Zarządzanie Konfliktem i Sytuacje Trudne w Pracy
Możliwość dofinansowania
Zarządzanie Konfliktem i Sytuacje Trudne w Pracy
Numer usługi 2025/04/15/5493/2691718
1 832,70 PLN
brutto
1 490,00 PLNnetto
114,54 PLNbrutto/h
93,13 PLNnetto/h
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do menedżerów, liderów zespołów, pracowników działów HR oraz wszystkich osób, które pragną poprawić swoje umiejętności w zakresie zarządzania konfliktami w miejscu pracy. Uczestnikami mogą być zarówno osoby mające doświadczenie w zarządzaniu zespołami, jak i ci, którzy dopiero zaczynają swoje kariery w obszarze zarządzania ludźmi.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników16
- Data zakończenia rekrutacji09-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie rozwija umiejętności rozpoznawania, diagnozowania i zarządzania konfliktami w środowisku zawodowym. Uczestnicy uczą się stosować narzędzia komunikacyjne, mediacyjne i prewencyjne w radzeniu sobie z sytuacjami trudnymi. Poznają różnorodne style reagowania na konflikt, uczą się budować zaufanie i empatię oraz wdrażać strategie zaradcze i prewencyjne w zespole.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik zna definicje i typy konfliktów w miejscu pracy | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać różnice między konfliktem konstruktywnym a destruktywnym oraz ich skutki | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna style radzenia sobie z konfliktem | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wymienić i opisać podstawowe style oraz ich konsekwencje | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna narzędzia diagnozy konfliktu i sygnały wczesnego ostrzegania | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać objawy konfliktu i dopasować narzędzie diagnozy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna techniki komunikacyjne wspierające rozwiązywanie konfliktów | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi opisać model NVC, aktywne słuchanie i komunikację asertywną | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik zna elementy kultury organizacyjnej wspierającej rozwiązywanie konfliktów | Kryteria weryfikacji Uczestnik potrafi wskazać praktyki i zasady wspierające atmosferę współpracy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uczestnik rozpoznaje sytuacje konfliktowe i analizuje ich przyczyny | Kryteria weryfikacji Uczestnik dokonuje analizy przypadków konfliktu i identyfikuje ich podłoże | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje techniki łagodzenia konfliktu (NVC, asertywność, aktywne słuchanie) | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykorzystuje poznane techniki w scenkach symulacyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik wykorzystuje empatię i techniki budowania zaufania w sytuacjach konfliktowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje elementy mapy empatii w rozwiązywaniu konfliktu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik tworzy plan działań prewencyjnych w swoim zespole | Kryteria weryfikacji Uczestnik opracowuje zestaw działań zmniejszających ryzyko konfliktów | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje podstawowe techniki mediacji | Kryteria weryfikacji Uczestnik przeprowadza rozmowę mediacyjną zgodnie z poznaną strukturą | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik dąży do rozwiązywania konfliktów w sposób konstruktywny i empatyczny | Kryteria weryfikacji Uczestnik wykazuje postawę dialogu, szacunku i odpowiedzialności w sytuacjach konfliktowych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik buduje atmosferę zaufania i otwartości w zespole | Kryteria weryfikacji Uczestnik stosuje komunikaty wspierające i unika postaw eskalacyjnych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Uczestnik podejmuje refleksję nad swoim stylem reagowania na konflikt | Kryteria weryfikacji Uczestnik formułuje wnioski rozwojowe na podstawie informacji zwrotnej | Metoda walidacji Debata swobodna |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Pytanie 1. Czy dokument potwierdzający uzyskanie kompetencji zawiera opis efektów uczenia się?
Tak, zawiera.
Pytanie 2. Czy dokument potwierdza, że walidacja została przeprowadzona w oparciu o zdefiniowane w efektach uczenia się kryteria ich weryfikacji?
Tak, potwierdza.
Pytanie 3. Czy dokument potwierdza zastosowanie rozwiązań zapewniających rozdzielenie procesów kształcenia i szkolenia od walidacji?
Tak, potwierdza.
Program
Program
Moduł 1. Wprowadzenie:
- Powitanie i przedstawienie się uczestników szkolenia.
- Cele szkolenia.
- Korzyści z udziału w szkoleniu.
- Program szkolenia.
- Kontrakt szkoleniowy.
Moduł 2. Wprowadzenie do konfliktów w miejscu pracy:
- Definicja konfliktu.
- Różnice między konfliktem konstruktywnym a destruktywnym.
- Konsekwencje niezarządzanych konfliktów.
Moduł 3. Diagnoza konfliktu:
- Identyfikacja sygnałów wczesnego ostrzegania.
- Narzędzia diagnozowania konfliktu.
- Style radzenia sobie z konfliktem i identyfikacja własnego stylu.
- Case study: Analiza rzeczywistych przypadków konfliktu w zespole.
Moduł 4. Narzędzia łagodzenia i rozwiązywania konfliktów:
- Techniki aktywnego słuchania w konflikcie.
- Model pełnej ekspresji i narzędzia asertywnej komunikacji w konflikcie.
- Wykorzystanie komunikacji bez przemocy (NVC) do rozwiązywania konfliktów.
- Komunikacja niewerbalna.
- Wypracowywanie kompromisów.
Moduł 5. Budowanie efektywnych relacji w zespole:
- Rola zaufania w zarządzaniu konfliktami.
- Identyfikacja czynników wpływających na poziom zaufania w zespole.
- Diagnoza poziomu zaufania w podległych zespołach.
- Rozwijanie umiejętności stosowania empatii w sytuacjach konfliktowych.
- Budowanie zaufania w zespole, w tym wykorzystanie mapy empatii.
Moduł 6. Zapobieganie konfliktom:
- Strategie unikania konfliktów – w jakich sytuacjach unikanie konfliktu może być korzystne, a kiedy jest szkodliwe.
- Elementy kultury organizacyjnej wspierające rozwiązywanie konfliktów.
- Proaktywne podejście do zarządzania konfliktami - identyfikacja potencjalnych obszarów konfliktów w organizacji.
- Opracowanie planów działań prewencyjnych dla kluczowych obszarów.
Moduł 7. Zarządzanie konfliktem z udziałem wielu stron:
- Techniki analizy konfliktów w dużych zespołach.
- Rola lidera w rozpoznawaniu i reagowaniu na konflikty grupowe.
- Wprowadzenie do technik mediacji.
Moduł 8. Zakończenie szkolenia:
- Powtórzenie najważniejszych treści szkoleniowych.
- Runda informacji zwrotnych na temat szkolenia.
- Zadania wdrożeniowe.
- Ewaluacja szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Liczba przedmiotów/zajęć: 2
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 2 Zarządzanie Konfliktem i Sytuacje Trudne w Pracy Dzień 1 | Prowadzący Marcin Szpak | Data realizacji zajęć 16-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 2 Zarządzanie Konfliktem i Sytuacje Trudne w Pracy Dzień 2 | Prowadzący Marcin Szpak | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 832,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto114,54 PLN
- Koszt osobogodziny netto93,13 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Liczba prowadzących: 1
1 z 1
Marcin Szpak
Trener, Konsultant i Coach certyfikowany na poziomie ACC przez International Coach Federation. Dyrektor ds. rozwoju w Grupie SET. Jako coach specjalizuje się w prowadzeniu coachingu indywidualnego i zespołowego. Jest też absolwentem pierwszej edycji Szkoły Trenerów Biznesu Akademii SET®, Szkoły Trenerów Konsultantów Akademii SET® oraz Szkoły Coachów Akademii SET®.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Przed rozpoczęciem szkolenia otrzymasz od nas zaproszenie m.in. z instrukcją jak dotrzeć na miejsce szkolenia i z innymi informacjami organizacyjnymi.
- Podczas szkolenia zapewniamy materiały szkoleniowe i wszystkie narzędzia niezbędne do komfortowego udziału w szkoleniu.
- Po szkoleniu otrzymasz od nas: prezentacje, materiały szkoleniowe i multimedia wykorzystywane przez trenera oraz zadania wdrożeniowe i certyfikat.
- Masz również zapewnione e-wsparcie trenera przez 90 dni po szkoleniu.
Adres
Adres
Warszawa
Warszawa
woj. mazowieckie
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
Kontakt
Kontakt
Paulina Głowiak
E-mail
paulina.glowiak@grupaset.pl
Telefon
(+48) 536 563 228