Tworzenie i rozwój kanałów YouTube, - z uwzględnieniem zielonych i cyfrowych kompetencji.
Tworzenie i rozwój kanałów YouTube, - z uwzględnieniem zielonych i cyfrowych kompetencji.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Marketing
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa rozwojowa skierowana jest do osób dorosłych , którzy chcą podnieść swoje kompetencje / umiejętności w zakresie tworzenia strategii marketingowych kanału YouTube dla firm z sektora zielonej gospodarki . Przede wszystkim usługa skierowana do osób pracujących lub nie pracujących tj.:
- osoby pracujące lub zamierzające podjąć pracę w organizacjach które posiadają wdrożone zielone rowiązania i chcą podnieść swoją wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju oraz zwiększyć wiedzę nt. odpowiedzialności środowiskowej
- pracownicy działów marketingu, pracownicy agencji marketingowych, pracownicy innych branż którzy chcą zmienić zawód np. na zielone miejsca pracy
- absolwenci szkół wchodzący na rynek pracy i rozpoczynający karierę zawodową, osoby niepracujące które planują wrócić na rynek pracy np. na zielone miejsca pracy
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji19-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa szkoleniowa przygotowuje uczestników do stosowania zasad zrównoważonego rozwoju w strategiach marketingowych, do samodzielnego tworzenia strategii marketingowej w oparciu o kanały Youtube dla firm z sektora zielonej gospodarki , tworzenie kanałów, obsługi sprzętu do realizacji filmów, obsługi programów do edycji wideo,tworzenia reklam internetowych promujących filmy na Youtube, które prowadzą do zrównoważonego i odpowiedzialnego rozwoju gospodarki, które sprzyjać będą ochronie środowiska.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Tworzy strategię marketingową kanału Youtube dla branży z OZE | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje typ kanału youtube, plan publikowanych treści skierowane dla branż z OZE | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje grupy docelowe do których będą docierać filmy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Definiuje przykładowe tematy filmów środowiskowych | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Charakteryzuje algorytmy Youtube | Kryteria weryfikacji Projektuje scenariusz | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji definiuje tytuły filmów i kontroluje proces tworzenia wideo w oparciu o nie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą związaną z ustawieniem kanału Youtube i publikowanych filmów. | Kryteria weryfikacji Obsługuje wskazany program graficzny pozwalający na tworzenie potrzebnych grafik | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Charakteryzuje techniki związane z opisem filmów, tworzeniem tytułów oraz miniaturek | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Opisuje wszystkie udostępnione przez platformę Youtube opcje ustawienia kanału Youtube w sposób zgodny ze stworzoną strategią marketingową | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Obsługuje sprzęt do nagrywania filmów | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki nagrywania wideo | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Przedstawia ustawienia sprzętu do nagrywania wideo i potrafi dobrać odpowiednie do warunków panujących na planie nagraniowym. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Doradza w wyborze energooszczędnego sprzętu | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Definiuje strategie zarabiania w oparciu o kanał Youtube | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje i rozróżnia metody zarabiania na Youtube oraz potrafi dobrać je do przygotowanej strategii marketingowej dla branży OZE na danym kanale | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Definiuje warunki dołączenia do programu partnerskiego Youtube | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Organizuje kampanie reklamowe filmów dla firm z branży OZE i nadzoruje je | Kryteria weryfikacji Planuje kampanie marketingowe promującą zieloną gospodarkę i Odnawialne Źródła Energii I obsługuje je w systemie reklamowym Google Ads | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Przedstawia typy kampanii i stosuje je zgodnie z przeznaczeniem | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Prezentuje kampanię marketingową z uwzględnieniem zielonej gospodarki i Odnawialnych Źródeł Energii | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Angażuje innych w zachowania przyjazne środowisku | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Monitoruje i analizuje statystyki publikowanych filmów dla branży OZE | Kryteria weryfikacji Kontroluje wyniki osiągane przez opublikowane filmy i potrafi je ocenić | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Przedstawia sugerowane zmiany do wprowadzenia w kolejnych filmach | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Analizuje zużycie energii | Kryteria weryfikacji Analizuje ilość zużytej energii przez firmę podczas tworzenia kampanii reklamowej z użyciem sprzętu do nagrywania | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Doradza firmom w wyborze sprzętu i kwestii ograniczenia zużycia energii | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Myśli krytycznie prowadząc analizę żucia energii | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Promuje zrównoważony rozwój | Kryteria weryfikacji Wspiera i wybiera produkty sprzyjające ochronie środowiska | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kryteria weryfikacji Doradza w kwestiach zapobiegania zanieczyszczeniom | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Kryteria weryfikacji Przedstawia postawy proekologiczne w środowisku pracy | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | |
Efekty uczenia się Stosuje zasady prawidłowej komunikacji interpersonalnej | Kryteria weryfikacji Wskazuje zasady prawidłowej komunikacji interpersonalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie zgodne jest z obszarami i grupami technologii wskazanymi w Regionalnej Strategii Innowacji Województwa Śląskiego 2030 Technologie informacyjne i komunikacyjne" – oraz wykazem przykładowych zielonych umiejętności opracowanych przez KE w ramach kwalifikacji ESCO
Uczestnik szkolenia nabędzie zielone i cyfrowe kompetencje m.in. tj.
- obszar technologiczny: technologie informacyjne i komunikacyjne, technologie dla energetyki
- Angażuje innych w zachowania przyjazne dla środowiska,
- Promuje odpowiedzialne zachowania konsumenckie i świadomość środowiskową
- Dostosowuje umiejętności do rynku pracy dotyczące transformacji ekologicznej.
- Analizuje zużycie energii
- doradza w kwestii zapobiegania zanieczyszczeniom
Po odbytym szkoleniu uczestnik osiągnie kompetencje, które pozwolą na rozwój zawodowy i wzmocnienie pozycji na rynku pracy m.in. w gospodarce objętej transformacją energetyczną. Nabyte umiejętności zwiększą szanse na zatrudnienie w przedsiębiorstwach działających w dziedzinie nowoczesnych technologii, odnawialnych źródeł energii, niskoemisyjności. Rozwój gospodarczy w zakresie ochrony środowiska, wpłynie na zmianę profilu działalności wielu firm co z kolei zwiększy zapotrzebowanie na pracowników posiadających umiejętności m.in. tj. tworzenie strategii marketingowej w oparciu o kanały Youtube dla firm z sektora zielonej gospodarki , tworzenie kanałów, obsługa sprzętu do realizacji filmów, obsługa programów do edycji wideo, tworzenia reklam internetowych promujących filmy na Youtube,. Zdobyte umiejętności niewątpliwie w dużym stopniu wspierać będą zieloną transformację i przedsiębiorców z sektora zielonej gospodarki. Ponadto aspekty wykorzystania efektów uczenia się w sektorze zielonej gospodarki maja silny związek z inicjatywami ekologicznymi.
Trenerzy prowadzący usługę i walidację posiadają odpowiednie doświadczenie do przeprowadzenia przedmiotowego szkolenia. Uczestnicy zdobędą umiejętności, które odgrywać będą istotną rolę we wprowadzaniu rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju, szczególnie poprzez rozwój w strategiach marketingowych w oparciu o kanały YouTube dla firm z sektora zielonej gospodarki, które będą miały duży wpływ na przyszłość rynku pracy.
Walidacja usługi - przeprowadzona zostanie w sposób zautomatyzowany. Zostaną wykorzystane dwie metody:
1. Test teoretyczny -W ostatnim dniu szkolenia odbędzie się test online. Każdy uczestnik uzyska wyniki w momencie zakończenia testu - wyniki będą generowane automatycznie. Test zostanie przygotowany i opracowany przez Trenera.
2. Analiza i dowody - podczas szkolenia wszystkie dowody będą zbierane i przekazywane osobie walidującej, która dokona analizy. Wszelkie wyniki, będą przedstawione w ostatnim dniu szkolenia, przez trenera walidującego.
Szkolenie , prowadzone w godzinach zegarowych, łącznie 16 godzin w tym 12 godzin praktycznych i 4 godzin teoretycznych.
Przerwy zostały wliczone do godzin usługi szkoleniowej.
Szkolenie zostanie przeprowadzone na platformie szkoleniowej ClickMeeting.
Program szkolenia obejmuje następujący zakres tematyczny:
Dzień 1
Wprowadzenie do platformy Youtubena na przykładzie promowania technologii i inicjatyw ekologicznych sprzyjających ochronie środowiska -przykłady dla branż OZE
- Wprowadzenie do tematyki (pre test) oraz omówienie celów szkolenia
- Znaczenie YouTube w marketingu i biznesie.
