Prawo jazdy LUZ Kraków / Kurs prawa jazdy kat. D po C po zdanym egzaminie z teorii/ Małopolski pociąg do kariery-sezon 1/ Nowy start w Małopolsce z EURESem / Małopolskie Bony Rozwojowe - Nowa Perspektywa / Bon dla Podhalańskiego Przedsiębiorcy 2
Prawo jazdy LUZ Kraków / Kurs prawa jazdy kat. D po C po zdanym egzaminie z teorii/ Małopolski pociąg do kariery-sezon 1/ Nowy start w Małopolsce z EURESem / Małopolskie Bony Rozwojowe - Nowa Perspektywa / Bon dla Podhalańskiego Przedsiębiorcy 2
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.D
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Kurs prawa jazdy kat.D po C skierowany jest do osób które:
- pragną podnosić swoje kompetencje zawodowe
- ukończyły 23 lat i 9 miesięcy
- posiadają prawo jazdy kat B
- posiadają prawo jazdy kat C
- lub łączą kurs kat. D z kursem kat. C
- mają zdany egzamin teoretyczny państwowy w zakresie kat. D
- Usługa adresowana również dla Uczestników Projektu '' Małopolski pociąg do kariery-sezon 1"/ Uczestników Projektu Nowy start w Małopolsce z EURESem, Małopolskie Bony Rozwojowe - Nowa Perspektywa / Bon dla Podhalańskiego Przedsiębiorcy 2
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji02-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi54
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńprawa jazdy kat D1, D
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest zdobycie umiejętności praktycznych w prowadzeniu pojazdu kat. D, kompetencji kierowcy zawodowego i wiedzy z zakresu przepisów ruchu drogowego oraz zasad bezpiecznego przewozu osób. Uczestnik będzie posiadał wiadomości z zakresu budowy i eksploatacji autobusu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się zdobył wiedzę i umiejętności niezbędne do bezpiecznego poruszania się pojazdem samochodowym w ruchu drogowym, | Kryteria weryfikacji stosuje poznane przepisy ruchu drogowego oraz zna znaczenie znaków drogowych; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji Kursant nabył umiejętności techniczne w celu płynnego i bezpiecznego posługiwania się pojazdem. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się został przygotowany do egzaminu państwowego praktycznego. | Kryteria weryfikacji dopasowuje technikę jazdy do panujących warunków pogodowych i drogowych; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji otrafi ocenić stan techniczny pojazdu przed jazdą (sprawdzić poziom płynów, ciśnienie w oponach, światła). | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji nabył umiejętności techniczne w celu płynnego i bezpiecznego posługiwania się pojazdem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji płynnie rusza na wzniesieniu, bez cofania pojazdu, przy jednoczesnym wykorzystaniu hamulca ręcznego. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji potrafi zgodnie z przepisami wykonać manewr wyprzedzania, omijania, wymijania, zmiany pasa ruchu, zmiany kierunku jazdy w prawo lub lewo, zawracania na skrzyżowaniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji posiadł wiedzę na temat właściwej zmiany biegów dla energooszczędnej jazdy, orazkorzystania z momentu obrotowego silnika podczas hamowania – stosowanie hamowania silnikiem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant wykonuje manewr parkowania bez najeżdżania na krawężnik, z zachowaniem bezpiecznych odległości . | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Kryteria weryfikacji Kursant poprawnie sygnalizuje manewry, zachowuje odpowiednie odległości i dba o bezpieczeństwo | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych | |
Efekty uczenia się przestrzega zasad dotyczących partnerstwa na drodze, stosuje normy moralne i etyczne, unika zachowań agresywnych oraz promuje zasady bezpieczeństwa drogowego | Kryteria weryfikacji Uczestnik przestrzega zasad partnerstwa na drodze, wykazuje kulturę jazdy, unika agresywnych zachowań, dba o bezpieczeństwo swoje i innych uczestników ruchu drogowego | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zapraszamy do realizacji kursu w ośrodku Bezstresowe Szkolenie Kierowców LUZ w Krakowie.
