Kurs trener medyczny w dysfunkcjach mięśniowo-szkieletowych 2.0
Kurs trener medyczny w dysfunkcjach mięśniowo-szkieletowych 2.0
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Zainteresowani ćwiczeniami fizycznymi i zdrowym trybem życia, tj; Trener personalny, trener przygotowania motorycznego, fizjoterapeuta, trener fitness, instruktor siłowni, trener boksu, sportów walki, instruktor jogi, pilates, trener lekkoatletyczny, kulturystyki, crossfit, masażysta, dietetyk sportowy, trener rehabilitacji ruchowej, kinezyterapeuta, chiropraktyk, trener rehabilitacji ruchowej, sportowcy
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji11-07-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi38
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem jest rozwinięcie umiejętności kursantów w postępowaniu treningowym, o metody prewencji występowania kontuzji oraz wzbogacenie umiejętności o najskuteczniejsze techniki rehabilitacji ruchowej, które można wykorzystać na Sali treningowej czy siłowni.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się WIEDZA: charakteryzuje zaburzenia wzorców ruchowych powodujące ból | Kryteria weryfikacji definiuje czynniki wywołujące ból kręgosłupa,bóle przeciążeniowe, zmiany zwyrodnieniowe, bóle korzeniowe, wady postawy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się UMIEJETNOŚCI: diagnozuje klientów bólowych i wykonuje różnego rodzaju zabiegi wg poznanych metod | Kryteria weryfikacji dokuje diagnozy na postawie rozmowy i wykonywania konkretnych ćwiczeń ruchowych aby móc zdiagnozować żródło bólu i dobrać odpowiednie zabiegi pozwalające na przeciwdziałanie temu stanowi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się KOMPETENCJE SPOŁECZNE: Komunikuje wskazania i przeciwskazania do wykonywania konkretnych czynności ruchowych | Kryteria weryfikacji Przeprowadza konsultacje przed zabiegiem w celu wyeliminowania działań niepożądanych, korzystając z zasad prowadzenia efektywnej komunikacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Plan nauczania (tematy zajęć edukacyjnych i ich wymiar z uwzględnieniem w miarę potrzeby części teoretycznej i części praktycznej):
Kurs składa się łącznie z 10 modułów.
W celu aktywizacji uczestników oraz usystematyzowania i efektywnego przyswojenia wiedzy – na kursach stosowane jest studium przypadków. Rozwiązywanie realnych problemów występujących w codziennej pracy.
Moduł 1 - Przeprowadzenie oceny statycznej sylwetki: praktykowanie ocen kilkudziesięciu punktów na ciele
Moduł 2 - Charakterystyka wad postawy:
● Zespół skrzyżowania górnego
● Zespół skrzyżowania dolnego
● Plecy okrągłe/ płaskie/ wklęsło -wypukle/ sway back
Moduł 3 – Testy mięśniowe: wybór kilkudziesięciu testów mięśniowych: ćwiczenia prawidłowego wykonania testów, ćwiczenia prawidłowej interpretacji testów,ćwiczenia stosowania stosowania testów w prawidłowych kontekstach
Moduł 4 – Testy wzorców ruchowych: wybór kilkudziesięciu testów wzorców ruchowych: ćwiczenia prawidłowego wykonania testów, ćwiczenia prawidłowej interpretacji testów, ćwiczenia stosowania stosowania testów w prawidłowych kontekstach.
Moduł 5 – Dobór sekwencji oceny
Moduł 6 - Techniki mobilizujące: wybór po kilka ćwiczeń na kierunkową mobilizację w każdym segmencie wg joint by joint, ćwiczenia w ustalaniu prawidłowego kontekstu dla zastosowania każdego z tych narzędzi.
● - PNF Stretching
● - PIR
● -AIS
● -streetching statyczny a dynamiczny
Moduł 7 - Techniki stabilizujące odcinki: wybór po kilka ćwiczeń stabilizacyjnych w każdym segmencie wymagającym stabilizacji wg joint by joint.
Moduł 8 - Studia przypadków przykładowych klientów: Od oceny poprzez planowanie i programowanie, aż do przeprowadzania treningów i progresji
Moduł 9 – Chroniczne bóle pleców: Omówienie wskazań i przeciwskazań- case study, oceny programowanie.
Moduł 10 - Postepowanie w nagłych uszkodzeniach tkanek oraz implikacje do ćwiczeń w stanach przeciążeniowych: Omówienie wskazań i przeciwskazań/ case study, oceny programowanie.
- naciągnięcia mięśni
- skręcenia (więzadeł)
- stany przeciążeniowe
- chondromelacje (np rzepki)
- stan zapalny/ uszkodzenie stożka rotatorów
- łokieć golfisty
- łokieć tenisisty
- zespół cieśni nadgarstka
- zapalenie kaletki krętarza większego
- zespół pasma biodrowo - piszczelowego
- zespół bólu rzepkowo udowego
- shin splints
- ostroga piętową
- zapalenie rozcięgna podeszwowego
Moduł 11 - Kinezio Taping:
1. Część teoretyczna – 1 godzina
omówienie materiałów stosowanych w tapingu,
wskazania /przeciwwskazania do tapingu.
2. Część praktyczna - 7 godzin
W tej części szkolenia prowadzący omawia poszczególne przypadki, demonstruje sposób wykonania aplikacji oraz uzasadnia jej zastosowanie. Następnie kursanci wykonują aplikację pod kontrolą prowadzącego. W czasie kursu uczestnicy otrzymują teoretyczną i praktyczną wiedzę przydatną bezpośrednio do pracy z klientem/pacjentem.
W części praktycznej kursanci poznają aplikacje na:
-biodro + udo (pasmo biodrowo-piszczelowe podudzie,
-syndrom napięcia przyśrodkowej strony piszczeli,
-syndrom napięcia przyśrodkowo-tylnej strony piszczeli,
-mięsień czworogłowy, mięśnie kulszowo-goleniowe,
-pachwinę, zginacze biodra, mięsień pośladkowy),
Staw kolanowy (ból po stronie bocznej – gęsia stopka,
-ból po stronie przyśrodkowej, pełne wsparcie stawu kolanowego,
-choroba Osgooda-Schlattera, tylną stronę stawu kolanowego),
-Stopa,
-staw skokowy (stan zapalny ścięgna Achillesa, stabilizacja stawu skokowego, rozcięgno podeszwowe, ścięgna strzałkowe, podeszwową stronę stopy, grzbietową stronę stopy, piętę, haluks),
-Tułów, plecy (staw krzyżowo-biodrowy, kręgosłup odcinka lędźwiowego, kręgosłup odcinka piersiowego, żebra, kręgosłup – punkt bolesności, brzuch),
-Szyja,
-barki (stożek rotatorów, staw obojczykowo-barkowy, stabilizacja barku),
-Ramiona
- ręce (nadgarstek, „łokieć tenisisty”, „łokieć golfisty”, mięsień dwugłowy ramienia, mięsień trójgłowy ramienia).
Walidacja
Zakończenie
Usługa jest realizowana w formie godzin zegarowych
Podczas szkolenia będzie prowadzona praca grupowa. uczestnicy wykonują praktyczne szkolenia na sobie. Przerwy są realizowane na prośbę uczestników. maksymalnie 15 min, usługa jest wydłużona o czas zrealizowanych przerw
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto78,95 PLN
- Koszt osobogodziny netto78,95 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Hubert Rychel
Absolwent fizjoterapii na Akademii Wychowania Fizycznego
w Poznaniu
Specjalizacje:
- Fizjoterapia
- Przygotowanie motoryczne
Doświadczenie zawodowe:
- Praca w centrum fizjoterapii z klientami ortopedycznymi i
sportowcami
- Fizjoterapeuta zespołu FC Toruń
Kursy i certyfikaty:
- Kurs trenera przygotowania motorycznego EPI, uzyskanie
tytułu NCSC
- Ekspert FMS (Functional Movement Screen)
- Udział w serii kursów fizjoterapii ortopedycznej RehaSport
- Liczne szkolenia z zakresu terapii manualnej
Podejście do pracy:
- Indywidualne podejście do każdego klienta
- Ciągłe doskonalenie umiejętności i poszerzanie wiedzy
- Pomoc w powrocie do pełnej sprawności oraz osiąganiu
celów sportowych
Cel zawodowy:
- Wspieranie klientów w dążeniu do lepszego zdrowia i
sprawności fizycznej
- Pomoc innym w rozwoju oraz skuteczniejszej pracy z
podopiecznymi
Aktualne 5 lat aktywnie działa w branży.
Łukasz Michałowski
naukowo-dydaktyczny AWF Poznań oraz PWSZ Piła. Były
fizjoterapeuta RehaSport Clinic.
Uczestnik wielu szkoleń z zakresu fizjoterapii, przygotowania
motorycznego oraz oceny funkcjonalnej w sporcie: McKenzie,
PNF, Kinesiology Taping, Functional Fascial Taping, Fascial
Distortion Model, Functional Movement Screen, Nowoczesny
trening motoryczny w grach zespołowych, Performance Stability.
Współautor przewodnika do ćwiczeń profilaktyczno –
korekcyjnych pt.: „Diagnostyka zaburzeń postawy ciała u dzieci –
profilaktyka i postępowanie korekcyjne”.
Były członek sztabu medycznego reprezentacji Nowej Zelandii we
wioślarstwie oraz kadry narodowej Islandii w piłce ręcznej.
Instruktor kulturystyki oraz pływania.
Trener kursu TAPING - PLASTROWANIE DLA FIZJOTERAPEUTÓW.
Aktualne 5 lat aktywnie działa w branzy.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy kursant otrzymuje:
● certyfikat ukończenia MEN
● schematy szkoleniowe
Warunki uczestnictwa
-Uczestnicy muszą mieć ukończone 18 lat,
- sprawni fizycznie (brak przeciwwskazań do wzmożonej aktywności fizycznej)
-doświadczenie jako trener personalny, instruktor fitness lub w innej pokrewnej roli,
- posiadanie aktualnych certyfikatów lub licencji trenera personalnego, instruktora fitness, fizjoterapeuty lub innej pokrewnej specjalizacji.