- Przegląd typów treści na YouTube. - przykłady treści nastawione na zieloną gospodarkę i branżę OZE
- Wyjaśnienie jak działa algorytm Youtube.
Tworzenie strategii marketingowej kanału YouTube z uwzględnieniem tworzenia treści promujących inicjatywy ekologiczne, sprzyjające ochronie środowiska
- Definiowanie celu kanału
- Określenie grupy docelowej.
- Identyfikacja wizualna kanału.
- Kluczowe wskaźniki efektywności ekologicznej kampanii marketingowej (wykład, zadanie w grupach, przykłady pomiarów efektywności ekologicznych)
- Monitorowanie wyników kampanii i interpretacja danych - (wykład)
- Tworzenie kampanii reklamowej dla wybranej firmy z obszaru odnawialnych źródeł energii (warsztaty, praca indywidualna)
Planowanie treści skierowanej do branży OZE
- Planowanie harmonogramu treści.
- Praktyczne ćwiczenia: tworzenie planu treści z aspektami i ochrony środowiska oraz OZE
- Tworzenie ekologicznych treści promujące odnawialne źródła energii, gospodarkę obiegu zamkniętego
Tworzenie konta i podstawowe ustawienia kanału
- Zakładanie konta YouTube.
- Ustawienia kanału.
Research treści z uwzględnieniem tworzenia treści promujących inicjatywy ekologicznych
Produkcja treści wideo w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji.
- Proces tworzenia treści na Youtube.
- Wybór sprzętu do nagrywania: kamer, mikrofonów, oświetlenia w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji.
- Analiza zużycia energii podczas tworzenia filmu, nagrywania, tworzenia kamapnii reklamowej
- Konfiguracja sprzętu i przydatnych aplikacji.
- Tworzenie filmu: nagrywanie wideo skierowanej do branży OZE
- Wpływ niewłaściwego zarządzania danymi i ich wpływ na wzrost zużycia energii oraz śladu węglowego
- Zrównoważone zarządzanie produkcją treści wideo, minimalizacja zużycia energii w centrach danych, bezpieczna utylizacja urządzeń elektronicznych
- Automatyzacja tworzenia treści i projektów przyjaznych środowisku – wykład, zadania w grupach
Dzień 2
- Edycja wideo i przygotowanie do publikacji w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji
- Przegląd popularnych programów do edycji.
- Techniki montażu: cięcia, napisy, przejścia, korekcja kolorów.
- Edycja komputerowa i edycja mobilna.
- Praktyczne ćwiczenia: edycja nagranych filmów.
- Tworzenie miniaturek, dodawanie opisów i optymalizacja ustawień SEO na YouTube.
- Tworzenie miniaturek i w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji
- Przygotowanie do publikacji w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji
- Analiza wyników i optymalizacja treści w branży OZE, Charakterystyka postaw proekologicznych w środowisku pracy
- Walidacja z wykorzystaniem narzędzi cyfrowych - Post test
- Podsumowanie szkolenia Sesja Q&A i dyskusja na temat dalszego rozwoju kanałów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Wprowadzenie do platformy YouTube na przykładzie promowania technologii i inicjatyw ekologicznych sprzyjających ochronie środowiska-przykłady dla branż OZE. (Prezentacja i współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Tworzenie strategii marketingowej kanału YouTube z uwzględnieniem tworzenia treści promujących inicjatywy ekologiczne (Prezentacja i współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Planowanie treści skierowanej do branży OZE, promowanie zrównoważonego rozwoju (Prezentacja i współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Tworzenie konta i podstawowe ustawienia kanału ( współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Research treści z uwzględnieniem tworzenia treści promujących inicjatywy ekologicznych (współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Produkcja treści wideo w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji. (Prezentacja i współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Edycja wideo i przygotowanie do publikacji w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji (współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 03:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Przerwa kawowa | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Tworzenie miniaturek w oparciu m.in o energooszczędn ość -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji (współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:10 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:50 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Przerwa obiadowa | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przygotowanie