Kurs na prawo jazdy kat. D po C
Oferujemy kurs w trybie indywidualnym
- dedykowany konkretnemu klientowi
- dostosowując harmonogram do oczekiwań i dyspozycyjności klienta.
w ramach kursu:
- 53 godz. lekcyjnych praktyki = 40 godz. zegarowych
- 1 godz. lekcyjne egzamin wewnętrzny praktyczny - walidacja
Realizując kurs w Ośrodku Bezstresowe Szkolenie Kierowców LUZ
- przygotowujemy kursantów nie tylko do egzaminów państwowych, ale również do zawodu kierowcy pracującego w transporcie międzynarodowym,
Uczestnik kursu zgodnie z regulaminem BUR jest zobowiązany:
- uczestniczyć we wszystkich zajęciach zgodnie z opublikowanym harmonogramem w BUR
Zakres kursu:
Ćwiczenia plac manewrowy
Przygotowanie do jazdy autobusem:
- Kontrola stanu technicznego pojazdu: sprawdzenie działania świateł, hamulców, klaksonu, poziomu oleju, płynów eksploatacyjnych, kontrola ciśnienia w oponach.
- Przygotowanie miejsca pracy kierowcy: regulacja fotela, ustawienie lusterek zewnętrznych, pasy bezpieczeństwa.
Procedury bezpieczeństwa: sprawdzenie drzwi, systemu zamykania i otwierania, kontrola sygnałów dźwiękowych oraz wskaźników w kabinie kierowcy.
Ruszanie z miejsca:
- Ruszanie: Ćwiczenia płynnego ruszania bez szarpnięć, odpowiednie wykorzystanie pedału sprzęgła i gazu.
- Hamowanie: Nauka hamowania przy różnych prędkościach, uwzgledniająca różnice przy zastosowaniu układu pneumatycznego.
Manewry cofania:
- Cofanie w linii prostej i łuku : Nauka precyzyjnego cofania autobusem na łuku, z zachowaniem pełnej kontroli nad pojazdem i oceny sytuacji dookoła pojazdu.
Parkowanie:
- Parkowanie równoległe: ćwiczenie parkowania równolegle do krawężnika na ograniczonej przestrzeni.
- Parkowanie prostopadłe przodem i tyłem : Nauka parkowania autobusem w ciasnych przestrzeniach, np. na dworcach lub w zajezdniach.
- Parkowanie skośne: nauka parkowania pod kątem w stosunku do krawężnika, zazwyczaj 45 lub 60 stopni wykonywana na placu manewrowym w odniesieniu do wyznaczonego liniami miejsca.
Ruszenie na wzniesieniu: Ćwiczenie ruszania autobusem na pochyłościach, co wymaga odpowiedniego balansowania pedałem sprzęgła i gazu oraz kontroli hamulca postojowego, aby uniknąć staczania się pojazdu.
Jazda w ruchu drogowym
Jazda w terenie zabudowanym:
- Nauka poruszania się po drogach miejskich z dużym natężeniem ruchu.
- Prawidłowe korzystanie z sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych i ustępowanie pierwszeństwa.
- Reakcja na dynamicznie zmieniającą się sytuację drogową, np. piesi na przejściach, pojazdy uprzywilejowane.
Jazda w terenie niezabudowanym:
- Przejazdy po drogach wiejskich i podmiejskich, często o różnych nawierzchniach.
- Nauka wyprzedzania innych pojazdów w bezpieczny sposób, z zachowaniem odpowiednich odstępów.
- Kontrola prędkości dostosowana do warunków drogowych.
Jazda po autostradach i drogach ekspresowych:
- Wjazd i zjazd z autostrady lub drogi ekspresowej, z odpowiednią sygnalizacją manewrów.
- Zmiana pasa ruchu, prawidłowe korzystanie z pasów włączania i wyłączania.
- Utrzymywanie bezpiecznej prędkości i odległości od innych pojazdów, co jest szczególnie istotne przy dużych prędkościach.
Jazda w warunkach trudnych:
- Jazda w deszczu, na śliskiej nawierzchni: Kursant uczy się technik jazdy defensywnej, tak aby zapobiec poślizgom i utrzymać pełną kontrolę nad pojazdem.
- Jazda w nocy: Nauka jazdy po zmroku z odpowiednim korzystaniem ze świateł drogowych i mijania, w sytuacjach ograniczonej widoczności.
- Jazda w gęstym ruchu: Technika bezpiecznego manewrowania autobusem w dużym natężeniu ruchu, np. w godzinach szczytu.
Egzamin wewnętrzny (walidacja)
Po zakończeniu części praktycznej kursant przystępuje do egzaminu wewnętrznego, który obejmuje:
- Manewry na placu manewrowym: Sprawdzenie umiejętności technicznych kursanta, takich jak ruszanie, cofanie, parkowanie, jazda po łuku.
- Jazda w ruchu drogowym: Ocena zachowania kursanta w różnych warunkach drogowych, w tym w ruchu miejskim. Prawidłowe korzystanie z sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych i ustępowanie pierwszeństwa.
Egzamin wewnętrzny jest kluczowym elementem przygotowania do egzaminu państwowego, a jego wynik ma na celu potwierdzenie gotowości kursanta do samodzielnego prowadzenia autobusu w codziennym ruchu drogowym.
Część praktyczna kursu kategorii D jest kompleksowym przygotowaniem do roli zawodowego kierowcy autobusu, z naciskiem na bezpieczeństwo, kontrolę nad pojazdem i odpowiednie zachowanie na drodze.
Szkolenie jest rozliczone w ramach przyznanych bonów szkoleniowych, jednak jeżeli ilość bonów nie pokrywa pełnej opłaty za kurs - uczestnik zobowiązuje się opłaty brakującą kwotę przed rozpoczęciem kursu.
Opłaty na poczet egzaminów i wydania dokumentu prawa jazdy pokrywa uczestnik szkolenia poza systemem bonowym.
Gwarantujemy wykwalifikowaną kadrę szkoleniowców:
- wykładowcy z wieloletnim doświadczeniem w szkoleniu kierowców zawodowych,
- Inspektor pracujący w Inspekcji Transportu Drogowego,
- Policjant drogówki,
- Ratownicy medyczny,
- Instruktorzy - aktywni kierowcy zawodowi pracujący w transporcie międzynarodowym jako kierowcy Tirów oraz kierowcy autobusów.
Dlaczego warto wybrać Ośrodek Bezstresowe Szkolenie Kierowców LUZ
Oferujemy kursy:
- kompleksowe z badaniami lekarskimi dla kierowców zawodowych,
- kursy przyspieszone i ekspresowe,
- kursy łączone np. kat. C z CE, C z D,
- kursy kwalifikacji wstępnej przyspieszonej i kwalifikacji uzupełniającej (kursy przewozu rzeczy i osób)
- kursy indywidualne - dostosowane do możliwości czasowych klienta
Naszą szkołę wyróżnia:
- elastyczny tok szkolenia
- pomagamy z formalnościami urzędowymi, dotyczącymi uzyskania Profilu Kandydata na Kierowcę
- wykwalifikowana kadra szkoleniowa
- Instruktorzy - aktywni kierowcy zawodowi pracujący w transporcie międzynarodowym,
- kompleksowa organizacja kursów dla kierowców zawodowych: dostępność kursów na wózki widłowe, HDS, szkolenia okresowe, kursy kwalifikacji
- doświadczenie oraz wypracowane metody szkolenia
- szkolimy ponad 30 lat - rozpoczęliśmy działalność w 1989 r. jako pierwszy prywatny ośrodek szkolenia kierowców
- flota wykorzystywana do kursów kierowców zawodowych:
- 6 samochodów ciężarowych z przyczepą,
- 5 autobusów (pojazdy z manualną i automatyczną skrzynią biegów)
- jakość szkolenia potwierdzona Akredytacją Kuratorium Oświaty,
Życzymy Państwu przyjemnego szkolenia w naszym ośrodku oraz sukcesów na egzaminach państwowych.
Dołożymy wszelkich starań aby realizacja kursu spełniła Państwa oczekiwania.
Istnieje możliwość realizacji innych kursów zawodowych:
- kurs kwalifikacji wstępnej przyspieszonej kat. C, CE, D, DE,
- szkolenia okresowego,
- kursu prawa jazdy na każdą kategorię,
- kurs na wózek widłowy,
- kurs na HDS - hydrauliczny dźwig samochodowy.
W naszej ofercie znajdują kursy się tradycyjnymi wykładami oraz kursy dedykowane po zdanym egzaminie państwowym z teorii, dla osób które wolą przygotowywać się samodzielnie do egzaminu państwowego z teorii.
Kursy rozpoczynają się w każdym tygodniu, jeżeli nie znalazłeś usługi odpowiadającej twoim potrzebom
zapraszamy do kontaktu z naszym biurem 733 780 733 od poniedziałku od piątku w godzinach 10 - 18
lub zapraszamy na spotkanie informacyjne wtorki, czwartki godz. 17.30 ul. M. Skłodowskiej 8/8 - siedziba LUZ
Pomożemy we wszystkich formalnościach oraz dopasujemy kurs do twoich oczekiwań.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 jazda szkoleniowa | Prowadzący Ryszard Dworaczek | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 31-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 07:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto7 020,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto7 020,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
PIOTR BASTA
Wieloletnie doświadczenie w pracy instruktora.
Posiada doświadczenie w szkoleniu osób z niepełnosprawnościami.
Artur Koryciński
Sebastian Róg
Wieloletnie uprawnienia instruktora nauki jazdy kat B1,B,BE, C,C1E,CE, D1,D1E,D,średnie - techniczne prowadzi:
- zajęcia teoretyczne i praktyczne
- wykłady specjalistyczne oraz jazdy szkoleniowe dla kierowców zawodowych w ramach kursów kwalifikacji dla kierowców zawodowych .
Społecznik zaangażowany w wiele projektów, działa jako strażak w OSP.
Posiada doświadczenie w szkoleniu osób z niepełnosprawnościami.
Robert Darmoń
Posiada doświadczenie w szkoleniu osób z niepełnosprawnościami.
Doświadczenie jako kierowca zawodowy kat. C, C+E, D,
Ryszard Dworaczek
Wieloletnie doświadczenie w pracy instruktora.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik kursu otrzymuje materiały omawiające zadania i kryteria egzaminacyjne oraz porady jak zdać egzamin za pierwszym razem
Warunki uczestnictwa
Wymagania:
- Profil Kandydata na Kierowcę (PKK) na kat. D
- Prawo jazdy kat. C
- Zdany egzamin państwowy z teorii na kat. D
Niezbędne formalności:
- wybór kursu – w tym celu zapraszamy na spotkania informacyjne: wtorki, czwartki godz. 17.30 siedziba LUZ
- zamówienie bonów
- podpisanie umowy o dofinansowanie
- dokonanie wpłaty własnej na wskazany nr konta w umowie
- wykonanie badań lekarskich i psychologicznych
- wygenerowanie Profilu Kandydata na Kierowcę PKK na kat. D
- zdanie egzaminu państwowego z teorii kat. D
- przed rozpoczęciem szkolenia dokonanie dopłaty do kursu w sytuacji, gdy bony nie pokrywają w całości koszów szkolenia
Po zakończeniu kursu:
- w ciągu 3 dni ustalenie terminu egzaminu oraz niezwłoczne podejście do egzaminu państwowego praktycznego
- dostarczenie historii egzaminowania do biura LUZ
- opłata egzaminacyjna jest poza systemem bonowym.
Informacje dodatkowe
- Szczegółowe dni i godziny zajęć praktycznych będą u osoby nadzorującej usługę po stronie Dostawcy Usługi.,
- Zajęcia praktyczne mogą być prowadzone zamiennie w zależności od dostępności poszczególnych instruktorów nauki jazdy.
- Usługodawca zastrzega, że termin realizacji szkolenia może ulec skróceniu/wydłużeniu ze względy na dostępność infrastruktury, dyspozycyjność Osoby szkolonej oraz dostępność kadry szkoleniowej.
Zawarto umowę oraz regulaminy na rozliczanie usług z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych
WUP Kraków w ramach projektu Małopolski pociąg do kariery-sezon 1/ Nowy start w Małopolsce z EURESem/ MARR Nowa Perspektywa/Bon dla Podhalańskiego Przedsiębiorcy2
Kadra szkoleniowa; MICHAŁ ŚLIWA, JANUSZ KRUCZEK, ARKADIUSZ ZŁOTKOWSKI, PIOTR BASTA, RYSZARD DWORACZEK, PAWEŁ CICHOŃ, WŁODZIMIERZ SUDER, ARTUR KORYCIŃSKI, SEBASTIAN RÓG, ROBERT DARMOŃ
Adres
Adres
31-025 Kraków
woj. małopolskie
Wykłady - sala wykładowa LUZ M.Skłodowskiej 8/8 Kraków,
jazdy praktyczne - realizowane są z placu manewrowego - ul. Igołomska 8J w Krakowie, oraz na terenie miasta Krakowa
Walidacja realizowana jest na placu manewrowym - ul. Igołomska 8J w Krakowie,
oraz na terenie miasta Krakowa
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe