DTMethod® Facilitator - kompleksowe szkolenie akredytowane - Małopolski Pociąg do kariery
DTMethod® Facilitator - kompleksowe szkolenie akredytowane - Małopolski Pociąg do kariery
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zespoły projektowe,
Projektanci rozwiązań,
członkowie zespołów projektowych,
SCRUM Masterzy,
Project Managerowie
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE;
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji15-07-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi18
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa potwierdza przygotowanie do samodzielnego działania, jako świadomy członek zespołu zarządzania projektem: prowadzenia badań interesariuszy w design thinking: wywiadów, obserwacji oraz ankiet, korzystania z narzędzi: ścieżka interesariuszy, RZUF, wymuszony ranking, SCAMPER.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Definiuje zadania i odpowiedzialności roli DTFacylitatora | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia, czym jest rola DTFacylitatora oraz jakie są jej główne cele i zadania w kontekście procesu facylitacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia i opisuje kluczowe odpowiedzialności, takie jak planowanie, prowadzenie sesji, zarządzanie dynamiką grupy, czy monitorowanie postępów uczestników. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje elementy opisu wyzwania | Kryteria weryfikacji Identyfikuje i opisuje kluczowe problemy lub zagadnienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Ocenia różne rozwiązania i ich skutki. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje czynniki wpływające na efektywność pracy DTZespołu | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje cele i sposoby pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje środowisko umożliwiające osiągnięcie jak najwyższego poziomu współpracy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje czynniki wpływające na efektywność pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje efektywny DTZespół | Kryteria weryfikacji Tworzy efektywne zespoły na podstawie przedstawionych informacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Podejmuje interwencję facylitatorską gdy zespół ma problemy z komunikacją | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje trudności wynikające z błędnej interpretacji komunikatu i podejmuje działania naprawcze | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dopasowuje proces DTMethod do większych i mniejszych grup uczestników | Kryteria weryfikacji Wskazuje i podejmuje działania mające na celu dopasowanie zespołu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje narzędzia pracy DTFacylitatora: icebreakery, energizery | Kryteria weryfikacji Prowadzi aktywność typu icebreaker lub energizer | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
WARUNKI PRZEPROWADZENIA USŁUGI:
Każdy uczestnik powinien posiadać dostęp do komputera oraz interenetu, ponieważ usługa szkoleniowa zostanie zrealizowana w formie online, z wykorzystaniem takich platform, jak: ZOOM oraz Mural.
Usługa jest wykonywana w godzinach lekcyjnych (45 min.), a przerwy nie wliczają się do jej czasu.
W trakcie szkolenia, uczestnicy będą dzieleni na mniejsze, 3-5 osobowe grupy, w ramach realizacji wybranych ćwiczeń warsztatowych (funkcja "Pokoi" na platformie ZOOM). Usługa zostanie wykonana z wykorzystaniem takich metod, jak: mini wykład, prezentacja multimedialna, symulacje w grupach, praca z case study, rudna, dyskusja, scenki.
W ramach szkolenia DTMethod Facilitator uczestnicy poznają w szczegółach rolę DTFacylitatora, czyli osoby odpowiedzialnej za przeprowadzenie procesu – od etapu ustalenia wyzwania z DTSponsorem, aż do jego zamknięcia, gdy zespół przekaże rozwiązanie do DTSponsora.
Na szkoleniu uczestnicy poznają rolę facylitatora w kontekście prowadzenia i przygotowania warsztatów DTMethod – to czym taka osoba zajmuje się podczas warsztatów, a co wychodzi poza jej kompetencje. W trakcie szkolenia ćwiczone są kompetencje niezbędne do stworzenia opisu wyzwania, czyli wydobycia z DTSponsora myśli przewodniej dla całego procesu. Uczestnicy pochylają się również nad tematem pomocy DTSponsorowi w wybraniu efektywnego DTZespołu.
Szkolenie DTMethod Facilitator obejmuje również temat wpływu procesu grupowego na realizację warsztatów oraz tego, jak radzić sobie z wyzwaniami związanymi z poszczególnymi fazami rozwoju grupy. W ramach szkolenia uczestnicy poznają również czynniki wpływające na efektywność komunikacji i sposoby radzenia sobie z trudnościami w tym zakresie. Ostatnia część szkolenia dotyczy skalowania warsztatów design thinking dla większych grup lub dużych organizacji.
W trakcie kursu omawiane i ćwiczone są również narzędzia pracy facylitatora takie jak: energizery, icebreakery oraz przerwa. Na zakończenie szkolenia uczestnicy będą mieć okazję wziąć udział w próbkach facylitatorskich oraz otrzymać informację zwrotną od innych uczestników, która pozwoli im rozwinąć swoje zdolności prowadzenia warsztatów.
Program szkolenia
1. Krótkie przypomnienie DTMethod
2. Rola DTFacilitatora
3. Tworzenie opisu wyzwania
4. Efektywność DTZespołu
5. Budowanie DTZespołu i proces grupowy
6. DTZespół – komunikacja w zespole
7. Skalowanie procesu
8. Narzędzia DTFacylitatora
9. Próbki facylitatorskie
OCZEKIWANE PRZYGOTOWANIE SŁUCHACZY:
- wymóg formalny: wzięcie udziału w szkoleniu DTMethod® Foundation
- szkolenie odbywa się w formie warsztatowej, wymaga ciągłego, zaangażowanego uczestnictwa,
Efekty uczenia zostaną zweryfikowane przed szkoleniem i po szkoleniu poprzez pre i post testy w formie testu teoretycznego zamkniętego w formie online.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 18 Pre test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 18 Krótkie przypomnienie DTMethod | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:15 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 18 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 18 Rola DTFacilitatora | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 18 Tworzenie opisu wyzwania | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 18 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 18 Efektywność DTZespołu | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 18 Budowanie DTZespołu i proces grupowy | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 18 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 18 DTZespół – komunikacja w zespole | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 23-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 18 Skalowanie procesu | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 18 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 18 Narzędzia DTFacylitatora | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 18 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 18 Próbki facylitatorskie | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 18 Przerwa | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 18 Próbki facylitatorskie cd | Prowadzący Katarzyna Gzyl | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 18 Post test | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto889,92 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto889,92 PLN
- Koszt osobogodziny brutto49,44 PLN
- Koszt osobogodziny netto49,44 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Gzyl
Psycholog, trenerka, facylitatorka i menedżerka z ponad 10-letnim stażem. Swoje doświadczenie zdobywała i budowała w bardzo różnorodnych branżach, od NGO'sów rozpoczynając, a kończąc na prężnie rosnącym IT. Od początku drogi zawodowej związana z rozwojem ludzi, w ramach realizowanych szkoleń i warsztatów, mentoringu, facylitacji, czy pełnienia roli liderki dla wybranych zespołów. W Inprogress poza rolą trenerską, zajmuje stanowisko Transformation Managerki, wspierając kluczowe zmiany w organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem nowych systemów, produktów i procesów.
Prywatnie - zagorzała fanka Friends’ów, rozmów z ludźmi, najlepszej kuchni (w każdym wydaniu) oraz butów ;)
Specjalizacja
Posiada akredytację trenerską z Facylitacji, Management 3.0 i Change Managementu, aktualnie w trakcie akredytacji z DTMethod. Prowadzi również szkolenia z takich tematów jak efektywna komunikacja, zarządzanie zespołem, czy performance management.
Wykształcenie
Absolwentka studiów magisterskich z Psychologii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie oraz Szkoły Trenerów STER.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały elektroniczne dla uczestników szkolenia:
- praca przedkursowa,
- prezentacja multimedialna,
- arkusze z przykładowymi egzaminami,
- arkusze z ćwiczeniami.
Materiały zostaną przekazane uczstnikom przed szkoelniem mailowo w postaci aktywnych linków. Materiały udostęniane są za pośrednictwem platformy Calameo. Aby pobrać materiały, niezbędne jest założenie darmowego konta w serwisie Calameo.
Warunki uczestnictwa
Wymóg formalny: wzięcie udziału w szkoleniu
DTMethod® Foundation
Dla uczestników projektu MP i/lub NSE warunkiem uczestnictwa jest zapisanie się również na usługę egzaminacyjną:
2025/04/16/11501/2693827
Informacje dodatkowe
Uczestnik po szkoleniu otrzymuje od Inprogress certyfikat ukończenia szkolenia.
W czasie szkolenia przewidziane są przerwy. Informacja o przerwach zostanie zamieszczona na slajdach lub ekranie komputera w trakcie jej trwania.
Godziny usługi to godziny dydaktyczne.
Egzamin wymagany: DTMethod® Facilitator
Usługa skierowana jest do Uczestników Projektów MP i/lub NSE.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Warunki techniczne niezbędne do udziału w szkoleniu:
- Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa.
- Szkolenie odbędzie się przy pomocy platformy Zoom. Uczestnicy szkolenia otrzymają mailowo informacje na temat korzystania z platformy przy pomocy przeglądarki internetowej lub aplikacji do pobrania na komputer.
- Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika.
- Komputer uczestnika powinien być wyposażony w głośniki, bezpłatną aplikację Zoom (do pobrania na komputer lub dostęp bezpośrednio w przeglądarce internetowej). Rekomendowany jest również mikrofon.
- Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego.
- Uczestnik może skorzystać z dowolnego łącza sieciowego.
- Niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów.
- Część materiałów szkoleniowych (prace przedkursowe) uczestnicy otrzymują mailowo. Wymagane podstawowe oprogramowanie umożliwiające odczyt plików zapisanych w formatach .doc, .docx i .pdf, czyli np. Microsoft Word. Pozostałe materiały (prezentacja, ćwiczenia, przykładowe egzaminy) są udostępniane przy pomocy platformy Calameo.
- Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu on-line.
- Link przesłany uczestnikom szkolenia jest ważny w trakcie trwania szkolenia zgodnie z jego harmonogramem.