do publikacji w oparciu m.in o energooszczędność -działania na rzecz rozwoju zrównoważonej konsumpcji i produkcji (współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Analiza wyników i optymalizacja treści w branży OZE, Charakterystyka postaw proekologicznych w środowisku pracy (współdzielenie ekranu) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Walidacja usługi - post test za pomocą narzędzi cyfrowych ( test) | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 00:40 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Podsumowanie szkolenia Sesja Q&A i dyskusja na temat dalszego rozwoju kanałów (prezentacja) | Prowadzący Krzysztof Wieczorek | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:20 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 170,73 PLN
- Koszt osobogodziny brutto243,75 PLN
- Koszt osobogodziny netto198,17 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Krzysztof Wieczorek
Content Creator, który swoją przygodę z platformą Youtube rozpoczął w 2015 roku. Od 2020 roku współpracuje z Polskim Funduszem Multimedialnym i stale zarządza kanałami Youtube dla firm z branży Odnawialnych Źródeł Energii oraz branż Finansowych. Dzięki jego wiedzy i zaangażowaniu, wiele z tych kanałów odnosi znaczące sukcesy, przyciągając szeroką widownię. Oprócz współpracy z firmami, Krzysztof prowadzi również popularne social media o charakterze rozrywkowym, które generują miliony wyświetleń, co świadczy o jego umiejętnościach w kreowaniu angażującego contentu. Od 2020 roku stale szkoli pracowników z zakresu marketingu i social media.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Prezentacja, materiały VOD, e-podręcznik
Informacje dodatkowe
Po szkoleniu Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Biorąc udział w usłudze rozwojowej wyrażasz zgodę na rejestrowanie/nagrywanie swojego wizerunku .
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z VAT zgodnie z podstawą prawną:
Dz.U. 2023 poz. 955
§ 3 ust.1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 roku w sprawie zwolnień od
podatku towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień
Zwolnienie z podatku Vat dotyczy Uczestników, których poziom dofinansowania wynosi co najmniej 70%.
Jeżeli dofinansowanie jest niższe niż 70%, osobę uczestniczącą w szkoleniu obowiązuje podatek Vat w wysokości 23%
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Szkolenie odbędzie się na platformie ClickMeeting.
Jakie są wymagania sprzętowe oraz oprogramowania ?
Wymagania, które muszą zostać spełnione:
- komputer lub laptop z dostępem do Internetu , kamerką i mikrofonem
- Procesor dwurdzeniowy 2GHz lub lepszy (zalecany czterordzeniowy);
- 2GB pamięci RAM (zalecane 4GB lub więcej);
- System operacyjny taki jak Windows 8 (zalecany Windows 11), Mac OS wersja 10.13 (zalecana najnowsza wersja), Linux, Chrome OS.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza internetowego
Rodzaj połączenia | Uczestnik |
Dźwięk | 512 kbps |
Dźwięk + obraz SD | 512 kbps + 1 Mbps |
Dźwięk + obraz HD | 512 kbps + 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb LiteQ) | 2 Mbps |
Współdzielenie ekranu (Tryb HighQ) | 2 – 5 Mbps |
Współdzielenie ekranu (oparte na przeglądarce) | 1 – 4 Mbps |
Ponieważ ClickMeeting jest platformą opartą na przeglądarce, wymagane jest korzystanie z Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge (Chromium), Yandex lub Opera. Pamiętaj, aby korzystać z najaktualniejszej oficjalnej wersji wybranej przeglądarki.
ClickMeeting współpracuje z wszystkimi wbudowanymi w laptopy kamerami oraz większością kamer internetowych.
Aby móc korzystać z usługi na urządzeniach mobilnych, konieczne może być pobranie odpowiedniej aplikacji w iTunes App Store lub Google Play Store. Do korzystania z usługi w pełnym zakresie dźwięku i obrazu, konieczne jest posiadanie kamery internetowej, mikrofonu lub zestawu słuchawkowego, lub głośników podłączonych do urządzenia i rozpoznanych przez Twoje urządzenie i nie powinny być one jednocześnie używane przez żadną inną aplikację.
Uczestnicy nie muszą tworzyć konta ClickMeeting, aby dołączyć do usługi. Zostaną zaproszeni poprzez zaproszenie e-mail z linkiem przekierowującym do pokoju szkoleniowego.
Okres ważności linku aktywacyjnego - od momentu rozpoczęcia szkolenia do momentu zakończenia szkolenia
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z sytemu raportu, umożlwiającego identyfikację wszystkich uczestników, oraz zastosowanego narzędzia.