekologią | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:50 | Godzina zakończenia 15:35 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 12 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:35 | Godzina zakończenia 15:55 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 12 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 14-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:55 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:05 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 788,62 PLN
- Koszt osobogodziny brutto275,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto223,58 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Formicka-Adamska
pracy, trendy, jak i nowe technologie. Jest charyzmatycznym liderem, który z jednej strony działa w oparciu o relacje i wartości dzieląc się nimi ze współpracownikami, z drugiej strony zawsze ma świadomość celów i zadań organizacyjnych, a także
wyników biznesowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Z uwagi na to, ze szkolenie ma charakter otwarty, to uczestnicy zostaną wyposażeni w materiały adresowane do danej grupy odbiorców. Dodatkowo materiały do ćwiczeń będą zaprojektowane specjalnie na to szkolenie. Materiały będą stanowiły podstawę do wykonywania ćwiczeń.
Szkolenie będzie przeprowadzane z zastosowaniem metod interakcyjnych (około 85% czasu szkolenia). Umożliwiają one aktywne i szybkie nabywanie lub rozwijanie wiedzy i umiejętności oraz jednoczesne włączanie ich w indywidualny system wiedzy i doświadczeń zawodowych. Wprowadzenia teoretyczne będą z zastosowaniem środków multimedialnych.
Metody pracy na szkoleniu:
- Dyskusje moderowane – wymiana doświadczeń i refleksji w grupie.
- Studium przypadku (case study) – analiza rzeczywistych sytuacji komunikacyjnych.
- Analiza fragmentu filmu – identyfikacja skutecznych i nieskutecznych wzorców komunikacyjnych.
- Ćwiczenia w parach i grupach – aktywizujące zadania interaktywne.
- Test – identyfikacja stylu komunikacji.
- Ćwiczenia refleksyjne – autorefleksja nad własnym stylem komunikacji i emocjami.
- Feedback i feedforward – wzajemne udzielanie informacji zwrotnej w strukturze szkolenia.
- Analiza dziennika emocji – identyfikacja własnych wzorców emocjonalnych w komunikacji.
- Prezentacja Power Point.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna zwolnienia usługi szkoleniowej z podatku VAT - par 3 ust 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do danej grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb grupy szkolonej.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie będzie prowadzone zdalnie za pomocą aplikacji Google Meets. Link do spotkania będzie aktywny w dniu szkolenia.
Minimalne wymagania techniczne:
- Procesor 2-rdzeniowy 2 GHz lub lepszy (zalecany procesor 4-rdzeniowy)
- 2 GB pamięci RAM (zalecane 4 GB)
- System operacyjny: Windows 8 (zalecany Windows 10) lub Mac OS w wersji 10.13 (zalecana najnowsza wersja)
- Przeglądarka internetowa: Google Chrome (zalecana), Mozilla Firefox lub Safari
- Stałe łącze internetowe o prędkości minimum 1,5 Mbps.