Zarządzanie zespołem i motywowanie w pigułce - szkolenie.
Zarządzanie zespołem i motywowanie w pigułce - szkolenie.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zapraszamy
- menedżerów
- dyrektorów
- wszystkich, którzy chcą specjalizować się w obszarze zarządzania.
W usłudze mogą uczestniczyć również osoby z innych projektów
Usługa również adresowana dla Uczestników Projektu MP i/lub dla Uczestników Projektu NSE
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi19
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa ,,Zarządzanie zespołem i motywowanie pracowników'' przygotowuje do kształtowania sposobów motywowania, inspirowania i angażowania pracownika, zwłaszcza niefinansowo, samodzielnego działania w zakresie stosowania metod delegowania celów i zadań oraz sprawiedliwego rozliczania i oceniania pracownika.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik projektuje strategie egzekwowania zleconych zadań oraz dyscyplinowania pracowników, którzy stawiają opór. | Kryteria weryfikacji Uczestnik demonstruje przypadki, w których zastosowano odpowiednie techniki dyscyplinujące, oceniając ich skuteczność. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Uczestnik charakteryzuje techniki sprawiedliwego oceniania i rozliczania pracy pracowników, kontrolując realizację zadań. | Kryteria weryfikacji Uczestnik przygotowuje raporty ocen pracowniczych, dokumentując zastosowane metody oceny i kontrolę realizacji zadań. | Metoda walidacji Wywiad ustrukturyzowany |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie adresowane jest do osób na stanowiskach menadżerskich oraz przygotowujących się do objęcia takiego stanowiska.
Warsztat prowadzony jest przy wykorzystaniu wystąpień indywidualnych, symulacji grupowych oraz w podziale na grupy.
1. Jak utrzymać motywację pracowników? Zasady oraz praktyczne techniki - motywowanie 3.0
Odkryjesz potęgę psychologii motywowania oraz poznasz i dostaniesz praktyczne narzędzia, które pomogą Ci utrzymać motywację Twoich pracowników na najwyższym poziomie.
- 10 najsilniejszych uniwersalnych, profilatkycznych motywatorów pozafinansowych, silniejszych od podwyżki
- Jakie znaczenie mają potrzeby w motywowaniu i jak je wykorzystać w motywowaniu? Teoria Maslowa i Herzberga wraz z praktycznym narzędziem do jej zastosowania
- Jak motywować pokolenia X/Y/Z (Millenialsów)?
- Jak regularnie badać poziom motywacji i reagować na bieżąco, by nie dopuścić do jej spadku? Praktyczne narzędzie: Matryca Motywacji™
- Na czym polega Motywacja 3.0 i czemu model „kija i marchewki” już nie działa?
- Jakie nagrody i jak stosować, by nie stracić motywacji pracownika?
2. Od informacji zwrotnej, poprzez wspieranie rozwoju aż do egzekwowania i dyscyplinowania opornego pracownika
Nauczysz się przekazywać Twoim pracownikom konstruktywną informację zwrotną, bazującą zarówno na tzw. czystym feedbacku, jak i na elementach tzw. feedforward. Nauczysz się eskalować stosowane techniki aż do tych najmocniejszych, gdy Twoje wcześniejsze prośby, wskazówki, pytania i informacje zwrotne zawiodły!
- Feedback - jak rozmawiać z pracownikiem, by delikatnie zwrócić mu uwagę na obszary "rozwojowe"? Nauczę Cię paru potężnych technik, które gdy poprawnie rozumiane i stosowane, przynoszą pożądane efekty.
- Informacja zwrotna z elementami feedforward – gdy chcesz przekazać informację zwrotną doceniającą lub gdy chcesz przyspieszyć pozytywne zmiany i sam feedback nie wystarcza: technika ZFPUP.
- Twój pracownik nie wykonuje poleceń? Odmawia? Albo mówi, że coś zrobi i nie robi? Na Twoich realnych sytuacjach zawodowych pokażę Ci najefektywniejsze techniki egzekwowania i dyscyplinowania w trudnych sytuacjach. Każdy przećwiczy te techniki z perspektywy szefa i "dyscyplinowanego" doświadczając ich skuteczności: 4AS™ - zaawansowana technika autorska, którą zadbasz o realizację oraz o relację.
- Program naprawczy dla podwładnego – praktyczne narzędzie i wskazówki na te najtrudniejsze sytuacje menadżerskie.
- Rozmowa rozwojowa i pytania budujące odpowiedzialność i proaktywność po stronie pracownika – praktyczne wskazówki i techniki.
