Zarządzanie zmianą z wykorzystaniem gry symulacyjnej – szkolenie
Zarządzanie zmianą z wykorzystaniem gry symulacyjnej – szkolenie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Liderzy zespołów, menedżerowie, kierownicy projektów oraz osoby odpowiedzialne za wdrażanie zmian w organizacjach, które chcą rozwijać umiejętności skutecznego przewodzenia w procesie zmiany.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników6
- Data zakończenia rekrutacji28-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi7
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem usługi jest przygotowanie uczestnika do planowania i wdrażania działań w procesie zmiany organizacyjnej. Uczestnik potrafi zastosować modele zmiany (Lewina i Kottera), zidentyfikować etapy procesu zmiany, zarządzać oporem oraz angażować zespół w proces wdrażania zmian.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Identyfikuje etapy zmiany organizacyjnej i przypisuje im odpowiednie działania lidera. | Kryteria weryfikacji Wskazuje etapy zmiany: rozmrażanie, zmiana, zamrażanie (model Lewina) oraz opisuje działania lidera na każdym etapie. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Tworzy plan wdrażania zmiany zgodnie z modelem Kottera. | Kryteria weryfikacji Opracowuje plan zmiany zawierający 8 kroków Kottera, dostosowany do wybranego scenariusza. | Metoda walidacji Prezentacja |
Efekty uczenia się Analizuje decyzje liderów w procesie zmiany oraz ich wpływ na zespół (gra symulacyjna). | Kryteria weryfikacji Wskazuje przykłady działań liderów z gry, określa ich konsekwencje dla zespołu. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Projektuje działania angażujące zespół i zarządzające oporem wobec zmiany. | Kryteria weryfikacji Opracowuje listę działań angażujących i przeciwdziałających oporowi wobec zmiany (na bazie symulacji). | Metoda walidacji Prezentacja |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
1. Wprowadzenie i cele warsztatu
- Powitanie uczestników, przedstawienie trenera i walidatora,
- Omówienie celu i struktury warsztatu, w tym roli gry symulacyjnej,
- Przedstawienie znaczenia efektywnego zarządzania zmianą w organizacji,
- Zapoznanie uczestników z harmonogramem dnia i zasadami pracy w grupach.
2. Rozgrywka w grę symulacyjną „Efekt: zmiana”
- Wprowadzenie do zasad gry, podział uczestników na zespoły (2-3 osoby),
- Realizacja rozgrywki: symulacja scenariuszy zarządzania zmianą w różnych warunkach,
- Podejmowanie decyzji przez zespoły w kluczowych momentach procesu zmiany,
- Doświadczanie skutków decyzji liderów – wpływ na opór, motywację i zaangażowanie zespołu,
- Rejestrowanie kluczowych spostrzeżeń podczas gry (dla dalszej analizy).
3. Refleksja po grze: Etapy zmiany i działania lidera
- Podsumowanie doświadczeń z gry: co działało, co nie działało w decyzjach liderów,
- Wprowadzenie etapów zmiany: przygotowanie, implementacja, utrwalenie (odniesienie do doświadczeń z gry),
- Omówienie kluczowych działań lidera na każdym etapie zmiany,
- Wspólna identyfikacja zachowań liderów, które wpływały na opór lub motywację zespołu.
4. Model zarządzania zmianą Kurta Lewina
- Wyjaśnienie 3-etapowego modelu Lewina:
- – Rozmrażanie – budowanie potrzeby zmiany,
- – Zmiana – wdrażanie nowych działań,
- – Zamrażanie – utrwalanie nowych nawyków i procedur,
- Dyskusja nad zastosowaniem modelu w kontekście przeprowadzonych rozgrywek,
- Identyfikacja możliwych barier na każdym etapie i sposobów ich pokonania.
5. Model 8 kroków Johna Kottera
- Omówienie 8 kroków Kottera w zarządzaniu zmianą, krok po kroku:
- Tworzenie poczucia pilności,
- Budowanie koalicji liderów zmiany,
- Kreowanie wizji zmiany,
- Komunikowanie wizji,
- Usuwanie przeszkód,
- Generowanie krótkoterminowych zwycięstw,
- Konsolidacja zysków i dalsze zmiany,
- Utrwalanie zmian w kulturze organizacyjnej,
- Odniesienie kroków do doświadczeń uczestników z gry oraz do ich rzeczywistości zawodowej,
- Dyskusja o możliwych wyzwaniach w realizacji poszczególnych kroków.
6. Tworzenie planu wdrażania zmiany
- Praca zespołowa: uczestnicy tworzą plan wdrażania zmiany w oparciu o modele Lewina i Kottera,
- Uwzględnienie w planie etapów zmiany, działań liderów, potencjalnych barier oraz sposobów ich zarządzania,
- Włączenie do planu działań angażujących zespół i zarządzających oporem (doświadczenia z gry),
- Prezentacja wypracowanych planów przez zespoły, wspólna analiza i feedback.
7. Podsumowanie i wyciąganie wniosków
- Podsumowanie kluczowych lekcji wyniesionych z rozgrywki i omówionych modeli,
- Dyskusja o najczęstszych błędach liderów w procesie zmiany i jak ich unikać,
- Wskazanie praktycznych kroków do wdrożenia poznanych narzędzi w codziennej pracy,
- Omówienie dalszych możliwości rozwoju kompetencji w obszarze zarządzania zmianą.
8. Walidacja efektów uczenia się
- Przeprowadzenie testu teoretycznego (etapy zmiany, modele Lewina i Kottera),
- Obserwacja prezentacji planów wdrożenia – ocena zastosowania wiedzy w praktyce,
- Feedback od walidatora (Beata Burkat) dotyczący poziomu nabycia kompetencji,
- Dokumentacja walidacji efektów uczenia się (protokół).
Metody pracy:
- Mini wykład interaktywny – wprowadzenie do modeli zmiany (Lewina, Kottera),
- Gra symulacyjna – ćwiczenie podejmowania decyzji w procesie zmiany,
- Analiza przypadków i dyskusja grupowa – refleksja nad decyzjami liderów,
- Praca w grupach – tworzenie planów wdrażania zmian oraz działań angażujących zespół.
Szkolenie realizowane jest w czasie rzeczywistym (online), w formie zajęć praktyczno-teoretycznych.
Usługa zawiera elementy praktyczne: gra symulacyjna, analiza przypadków, tworzenie planów działania.
Grupa do 6 osób pracuje w zespołach symulujących zarządzanie zmianą. Praca odbywa się przy komputerach z kamerą i mikrofonem.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 7 Wprowadzenie i cele warsztatu | Prowadzący Adrian Skarżyński | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 7 Rozgrywka w grę symulacyjną „Efekt: zmiana” | Prowadzący Adrian Skarżyński | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 7 Refleksja po grze: Etapy zmiany i działania lidera | Prowadzący Adrian Skarżyński | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 7 Model zarządzania zmianą Kurta Lewina | Prowadzący Adrian Skarżyński | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 7 Model 8 kroków Johna Kottera | Prowadzący Adrian Skarżyński | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 7 Tworzenie planu wdrażania zmiany | Prowadzący Adrian Skarżyński | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 7 Podsumowanie i wyciąganie wniosków | Prowadzący Adrian Skarżyński | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto281,14 PLN
- Koszt osobogodziny netto228,57 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Adrian Skarżyński
W ostatnich 5 latach zrealizował liczne projekty rozwojowe dla kadry kierowniczej firm produkcyjnych, finansowych i handlowych, koncentrując się na rozwoju kompetencji miękkich w kontekście zmieniającego się otoczenia biznesowego. Współpracował zarówno z międzynarodowymi korporacjami, jak i mikro oraz małymi przedsiębiorstwami w obszarach zarządzania zmianą, zarządzania zespołami oraz planowania sukcesji.
Posiada Międzynarodowy Certyfikat Trenera Zarządzania w zakresie treningu, uczenia się i rozwoju, ukończył Akademię Mistrzów Treningu oraz posiada akredytacje coachingowe PCC ICF i ICI.
Jest również magistrem inżynierem budownictwa, co przekłada się na umiejętność łączenia twardych kompetencji zarządczych z miękkimi narzędziami rozwojowymi. W swoim portfolio ma również doświadczenie w zarządzaniu projektami aktywizacyjnymi oraz rozwojowymi, skierowanymi do osób indywidualnych i zespołów.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
- Skrypt „Modele zmiany organizacyjnej” (PDF),
- Instrukcja do gry symulacyjnej (PDF),
- Karta planowania działań wdrożeniowych (DOC),
- Checklisty: zarządzanie oporem, angażowanie zespołu (PDF),
- Certyfikat zawierający opis efektów uczenia się.
Informacje dodatkowe
Projekt realizowany z programu „Nowa perspektywa dla BUR” nr FERS.01.03-IP.09-0019/23.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma komunikacyjna: Zoom lub MS Teams – platforma umożliwiająca prowadzenie zajęć online w czasie rzeczywistym, z funkcjonalnością wideo, audio, czatu oraz podziału na pokoje do pracy zespołowej,
Minimalne wymagania sprzętowe Uczestnika:
– Komputer lub laptop z kamerą internetową i mikrofonem (preferowane),
– Alternatywnie: tablet z kamerą i mikrofonem, z ekranem minimum 10 cali (telefon niezalecany),
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego:
– Stałe łącze internetowe o przepustowości minimum 10 Mb/s dla pobierania i 5 Mb/s dla wysyłania danych,
– Zalecane korzystanie z przewodowego połączenia z internetem lub stabilnej sieci Wi-Fi,
Niezbędne oprogramowanie Uczestnika:
– Aktualna wersja przeglądarki internetowej (Google Chrome, Mozilla Firefox, Microsoft Edge lub Safari),
– Dostęp do platformy gry symulacyjnej (link i dane dostępowe przekazywane uczestnikom przed szkoleniem),
– Oprogramowanie Zoom lub MS Teams (aplikacja lub dostęp przez przeglądarkę).
Inne:
– Zalecane korzystanie ze słuchawek z mikrofonem w celu poprawy jakości dźwięku,
– Możliwość udostępniania ekranu i korzystania z czatu.