Szkolenie: Podstawy pracy z MS Excel
Szkolenie: Podstawy pracy z MS Excel
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Obsługa komputera
- Identyfikator projektuKierunek - Rozwój
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Grupą docelową szkolenia "Podstawy pracy z MS Excel" są osoby rozpoczynające swoją pracę z programem Microsoft Excel, które nie posiadają wcześniejszego doświadczenia lub miały z nim jedynie okazjonalny kontakt. Szkolenie jest skierowane do pracowników administracyjno-biurowych, kadrowych, specjalistów ds. rozliczeń oraz wszystkich osób, które chcą nabyć praktyczne umiejętności obsługi Excela w codziennej pracy. Uczestnicy nie muszą posiadać zaawansowanej wiedzy technicznej – wystarczy podstawowa znajomość obsługi komputera.
Usługa adresowana również do uczestników projektu „Kierunek – Rozwój.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji22-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Po zakończeniu szkolenia uczestnik będzie potrafił samodzielnie tworzyć, edytować i formatować arkusze kalkulacyjne w programie MS Excel, wykorzystywać podstawowe formuły i funkcje obliczeniowe, porządkować dane za pomocą sortowania i filtrowania, generować wykresy oraz przygotowywać dokumenty do druku. Szkolenie przygotuje uczestnika do efektywnego wykorzystywania Excela w codziennej pracy biurowej.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WiedzaUczestnik: rozróżnia podstawowe elementy interfejsu programu Microsoft Excel i charakteryzuje ich funkcje; klasyfikuje typy danych w komórkach oraz określa ich zastosowanie w arkuszach kalkulacyjnych; charakteryzuje funkcje logiczne, tekstowe i wyszukiwania oraz uzasadnia ich wybór w zależności od sytuacji; opisuje zasady formatowania danych i przedstawiania ich w formie wykresów; wyjaśnia mechanizmy zabezpieczania arkuszy i skoroszytów. | Kryteria weryfikacji Uczestnik prawidłowo identyfikuje elementy interfejsu, przypisuje im odpowiednie funkcje, wskazuje różnice między rodzajami danych i formatami komórek. Omawia przypadki użycia funkcji, formuł i zabezpieczeń, wyjaśniając ich zastosowanie w praktyce. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UmiejętnościUczestnik: projektuje i edytuje proste arkusze kalkulacyjne z wykorzystaniem formuł oraz adresowania komórek; organizuje dane przy użyciu sortowania, filtrowania i formatowania warunkowego; generuje wykresy dopasowane do rodzaju danych i celu prezentacji; planuje strukturę arkusza i przygotowuje dokumenty do druku zgodnie z założonym układem; stosuje metody odwoływania się do danych z innych arkuszy i plików zewnętrznych; wdraża podstawowe mechanizmy ochrony danych w Excelu. | Kryteria weryfikacji Uczestnik samodzielnie wykonuje zestaw ćwiczeń praktycznych: tworzy arkusz kalkulacyjny z formułami, porządkuje dane według wytycznych, stosuje formatowanie warunkowe, dobiera wykresy, odwołuje się do danych z innych lokalizacji i przygotowuje plik do wydruku. Odpowiednio zabezpiecza pliki przed nieautoryzowanym dostępem. | Metoda walidacji Prezentacja |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się Kompetencje społeczneUczestnik: uzasadnia potrzebę rozwijania kompetencji cyfrowych w pracy biurowej; określa rolę Excela jako narzędzia wspierającego współpracę i efektywną komunikację zespołową; identyfikuje sytuacje, w których dzielenie się wiedzą i wspólne rozwiązywanie problemów z użyciem Excela zwiększa efektywność działań zespołu; wyraża gotowość do dalszego uczenia się i poszerzania kompetencji cyfrowych. | Kryteria weryfikacji Formułuje argumenty uzasadniające konieczność rozwijania umiejętności cyfrowych w kontekście efektywnego wykonywania zadań biurowych oraz dostosowania się do zmieniających się wymagań zawodowych.Opisuje funkcjonalności Excela, które wspierają współpracę między członkami zespołu, takie jak standaryzacja danych czy tworzenie czytelnych zestawień ułatwiających komunikację. Przedstawia konkretne przykłady sytuacji zawodowych, w których wymiana wiedzy i wspólne rozwiązywanie problemów przy użyciu Excela przyczyniły się do zwiększenia skuteczności działania zespołu. Określa możliwe kierunki dalszego rozwoju własnych kompetencji cyfrowych, wskazując obszary Excela, które wymagają pogłębienia lub poznania, oraz deklaruje gotowość do dalszego uczenia się w tym zakresie. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
DZIEŃ 1 – Wprowadzenie do Excela i praca z danymi