3. Delegowanie, rozliczanie i ocena efektywności
- Błędy w delegowaniu
- Zobaczysz jakie błędy 90% menedżerów popełnia w procesie wyznaczania celów przy użyciu arkuszy wyznaczania celów (np. MPD, MPO, IPD, itp.), w efekcie czego proces ten jest parodią a oceny okresowe są krzywdzące.
- Jak delegować, czyli:
- jak planować podział zadań, by odciążyć się z pracy operacyjnej – dwa praktyczne narzędzia, która Ci w tym pomogą: model delegowania 4GROW™ oraz 6 Poziomów Delegowania wg. Harvey'a Shermana;
- jakiego języka i zwrotów używać do delegowania, w zależności od efektu, jaki chcesz uzyskać, od kompetencji pracownika i od Waszej relacji – elementy neurolingwistyki w delegowaniu.
- SMART to nie wszystko. Poznasz nasz autorski model SMART-UP i odkryjesz, jak wyznaczać cele (i zadania) pracownikom:
- na poziomie operacyjnym i menedżerskim
- uczącym się i specjalistom/ekspertom
- kreatywnym i szablonowym
- zaangażowanym i leniwym
- Jak rozliczać i oceniać
- Jakie kryteria przyjąć przy rozliczaniu i ocenie, by była sprawiedliwa?
- Jak wyznaczać wskaźniki sukcesu obiektywne i mierzalne?
- Jak sprawiedliwą oceną wzbudzić motywację do poprawy?
- Poznasz niezwykle proste, skuteczne i praktyczne narzędzie, które pomoże Ci w prowadzeniu okresowych rozmów oceniających – dzięki tej technice, Twoi pracownicy będą mieli pewność sprawiedliwej oceny. Dodatkowo, narzędzie to pomoże Ci w diagnozie kompetencji / talentów Twoich podwładnych.
4. Jak zarządzać zespołem i jaki styl zarządzania wybrać?
- Zarządzanie sytuacyjne wg. Hersey'a-Blancharda - jak rozpoznać dojrzałość pracownika, aby optymalnie dopasować styl zarządzania, narzędzia i techniki:
- R1 - entuzjastyczny debiutant
- R2 - rozczarowany adept
- R3 - kompetentny-ostrożny praktyk
- R4 - samodzielny ekspert
- Jak dopasować styl kierowania do sytuacji i pracownika:
- style wg. Blake'a-Mouton
- style wg. Hersey'a-Blancharda
5. Rola menedżera w zarządzaniu zespołem
Zarządzanie pracownikiem jest procesem i zarazem cyklem - żeby lider mógł zapewnić swojej organizacji efektywną pracę swoich podwładnych, powinien mieć czas na wywiązywanie się z 4 podstawowych funkcji menadżerskich:
- organizowanie
- delegowanie
- motywowanie
- rozliczanie
Podczas szkolenia poznasz techniki i narzędzia, które pomogą Ci w realizowaniu powyższych funkcji a także będą składały się na cały cykl zarządzania pracownikiem, który jest jednocześnie klamrą spinającą wszystkie elementy szkolenia:
Określanie celów i zadań
Badanie potrzeb, motywatorów i demotywatorów pracownika
Delegowanie zadań, odpowiedzialności
Monitorowanie realizacji zadań i adekwatne do poziomu kompetencji pracownika, wsparcie w realizacji zadań
Egzekwowanie w oparciu o wskaźniki efektywności
Ocena poziomu realizacji projektu/zadania oraz efektywności pracownika
Podsumowanie – rozmowa okresowa i wyznaczenie ścieżki rozwoju
Dodatkowo, narzędzia i techniki, które przećwiczysz i otrzymasz „na wynos”, pomogą Ci przeciwdziałać Pięciu Dysfunkcjom Pracy Zespołowej (wg modelu Patricka Lencioniego) takim jak: brak zaufania, strach przed konfliktem, brak zaangażowania, odpowiedzialności i dbałości o rezultaty.
Czas trwania:
Szkolenie trwa 19 godzin dydaktycznych, 16 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw.
Walidacja:
W trakcie szkolenia przeprowadzana będzie walidacja w formie wywiadu ustrukturyzowanego oraz obserwacji w warunkach symulowanych.
Osoba walidująca waliduje usługę po jej zakończeniu, w oparciu o checklistę od trenera.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Jak utrzymać motywację pracowników? Zasady oraz praktyczne techniki - motywowanie 3.0 | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Ciąg dalszy: Jak utrzymać motywację pracowników? Zasady oraz praktyczne techniki - motywowanie 3.0 | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:55 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Od informacji zwrotnej, poprzez wspieranie rozwoju aż do egzekwowania i dyscyplinowania opornego pracownika | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Ciąg dalszy: Od informacji zwrotnej, poprzez wspieranie rozwoju aż do egzekwowania i dyscyplinowania opornego pracownika | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:40 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:20 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Delegowanie, rozliczanie i ocena efektywności | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:35 | Liczba godzin 00:05 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Jak zarządzać zespołem i jaki styl zarządzania wybrać? | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:35 | Godzina zakończenia 12:30 | Liczba godzin 01:55 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa obiadowa | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Rola menedżera w zarządzaniu zespołem | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Podsumowanie | Prowadzący Piotr Drozdowski | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:40 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 750,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 750,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto92,11 PLN
- Koszt osobogodziny netto92,11 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Piotr Drozdowski
Założyciel i CEO działającego na rynku od 2009 roku konsorcjum szkoleniowego.
Certyfikowany konsultant metodologii Insights Discovery oraz Ról Zespołowych Belbina.
Ponad 16 lat doświadczenia w projektowaniu i prowadzeniu szkoleń indywidualnych i grupowych. Trener trenerów, ekspert w dziedzinie edukacji dorosłych – prowadził szkolenia z teorii i praktyki efektywnego nauczania dla trenerów, nauczycieli oraz mentorów. Autor kilkudziesięciu szkoleń o tematyce sprzedażowej i HR.
W latach 2010-2012 ekspert portalu Pracuj.pl w zakresie rekrutacji i employer brandingu dla klientów portalu. Od 2014 roku wykładowca na podyplomowych studiach Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, w latach 2012-2013 wykładowca na podyplomowych studiach na wydziale zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego.
Współpracował z międzynarodowymi firmami doradczo-szkoleniowymi w zakresie przygotowywania i wdrażania projektów edukacyjnych dla wszystkich poziomów organizacji dla firm z branży IT, medycznej, produkcyjnej, finansowej, telekomunikacyjnej, FMCG, energetycznej a także jednostek budżetowych Skarbu Państwa.
Doświadczenie trenera pozwala na przeprowadzenie szkolenia w zakresie tematu zajęć.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzyma dostęp do platformy online z materiałami w formie plików do druku, wszystkich ćwiczeń, prezentacji ze szkolenia oraz spisu polecanej literatury.
Informacje dodatkowe
Co jeszcze dostaniesz EXTRA do szkolenia?
- Ty i trener
- W ciągu roku od szkolenia dajemy Ci 90 min indywidualnego treningu - sam na sam z trenerem.
- Bez limitu godzin - kontakt telefoniczny z trenerem
- Troskę o Twoje potrzeby przed szkoleniem
- Trener kontaktuje się z Tobą do 2 dni po zgłoszeniu, by poznać Twoje potrzeby (czyli co jest dla Uczestnika problemem, wyzwaniem, trudnością w temacie szkolenia) i kontekst zawodowy.
Szkolenie trwa 19 godzin dydaktycznych, 16 godzin zegarowych z uwzględnieniem przerw.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
WARUNKI TECHNICZNE
Do udziału w szkoleniu niezbędny jest laptop lub komputer o poniższych wymaganiach technicznych.
- Minimum Dual Core 2Ghz i nowsze (i3/i5/i7 lub AMD)procesor (rekomendowane 4 GB RAM),
- system operacyjny Windows 7 32-bit/64-bit, Windows 8 32-bit/64-bit, Windows 8.1 32-bit/64-bit, , Windows 10 (Home, Pro lub Enterprise) MacOS X 10.9 i nowszych;
- przeglądarka Chrome 30 i nowszy (rekomendowana), Microsoft Internet Explorer 11 i nowszy , Edge 12 i nowszy, Firefox 27i nowszy
- ustawienia przeglądarki: włączona JavaScript i tzw. cookies
- szybkie łącze internetowe min. 10 Mbps (3G lub 4G/LTE)
- zaleca się korzystanie z zestawu słuchawkowego (niezbędna kamera i mikrofon)
- jeśli jest taka możliwość dobrze mieć dwa ekrany, które ułatwiają pracę na szkoleniu
- myszka
- Dostęp do służbowego komputera (na prywatnym może być inny Outlook)
UWAGA! W celu zachowania wszystkich niezbędnych funkcji programu, prosimy o zainstalowanie aplikacji ZOOM. Nie rekomendujemy korzystania z telefonów komórkowych czy też tabletów.