Kurs prawa jazdy kat. D po C indywidualny - dla osób ze zdanym egzaminem teoretycznym państwowym - "Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I"
Kurs prawa jazdy kat. D po C indywidualny - dla osób ze zdanym egzaminem teoretycznym państwowym - "Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I"
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.D
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową stanowią osoby, które:
- ukończyły 24 lata (lub 21 lat i posiadają kwalifikację wstępną na przewóz osób)
- posiadają prawo jazdy kat .B, C,
- posiadają Profil Kandydata na Kierowcę (PKK)
- mają zdany egzamin teoretyczny w WORD
Usługa również adresowana dla uczestników projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji19-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi57
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńAM, A1 , A2 , A , B , C , D , B+E , C+E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest zdobycie umiejętności teoretycznych i praktycznych w prowadzeniu pojazdu kat. D - autobusu z manualną skrzynia biegów, kompetencji kierowcy zawodowego i wiedzy z zakresu przepisów ruchu drogowego oraz zasad bezpiecznego przewozu osób. Uczestnik będzie posiadał wiadomości z zakresu czasu pracy kierowców, budowy i eksploatacji autobusu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Efekty uczenia się w obszarze wiedzyUczestnik: - prawidłowo definiuje przepisy dotyczące ruchu pojazdów; - prawidłowo charakteryzuje zagadnienia z zakresu techniki kierowania, budowy i obsługi technicznej autobusu oraz obowiązków kierowcy i posiadacza pojazdu. - zna zasady poruszania się autobusem po drodze; przepisy ogólne ruchu drogowego; przepisy szczegółowe ruchu drogowego; znaki drogowe; - rozumie wpływ środków odurzających, alkoholu oraz zmęczenia na percepcję kierowcy; obowiązki i odpowiedzialność kierowcy wynikające z prawa jazdy. | Kryteria weryfikacji - charakteryzuje zasady i przepisy służące bezpiecznemu poruszaniu się pojazdem po drodze publicznej,- rozróżnia przepisy szczegółowe dotyczące autobusu, - opisuje budowę autobusu oraz zasady obsługi codziennej. - potrafi wymienić znaki: ostrzegawcze,zakazu, nakazu, informacyjne, - uzasadni niekorzystny wpływ alkoholu oraz środków działających podobnie na obniżenia sprawności kierowcy | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Efekty uczenia się Efekty uczenia się w obszarze umiejętnościUczestnik: - przestrzega zasad kierowania pojazdem, - prowadzi autobus w sposób bezpieczny zgodnie z obowiązującymi kryteriami techniki kierowania, | Kryteria weryfikacji Uczestnik:- zastosuje przepisy dotyczące ruchu drogowego i innych uczestników ruchu, - wykonuje czynności kontrolno - obsługowe, - wykonuje czynności związane z prowadzeniem i obsługą pojazdu w zakresie niezbędnym do uzyskania prawa jazdy kat. D | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Efekty uczenia się w obszarze umiejętności społecznychUczestnik: -Charakteryzuje się właściwą postawą w stosunku do innych uczestników ruchu; kulturą osobistą; opanowaniem; szacunkiem dla innych ludzi | Kryteria weryfikacji Kryteria walidacji:- stosuje zasady komunikacji interpersonalnej, -przestrzega systemu wartości, który motywuje do bezpiecznych zachowań na drodze; - uwzględnia zasadę partnerstwa wobec innych uczestników ruchu drogowego, - dba o bezpieczeństwo swoje i innych użytkowników drogi, - przestrzega zasad kultury i etyki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Kurs na prawo jazdy kat. D po C obejmuje:
- 57 godz. lekcyjnych praktyki = 40 godz. zegarowych
- 2 godz. dydaktyczne egzamin wewnętrzny praktyczny 1,5h zegarowej
- 1 godz . dydaktyczna walidacja
Program szkolenia
- Plac manewrowy
- Przygotowywanie się do jazdy, sprawdzanie stanu technicznego podstawowych elementów pojazdu odpowiedzialnych bezpośrednio za bezpieczeństwo jazdy
- Ruszanie z miejsca oraz jazda pasem ruchu do przodu i tyłu
- Parkowanie skośne
- Parkowanie prostopadłe
- Parkowanie równoległe
- Ruszanie z miejsca do przodu na wzniesieniu
- Ruch drogowy
- Wjazd na drogę z obiektu przydrożnego
- Jazda drogami dwukierunkowymi jednojezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
- Jazda drogami dwukierunkowymi dwujezdniowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu, posiadającymi odcinki proste i łuki, wzniesienia i spadki, obniżone i podwyższone dopuszczalne prędkości