Blok 1: Środowisko pracy i podstawowe operacje
- Omówienie interfejsu programu (wstążki, okna, menu)
- Tworzenie i zapisywanie skoroszytów, formaty plików
- Wstęp do opcji komórek i ich właściwości
- Korzystanie z wbudowanej pomocy
Blok 2: Wprowadzanie i organizacja danych
- Sposoby zaznaczania zakresów, kolumn i wierszy
- Wprowadzanie, czyszczenie, kopiowanie i przenoszenie danych
- Wklejanie specjalne i automatyczne serie danych
- Edycja zawartości komórek i grup komórek
Blok 3: Formatowanie i zarządzanie komórkami
- Typy danych i ich rozpoznawanie
- Formatowanie tekstu, liczb, dat
- Ustawienia obramowania, kolorów, deseni
- Tworzenie stylów i użycie malarza formatów
Blok 4: Praca z arkuszami i ich strukturą
- Dodawanie, usuwanie, zmiana nazw arkuszy
- Kopiowanie i przenoszenie arkuszy
- Poruszanie się po dużych zestawach danych
- Wprowadzenie do pracy na wielu arkuszach jednocześnie
DZIEŃ 2 – Formuły, funkcje, wykresy i drukowanie
Blok 1: Tworzenie i analizowanie formuł
- Zasady tworzenia i edytowania formuł
- Rodzaje adresowania (względne, bezwzględne, mieszane)
- Unikanie błędów (np. odwołania cykliczne)
- Odwołania do innych arkuszy i plików
Blok 2: Podstawowe funkcje i formuły zagnieżdżone
- Funkcje logiczne (JEŻELI, ORAZ, LUB)
- Funkcje tekstowe i wyszukiwania (LEWY, PRAWY, WYSZUKAJ.PIONOWO)
- Tworzenie i analiza formuł zagnieżdżonych
- Korzystanie z kreatora funkcji
Blok 3: Wydajne zarządzanie danymi i wizualizacja
- Sortowanie danych i zastosowanie autofiltra
- Formatowanie warunkowe – zastosowania praktyczne
- Generowanie wykresów (kolumnowe, liniowe, kołowe)
- Dostosowywanie wyglądu wykresów, własne typy
Blok 4: Bezpieczeństwo i przygotowanie do druku
- Ukrywanie komórek, kolumn, wierszy i formuł
- Zabezpieczanie arkuszy i skoroszytów hasłem
- Ustawienia wydruku: zaznaczenia, obszary nieciągłe, skalowanie
- Drukowanie arkuszy i wykresów – podsumowanie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 10 Dzień I, Rozpoczęcie, Test z wiedzy początkowej | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:20 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 10 Rozdział 1 szkolenia | Prowadzący MAŁGORZATA BĘDKOWSKA | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:20 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 10 Rozdział 2 szkolenia | Prowadzący MAŁGORZATA BĘDKOWSKA | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 10 Rozdział 3 szkolenia | Prowadzący MAŁGORZATA BĘDKOWSKA | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 10 Rozdział 4 szkolenia | Prowadzący MAŁGORZATA BĘDKOWSKA | Data realizacji zajęć 23-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:40 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 10 Dzień drugi, Rozdział 1 szkolenia | Prowadzący MAŁGORZATA BĘDKOWSKA | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 10 Rozdział 2 szkolenia | Prowadzący MAŁGORZATA BĘDKOWSKA | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 10 Rozdział 3 szkolenia | Prowadzący MAŁGORZATA BĘDKOWSKA | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 10 Rozdział 4 szkolenia | Prowadzący MAŁGORZATA BĘDKOWSKA | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:50 | Godzina zakończenia 15:10 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 10 Test z wiedzy końcowej, Zakończenie | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:10 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
MAŁGORZATA BĘDKOWSKA
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymają materiały szkoleniowe zgodne z opisem zagadnień omawianych podczas szkolenia.
Realizowane godziny usługi są godzinami dydaktycznymi. Łączna liczba godzin dydaktycznych wynosi 12.
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Toruniu w ramach projektu Kierunek – Rozwój
Usługa może być dostosowana do potrzeb uczestników programu Kierunek Rozwój zarówno pod względem terminu, jak i zagadnień programowych.
W ramach szkolenia zostanie przeprowadzony test z wiedzy teoretycznej na początku i końcu szkolenia. Przerwy nie wliczają się w czas szkoleniowy.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie prowadzone będzie na platformie Google Meet.
Instrukcja korzystania ze szkolenia znajduje się w linku: https://apmprojekt.com.pl/SzkoleniaOnline.pdf
Na szkolenie można zalogować się poprzez aplikację Google Meet na telefonie, komputerze lub tablecie oraz przez link wklejony do przeglądarki.
Link do szkolenia: