"Mistrzowska komunikacja kluczem do budowania relacji, zaufania i odporności emocjonalnej"
"Mistrzowska komunikacja kluczem do budowania relacji, zaufania i odporności emocjonalnej"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
- Szkolenie adresujemy do osób dorosłych, pracujących na stanowiskach: specjalistycznych, biurowych, a także do pracowników mających kontakt z klientem zewnętrznym i wewnętrznym w firmie. Odbiorcami tego szkolenia są także kierownicy liniowi oraz kadra zarządzająca.
- Szkolenie jest dla osób, które pragną polepszyć swoje umiejętności komunikowania się z innymi oraz chcą wykorzystywać w sposób świadomy umiejętności komunikacyjne do budowania współpracy z innymi, indywidualnie i podczas pracy zespołu.
- Usługa jest także adresowana dla uczestników projektu "Przepis na rozwój- wsparcie osób dorosłych z subregionu centralnego".
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji27-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi9
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestnika do profesjonalnej komunikacji z innymi, umiejętnego korzystania z narzędzi komunikacji interpersonalnej i pozwoli na lepsze rozumienie mechanizmów komunikacyjnych. Szkolenie przyczyni się do zdobycia kompetencji w zakresie ochrony przed manipulacją i agresją, przygotuje uczestnika do emocjonalnej i empatycznej komunikacji, co przełoży się na większą skuteczność w relacjach zawodowych i prywatnych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi z wykorzystaniem wiedzy o elementach, formie i rodzajach komunikatu. | Kryteria weryfikacji - Wyjaśnia i definiuje podstawowe pojęcia komunikacyjne i wskazuje jakie mają znaczenie na co dzień.- Rozróżnia formy i rodzaje komunikacji. - Stosuje różne formy i rodzaje komunikacji w rozmowie. - Wskazuje elementy analizy transakcyjnej (stany ego) w procesie komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Komunikuje się z innymi eliminując pojawiające się przeszkody. | Kryteria weryfikacji - Charakteryzuje i rozpoznaje bariery i zakłócenia w komunikacji. - Identyfikuje styl komunikacji rozmówcy/rozmówców. - Proponuje strategie minimalizacji przeszkód w komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się W procesie komunikacji interpersonalnej używa narzędzi komunikacji. | Kryteria weryfikacji - Stosuje aktywne słuchanie.- Wykorzystuje i powołuje się na fakty w komunikacji. - Posługuje się w praktyce narzędziami: kwadrat von Thuna; Okno Johari i model SARA. - Udziela informacji zwrotnej z zastosowaniem poznanych narzędzi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się W relacjach z innymi stosuje asertywną komunikację. | Kryteria weryfikacji - Rozróżnia zachowania agresywne od asertywnych i uległych.- Wymienia elementy i techniki asertywnej komunikacji. - Określa zasady NVC (Nonviolent Communication) - Posługuje się empatią oraz odwołuje się do emocji w komunikacji z innymi. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Dba o równowagę w komunikacji oraz buduje odporność przed manipulacją i agresywnymi zachowaniami. | Kryteria weryfikacji - Rozpoznaje oznaki manipulacji, szantażu emocjonalnego.- Stosuje adekwatne techniki obrony. - Stosuje strategie budowania i utrzymywania zaufania w relacjach zawodowych. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
CZYM JEST KOMUNIKACJA I JAKIE CZYNNIKI JĄ ZAKŁÓCAJĄ?
- Definicja i znaczenie komunikacji w życiu zawodowym i osobistym.
- Model komunikacji: kluczowe elementy skutecznej wymiany informacji.
- Wyróżnienie różnych sposobów komunikacji.
- Wpływ kontekstu na wybór formy komunikacji.
- Jakie elementy wpływają na zniekształcenie przekazu?
- Techniki radzenia sobie z barierami w komunikacji.
ANALIZA TRANSAKCYJNA W KOMUNIKACJI
- Stany ego według E. Berne’a.
- Jak analiza transakcyjna wpływa na nasze interakcje?
TYP OSOBOWOŚCI A PREFERENCJE KOMUNIKACYJNE
- Mapa kolorów i identyfikacja własnego stylu komunikacji.
- Jak dostosować styl komunikacji do rozmówcy?
NARZĘDZIA WSPIERAJĄCE KOMUNIKACJĘ
- Aktywne słuchanie jako klucz do skutecznej komunikacji.
- Rodzaje pytań i ich wpływ na jakość rozmowy.
