Wspólne rozwiązywanie problemów – skuteczne techniki pracy w zespołach międzykulturowych
Wspólne rozwiązywanie problemów – skuteczne techniki pracy w zespołach międzykulturowych
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do pracowników na różnych stanowiskach – zarówno produkcyjnych, administracyjnych, specjalistycznych, jak i kierowniczych – którzy na co dzień pracują w firmach zatrudniających osoby różnych narodowości i kultur.
To szkolenie dla każdego, kto:
- współpracuje z obcokrajowcami w zespole lub projekcie,
- chce lepiej rozumieć różnice kulturowe, które wpływają na styl pracy, komunikację i podejmowanie decyzji,
- pragnie skuteczniej rozwiązywać problemy i unikać nieporozumień wynikających z różnic językowych lub kulturowych,
- zależy mu na budowaniu dobrej atmosfery współpracy, opartej na zaufaniu, empatii i otwartości,
- pracuje w środowisku wielokulturowym i szuka praktycznych technik usprawniających pracę zespołową.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji04-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje uczestników rozwiązywania problemów w organizacji wykorzystując narzędzia oraz techniki metodycznego rozwiązywania problemów. Koncentruje się na jak najwcześniejszej identyfikacji potencjalnych problemów oraz niwelowaniu ich zanim zaczną zakłócać pracę w firmie. Wdraża zmiany w organizacji oraz podejmuj działania mające na celu zminimalizowanie ryzyk. Wpływa pozytywnie na zespół oraz motywuje ich do rozwiązywania problemów, biorąc pod uwagę aspekty różnic kulturowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wykorzystuje metody i techniki analizy problemów | Kryteria weryfikacji Identyfikuje oraz charakteryzuje metody analizy problemów; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje oraz charakteryzuje techniki/ narzędzia analizy problemów; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Stosuje techniki analizy problemów; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Przeprowadza analizy funkcjonowania przedsiębiorstwa przewidując potencjalne problemy, które mogą się pojawić w każdym z obszarów jego działania. | Kryteria weryfikacji Identyfikuje zaistniałe problemy; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Przeprowadza pogłębioną analizę problemu z uwzględnieniem jego przyczyn oraz skutków i relacji występujących między nimi; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Identyfikuje i stosuje narzędzia wspierające procesy związane z rozwiązywaniem problemów; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Identyfikuje ryzyka i przewiduje możliwe konflikty lub bariery komunikacyjne w zespołach wielonarodowych; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji stosuje narzędzia analizy, które uwzględniają różnorodność stylów pracy i wartości kulturowych; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Efekty uczenia się Wypracowuje, dokonuje selekcji i wdraża rozwiązania pozwalające na eliminację problemów. | Kryteria weryfikacji Angażuje pracowników w poszukiwanie przyczyn i wypracowywanie rozwiązań problemu; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Planuje i przeprowadza proces zarządzania zmianą prowadzącą do zniwelowania problemu; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Monitoruje skuteczność rozwiązań wprowadzonych w celu likwidacji problemu; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Kryteria weryfikacji Podejmuje decyzje, szybko wypracowuje samodzielnie lub w zespole rozwiązanie problemu w warunkach niepewności; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Efekty uczenia się Współpracuje w zespole przy rozwiązywaniu problemów i zarządzaniu zmianą, z uwzględnieniem różnych perspektyw. | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje zasady efektywnej współpracy zespołowej w kontekście rozwiązywania problemów i zarządzania zmianą; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Stosuje narzędzia wspierające komunikację i współpracę w zespole; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | ||
Kryteria weryfikacji Aktywnie uczestniczy w procesie planowania i wdrażania zmiany, uwzględniając różne stanowiska i potrzeby członków zespołu; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Wykazuje otwartość na opinie innych i gotowość do kompromisu; | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i uwzględnia czynniki kulturowe przy rozwiązywaniu problemów i zarządzaniu zmianą. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM RAMOWY SZKOLENIA - "Wspólne rozwiązywanie problemów – skuteczne techniki pracy w zespołach międzykulturowych"
Moduł I: Analiza i identyfikacja problemów
Metody i techniki analizy problemów w środowisku międzynarodowym - zajęcia teoretyczne z częścią warsztatową
- Omówienie aktualnie stosowanych metod i technik analizy problemów oraz dyskusja na temat efektywności obecnych rozwiązań i przyczyn ich ograniczonej skuteczności w środowisku międzynarodowym.
Radzenie sobie z sytuacjami problematycznymi - zajęcia praktyczne
- Metodyczne podejście do rozwiązywania problemów w firmie oraz analiza przypadków problemowych z praktyki firmy.
Narzędzia do rozwiązywania problemów w środowisku międzynarodowym - zajęcia praktyczne
- Omówienie możliwości wdrożenia nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych do modelu biznesowego firmy.
Analiza przedsiębiorstwa pod kątem potencjalnych problemów w ujęciu konkretnych działów - zajęcia praktyczne
- Skupienie na identyfikacji i analizie obecnych oraz potencjalnych problemów w firmie - w ramach konkretnych działów.
Moduł II: Rozwiązania i zarządzanie zmianą
Rozwiązywanie problemów w organizacji - zajęcia teoretyczne z częścią warsztatową
- Przedstawienie i omówienie modelu rozwiązywania problemów stosowanego w organizacji.
Zarządzanie zmianą w organizacji - zajęcia praktyczne
- Wypracowanie głównych wytycznych do zarządzania zmianami, mając na uwadze unikanie i rozwiązywanie problemów.
Monitoring sytuacji problemowych w organizacji - zajęcia praktyczne
- Strategie monitorowania i zapobiegania sytuacjom problemowym
Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny oraz obserwacja w warunkach symulowanych
---------------------------------------------------
Usługa realizowana jest przy wykorzystaniu metod aktywizujących uczestników – w trakcie szkolenia wykorzystywane są m.in. ćwiczenia praktyczne, praca w zespołach oraz analiza studiów przypadków (case study)
---------------------------------------------------
- Przyjęte metody walidacji w pełni pozwalają na sprawdzenie uzyskania przez uczestnika oczekiwanych kompetencji w obszarze wiedza, umiejętności i kompetencje społeczne.
- Osiągnięcie efektów uczenia się zostanie zweryfikowane w wymienionych formach walidacji i potwierdzone przez osobę wskazaną do walidacji w niniejszej karcie
---------------------------------------------------
Czas trwania szkolenia 16 jednostek dydaktycznych, a 1 jednostka to 45 min, czyli szkolenie trwa 12 godzin + przerwy 1 godz. Przerwy nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
---------------------------------------------------
Warunki niezbędne do spełnienia (przez uczestników usługi), aby realizacja usługi pozwoliła na osiągniecie głównego celu:
- minimalny poziom wykształcenia: nie jest wymagane
- minimalne doświadczenie i wiedza uczestników: min. 3 miesiące pracy w firmie,
- doświadczenie zawodowe: nie jest wymagane
- aktywność w trakcie prowadzenia usługi: udzielania informacji, angażowanie się w realizację usługi
- minimalny poziom obecności na zajęciach 80%
- minimalna liczba pracowników firmy, która powinna wziąć udział w usłudze - min. 2 osób
---------------------------------------------------
Dlaczego warto wziąć udział w szkoleniu?
W dynamicznym środowisku pracy, gdzie codziennie mierzymy się z nowymi wyzwaniami, umiejętność skutecznego rozwiązywania problemów staje się jedną z kluczowych kompetencji zawodowych – niezależnie od zajmowanego stanowiska. To szkolenie zostało zaprojektowane z myślą o wszystkich, którzy chcą działać sprawniej, podejmować trafniejsze decyzje i lepiej radzić sobie w sytuacjach trudnych lub nieoczywistych.
Udział w szkoleniu pozwoli Ci:
✅ Poznać sprawdzone metody i techniki analizy problemów, zrozumieć, dlaczego dotychczasowe rozwiązania mogą być nieskuteczne i jak je usprawnić.
✅ Nauczyć się, jak metodycznie podejść do problemów w miejscu pracy, rozpoznać ich źródła i wypracować efektywne działania naprawcze.
✅ Pracować na realnych przypadkach (case study) i analizować sytuacje, z którymi spotykają się uczestnicy – dzięki temu wiedza będzie od razu możliwa do zastosowania.
✅ Rozwinąć umiejętność wykorzystania nowoczesnych narzędzi ICT wspierających rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji.
✅ Zrozumieć, jak zarządzać zmianą i zapobiegać pojawianiu się sytuacji problemowych poprzez aktywne monitorowanie procesów w organizacji.
✅ Zweryfikować zdobytą wiedzę w praktyce – poprzez test teoretyczny oraz zadania w warunkach symulowanych, które odzwierciedlają realne wyzwania zawodowe.
Szkolenie jest prowadzone w formie warsztatowej, z wykorzystaniem metod aktywizujących – takich jak ćwiczenia, praca zespołowa czy analiza przypadków – co gwarantuje wysoki poziom zaangażowania i praktyczne przygotowanie uczestników do samodzielnego działania w środowisku pracy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Metody i techniki analizy problemów w środowisku międzynarodowym - zajęcia teoretyczne z częścią warsztatową | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Przerwa | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Radzenie sobie z sytuacjami problematycznymi - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Przerwa | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Narzędzia do rozwiązywania problemów w środowisku międzynarodowym - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Analiza przedsiębiorstwa pod kątem potencjalnych problemów w ujęciu konkretnych działów - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 05-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Analiza przedsiębiorstwa pod kątem potencjalnych problemów - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Rozwiązywanie problemów w organizacji - zajęcia teoretyczne z częścią warsztatową | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Przerwa | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Zarządzanie zmianą w organizacji - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Przerwa | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Monitoring sytuacji problemowych w organizacji - zajęcia praktyczne | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Walidacja efektów uczenia się - test teoretyczny oraz obserwacja w warunkach symulowanych | Prowadzący Szymon Kurpiewski | Data realizacji zajęć 12-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 706,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto169,13 PLN
- Koszt osobogodziny netto137,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Szymon Kurpiewski
zarządzaniem strategią VM - visual merchandising. Swoją wiedzę i doświadczenie praktyczne zdobywał w wielu firmach, gdzie był odpowiedzialny za zarządzanie sprzedażą i koordynowanie projektów oraz strategii wizerunkowych – sprzedaż przez ekspozycję.
Zarządzał na różnych poziomach i w różnej skali, od - mikro – działań
lokalnych, po – makro – globalne zarzadzanie międzynarodową siecią.
Doświadczenie zawodowe i kwalifikacje zdobyte nie wcześniej niż 5 lat: trener specjalizujący się w ‘Question Thinking’ (QT), budowaniu zespołów sprzedażowych, zarządzaniu zespołami o różnej strukturze organizacyjnej (zarządzanie bezpośrednie i pośrednie), tworzeniu struktury komunikacji raportowo – wynikowej, jako
podstawy do wdrażania działań optymalizacyjnych sprzedaż, koordynowaniu strategii wizerunkowych VM – jako narzędzia sprzedażowego, prowadzeniu szkoleń rozwojowych dla firm m.in. komunikacja, sprzedaż, marketing, projekty, zarządzanie zespołem, smart lidership, strategia, samodoskonalenie, QT. Doświadczenie zawodowe i kwalifikacje zdobyte nie wcześniej niż 5 lat: prowadzi aktywnie szkolenia dla firm w ramach niniejszej tematyki m.in. dla MANILO, Moja Diagnoza, Transkap.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
MATERIAŁY DLA UCZESTNIKÓW:
- prezentacja przygotowana przez trenera
- zestawy ćwiczeń dla uczestników szkolenia
UZUPEŁNIENIE INFORMACJI DODATKOWYCH:
- Usługa rozwojowa nie dotyczy kosztów usługi rozwojowej, której obowiązek przeprowadzenia na zajmowanym stanowisku pracy wynika z odrębnych przepisów prawa (np. wstępne i okresowe szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, szkolenia okresowe potwierdzające kwalifikacje na zajmowanym stanowisku pracy).
- Usługa rozwojowa nie obejmuje wzajemnego świadczenia usług w Projekcie o zbliżonej tematyce przez Dostawców usług, którzy delegują na usługi siebie oraz swoich pracowników i korzystają z dofinansowania, a następnie świadczą usługi w zakresie tej samej tematyki dla Przedsiębiorcy, który wcześniej występował w roli Dostawcy tych usług.
- Cena usługi nie obejmuje kosztów niezwiązanych bezpośrednio z usługa rozwojową, w szczególności koszty środków trwałych przekazywanych Przedsiębiorcom lub Pracownikom przedsiębiorcy, koszty dojazdu i zakwaterowania.
- Przedsiębiorca zobowiązany jest do zapewnienia udziału Pracowników przedsiębiorcy w usłudze rozwojowej na poziomie frekwencji nie mniejszym niż 80%
- Zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje po zakończeniu usługi - min 80 % obecności oraz zaliczenia zajęć w formie uzyskania wyniku pozytywnego 80% z walidacji zgodnie z kartą usługi
Informacje dodatkowe
Czas trwania szkolenia 16 jednostek dydaktycznych, a 1 jednostka to 45 min, czyli szkolenie trwa 12 godzin + przerwy 1 godz. Przerwy nie wliczają się do czasu trwania szkolenia.
Uczestnik szkolenia otrzyma:
- zaświadczenie potwierdzające zdobyte kompetencje po zakończeniu usługi - min 80 % obecności, pozytywnym zdaniu testu
- materiały szkoleniowe - opisane w karcie usług
Dodatkowe informacje:
- Karta usługi przygotowana została zgodnie z obowiązującym Regulaminem BUR m.in. w zakresie powierzenia usług.
- Cena usługi nie odbiega od cen rynkowych oraz, że cena jest adekwatna do jej zakresu.
- Usługa rozwojowa nie jest świadczona przez podmiot pełniący funkcję Operatora lub partnera w którymkolwiek Regionalnym Programie lub FERS.
Cd - w materiałach dla uczestników.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi