First Time Manager
First Time Manager
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do menadżerów oraz liderów zespołów, którzy pragną doskonalić swoje umiejętności zarządzania, efektywnego delegowania zadań i rozwoju pracowników. Uczestnikami mogą być osoby na początku swojej kariery w roli menadżera, jak i ci, którzy mają już doświadczenie, ale chcą pogłębić wiedzę na temat strategii wspierania zespołów i utrzymania motywacji w dynamicznym środowisku pracy.
Program jest odpowiedni dla tych, którzy chcą lepiej rozumieć zachowanie pracowników i procesy ich rozwoju, a także utrzymywać jasną i skuteczną komunikację, zwłaszcza w sytuacjach wymagających interwencji i dyscyplinowania. Szkolenie oferuje praktyczne narzędzia oraz techniki zarządzania zespołem, co czyni je idealnym dla każdego, kto chce wzmocnić swoje umiejętności zarządzania, zwiększyć efektywność pracy zespołowej i poprawić atmosferę wśród współpracowników. To świetna okazja, aby nauczyć się budować silne, odpowiedzialne i elastyczne zespoły zdolne do osiągania wspólnych celów.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji22-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie rozwija kluczowe kompetencje przywódcze w zakresie wspierania, motywowania, delegowania i dyscyplinowania pracowników. Uczestnicy poznają praktyczne modele i narzędzia do zarządzania zespołem oraz nauczą się je stosować w codziennej pracy menadżerskiej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna etapy rozwoju pracownika wg. K. Blancharda | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić i opisać cztery etapy oraz ich kluczowe potrzeby i ryzyka | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zachowania wspierające i instruujące odpowiednie do danego etapu | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi dopasować zachowanie menadżera do etapu rozwoju pracownika | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna strukturę delegowania wg 5 kroków kontraktu psychologicznego win-win | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać każdy krok procesu i jego znaczenie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna zasady konstruktywnego dyscyplinowania | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić etapy interwencji wg modelu FUKO i linii interwencji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik dopasowuje styl zarządzania do etapu rozwoju pracownika | Kryteria weryfikacji Uczestnik analizuje sytuację i dobiera adekwatne zachowania wspierające lub instruujące | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik prowadzi instruktaż wg modelu 4xP | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje wszystkie etapy instruktażu w praktycznym zadaniu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik udziela dyrektywnej informacji zwrotnej wg modelu SPiNKA | Kryteria weryfikacji Uczestnik konstruuje komunikat zgodnie z modelem SPiNKA w symulowanej rozmowie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik deleguje zadania wg modelu 5 kroków kontraktu win-win | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje komunikat delegujący zawierający wszystkie elementy modelu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik przeprowadza rozmowę dyscyplinującą wg modelu FUKO | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje algorytm FUKO i linię interwencji w symulowanej rozmowie | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik reaguje na niesłuszne pretensje i emocje pracownika | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje techniki przekazywania odpowiedzialności w scenkach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje relacje z pracownikami oparte na szacunku i jasnych zasadach | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje postawę równowagi między wymaganiem a wspieraniem | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik świadomie stosuje język odpowiedzialności i jasnej komunikacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje konstruktywne komunikaty | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykazuje gotowość do autorefleksji nad swoim stylem zarządzania | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje wnioski z informacji zwrotnej i planuje rozwój | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Moduł 1. Wprowadzenie:
- Powitanie i przedstawienie się.
- Cele szkolenia.
- Korzyści z udziału w szkoleniu.
- Program szkolenia.
- Kontrakt szkoleniowy.
Moduł 2. Podstawowe umiejętności menadżera:
- Rozpoznaj z kim masz do czynienia - Etapy rozwoju pracownika wg. K. Blancharda.
- Dobierz odpowiednie zachowanie - Zachowania wspierające i instruujące.
Moduł 3. Wspieranie pracowników jako klucz do efektywnego delegowania:
- Dyrektywne metody wspierania pracowników w rozwoju:
○ Instruktaż – Model 4xP.
○ Dyrektywna informacja zwrotna – Model SPiNKA.
Moduł 4. Jak delegować nowe zadania i obowiązki:
- Delegowanie zadań według strategii 5 kroków psychologicznego kontraktu win-win:
○ Jasne określenie celi i rezultatu.
○ Określanie wytycznych.
○ Określanie dostępnych zasobów.
○ Sposób rozliczenia.
○ Konsekwencje z wykonania lub braku wykonania zadania.
- Trening umiejętności delegowania zadań.
Moduł 5. Dyscyplinowanie pracowników:
- Jak dawać odważną informację zwrotną - Model FUKO.
- Linia interwencji menadżerskiej - jak komunikować się z pracownikiem, który łamie zasady:
○ Prośba.
○ Żądanie.
○ Zapowiedź sankcji.
○ Wdrożenie sankcji.
- Algorytm dyscyplinowania, czyli struktura rozmowy - trening umiejętności.
- Jak reagować na słuchanie i niesłuszne pretensje, wyrzutu żale - techniki przekazywanie odpowiedzialności.
Moduł 6. Zakończenie szkolenia:
- Powtórzenie najważniejszych treści szkoleniowych.
- Runda informacji zwrotnych na temat szkolenia.
- Zadania wdrożeniowe.
- Ewaluacja szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 First Time Manager Dzień 1 | Prowadzący Maciej Pawlik | Data realizacji zajęć 29-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 First Time Manager | Prowadzący Maciej Pawlik | Data realizacji zajęć 30-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto114,54 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maciej Pawlik
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz od nas zaproszenie m.in. z instrukcją jak dotrzeć na miejsce szkolenia i z innymi informacjami organizacyjnymi.
Podczas szkolenia zapewniamy materiały szkoleniowe i wszystkie narzędzia niezbędne do komfortowego udziału w szkoleniu.
Po szkoleniu otrzymasz od nas: prezentacje, materiały szkoleniowe i multimedia wykorzystywane przez trenera oraz zadania wdrożeniowe i certyfikat.
Masz również zapewnione e-wsparcie trenera przez 90 dni po szkoleniu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi