Microsoft PowerPoint - poziom podstawowy. Szkolenie komputerowe kończące się egzaminem ICDL (ECDL) S2 grafika menadżerska i prezentacyjna. Szkolenie na platformie Microsoft 365.
Microsoft PowerPoint - poziom podstawowy. Szkolenie komputerowe kończące się egzaminem ICDL (ECDL) S2 grafika menadżerska i prezentacyjna. Szkolenie na platformie Microsoft 365.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Projektowanie graficzne i wspomagane komputerowo
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób, które chcą podnosić swoje kwalifikacje zawodowe poprzez rozwijanie umiejętności z zakresu podstawowego tworzenia i edycji prezentacji graficznych z wykorzystaniem oprogramowania Microsoft PowerPoint. Grupę docelową stanowią pracownicy administracyjni, biurowi, sprzedażowi lub obsługujący klienta, którzy w swojej pracy często prezentują informacje, dane, projekty lub pomysły.
Szkolenie dostosowuje się do indywidualnych potrzeb i tempa nauki uczestników, odpowiadając na różne poziomy zaawansowania. Szkolenie z certyfikatem ICDL PROFILE S2 – grafika menadżerska i prezentacyjna pomoże poprawić efektywność i jakość pracy oraz ułatwić korzystanie z narzędzi informatycznych w codziennych obowiązkach.
SZKOLENIE ADRESOWANE DO WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW PROJEKTÓW Z DOFINANSOWANIEM.
Usługa rozwojowa adresowana również dla Uczestników projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji29-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURAkredytacja Centrów Egzaminacyjnych ECDL
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa Microsoft PowerPoint poziom podstawowy przygotowanie do samodzielnego tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych. Szkolenie to umożliwia zdobycie umiejętności niezbędnych do skutecznego przekazywania informacji, ilustrowania pomysłów, argumentowania oraz prezentowania różnorodnych treści w kontekście zawodowym. Uczestnicy nauczą się, jak efektywnie korzystać z narzędzi i funkcji PowerPointa, aby ich prezentacje były atrakcyjne, klarowne i przekonujące.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Obsługuje pliki z prezentacjami | Kryteria weryfikacji a. otwiera, zamyka program do tworzenia prezentacji. Otwiera, zamyka prezentacje b. tworzy nową prezentację według do-myślnego wzorca (szablonu) c. zapisuje prezentację w określonym miejscu na dysku. Zapisuje prezentację pod inną nazwą d. zapisuje prezentację jako pliku typu: RTF, szablon, pokaz slajdów, plik obrazu, pokaz slajdów we wcześniejszych wersjach e. porusza się pomiędzy otwartymi prezentacjami | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 2. Zwiększa wydajność pracy z plikami z prezentacjami | Kryteria weryfikacji a. ustawia preferencje użytkownika w aplikacji: nazwy użytkownika, domyślnego folderu do zapisywania plików b. używa dostępnych funkcji Pomoc c. powiększa i pomniejsza widok prezentacji d. wyświetla, ukrywa paski narzędzi. Odtwarza, minimalizuje wstążki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 3. Tworzy widoki w prezentacji | Kryteria weryfikacji a. rozróżnia cele posługiwania się różnymi trybami wyświetlania prezentacji: wyświetlanie zwykłe, wyświetlanie z sortowaniem, widok – konspekt, pokaz slajdów b. stosuje dobre praktyki w dodawaniu tytułów slajdów; używa innych tytułów dla każdego slajdu w celu rozróżnienia ich w widoku – konspekcie oraz przy poruszaniu się podczas pokazu slajdów c. przełącza się między różnymi trybami wyświetlania prezentacji: normalnym trybem, trybem z sortowaniem, pokazem slajdów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 4. Tworzy slajdy w prezentacji | Kryteria weryfikacji a. zmienia układ slajdu b. stosuje dostępny szablon projektu do prezentacji c. zmienia kolor tła określonego slajdu, wszystkich slajdów d. dodaje do prezentacji nowy slajd o wskazanym układzie: slajd tytułowy, wykres, tekst, lista wypunktowana, tabela/arkusz kalkulacyjny e. kopiuje, przenosi slajdy w obrębie jednej prezentacji lub pomiędzy różnymi otwartymi prezentacjami f. usuwa slajd, slajdy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 5. Tworzy wzorzec slajdu | Kryteria weryfikacji a. wstawia obiekt graficzny (obrazu, rysunku) do wzorca slajdu. Usuwa obiekt graficzny ze wzorca slajdu b. wprowadza tekst do stopki określonego slajdu lub stopki wszystkich slajdów prezentacji c. stosuje automatyczną numerację slajdów, automatyczne uaktualnianie daty, daty stałej do stopki określonego slajdu lub wszystkich slajdów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 6. Posługuje się tekstem | Kryteria weryfikacji a. stosuje dobre praktyki w tworzeniu zawartości slajdów: używa krótkich, zwięzłych zwrotów, punktów, numerowanych list b. wprowadza tekst do odpowiedniego miejsca zarezerwowanego w wyświetleniu