Dobry Przypadek Testowy - Laboratorium. Autorski warsztat praktyczny.
Dobry Przypadek Testowy - Laboratorium. Autorski warsztat praktyczny.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Bezpieczeństwo IT
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do testerów oprogramowania, analityków testowych, inżynierów jakości, kierowników testów oraz innych specjalistów zajmujących się zapewnieniem jakości oprogramowania, którzy chcą udoskonalić swoje umiejętności w zakresie projektowania i dokumentowania testów.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników12
- Data zakończenia rekrutacji14-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi14
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie prowadzi do nabycia kompetencji w zakresie projektowania, tworzenia i organizowania efektywnych przypadków oraz scenariuszy testowych dostosowanych do specyfiki projektów informatycznych. Program koncentruje się na rozwijaniu praktycznych kompetencji w zakresie analizy wymagań, doboru odpowiedniej strategii testowej oraz tworzenia specyfikacji testowej dla różnych elementów i funkcjonalności aplikacji.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik: 1. Definiuje strukturę przypadku testowego, scenariusza testowego oraz zestawu testów 2. Wyjaśnia różnice między formatami specyfikacji testowej i ich zastosowaniem 3. Charakteryzuje zasady doboru danych testowych 4. Opisuje kryteria doboru odpowiedniej notacji testów 5. Identyfikuje kluczowe elementy wymagań wpływające na projektowanie testów 6. Rozpoznaje specyficzne potrzeby testowe dla różnych elementów aplikacji | Kryteria weryfikacji 1. Rozwiązuje quiz sprawdzający znajomość struktur i formatów testowych2. Klasyfikuje podane przykłady według typów specyfikacji testowej 3. Wyjaśnia ustnie zasady doboru danych testowych w konkretnych scenariuszach 4. Porównuje i ocenia różne formaty notacji testów 5. Interpretuje wymagania projektowe pod kątem potrzeb testowych 6. Identyfikuje elementy aplikacji wymagające specyficznego podejścia testowego | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik: 1. Analizuje wymagania i dokumentację projektową pod kątem testów 2. Projektuje efektywne przypadki testowe dla różnych typów funkcjonalności 3. Formułuje precyzyjne kroki testowe i oczekiwane rezultaty 4. Dostosowuje format specyfikacji testowej do potrzeb projektu 5. Organizuje przypadki testowe w logiczne zestawy i scenariusze 6. Dobiera odpowiednie dane testowe do weryfikowanych funkcjonalności 7. Tworzy specyfikacje testowe dla elementów interfejsu, formularzy i procesów biznesowych 8. Ocenia jakość stworzonych przypadków testowych | Kryteria weryfikacji 1. Przeprowadza analizę dostarczonej dokumentacji projektowej2. Opracowuje zestaw przypadków testowych dla wskazanych funkcjonalności 3. Tworzy szczegółową specyfikację testową z krokami i rezultatami 4. Projektuje strukturę organizacji testów dopasowaną do przykładowego projektu 5. Konstruuje scenariusze testowe łączące przypadki testowe w logiczne sekwencje 6. Dobiera i przygotowuje zestaw danych testowych 7. Implementuje specyfikacje testowe dla różnych elementów aplikacji wzorcowej 8. Weryfikuje i poprawia przypadki testowe stworzone przez innych uczestników | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik: 1. Uzasadnia wybór strategii testowej wobec zespołu projektowego 2. Komunikuje efektywnie potrzeby testowe i wymagania jakościowe 3. Współpracuje z innymi członkami zespołu przy tworzeniu specyfikacji testowej 4. Broni swoich decyzji projektowych w zakresie testów podczas dyskusji 5. Wykazuje inicjatywę w optymalizacji procesu projektowania testów | Kryteria weryfikacji 1. Prezentuje i argumentuje wybór strategii testowej podczas ćwiczeń grupowych2. Formułuje i przekazuje uwagi dotyczące specyfikacji testowej innym uczestnikom 3. Uczestniczy aktywnie w dyskusjach na temat podejścia do testowania 4. Broni swojego podejścia do projektowania testów podczas symulowanych spotkań zespołu 5. Proponuje usprawnienia w procesie tworzenia i organizacji przypadków testowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie odbywa się w godzinach 9-17. Czas trwania usługi to 7 godzin zegarowych. W trakcie szkolenia przewidziane są przerwy (łącznie 1 godzina zegarowa), które nie są wliczone w czas trwania usługi.
Grupa szkoleniowa liczy 6-12 osób. Uczestnicy korzystają z własnych laptopów/PC zgodnie z informacjami w sekcji "Warunki techniczne".
Walidacja przeprowadzana jest po zakończeniu szkolenia.
Zakres tematyczny
- Czym jest przypadek/scenariusz testowy?
- Struktura przypadku testowego
- Struktura scenariusza testowego
- Struktura zestawu testów
- Dane testowe
- Dyskusja
- Dostosowanie specyfikacji testowej do projektu
- Analiza wymagań i dokumentacji oprogramowania
- Analiza oprogramowania
- Dobór strategii testów
- Dobór notacji testów
- Format testów eksploracyjnych
- Lista kontrolna
- Nisko-/wysokopoziomowe przypadki
- Scenariusze testowe
- Dobór narzędzia do przechowywania przypadków testowych
- Dyskusja / ćwiczenia
- Tworzenie specyfikacji testowej dla (wzorcowego) projektu
- Testy sprawdzające elementy aplikacji
- Testy sprawdzające formularze
- Testy sprawdzające funkcje
- Testy sprawdzające logikę lub proces
- Ćwiczenia
- Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto128,57 PLN
- Koszt osobogodziny netto128,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Rafał Stańczak
Podwójnie Certyfikowany Scrum Master, założyciel i autor bloga www.scrumdo.pl, w ramach którego dzieli się ze społecznością polskiego IT posiadaną wiedzą i nowinkami ze świata Agile.
Trener szkoleń z zakresu Scrum oraz narzędzia Jira, Jira Service Desk, ISTQB.
Członek organizacji Scrum Alliance oraz SJSI (Stowarzyszenia Jakości Systemów Informatycznych).
Posiadane certyfikaty:
Professional Scrum Master I, Certified Scrum Master
Professional Scrum Product Owner,
ISTQB® Poziom Podstawowy
ISTQB® Tester Zwinny
ISTQB® Poziom Zaawansowany - Kierownik Testów
UX PM level I ,II
IPMA Project Manager Level D
Posiadane akredytacje:
Trener ISTQB® Poziom Podstawowy
Trener ISTQB® Tester Zwinny
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają komplet starannie opracowanych materiałów szkoleniowych w formie prezentacji opisującej zagadnienia omawiane podczas szkolenia, materiały wspólnie wypracowane przez uczestników kursu oraz pełen dostęp do materiałów elektronicznych na platformie edu.ittraining.pl.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest posiadanie podstawowej wiedzy oraz min. 6 miesięcznego doświadczenia z zakresu testowania oprogramowania.
Informacje dodatkowe
Warunkiem organizacji szkolenia jest zebranie grupy min. 6 osób.
W przypadku niewystarczającej liczby chętnych, szkolenie zostanie przełożone na kolejny termin.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbywa się online w czasie rzeczywistym za pośrednictwem platformy Zoom.
Uczestnicy powinni przygotować laptop/PC ze stabilnym łączem internetowym, przeglądarką internetową oraz edytorem tekstu, zgodnie z instrukcją przekazaną wraz z informacjami organizacyjnymi 3 dni robocze przed rozpoczęciem szkolenia.