EcoBranding na Instagramie – Odpowiedzialne Budowanie Wizerunku Online - szkolenie
EcoBranding na Instagramie – Odpowiedzialne Budowanie Wizerunku Online - szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do
Pracowników i Właścicieli przedsiębiorstw:
Osoby prowadzące własny biznes, które chcą wzmocnić swoją obecność w mediach społecznościowych, w szczególności na Instagramie, aby zwiększyć rozpoznawalność i zaangażowanie swojej marki
Specjaliści ds. marketingu i social media:
Pracownicy odpowiedzialni za kreowanie strategii marketingowych i prowadzenie mediów społecznościowych, którzy chcą poszerzyć swoje kompetencje w zakresie efektywnego wykorzystania Instagrama do budowania wizerunku marki
Freelancerzy i konsultanci marketingowi:
Osoby świadczące usługi marketingowe na zlecenie, które chcą dostarczać klientom nowoczesne i skuteczne rozwiązania w zakresie brandingu w social mediach
Pracownicy działów PR i komunikacji:
Osoby odpowiedzialne za budowanie relacji z odbiorcami i zarządzanie wizerunkiem marki, zainteresowane wykorzystaniem Instagrama jako platformy do narracji wizualnej i storytellingu
Osoby zainteresowane rozwijaniem własnych kompetencji cyfrowych
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji14-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia "EcoBranding na Instagramie – Odpowiedzialne Budowanie Wizerunku Online - szkolenie" jest przygotowanie uczestników do świadomego i odpowiedzialnego kreowania wizerunku marki w mediach społecznościowych, w szczególności na platformie Instagram, z uwzględnieniem zielonych kompetencji, zasad etyki komunikacji i zrównoważonego marketingu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą znaczenia spójnego wizerunku marki w mediach społecznościowych | Kryteria weryfikacji omawia istotę spójnego wizerunku marki w mediach społecznościowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji omawia działania brandingowe budując zaufanie i lojalność odbiorców | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji omawia typy treści angażujących odbiorców oraz zasady korzystania z narzędzi takich jak Canva czy Later | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji definiuje strategię działań na Instagramie, dopasowaną do celów biznesowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji rozróżnia zasady tworzenia skutecznej kampanii oraz optymalizowania jej efektów | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się posługuję się wiedzą z zakresu ecobrandingu w social mediach | Kryteria weryfikacji Wyjaśnia ideę eco brandingu i jej zastosowanie w mediach społecznościowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Omawia zasady etycznej komunikacji i marketingu opartego na wartościach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje odbiorców marek odpowiedzialnych – tzw. eko persony. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje narzędzia i funkcje Instagrama wspierające zrównoważoną komunikację. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Rozróżnia style i formy treści angażujących odbiorcę w duchu świadomego marketingu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Stosuje skuteczne narzędzia ecobrandingowe | Kryteria weryfikacji Tworzy treści wizerunkowe na Instagram z poszanowaniem wartości ekologicznych i społecznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia do planowania treści (np. Later) w celu efektywnego zarządzania harmonogramem postów na Instagramie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Projektuje spójny plan publikacji uwzględniający wartości marki oraz potrzeby odbiorcy. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Analizuje dane z Insightów Instagrama, aby optymalizować działania brandingowe i dostosowywać strategię do potrzeb grupy docelowej. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Dobiera estetykę i narrację wizualną zgodnie z filozofią slow, less waste i eco. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Posługuje się narzędziami do tworzenia grafik i materiałów cyfrowych (Canva, planner, IG tools). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Projektuje harmonogram komunikacji z uwzględnieniem celów marki i sezonowości eko. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się Buduje wizerunek marki w mediach społecznościowych wykorzystując zielone kompetencje w działaniach promocyjnych swojej marki | Kryteria weryfikacji Wdraża zielone kompetencje w działaniach promocyjnych: oszczędność zasobów, treści wysokiej jakości zamiast nadprodukcji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Promuje postawy odpowiedzialne społecznie i środowiskowo poprzez treści na Instagramie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Uwzględnia wpływ komunikacji marki na środowisko i zachowania konsumenckie. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kształtuje świadome wybory zakupowe odbiorców przez edukacyjny przekaz marki. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Minimalizuje ślad cyfrowy poprzez zrównoważoną publikację treści (np. planowanie, ograniczenie zbędnych postów). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Budowanie relacji wewnętrznych i zewnętrznych | Kryteria weryfikacji Buduje relacje z klientami i obserwatorami oparte na zaufaniu, uczciwości i autentyczności. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Rozwija empatyczną i angażującą komunikację z odbiorcą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje inicjatywę w tworzeniu i promowaniu odpowiedzialnych praktyk rynkowych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji przyjmuje feedback i doskonalić własne działania komunikacyjne. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Celem szkolenia jest wyposażenie uczestników w wiedzę i praktyczne umiejętności efektywnego wykorzystywania Instagrama jako narzędzia do budowania rozpoznawalnego i spójnego wizerunku marki. Uczestnicy nauczą się tworzyć treści, które odzwierciedlają tożsamość marki, angażują odbiorców i wspierają realizację celów biznesowych. Szkolenie przygotowuje do planowania, wdrażania i optymalizacji strategii komunikacji na Instagramie, z uwzględnieniem analizy wyników i wykorzystania najnowszych trendów oraz narzędzi dostępnych na platformie.
Uczestnicy zdobędą wiedzę i praktyczne umiejętności z zakresu planowania treści, tworzenia spójnej estetyki wizualnej, budowania relacji z odbiorcami oraz prezentowania wartości marki w duchu eko i slow marketingu.
Usługa przeplatana jest zajęciami praktycznymi w celu lepszego przyswojenia wiedzy i umiejętności uczestników.
Dzień 1 – Fundamenty komunikacji wizualnej i zielonego brandingu
Moduł 1: Wprowadzenie do EcoBrandingu (2h)
- Czym jest eco branding i dlaczego jest przyszłością marek?
- Instagram jako narzędzie komunikacji odpowiedzialnej i zrównoważonej
- Zielone kompetencje w marketingu – definicje, przykłady i zastosowanie
- Trendy eko, slow life i świadomy konsumpcjonizm w social mediach
Moduł 2: Tożsamość marki i wartości (2h)
- Warsztat: określenie misji, wizji i wartości Twojej marki
- Jak mówić językiem wartości bez greenwashingu?
- Spójność komunikacyjna – kolorystyka, ton, styl, forma
- Przykłady marek promujących autentyczność i odpowiedzialność
Moduł 3: Persona ekologicznego odbiorcy (2h)
- Tworzenie persony: kim jest odbiorca świadomy i zaangażowany?
- Analiza psychograficzna – potrzeby, wartości, styl życia
- Ścieżka klienta i budowanie lojalności przez odpowiedzialny przekaz
Moduł 4: Content z wartością – planowanie treści (3h)
- Tworzenie treści edukacyjnych, inspirujących i zaangażowanych
- Jak opowiadać o ekologii i odpowiedzialności w praktyce?
- Plan treści – matryca postów w duchu eko
- Narzędzia planowania i tworzenia harmonogramów
Moduł 5: Fotografia i estetyka naturalnego feedu (2h, 15min)
- Storytelling wizualny – jak tworzyć zdjęcia, które przekazują wartości?
- Zdjęcia autentyczne vs. komercyjne – jak znaleźć balans?
- Warsztat: ćwiczenia z kadrowania, naturalnego światła i kompozycji
Dzień 2 – Praktyka, strategia i zielone narzędzia cyfrowe (10h dydaktycznych)
Moduł 6: Instagram Stories, Reels i relacje z odbiorcami (2h)
- Jak tworzyć ekologiczne i angażujące treści w formatach stories/reels?
- Przykłady kampanii edukacyjnych, eko-wyzwań, mikroedukacji
- Interakcje: quizy, pytania, głosowania – budowanie społeczności
Moduł 7: Zielone kompetencje w działaniach online (2h)
- Digital minimalism – jak ograniczyć ślad cyfrowy?
- Tworzenie treści z umiarem – mniejszy hałas, większa wartość
- Transparentność w komunikacji – jak pokazywać kulisy i proces?
- Praca z narzędziami w duchu „less waste content”
Moduł 8: Canva i inne eko-narzędzia graficzne (2h, 15min)
- Tworzenie materiałów graficznych z szablonów Canvy
- Projektowanie spójnych grafik bez nadprodukcji treści
- Szablony promujące świadomość, edukację i misję marki
- Praca warsztatowa – przygotowanie 3 grafik spójnych z misją eko
Moduł 9: Strategia działania – ekomarketing w planie rocznym (3h,30min)
- Tworzenie długoterminowej strategii działań na Instagramie
- Planowanie kampanii wokół dat ekologicznych i sezonowości
- Matryca „wartość vs. sprzedaż” – jak zrównoważyć intencje
Moduł 10: Konsultacje (30min)
- Omówienie postępów i pomysłów uczestników
- Wspólne opracowanie planu wdrożenia zasad eko w social mediach
- Podsumowanie,
Walidacja (15min)
Dla lepszego przyswojenia programu szkoleń Uczestnicy otrzymają materiały dydaktyczne.
Usługa prowadzona jest w formie wykładu, zajęć praktycznych oraz dyskusji otwartej z uczestnikami szkolenia.
Dodatkowe warunki przystąpienia do szkolenia - podstawowa znajomość obsługi komputera.
Usługa realizowana jest w godzinach dydaktycznych (45 min). Przerwy zostały wliczone do godzin usługi rozwojowej.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Moduł 1: Wprowadzenie do EcoBrandingu | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Moduł 2: Tożsamość marki i wartości | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Moduł 3: Persona ekologicznego odbiorcy | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 przerwa | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Moduł 4: Content z wartością – planowanie treści | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 02:15 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Moduł 5: Fotografia i estetyka naturalnego feedu | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Moduł 6: Instagram Stories, Reels i relacje z odbiorcami | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Moduł 7: Zielone kompetencje w działaniach online | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Moduł 8: Canva i inne eko-narzędzia graficzne | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 przerwa | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Moduł 9: Strategia działania – ekomarketing w planie rocznym | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 02:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Moduł 10: Konsultacje indywidualne i ewaluacja szkolenia | Prowadzący Urszula Stefanowicz-Peczyńska | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 wakudacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 16-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:00 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto216,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto216,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Urszula Stefanowicz-Peczyńska
Przeprowadziła kilkaset godzin doradztwa i szkoleń w zakresie budowania strategii marketingowej, tworzenia kampanii czy budowania marki.
Wykształcenie wyższe
Studia podyplomowe - Grafika i multimedia - WSB Gdańsk, październik 2020r. - czerwiec 2021 r.
Studia podyplomowe - Psychodietetyka - Uniwersytet SWPS w Warszawie październik 2016 r. – czerwiec 2017 r.
Studia licencjackie – Dietetyka - Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, październik 2013 r. – czerwiec 2015 r.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały w postaci prezentacji i skryptu zostaną udostępnione dla uczestników podczas usługi oraz po jej realizacji.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem skorzystania z usługi jest bezpośredni zapis na usługę za pośrednictwem Bazy Usług Rozwojowych oraz
wypełnienie ankiety oceniającej usługę rozwojową.
Informacje dodatkowe
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, kiedy przedsiębiorstwo zwolnione jest z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi co najmniej 70%. W innej sytuacji do ceny netto doliczany jest podatek VAT w wysokości 23%. Podstawa: §3 ust. 1 pkt. 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz szczegółowych warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2018 r., poz. 701).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Usługa prowadzona jest za pośrednictwem platformy Teams
W celu odbioru transmisji Szkolenia online Uczestnik powinien dysponować:
- komputerem z zainstalowanym system operacyjnym Windows 7 albo nowszym albo macOS Sierra (10.12.6) albo nowszym lub urządzeniem mobilnym z zainstalowanym systemem operacyjnym Android (Lollipop) wersja 5.0 albo nowszym lub iOS wersja 9.3.5, albo nowszym, wyposażonym w ekran i głośniki;
- dostęp do sieci Internet, w zależności od wybranej jakości transmisji, o przepustowości łącza co najmniej: 240p 500 kbps 360p 1 Mbps 720p 3 Mbps, 1080p 7 Mbps 2K 12 Mbps 4K 22 Mbps;
- aktualną wersją przeglądarki Firefox, Opera, Microsoft Edge, Chrome lub Safari;
- kamerką internetową i mikrofonem – jeżeli Uczestnik chce być widoczny i porozumiewać się głosowo z prowadzącym Szkolenie online;
- Adobe acrobat w najnowszej wersji.