- Oddzielanie faktów od subiektywnych ocen.
- Kwadrat von Thuna – różne poziomy odbioru komunikatu.
FEEDBACK I FEEDFORWARD
- Definicja, cechy, zasady udzielania informacji zwrotnej.
- Modele feedbacku i feedforward.
- Triggery feedbacku i reakcje obronne.
- Okno Johari – świadomość siebie i jej rola w budowaniu relacji.
- SARA – jak reagujemy na informacje zwrotne i jak to wykorzystać w rozwoju.
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
- Świadomość i regulacja emocji.
- Audyt emocjonalny jako narzędzie rozwoju osobistego.
- Empatia w komunikacji, model NVC w praktyce.
OCHRONA PRZED SZANTAŻEM, MANIPULACJĄ I AGRESJĄ – ASERTYWNOŚĆ W KOMUNIKACJI
- Jak rozpoznawać manipulację i reagować na nią skutecznie?
- Techniki obrony przed szantażem i agresją.
- Znaczenie asertywności w budowaniu relacji.
- Techniki asertywnej komunikacji.
WALIDACJA
PODSUMOWANIE I ZAKOŃCZENIE SZKOLENIA
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Wprowadzenie i pretest | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Czym jest komunikacja i jakie czynniki ją zakłócają? | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:15 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Analiza transakcyjna w komunikacji | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Typ osobowości, a preferencje komunikacyjne | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Narzędzia wspierające komunikację | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Przerwa lunch | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Feedback i feedforward | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Inteligencja emocjonalna | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Przerwa kawowa | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Ochrona przed szantażem, manipulacją i agresją | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 16:50 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Podsumowanie i zakończenie szkolenia | Prowadzący Anna Formicka-Adamska | Data realizacji zajęć 28-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:50 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:10 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 475,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 012,20 PLN
- Koszt osobogodziny brutto275,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto223,58 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Anna Formicka-Adamska
pracy, trendy, jak i nowe technologie. Jest charyzmatycznym liderem, który z jednej strony działa w oparciu o relacje i wartości dzieląc się nimi ze współpracownikami, z drugiej strony zawsze ma świadomość celów i zadań organizacyjnych, a także
wyników biznesowych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Z uwagi na to, ze szkolenie ma charakter otwarty, to uczestnicy zostaną wyposażeni w materiały adresowane do danej grupy odbiorców. Dodatkowo materiały do ćwiczeń będą zaprojektowane specjalnie na to szkolenie. Materiały będą stanowiły podstawę do wykonywania ćwiczeń. .
Szkolenie będzie przeprowadzane z zastosowaniem metod interakcyjnych (około 85% czasu szkolenia). Umożliwiają one aktywne i szybkie nabywanie lub rozwijanie wiedzy i umiejętności oraz jednoczesne włączanie ich w indywidualny system wiedzy i doświadczeń zawodowych. Wprowadzenia teoretyczne będą z zastosowaniem środków multimedialnych.
Metody pracy na szkoleniu:
- Dyskusje moderowane – wymiana doświadczeń i refleksji w grupie.
- Studium przypadku (case study) – analiza rzeczywistych sytuacji komunikacyjnych.
- Analiza fragmentu filmu – identyfikacja skutecznych i nieskutecznych wzorców komunikacyjnych.
- Symulacje i scenki – odgrywanie ról w różnych sytuacjach zawodowych.
- Ćwiczenia w parach i grupach – aktywizujące zadania interaktywne.
- Test – identyfikacja stylu komunikacji.
- Ćwiczenia refleksyjne – autorefleksja nad własnym stylem komunikacji i emocjami.
- Feedback i feedforward – wzajemne udzielanie informacji zwrotnej w strukturze szkolenia.
- Analiza dziennika emocji – identyfikacja własnych wzorców emocjonalnych w komunikacji.
- Quiz online – interaktywne narzędzie weryfikujące poziom wiedzy uczestników w czasie rzeczywistym.
- Prezentacja Power Point.
Informacje dodatkowe
Podstawa prawna zwolnienia usługi szkoleniowej z podatku VAT - par 3 ust 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku, w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień.
Harmonogram godzinowy szkolenia każdorazowo dostosowywany jest do danej grupy szkoleniowej.
Godziny realizacji poszczególnych modułów szkolenia mogą ulec zmianie w zależności od potrzeb grupy szkolonej.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Dokumenty do pobrania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Sala wyposażona w sprzęt multimedialny, dostęp do światła dziennego.