- Jazda drogami jednokierunkowymi o różnej liczbie wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu
- Przejazd przez skrzyżowania równorzędne
- Przejazd przez skrzyżowania oznakowane znakami ustalającymi pierwszeństwo przejazdu
- Przejazd przez skrzyżowania z sygnalizacją świetlną
- Przejazd przez skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy
- Przejazd przez skrzyżowania dwupoziomowe*)
- Przejazd przez tunel*)
- Przejazd przez torowisko tramwajowe**) i kolejowe*)
- Przejazd obok przystanku tramwajowego**) i autobusowego
- Wykonanie manewru wyprzedzania, omijania, wymijania, zmiany pasa ruchu, zmiany kierunku jazdy w prawo/w lewo, zawracania na skrzyżowaniu
- Hamowanie od prędkości co najmniej 50 km/h do zatrzymania we wskazanym miejscu
- Hamowanie wykonywane w sytuacjach awaryjnych
- Zmiana biegów właściwa dla energooszczędnej jazdy
- Korzystanie z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem
*) Jeżeli są dostępne. Ocenę dostępności przejazdu przez torowisko kolejowe, skrzyżowanie dwupoziomowe lub tunel, położone w odległości większej niż 2,5 km od placu manewrowego ośrodka szkolenia kierowców, dokonuje instruktor, biorąc pod uwagę w szczególności: przeciętny czas trwania jazdy w ruchu drogowym, ograniczenia w ruchu, natężenie ruchu, zdarzenia drogowe. **) Dotyczy miast z komunikacją tramwajową.
Szkolenie jest rozliczone w ramach przyznanych bonów szkoleniowych.
Jeżeli uczestnik szkolenia posiada mniejszą ilość bonów - brakującą kwotę dopłaca przed rozpoczęciem kursu.
Opłaty na poczet egzaminów i wydania dokumentu prawa jazdy pokrywa uczestnik szkolenia poza systemem bonowym.
Termin zajęć szkolenia praktycznego ustala się indywidualnie po pierwszych zajęciach praktycznych z uczestnikiem. Harmonogram zostanie wprowadzony do karty usługi zaraz po uzgodnieniu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Zajęcia praktyczne | Prowadzący Jan Cempiel | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Egzamin praktyczny | Prowadzący Jan Cempiel | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 985,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 985,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto105,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto105,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jan Cempiel
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Brak materiałów dydaktycznych dla kursu praktycznego
Warunki uczestnictwa
Do rozpoczęcia kursu wymagany jest numer PKK (Profil Kandydata na Kierowcę) na kat.D wydany przez Starostwo Powiatowe na podstawie:
- orzeczenia lekarskiego i psychologicznego
- prawa jazdy
- wniosku
- zdjęcia
- zdany egzamin państwowy teoretyczny kat D
Dla uczestników projektu "Małopolski pociąg do kariery - sezon I" warunkiem uczestnictwa jest zapisanie się również na usługę egzaminacyjną do Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego po zakończonym szkoleniu. Koszt egzaminu państwowego do kat. D wynosi: 278 zł egzamin praktyczny nie jest objęty systemem bonowym.
Kursant dostarczy do biura OSK EL-MOT potwierdzenie przystąpienia go egzaminu na kat. D najpóźniej do 30 dni od daty zakończenia szkolenia.
Termin zajęć szkolenia praktycznego ustala się indywidualnie po pierwszych zajęciach praktycznych z uczestnikiem. Harmonogram zostanie wprowadzony do karty usługi zaraz po uzgodnieniu.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP Kraków na rozliczanie Usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach projektu "Małopolski Pociąg do kariery - sezon I"
EGZAMIN WYMAGANY: egzamin na prawo jazdy kat. D w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowego.
Część praktyczna jest ustalana indywidualnie z uczestnikiem usługi i odbędzie się w okresie od 23.06.2025- 04.10.2025 r.
Szczegółowe dni i godziny części praktycznej kursu dostępne będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy usług.
Usługa skierowana jest do Uczestników Projektu Małopolski Pociąg do Kariery - sezon I
Termin zajęć szkolenia praktycznego ustala się indywidualnie po pierwszych zajęciach praktycznych z uczestnikiem. Harmonogram zostanie wprowadzony do karty usługi zaraz po uzgodnieniu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi