Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - Akademia HR
Zrównoważone zarządzanie potencjałem pracowników zgodnie z nowymi wyzwaniami rynku pracy - Akademia HR
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuAkademia HR
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Usługa skierowana jest do: zespołów HR, pracowników/pracownic odpowiedzialnych za politykę personalną przedsiębiorstwa lub za zarządzanie zasobami ludzkimi oraz menadżerów/menadżerki lub kandydatów/kandydatek na menadżerów.
Nie jest wymagane posiadanie doświadczenia, zakresu zadań oraz wiedzy i umiejętności niezbędnych do udziału w szkoleniu.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji26-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest skuteczne pozyskiwanie, zarządzanie i wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników, w tym ich talentów i doświadczeń, w sposób sprzyjający rozwojowi organizacji. Szkolenie przygotowuje uczestników do adaptacji kompetencji pracowników do dynamicznych zmian organizacyjnych i społecznych, uwzględniając takie procesy jak reskilling (przekwalifikowanie) oraz rozwijanie otwartości na wyzwania rozwojowe zgodnie z koncepcją Learning Agility.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje wpływ zmian na rynku pracy na możliwości i ewentualne trudności w zakresie pozyskiwania i utrzymania w firmie pracowników o odpowiednim potencjale. | Kryteria weryfikacji Definiuje kluczowe zmiany na rynku pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje metody oceny potencjału zawodowego kandydatów do pracy oraz pracowników i potrafi wskazać odpowiedni zakres ich wykorzystania we własnej firmie. | Kryteria weryfikacji Wymienia metody oceny potencjału zawodowego; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje obecne i przyszłe potrzeby firmy dotyczące potencjału pracowników (w zakresie kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów). | Kryteria weryfikacji Opisuje obecne potrzeby firmy; prognozuje przyszłe potrzeby firmy; porównuje bieżące zasoby z przyszłymi potrzebami. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Charakteryzuje możliwości i potencjalne korzyści dla firmy wynikające z kształtowania wewnętrznego zróżnicowania (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów itp.) i potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia elementy wewnętrznego zróżnicowania pracowników; | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje oraz wdraża programy rekrutacji, selekcji i wdrażania nowych pracowników (onboarding), pozwalające pozyskiwać zróżnicowany potencjał w zakresie kompetencji, talentów i doświadczeń pracowników. | Kryteria weryfikacji Określa kompetencje, które wymagają stałego monitorowania i dostosowywania do zmieniających się wyzwań organizacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża narzędzia i procesy HR, pozwalające na stały monitoring i podnoszenie poziomu rozwoju kompetencji pracowników i ich dostosowanie do zmieniających się wyzwań organizacji. | Kryteria weryfikacji Wskazuje j trzy obszary wewnętrznego zróżnicowania pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Przygotowuje rozwiązania i narzędzia HR ukierunkowane na stałe dostosowywanie kompetencji pracowników do nowych wyzwań organizacyjnych i społecznych. | Kryteria weryfikacji Wskazuje wyzwania organizacyjne i społeczne, które wymagają dostosowania kompetencji pracowników | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Wdraża programy rozwoju i ścieżek kariery oparte o wykorzystanie zróżnicowanego potencjału pracowników. | Kryteria weryfikacji Wymienia programy rozwoju i ścieżek kariery | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Identyfikuje i pozytywnie wykorzystuje potencjał wynikający z wewnętrznego zróżnicowania pracowników (pod względem posiadanych doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego, poglądów etc.). | Kryteria weryfikacji Wskazuje pozytywne aspekty wynikające z wewnętrznego zróżnicowani | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Inicjuje skuteczne programy wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami, pozwalające wykorzystywać tzw. wiedzę ukrytą oraz minimalizować ryzyko utraty cennych zasobów wiedzy i doświadczeń (np. po przejściu doświadczonych pracowników na emeryturę). | Kryteria weryfikacji identyfikuje co najmniej dwa sposoby na ograniczenie ryzyka utraty zasobów wiedzy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Buduje pozytywne nastawienie i gotowość pracowników do stałego rozwoju i nabywania nowych kompetencji (reskilling). | Kryteria weryfikacji Wskazuje czynniki, które wpływają na pozytywne nastawienie pracowników do reskillingu | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Efekty uczenia się Aktywnie kształtuje wartości i kulturę pracy sprzyjającą otwartości na nowe wyzwania rozwojowe (kultura Learning Agility). | Kryteria weryfikacji Wskazuje aspekty kultury organizacyjnej wspierającej otwartość na rozwój i zmiany | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1: Zmiany na rynku pracy i ocena potencjału pracowników
Wpływ zmian na rynku pracy na procesy HR ( teoria)
- Analiza aktualnych zmian na rynku pracy i ich wpływ na pozyskiwanie oraz utrzymanie pracowników.
- Dyskusja na temat wyzwań i możliwości w kontekście zatrudniania pracowników o odpowiednim potencjale.
Metody oceny potencjału zawodowego (praktyka )
- Przegląd narzędzi i technik oceny potencjału zawodowego kandydatów i obecnych pracowników.
- Ćwiczenia praktyczne dotyczące wyboru i zastosowania odpowiednich metod oceny potencjału we własnej firmie.
Identyfikacja potrzeb firmy w zakresie potencjału pracowników (praktyka)
- Analiza obecnych i przyszłych potrzeb firmy w kontekście kwalifikacji, kompetencji, doświadczeń i talentów pracowników.
- Praktyczne zadanie polegające na stworzeniu profilu idealnych pracowników odpowiadających na potrzeby organizacji.
2: Budowanie i wdrażanie programów rekrutacyjnych
Kształtowanie zróżnicowanego potencjału w firmie
- Omówienie korzyści wynikających z wewnętrznego zróżnicowania pracowników pod względem doświadczeń, kwalifikacji, wieku, płci, pochodzenia etnicznego i innych cech. (teoria)
- Praktyczne ćwiczenie polegające na opracowaniu strategii kształtowania różnorodności w firmie. (praktyka)
Tworzenie programów rekrutacji, selekcji i onboardingowych ( praktyka)
- Budowanie skutecznych programów rekrutacyjnych i onboardingowych, które pozwolą pozyskiwać zróżnicowany potencjał pracowników.
- Warsztaty z projektowania procesów rekrutacji i selekcji z uwzględnieniem zróżnicowania kompetencji, talentów i doświadczeń.
Monitoring i rozwój kompetencji pracowników (praktyka)
- Wdrażanie narzędzi HR umożliwiających stały monitoring i rozwój kompetencji pracowników.
- Ćwiczenia praktyczne: opracowanie planu rozwoju kompetencji dostosowanego do zmieniających się wyzwań organizacyjnych.
3: Rozwój pracowników i kultura organizacyjna
Wdrażanie programów rozwoju i ścieżek kariery
- Projektowanie programów rozwoju kariery opartych na zróżnicowanym potencjale pracowników. (teoria)
- Praktyczne zadanie polegające na opracowaniu ścieżek kariery w oparciu o analizę potrzeb i możliwości pracowników. (praktyka)
Wykorzystanie wiedzy i doświadczeń między pokoleniami (praktyka)
- Inicjowanie programów wymiany wiedzy i doświadczeń między pracownikami różnych grup wiekowych i zróżnicowanych kompetencyjnie.
- Ćwiczenia praktyczne: symulacja programów mentoringowych i intermentoringowych.
Kształtowanie kultury Learning Agility i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu ( praktyka)
- Budowanie kultury pracy sprzyjającej otwartości na nowe wyzwania rozwojowe oraz reskilling.
- Strategie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu i wspieranie stałego rozwoju pracowników.
- Praktyczne warsztaty: opracowanie planu wdrażania kultury Learning Agility w organizacji.6
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 912,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 912,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto138,67 PLN
- Koszt osobogodziny netto138,67 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Natalia Wojtalik
Doświadczony konsultant i szkoleniowiec w zakresie wdrażania systemów zarządzania jakością ISO 9001:2015 oraz ISO 14001:2015, a także ochrony danych osobowych. Posiada certyfikację audytora wewnętrznego oraz wiodącego ISO 9001 IRCA i ISO 14001 IRCA.
W ciągu ostatnich lat przeprowadziła:
10 analiz potrzeb rozwojowych przedsiębiorstw w zakresie kompetencji cyfrowych,
10 usług szkoleniowych z tego obszaru, obejmujących ponad 400 godzin dydaktycznych i 60 uczestników.
Posiada ponad 110 godzin doświadczenia coachingowego, wspierając rozwój 35 uczestników. Ukończyła liczne kursy specjalistyczne, w tym:
Mentoring, czyli przekazywanie wiedzy poprzez siłę autorytetu,
Mentoring wywierający wpływ: Jak skutecznie prowadzić mentoring,
Coaching i Mentoring: Niezbędne umiejętności dla osiągnięcia sukcesu,
Coaching i Mentoring.
W ciągu ostatniego roku prowadziła szkolenia dla pracowników i pracodawców w zakresie:
wdrażania mentoringu 4.0 – wsparcia środowiska międzypokoleniowego,
zarządzania potencjałem pracowników,
"zielonych kompetencji" związanych ze zrównoważonym rozwojem,
szeroko rozumianej dostępności, w tym dostosowywania środowiska pracy do osób ze szczególnymi potrzebami funkcjonalnymi.
Absolwentka studiów stacjonarnych na Wydziale Prawa w Szkole Wyższej Prawa i Dyplomacji w Gdyni oraz studiów podyplomowych Trendwatching & Future Studies na AGH w Krakowie.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt, długopis, notes.
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest Zakwalifikowanie się do programu oraz podpisanie umowy z operatorem i otrzymanie nr ID wsparcia.
Po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej - szkoleniu uczestnik otrzyma zaświadczenie o jej ukończeniu, pod warunkiem obecności na poziomie 90%.
Podstawa zwolnienia z VAT:
1) art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c Ustawy z dnia 11 marca 2024 o podatku od towarów i usług - w przypadku dofinansowania w wysokości 100%
2) § 3 ust. 1 pkt. 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień - w przypadku dofinansowania w co najmniej 70%
W przypadku uzyskania dofinansowania poniżej 70%, do ceny usługi należy doliczyć 23% VAT
Cena nie zawiera kosztów wyżywienia, zakwaterowania i dojazdu.
Informacje dodatkowe
Organizacja przerw i liczba godzin szkolenia:
Szkolenie stacjonarne - trwa 16 godzin zegarowych 1h=60 min
Przerwy są wliczane w godziny szkolenia i mogą ulec nieznacznemu przesunięciu z uwagi na tempo pracy uczestnika.
Proces przeprowadzenia walidacji
Walidacja efektów uczenia się odbędzie się na podstawie testu - walidator jest autorem testu, dokonuje weryfikacji testu, ale nie jest fizycznie obecny na szkoleniu podczas testu.