standardowym lub konspektowym c. edytuje tekst w prezentacji d. kopiuje, przenosi tekst w obrębie jednej prezentacji lub pomiędzy wieloma prezentacjami e. usuwa tekst f. używa poleceń Cofnij i Ponów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 7. Stosuje formatowanie | Kryteria weryfikacji a. zmienia wielkość i krój czcionki b. zmienia styl czcionki: pogrubiona, pochylona (kursywa), podkreślona, cieniowanie c. stosuje kolory do tekstu d. stosuje opcję śledzenia zmian tekstu f. wyrównuje tekst: do lewej, do prawej, wyśrodkowanie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 8. Stosuje listy | Kryteria weryfikacji a. tworzy wcięcie tekstu wypunktowanego. Usuwa wcięcia z tekstu wypunktowanego b. ustawia interlinię przed i po akapitach listy numerowanej lub wypunktowanej c. zmienia standardowy styl wypunktowania lub numerowania w liście | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 9. Stosuje tabele | Kryteria weryfikacji a. wprowadza, edytuje tekst w slajdzie z tabelą b. zaznacza wiersze, kolumny, całą tabelę c. wstawia i usuwa wiersze i kolumny d. zmienia szerokość kolumn, wysokość wierszy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 10. Tworzy wykresy | Kryteria weryfikacji a. tworzy w prezentacji różne rodzaje wykresów: kolumnowe, słupkowe, liniowe i kołowe b. zaznacza wykres c. zmienia typu wykresu d. dodaje, usuwa, edytuje tytuł wykresu e. wprowadza do wykresu etykiety z danymi: wartościami/liczbami, procentami f. zmienia kolor tła wykresu g. zmienia kolorów słupków, kolumn, linii i wycinków koła w wykresach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 11. Tworzy schemat organizacyjny | Kryteria weryfikacji a. tworzy hierarchiczny schemat organizacyjny (z wykorzystaniem wbudowanego narzędzia do tworzenia schematów organizacyjnych) b. zmienia strukturę hierarchicznego schematu organizacyjnego c. dodaje, usuwa współpracowników, podwładnych w strukturze schematu organizacyjnego d. dodaje, usuwa, edytuje tytuł wykresu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 12. Wprowadza obiekty graficzne | Kryteria weryfikacji a. wprowadza obiekt graficzny (obraz, rysunek) do slajdu b. zaznacza obiekt graficzny c. kopiuje, przenosi obiekty graficzne, wykresy w obrębie jednej prezentacji lub pomiędzy otwartymi prezentacjami d. zmienia rozmiar, usuwa obiekt graficzny, wykres w prezentacji e. obraca, odwraca obiekt graficzny f. wyrównuje obiekt graficzny na slajdzie: do lewej, prawej, góry, dołu, wyśrodkowuje obiekt w pionie i w poziomie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 13. Wprowadza rysowanie do prezentacji | Kryteria weryfikacji a. dodaje do slajdu różne typy obiektów graficznych: linia prosta, strzałki, strzałki blokowe, trójkąt, kwadrat, owal, koło, pole tekstowe b. wprowadza tekst do pola tekstowego, strzałki blokowej, trójkąta, kwadratu, owalu, koła c. kopiuje, przenosi obiekty graficzne, wykresy w obrębie jednej prezentacji lub pomiędzy otwartymi prezentacjami d. zmienia kolor tła obiektów graficznych, kolor linii, grubość i styl linii e. zmienia styl początku i końca obiektu graficznego typu strzałka f. stosuje cieniowanie do obiektów graficznych g. stosuje grupowanie oraz rozgrupowanie obiektów graficznych na slajdzie h. ustawia położenie obiektu graficznego nad, pod, na wierzch, na spód w stosunku do innych obiektów graficznych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 14. Przygotowuje pokaz prezentacji | Kryteria weryfikacji a. dodaje, usuwa efekty przejść pomiędzy slajdami b. dodaje, usuwa ustawione uprzednio efekty animacji dla różnych elementów slajdu c. dodaje notatki do slajdów d. wybiera sposób przedstawiania prezentacji: prezentacja na rzutniku, materiał informacyjny do wręczania uczestnikom pokazu, prezentacja na monitorze e. wyświetla, ukrywa slajdy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się 15. Sprawdza i uruchamia prezentację | Kryteria weryfikacji a. sprawdza poprawność językową i ortograficzną prezentacji: poprawia błędy ortograficzne, usuwa powtórzone słowa b. zmienia orientację stron slajdów: pionową, poziomą. Zmienia rozmiar papieru c. drukuje całą prezentację, określone slajdy, materiały informacyjne, notatki, konspekt slajdów. Ustala liczbę kopii drukowanej prezentacji. Drukuje do pliku d. uruchamia pokaz slajdów od pierwszego slajdu, od bieżącego slajdu e. przechodzi do następnego slajdu, po-przedniego slajdu, konkretnego slajdu podczas pokazu slajdów | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęCentrum Egzaminacyjne akredytowane przez Polskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPolskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Program szkolenia obejmuje następujące moduły wiedzy i umiejętności:
MODUŁ S2. GRAFIKA MENADŻERSKA I PREZENTACYJNA.
1. Wprowadzenie do pracy z aplikacją PowerPoint
- Otwieranie, zamykanie i zapisywanie prezentacji w różnych formatach
- Ustawianie preferencji programu i korzystanie z funkcji Pomoc
- Zmiana widoku prezentacji i dostosowanie pasków narzędzi
- Praca z wieloma otwartymi prezentacjami jednocześnie
2. Tworzenie prezentacji zgodnie z dobrymi praktykami
- Wybór odpowiedniego układu i koloru tła slajdów
- Dodawanie tytułów i zawartości slajdów
- Przełączanie się między trybami wyświetlania (np. widok sortowania slajdów, widok prezentera)
- Dodawanie i usuwanie slajdów
- Modyfikowanie wzorca slajdu i stopki
3. Wprowadzanie, edycja i formatowanie tekstu
- Zmiana czcionki, koloru, rozmiaru i stylu tekstu
- Wyrównywanie tekstu (do lewej, prawej, wyśrodkowanie)
- Śledzenie zmian tekstu i korzystanie z poleceń Cofnij/Ponów
- Tworzenie list wypunktowanych i numerowanych
- Wstawianie i edycja tabel
4. Tworzenie i edycja wykresów oraz schematów organizacyjnych
- Wybór typu wykresu, zmiana kolorów i tła wykresu
- Dodawanie tytułów, etykiet danych (wartości, procenty)
- Tworzenie i modyfikacja hierarchicznych schematów organizacyjnych
- Dodawanie i usuwanie elementów schematów
5. Wstawianie i manipulacja obiektami graficznymi
- Dodawanie obrazów, rysunków, kształtów i pól tekstowych
- Kopiowanie, przenoszenie, zmiana rozmiaru i orientacji obiektów
- Wyrównywanie, grupowanie i rozgrupowywanie obiektów
- Stosowanie cieniowania, zmiana stylów linii, kolorów i grubości
- Wprowadzanie tekstu do obiektów graficznych
6. Przygotowanie i uruchomienie pokazu slajdów
- Dodawanie efektów przejść i animacji do slajdów i obiektów
- Wprowadzanie notatek do slajdów
- Wybór sposobu prezentacji
- Sprawdzanie poprawności językowej i ortograficznej prezentacji
- Drukowanie prezentacji, notatek, materiałów informacyjnych i konspektów
- Uruchamianie pokazu slajdów, przechodzenie między slajdami podczas prezentacji
Uczestnicy będą mieli okazję do praktycznego ćwiczenia różnych zagadnień związanych z modułem Sylabusa S2. Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowej z wykorzystaniem prezentacji, ćwiczeń praktycznych i testów sprawdzających.
Program szkoleniowy obejmuje 10 godzin dydaktycznych. Usługa jest realizowana w godzinach dydaktycznych, każda trwająca 45 minut. Przerwy nie są uwzględnione w czasie trwania szkolenia.
Egzamin:
Organizator w ramach usługi szkolenia pokrywa koszt przystąpienia do pierwszego egzaminu z modułu ICDL S2. Egzamin może odbyć się w formie zdalnej lub stacjonarnej (sposób jego przeprowadzenia jest ustalany przed szkoleniem).
Ocena umiejętności Kandydata dokonywana jest na podstawie wyniku testu, który jest realizowany na komputerze (za pomocą aplikacji egzaminacyjnej PTI), składający się z zadań praktycznych oraz z pytań wielokrotnego wyboru z jedną poprawna odpowiedzią. Każdy test ma formę elektroniczną i trwa 45 minut. Test składa się z zadań, które należy wykonać w określonej kolejności i zgodnie z instrukcjami. Zadania mogą dotyczyć dowolnych tematów z zakresu sylabusa modułu. Każde zadanie jest oceniane punktowo, przy czym część punktów może być przyznana za poprawność wykonania poszczególnych kroków. Aby zaliczyć test, Kandydat musi uzyskać co najmniej 75% punktów. W przypadku niezaliczenia egzaminu, możliwe są egzaminy poprawkowe, aczkolwiek nie w tym samym dniu, co egzamin pierwotny.
Walidacja:
Metoda weryfikacji: egzamin zewnętrzny, realizowany na komputerze, składający się z zadań (poleceń).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Praca z aplikacją PowerPoint. Tworzenie prezentacji. Wprowadzanie, edycja i formatowanie tekstu. Tworzenie i edycja wykresów i schematów organizacyjnych - prezentacja, ćwiczenia | Prowadzący Jacek Orłowski | Data realizacji zajęć 02-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 03:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Wstawianie i manipulacja obiektami graficznymi. Przygotowanie i uruchomienie pokazu slajdów - prezentacja, ćwiczenia | Prowadzący Jacek Orłowski | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 19:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Walidacja. Egzamin zewnętrzny ICDL. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 06-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 300,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 300,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto130,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto130,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto300,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto300,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Orłowski
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z Uczestników otrzymuje dostęp do OneDrive, gdzie znajdują się materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej, tj. skrypt i zestawy do ćwiczeń.
Warunki uczestnictwa
1. Ustalenie z Organizatorem co najmniej 5 dni przed szkoleniem formy przeprowadzenia egzaminu ICDL (zdalna czy stacjonarna).
2. W przypadku wyboru egzaminu ICDL w formie zdalnej Uczestnik wyraża zgodę na zainstalowanie przed szkoleniem na swoim komputerze/laptopie (wyposażonym w głośnik, mikrofon oraz kamerę), z którego będzie zdawał egzamin aplikacji egzaminacyjnej PTI (wg. instrukcji Egzaminatora/Centrum Egzaminacyjnego).
3. Zawarcie przez Uczestnika umowy z Organizatorem na realizację usługi szkoleniowej.
Informacje dodatkowe
Uczestnik szkolenia po zdaniu egzaminu otrzymuje zaświadczenie o ukończeniu szkolenia oraz certyfikat ICDL PROFILE S2 grafika menadżerska i prezentacyjna w wersji elektronicznej. Certyfikat nie ma określonego terminu ważności.
Szkolenie obejmuje 10 godzin dydaktycznych. 1h dydaktyczna = 45 min.
Podana cena dotyczy szkolenia dofinansowanego w co najmniej 70% ze środków publicznych. W przypadku uzyskania przez Uczestnika mniejszego dofinansowania do ceny na fakturze zostanie doliczony podatek 23% VAT. (Zwolnienie na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień t.j. Dz.U. 2018 poz. 701).
Zawarto umowę z WUP w Szczecinie na świadczenie usług rozwojowych z wykorzystaniem elektronicznych bonów szkoleniowych w ramach Projektu Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe.
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Zanim weźmiesz udział w szkoleniu, zapoznaj się z następującymi informacjami:
1. Szkolenie odbywa się na licencji Microsoft 365 udostępnianej przez Organizatora. Nie musisz posiadać własnych programów do pracy.
2. Potrzebujesz komputera lub laptopa z głośnikiem, mikrofonem i kamerą (Procesor: 1 GHz lub szybszy, co najmniej z 2 rdzeniami, zgodny procesor 64-bitowy lub rozwiązanie SoC (System on a Chip). RAM: 4 GB. Miejsce na dysku: 64 GB lub więcej. Karta graficzna: zgodna z biblioteką DirectX 12 lub nowszą ze sterownikiem WDDM 2.0).
3. Musisz mieć dostęp do Internetu - przewodowego lub bezprzewodowego (3G lub 4G/LTE). Minimalna przepustowość to 600 kb/s, a rekomendowana 1,5 Mb/s.
4. System operacyjny: macOS 10.7 lub nowszy/Windows 10, 8, 7; na urządzeniu mobilnym: iOS lub Android.
5. Możesz korzystać z dowolnej przeglądarki internetowej: Edge, Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer itp.
6. Link umożliwiający uczestnictwo w spotkaniu on-line jest ważny podczas trwania całej usługi rozwojowej. Link zostanie przekazany Uczestnikom oraz Operatorom.
7. Jeśli chcesz przystąpić do egzaminu w formie zdalnej, musisz mieć możliwość zainstalowania aplikacji egzaminacyjnej PTI.
8. Usługa została stworzona na podstawie zakupionej licencji Microsoft 365.