Elektronika w motoryzacji / Etap I / Podstawy budowy elektroniki sterowników silnika.
Elektronika w motoryzacji / Etap I / Podstawy budowy elektroniki sterowników silnika.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaTechniczne / Elektronika i elektrotechnika
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób fizycznych, przedsiębiorców i ich pracowników pracujących w branży motoryzacyjnej, którzy pragną poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze diagnostyki, naprawy i optymalizacji nowoczesnych systemów elektronicznych w pojazdach.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Elektronika w motoryzacji / Etap I / Podstawy budowy elektroniki sterowników silnika.",przygotowuje do samodzielnego i prawidłowego wykonywania obowiązków w zakresie podstaw diagnostyki, naprawy i optymalizacji nowoczesnych systemów elektronicznych w pojazdach.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje poprawnie elementy elektroniczne występujące w przemyśle motoryzacyjnym. | Kryteria weryfikacji Określa funkcje elementów elektronicznych na podstawie ich relacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje wizualnie elementy elektroniczne w różnych układach motoryzacyjnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje bezpieczne sposoby uzyskania dostępu do elektroniki ECU | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia procedury bezpiecznego demontażu elektroniki z obudowy modułów sterujących. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Opisuje techniki unikania uszkodzeń elektrostatycznych podczas pracy z ECU. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Lutuje precyzyjne elementy osadzane w technologiach SMT i THT przy pomocy lutownicy kolbowej oraz typu „hotair” | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje niepoprawne połączenia lutownicze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Dobiera odpowiednie techniki lutowania dla różnych rodzajów elementów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykorzystuje metodę BDM w procesie odczytu/zapisuje oprogramowania sterownika | Kryteria weryfikacji Ustanawia poprawnie połączenia BDM do sterownika. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia proces odczytu i zapisu oprogramowania sterownika zgodnie z procedurą. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Programuje kości flash typu 24 oraz 25 | Kryteria weryfikacji Sprawdza poprawność zaprogramowania kości flash przez weryfikację danych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Wybiera odpowiednie narzędzia i oprogramowanie do programowania kości flash. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Określa poziom uszkodzeń | Kryteria weryfikacji Ocenia stopień uszkodzenia elementów elektronicznych na podstawie analizy wizualnej i testów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Klasyfikuje uszkodzenia według stopnia trudności naprawy i kosztów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Wykonuje naprawę sprzętu elektronicznego klienta oraz doradza w zakresie opłacalności naprawy. | Kryteria weryfikacji Realizuje kompleksową naprawę sprzętu elektronicznego zgodnie z zaleceniami producenta. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Przedstawia klientowi szczegółową analizę kosztów i korzyści związanych z naprawą sprzętu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie skierowane jest do osób fizycznych, przedsiębiorców i ich pracowników, chcących zwiększyć zakres wiedzy i własnych umiejętności. Udział w usłudze umożliwi uczestnikowi poszerzyć swoje umiejętności i zdobyć nowe kompetencje w obszarze diagnostyki, naprawy i optymalizacji nowoczesnych systemów elektronicznych w pojazdach.
Ramowy plan kształcenia:
1. Elementy elektroniczne stosowane w motoryzacji.
2. Sposoby bezpiecznego demontażu elektroniki ze sterowników samochodowych.
- Możliwości otwarcia sterownika samochodowego.
- Ćwiczenia praktyczne.
3. Przydatność lutownicy kolbowej oraz hotair – ćwiczenia z precyzji manualnej.
4. Odczyt i zapis otwartego sterownika metodą BDM (Backgroud Debug Mode).
- Koncepcja metody BDM
- Ćwiczenia na sterownikach Bosch różnych generacji.
5. Kontrola przykładowych urządzeń przed montażem do samochodu (MAF, sonda lambda, stepper motor) przy pomocy zasilacza laboratoryjnego, multimetru lub oscyloskopu.
Szkolenie trwa 16 godzin dydaktycznych i realizowane jest w kameralnych grupach, maksymalnie 6-osobowych.
Na czas trwania szkolenia składa się 4 godzin zajęć teoretycznych i 12 godzin zajęć praktycznych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Elementy elektroniczne stosowane w motoryzacji.(Wykład, testy, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Sposoby bezpiecznego demontażu elektroniki ze sterowników samochodowych. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Możliwości otwarcia sterownika samochodowego. Ćwiczenia praktyczne. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Przydatność lutownicy kolbowej oraz hotair – ćwiczenia z precyzji manualnej. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 11-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Odczyt i zapis otwartego sterownika metodą BDM (Backgroud Debug Mode). (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Koncepcja metody BDM. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Ćwiczenia na sterownikach Bosch różnych generacji. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa. | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Kontrola przykładowych urządzeń przed montażem do samochodu przy pomocy zasilacza laboratoryjnego, multimetru lub oscyloskopu. (Wykład, ćwiczenia, dyskusja) | Prowadzący Michał Brach | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 12-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 337,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto146,06 PLN
- Koszt osobogodziny netto118,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Michał Brach
Ukończył kurs z zakresu naprawy elektroniki samochodowej z magistrali CAN w 2024 roku. Obecnie studia podyplomowe Cyberbezpieczeństwo na wydziale Informatyki, Elektroniki i Telekomunikacji AGH.
Posiada Certyfikat Comptia.
Serwisant w autoryzowanym serwisie Lenovo. 12-letnie doświadczenie w zawodzie technik serwisant sprzętu elektronicznego.
Łączna ilość godzin przeprowadzonych szkoleń wynosi ponad 11 300 godzin.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Całość opracowanych materiałów składa się z: opisów, wykresów, schematów, zdjęć i filmów. Po zakończeniu kształcenia wszyscy uczestnicy otrzymują materiały w formie skryptu dotyczące całości przekazywanej wiedzy.
Informacje dodatkowe
Faktura za usługę rozwojową podlega zwolnieniu z VAT dla osób korzystających z dofinansowania powyżej 70%.
Szkolenie łącznie trwa 16 godzin dydaktycznych i prowadzone jest przez 2 dni w godzinach od 8:45 do 16:00.
Harmonogram uwzględnia łączną liczbę godzin szkolenia, jako 14:30 godzin zegarowych, ponieważ uwzględnia również przerwy pomiędzy blokami zajęć (I przerwa - 15 min, II przerwa - 45 min, III przerwa 15 min / 1 dzień).
Pierwsza przerwa zaczyna się 10:15 i kończy 10:30.
Druga przerwa zaczyna się 12:00 i kończy 12:45.
Trzecia przerwa zaczyna się 14:15 i kończy 14:30.
Szkolenie rozpoczyna się pre-testem weryfikującym początkową wiedzę uczestnika usługi rozwojowej i zakończone jest wewnętrznym egzaminem (post-test) weryfikującym i potwierdzającym pozyskaną wiedzę, pozytywne jego zaliczenie honorowane jest certyfikatem potwierdzającym jego ukończenie i uzyskane efekty kształcenia.
Zaakceptowano Regulamin "Małopolskiego Pociągu do Kariery" dla instytucji szkoleniowych.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe