🗣️ WARSZTAT ASERTYWNOŚCI 💬– nauka budowania granic i komunikacji w zgodzie ze sobą. Uczestnik pozna techniki wyrażania emocji 😌, stawiania granic 🚧, reagowania na krytykę , odmowę ❌ i manipulację – z szacunkiem dla siebie i innych 🤝, w relacjach zawodowych i osobistych. kompetencje miękkie
🗣️ WARSZTAT ASERTYWNOŚCI 💬– nauka budowania granic i komunikacji w zgodzie ze sobą. Uczestnik pozna techniki wyrażania emocji 😌, stawiania granic 🚧, reagowania na krytykę , odmowę ❌ i manipulację – z szacunkiem dla siebie i innych 🤝, w relacjach zawodowych i osobistych. kompetencje miękkie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
DLACZEGO WARTO:
Warsztat Asertywności to praktyczna przestrzeń do nauki komunikacji pełnej szacunku – bez uległości i agresji. Uczestnicy uczą się stawiać granice, rozpoznawać emocje, wyrażać potrzeby oraz radzić sobie z krytyką, odmową i manipulacją. Trening oparty jest na realnych przykładach z życia zawodowego i prywatnego, pracy z przekonaniami i wartościami. Efektem jest większa pewność siebie, spójność wewnętrzna i zdrowsze relacje.
🔹 Dla kogo:
✔️ Dla osób, które chcą budować zdrowe relacje bez rezygnowania z siebie,
✔️ Dla tych, którzy mają trudność z odmową, stawianiem granic i reagowaniem na krytykę,
✔️ Dla menedżerów, pracowników i rodziców – czyli wszystkich, którzy chcą się skutecznie komunikować się, rozumieć siebie i działać w zgodzie ze sobą – w pracy i życiu osobistym.
🔹 Praktyczna nauka: wykłady, ćwiczenia, warsztaty, case’y, testy
🔹 Ekspercka kadra: trener z 25-letnim doświadczeniem w biznesie, coach, mentor zmiany
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników30
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
WARSZTAT ASERTYWNOŚCI NAKIEROWANY JEST NA:🔹 Zwiększenie świadomości własnych granic i emocji
🔹 Rozwój umiejętności asertywnej komunikacji w różnych sytuacjach
🔹 Nauka stawiania granic z poszanowaniem siebie i innych
🔹 Rozpoznawanie i reagowanie na krytykę, manipulację i odmowę
🔹 Budowanie pewności siebie i spójności w relacjach zawodowych i osobistych
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozumienie i identyfikowanie zachowań asertywnych | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wyjaśnić, czym jest asertywność i czym różni się od agresji czy uległości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje podstawowe mity na temat asertywności | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje swoje codzienne zachowania i przypisuje je do stylów: uległy, agresywny, asertywny | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Komunikowanie się w sposób asertywny | Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy komunikat asertywny według poznanego schematu (fakty–emocje–potrzeba) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik odróżnia komunikat asertywny od nieasertywnego w analizowanych przykładach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Test teoretyczny | ||
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia wybór komunikatu asertywnego w konkretnej sytuacji z życia zawodowego lub osobistego | Metoda walidacji Debata ustrukturyzowana | |
Efekty uczenia się Wyrażanie i rozpoznawanie emocji w komunikacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi nazwać podstawowe emocje i przypisać je do reakcji w komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik określa sposoby radzenia sobie z emocjami w trudnych relacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia wpływ emocji na jakość relacji w pracy i poza nią | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Asertywna odmowa, przyjmowanie krytyki i pochwał | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje zasady konstruktywnego przyjmowania krytyki i pochwał | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje asertywną odmowę bez poczucia winy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik uzasadnia znaczenie odmowy i konstruktywnego feedbacku w relacjach zawodowych | Metoda walidacji Debata swobodna | |
Efekty uczenia się Ochrona własnych granic i wartości | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi określić własne wartości i ich rolę w budowaniu granic | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia strategie chroniące granice w komunikacji z innymi | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Uczestnik argumentuje znaczenie granic i wartości dla jakości relacji | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
- Zajęcia odbywają się w godz. 9:00–13:00 przez dwa kolejne dni.
- Kurs prowadzony jest online w czasie rzeczywistym i obejmuje 8 godzin zegarowych.
- W trakcie każdego dnia szkoleniowego przewidziane są dwie przerwy po 10 minut, co daje łącznie 40 minut przerwy w całym szkoleniu. Przerwy są ujęte w harmonogramie usługi, wliczone w czas usługi rozwojowej i wykazane w polu „Liczba godzin usługi”.
- Na 8 godzin zegarowych kursu składają się: a) 7 godzin zegarowych zajęć (wykłady, ćwiczenia, odpowiedzi na pytania uczestników), b) 40 minut przerw (czas odpoczynku między blokami zajęć), c) 20 minut przeznaczonych na walidację wiedzy i umiejętności (wewnętrzna forma testu lub dyskusji podsumowującej).
PROGRAM SZKOLENIA
Dzień 1 – Fundamenty asertywności (4h)
- Diagnoza własnego rozumienia asertywności – ćwiczenia indywidualne i moderowana dyskusja w grupie
- Mity i fakty o asertywności – wykład z przykładami, omówienie najczęstszych przekonań
- Skutki braku asertywności – omówienie konsekwencji, dyskusja, mini test diagnostyczny
- Typologia zachowań nieasertywnych: uległość, agresja, manipulacja – prezentacja z przykładami, analiza własnych reakcji, ćwiczenia w grupach
- Wprowadzenie do analizy transakcyjnej (Rodzic–Dziecko–Dorosły) – mini wykład + praktyczne ćwiczenia sytuacyjne
- Zniekształcenia poznawcze a asertywność – omówienie pułapek myślowych, ćwiczenia z realnymi przykładami
- Struktura komunikatu asertywnego – model 3 kroków, warsztat i odgrywanie ról w parach
Dzień 2 – Emocje, granice i praktyka (4h)
- Twoje wartości jako podstawa do stawiania granic – ćwiczenie „Koło życia”, autorefleksja i dyskusja w grupie
- Emocje w komunikacji – jak je rozpoznać i wyrażać asertywnie – ćwiczenia z mapą emocji, wyrażanie emocji w bezpieczny sposób
- Asertywna odmowa, przyjmowanie pochwał i krytyki – trening komunikatów i odgrywanie ról
- Asertywność w sytuacjach zawodowych i prywatnych – praca na case study uczestników
- Radzenie sobie z manipulacją i obrona własnych granic – dyskusja, analiza przykładów, ćwiczenia w grupach
- Podstawy asertywnej obsługi klienta i pracy z zespołem – mini wykład + moderowana dyskusja
- Prawa osoby asertywnej + test wiedzy końcowej – podsumowanie, ćwiczenie grupowe, test zamknięty
WALIDACJA - WEWNĘTRZNY TEST CERTYFIKUJĄCY
Osoba biorąca udział w kursie przystępuje egzaminu wewnętrznego (test online), który sprawdza nabytą wiedzę i umiejętności oraz uzyskane kompetencje. Po zaliczeniu egzaminu wydawany jest certyfikat.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ NA SZKOLENIU
09:00–09:15 | Rozpoczęcie, zasady pracy, cele szkolenia | Dyskusja na żywo |
09:15–09:45 | Co oznacza dla Ciebie asertywność? | Ćwiczenia + dyskusja na żywo |
09:45–10:10 | Mity i fakty o asertywności | Wykład z prezentacją + dyskusja |
10:10–10:30 | Skutki braku asertywności | Dyskusja + test diagnostyczny |
10:30–10:40 | Przerwa 1 | — |
10:40–11:10 | Typy nieasertywnych zachowań | Wykład z prezentacją + ćwiczenia |
11:10–11:40 | Analiza transakcyjna (Rodzic, Dziecko, Dorosły) | Wykład z prezentacją + ćwiczenia |
11:40–12:10 | Zniekształcenia poznawcze a asertywność | Ćwiczenia + case study |
12:10–12:20 | Przerwa 2 | — |
12:20–13:00 | Struktura komunikatu asertywnego | Wykład + warsztat + odgrywanie ról |
Dzień 2: 9:00–13:00
Godzina | Temat | Sposób realizacji |
09:00–09:15 | Wprowadzenie do dnia 2 | Dyskusja na żywo |
09:15–09:45 | Twoje wartości a granice (Koło życia) | Ćwiczenia indywidualne + dyskusja |
09:45–10:15 | Emocje w komunikacji – rozpoznawanie i wyrażanie | Ćwiczenia praktyczne |
10:15–10:40 | Asertywna odmowa, przyjmowanie pochwał i krytyki | Warsztat z odgrywaniem ról |
10:40–10:50 | Przerwa 1 | — |
10:50–11:15 | Asertywność w relacjach zawodowych i prywatnych | Case study uczestników + dyskusja |
11:15–11:45 | Manipulacja i obrona własnych granic | Dyskusja + ćwiczenia |
11:45–12:10 | Asertywność w obsłudze klienta i pracy zespołowej | Wykład z prezentacją + dyskusja |
12:10–12:20 | Przerwa 2 | — |
12:20–13:00 | Prawa osoby asertywnej + test końcowy | Ćwiczenia podsumowujące + test |
WARUNKI ORGANIZACYJNE
Usługa jest prowadzona zdalnie na żywo. Przy jednym stanowisku komputerowym może pracować kilka osób.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 Rozpoczęcie, zasady pracy, cele szkolenia | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 Co oznacza dla Ciebie asertywność? | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 Mity i fakty o asertywności | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Skutki braku asertywności | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 ☕ Przerwa 1 | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 Typy nieasertywnych zachowań | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 Analiza transakcyjna (Rodzic, Dziecko, Dorosły) | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Zniekształcenia poznawcze a asertywność | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 ☕ Przerwa 2 | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 Struktura komunikatu asertywnego | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 04-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 Wprowadzenie do dnia 2 | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 Twoje wartości a granice (Koło życia) | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 Emocje w komunikacji – rozpoznawanie i wyrażanie | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Asertywna odmowa, pochwały i krytyka | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 ☕ Przerwa 1 | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 Asertywność w relacjach zawodowych i prywatnych | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 Manipulacja i obrona własnych granic | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Asertywność w obsłudze klienta i pracy zespołowej | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:25 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 ☕ Przerwa 2 | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 12:20 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Prawa osoby asertywnej + test końcowy | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 05-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:20 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:40 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
IZABELA WOJTACHNIK
Jestem certyfikowanym coachem, trenerem zmiany, trenerem biznesu i menedżerem z ponad 20 letnim doświadczeniem. W swojej pracy wykorzystuje 23 letnie doświadczenie w biznesie w pracy z ludźmi.
Prywatnie żona i mama trzech synów. Jestem entuzjastką psychologii pozytywnej i jazdy na rowerze.
W swojej pracy realizuję doskonalenie kompetencji innych z zakresu rozwoju potencjału, asertywności, pewności siebie, zarządzania sobą w czasie, równowagi na sesjach indywidualnych, konsultacjach, programach rozwojowych w organizacjach.
Pomogłam kilkuset klientom na indywidualnych sesjach coachingowych i mentoringowych. Rocznie szkolę i prowadzę 1200 osób na warsztatach oraz na szkoleniach i w kursach online. Jestem autorką Akademii Satysfakcji Zawodowej i Pewności Siebie. Z moich ebooków i poradników skorzystało już tysiące osób.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują w trakcie szkolenia materiały w wersji elektronicznej:
- Zeszyt ćwiczeń
- Checklisty do wdrożenia asertywności
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest:
- Zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.
- Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń, który jest dostępny pod adresem https://platforma.digitalpassion.pl/regulamin-szkolen/
Przed podpisaniem umowy o dofinansowanie szkolenia z Operatorem, skontaktuj się z nami w celu potwierdzenia terminu szkolenia i dostępności wolnych miejsc:
www.digitalpassion.pl
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Informacje dodatkowe
Uwaga:
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu DOFINANSOWANIA na usługi z naszej oferty. Zapraszamy do kontaktu:
www.digitalpassion.pl
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb jak również zrealizować w formie zamkniętej - dedykowanej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Aby zapewnić komfortowe i efektywne uczestnictwo w szkoleniach online prowadzonych za pośrednictwem platformy Zoom, uczestnik powinien spełnić następujące wymagania techniczne:
1. Sprzęt:
- Komputer stacjonarny lub laptop z dostępem do internetu (zalecane)
- Alternatywnie: tablet lub smartfon (z ograniczoną funkcjonalnością)
- Sprawna kamera internetowa – zalecane włączenie w czasie szkolenia
- Mikrofon i głośniki/słuchawki – dla aktywnego udziału w dyskusjach i ćwiczeniach
2. Oprogramowanie:
- Zainstalowana najnowsza wersja aplikacji Zoom (https://www.zoom.com/pl)
3. Połączenie internetowe:
- Stabilne łącze internetowe o minimalnej prędkości: Download 5 Mbps / Upload 2 Mbps
- Zalecane połączenie przewodowe lub silne Wi-Fi
- Uczestnik powinien unikać równoczesnego korzystania z łącza przez inne aplikacje (np. YouTube, Netflix)
4. Środowisko pracy:
- Ciche, spokojne miejsce sprzyjające koncentracji i aktywnej pracy
- Możliwość udziału w pełnym czasie trwania szkolenia bez zakłóceń
- Zalecane: słuchawki z mikrofonem (headset) dla lepszej jakości dźwięku
5. Logowanie, obecność, nagrywanie szkolenia:
- Logowanie do Zoom min. 5 minut przed rozpoczęciem spotkania
- Uczestnik powinien logować się imieniem i nazwiskiem, by umożliwić identyfikację (sprawdzenie listy obecności) przez prowadzącego - "Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemy raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników"
- Aktywne uczestnictwo i obecność z włączoną kamerą są mile widziane i wpływają na jakość współpracy w grupie
- Usługa jest nagrywana w celach archiwalnych oraz ewentualnej kontroli. Prosimy o włączenie kamery podczas uczestnictwa w zajęciach.
UWAGA! W celu zachowania wszystkich niezbędnych funkcji programu, prosimy o zainstalowanie aplikacji ZOOM. Nie rekomendujemy korzystania z telefonów komórkowych czy też tabletów.