Bezpieczeństwo w terapii: okno elastyczności przez percepcję AUN
Bezpieczeństwo w terapii: okno elastyczności przez percepcję AUN
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do właścicieli i pracowników firm z sektora MŚP działających w branży zdrowia, w tym m.in. do psychologów, psychoterapeutów oraz osób planujących aktywnie rozwijać swoją działalność w tym obszarze.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji25-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ma na celu rozwijanie umiejętności efektywnego zarządzania stresem i emocjami oraz dostosowywania metod terapeutycznych do specyficznych potrzeb klienta. Ponadto szkolenie wspiera w kształtowaniu bezpiecznego środowiska w gabinecie, zwiększaniu świadomości ciała oraz doskonaleniu technik regulacji emocji i redukcji stresu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje podstawowe założenia teorii poliwagalnej i rozumie, jak wpływa ona na funkcjonowanie układu nerwowego w kontekście relacji terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik opisuje wpływ teorii poliwaginalnej na funkcjonowanie układu nerwowego w kontekście relacji terapeutycznej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje podstawy teorii poliwagalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje pojęcie okna elastyczności i wyjaśnia, jak jego granice wpływają na zdolność do regulacji emocji i stresu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje wpływ granic na zdolność do regulacji emocji i stresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje okno elastyczności | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia, jak działa technika "kotwicy" oraz charakteryzuje, w jaki sposób można ją wykorzystać do regulacji emocjonalnej i fizjologicznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje zasady jak wyregulować siebie oraz klienta za pomocą kotwicy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje pojęcie narzędzie Kotwica | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik opisuje funkcjonowanie AUN, w tym jego podział na układ współczulny i przywspółczulny, oraz rozumie, jak wpływa na reakcje stresowe. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje wpływ AUN na reakcje stresowe | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia kategorie zasobóworaz wykorzystuje je w procesie | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik analizuje sygnały fizjologiczne, które wskazują na aktywację Autonomicznego Układu Nerwowego (AUN), i wdraża techniki regulacyjne. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia sygnały fizjologiczne, wskazujące na AUN | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik ocenia, kiedy klient znajduje się w stanie "rest-and-digest" (przywspółczulnej aktywacji AUN), co sprzyja regulacji emocji i rozwojowi relacji terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje stan "rest-and-digest" u klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki zarządzania aktywacją AUN klienta, pomagając mu w regulacji stresu i emocji w trakcie sesji terapeutycznej. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje techniki zarządzania aktywacją AUN | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje techniki, które pomogą klientowi w regulacji stresu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje, na jakim etapie w oknie elastyczności znajduje się klient, i dostosowuje interwencje terapeutyczne, by wspierać jego rozwój i regulację emocjonalną. | Kryteria weryfikacji Uczestnik rozróżnia etapy w oknie elastyczności klienta | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik rozpoznaje aktywację i regulację w oknie elastyczności | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik kształtuje relacje terapeutyczne, w których klient czuje się bezpiecznie i komfortowo, wspierając proces terapeutyczny. | Kryteria weryfikacji Uczestnik projektuje relacje terapeutyczne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje cykl reakcji na zagrożenia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Uczestnik rozróżnia zachowania innych z perspektywy funkcjonowania Autonomicznego Układu Nerwowego, co wspiera empatię i zrozumienie w relacjach międzyludzkich. | Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje zachowania innych z perspektywy funkcjonowania AUN | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozwija postawę wdzięczności i uważności, co wspiera zarówno jego własny rozwój osobisty, jak i jakość relacji z innymi. | Kryteria weryfikacji Uczestnik definiuje postawę wdzięczności i uważności | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik charakteryzuje sposoby poszerzania i zawężania uwagi | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
- 1 godzina szkoleniowa = 60 minut
- Przerwy wliczają się w czas trwania szkolenia
- 8,5 godzin teoretycznych, 6 godzin praktycznych zajęć
Dzień 1
1- Wprowadzenie do szkolenia (teoria)
2 – Budowanie bezpieczeństwa w gabinecie poprzez kontrakt terapeutyczny (teoria)
zdobycie wiedzy na temat budowania kontraktu pisemnego
zapoznanie się z podstawowymi zasadami etyki
zapoznanie się z zasadami stop i pauzowanie
nauka rozróżnienia celów na proces
3 – Uważność na ciało (praktyka)
zdefiniowanie co to znaczy być świadomym i uważnym
zapoznanie się z uważnością na ciało
nauka rozróżniania skanowania ciała a osadzania
zapoznanie się z praktykami osadzania
4 – Budowanie zasobów praktyka i klienta (teoria)
Zapoznanie się z różnymi kategoriami zasobów
umiejętność nazwania zasobów praktyka i klienta
umiejętność ucieleśniania zasobów
umiejętność regulowania AUN
budowanie zasobów wraz z klientem
5 – Felt sense (praktyka)
zdefiniowanie czym jest felt sense
nabycie umiejętności odkrywania go w sobie i w kliencie
umiejętność poszerzania i zawężania uwagi
6 – Budowanie bezpieczeństwa poprzez umiejętności dobrego orientowania się (praktyka)
zapoznanie się z cyklem reakcji na zagrożenia
zdefiniowanie orientacji
nauka orientacji na bezpieczeństwo
Dzień 2
1 – Teoria poliwagalna (teoria)
zdefiniowanie traumy
zapoznanie się z objawami traumy
Zapoznanie się z podstawami teroii poliwagalnej
podstawowa znajomość autonomicznego układu nerwowego
2 – Okno elastyczności (praktyka)
Umiejętności rozpoznawania aktywacji i regulacji
znajomość okna elastyczności - narzędzia do diagnozy AUN
umiejętność pozpoznania gdzie klient jest w oknie elastyczności
symptomy stresu traumatycznego
3 – SIBAM (teoria)
zdefiniowanie neurocepcji
czym jest SIBAM
jak rozpoznawać SIBAM u klienta - praktyczne umiejętności
4 – Kotwica (praktyka)
poznanie narzędzia Kotwica
umiejętność regulowania praktyka i klienta za pomocą kotwicy
akceptacja emocji w obliczu wartości
5 - Walidacja (teoria)
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 17 Wprowadzenie i cele szkolenia - prezentacja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 17 Budowanie bezpieczeństwa w gabinecie poprzez kontrakt terapeutyczny - prezentacja + dyskusja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 17 Uważność na ciało - prezentacja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:40 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 10:50 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 17 Budowanie zasobów praktyka i klienta - prezentacja + dyskusja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:50 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 03:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 17 Felt sense - prezentacja + dyskusja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:20 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 17 Budowanie bezpieczeństwa poprzez umiejętności dobrego orientowania się - prezentacja + dyskusja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 26-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 17 Teoria poliwagalna - prezentacja + dyskusja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 17 Okno elastyczności - prezentacja + dyskusja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:10 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 17 SIBAM - prezentacja + dyskusja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:50 | Liczba godzin 02:50 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 17 Przerwa | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:50 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 17 Kotwica - prezentacja | Prowadzący Joanna Gawrońska | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 17 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 704,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 704,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto169,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Gawrońska
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne zostaną przekazane uczestnikowi szkolenia w formie elektronicznej. Materiały zostaną
przesłane e-mailem na podany adres skrzynki elektronicznej uczestnika szkolenia.
Warunki uczestnictwa
W przypadku szkoleń dofinansowanych warunkiem uczestnictwa jest stworzenie przez uczestnika szkolenia konta w Bazie Usług Rozwojowych oraz wywiązanie się z warunków, które są przedstawione przez konkretnego Operatora, do którego przekazywane są dokumenty o dofinansowanie do danej usługi rozwojowej.
Przedsiębiorca jest zobowiązany do założenia konta uczestnika instytucjonalnego w BUR. Pracownik przewidziany do udziału w Projekcie jest zobowiązany do założenia konta uczestnika indywidualnego w BUR, na stronie www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl oraz przypisania się do profilu instytucjonalnego przedsiębiorcy. Przedsiębiorcy powinni spełniać warunki przedstawione przez danego Operatora, do którego zostały złożone dokumenty o dofinansowanie do usługi rozwojowej.
Uczestnik otrzyma stosowne zaświadczenie lub certyfikat po zakończeniu usługi, pod warunkiem spełnienia kryterium obecności na minimum 80% zajęć. Obecność będzie odnotowywana na listach obecności prowadzonych każdego dnia szkolenia.
Informacje dodatkowe
- 1 godzina szkoleniowa = 60 minut
- Przerwy wliczają się w czas trwania szkolenia
- 8,5 godzin teoretycznych, 6 godzin praktycznych zajęć
- Szkolenie prowadzone jest na platformie zoom
- W przypadku uczestniczenia w usłudze osoby z niepełnosprawnością usługa zostanie dostosowana do jej potrzeb.
- Usługa prowadzona będzie za pomocą następujących metod interaktywnych i aktywizujących:
- Prezentacja
- Za i przeciw
- Burza mózgów
- Dyskusja
Podstawa zwolnienia z VAT:
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. ze zmianami w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień oraz warunków stosowania tych zwolnień (par.3 ust.1 pkt.14)
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Wymaganie sprzętowe:
komputer wyposażony w kamerę i głośnik z aktualnym systemem operacyjnym (Windows, macOS lub Linux) i co najmniej 2 GB pamięci RAM, uczestnik powinien posiadać mikrofon który umożliwi braniue udziału w dyskusji
Parametry łącza sieciowego:
szybkość pobierania i wysyłania co najmniej 5Mb/s.
Minimalne parametry potrzebne do obsługi komunikatora dla:
a) Systemu Windows 10 w wersji 1507 lub nowszej Systemu Windows 8 Systemu Windows 7 Systemu Windows 32 (obsługiwane są wersje 64- i 64-bitowe) 1. Procesor Co najmniej 1 GHz 2. Pamięć RAM Co najmniej 512 MB 3. Dodatkowe oprogramowanie DirectX w wersji 9.0 lub nowszej b) komputery Mac Program Skype na komputer Mac wymaga systemu Mac OS X 10.10 lub nowszego 1. Procesor co najmniej Intel 1 GHz (Core 2 Duo) 2. Pamięć RAM Co najmniej 1 GB 3. Dodatkowe oprogramowanie Najnowsza wersja programu QuickTime Łącze inernetowe: min download: 768 Mb/s, min upload: 384 Mb/s (APMG Int. zaleca korzystanie z łącza stałego) Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów (czytnik plików pdf oraz doc).
Szkolenie będzie przeprowadzone za pomocą platformy Zoom.