Studia podyplomowe Kłodzko: Logopedia Wyższa Szkoła Medyczna w Kłodzku
Studia podyplomowe Kłodzko: Logopedia Wyższa Szkoła Medyczna w Kłodzku
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Grupa docelowa usługi
Studia podyplomowe skierowane są do absolwentów szkół wyższych, który ukończyli studia I lub II stopnia z obszaru nauk humanistycznych w tym pedagogiki, psychologii oraz kierunków medycznych i nauk o zdrowiu: fizjoterapii, pielęgniarstwa.
Adresatami studiów podyplomowych z zakresu logopedii są osoby z przygotowaniem pedagogicznym.
- Minimalna liczba uczestników15
- Maksymalna liczba uczestników30
- Data zakończenia rekrutacji31-10-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną w czasie rzeczywistym)
- Liczba godzin usługi540
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 163 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 742, z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńkształcenie na studiach podyplomowych prowadzonych przez uczelnie
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Studia podyplomowe z logopedii potwierdzają przygotowanie do samodzielnego diagnozowania i terapii zaburzeń komunikacji oraz prowadzenia działań edukacyjnychi terapeutycznych w obszarze logopedii klinicznej.
Studia dają pełne kwalifikacje do pracy w zawodzie logopedy.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1. Diagnozuje zaburzenia komunikacji logopedycznej | Kryteria weryfikacji • rozróżnia różne typy zaburzeń (np. dizeksja, jąkanie) | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji • analizuje dane z wywiadu i badań przesiewowych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji • formułuje trafną diagnozę logopedyczną | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji • dokumentuje proces diagnostyczny | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 2. Projektuje indywidualny plan terapii logopedycznej | Kryteria weryfikacji • dobiera metody terapeutyczne do rodzaju zaburzenia | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji • precyzuje cele terapii (krótkie vs długofalowe) | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji • monitoruje progres pacjenta | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji • modyfikuje plan na podstawie obserwacji i wyników | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 3. Realizuje terapię logopedyczną w sposób skuteczny i etyczny | Kryteria weryfikacji • stosuje techniki adekwatne do potrzeb pacjenta | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kryteria weryfikacji • wykorzystuje odpowiednie materiały i narzędzia | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji • dostosowuje tempo i komunikację do pacjenta | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji • ocenia efektywność działań terapeutycznych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 4. Współpracuje z zespołem interdyscyplinarnym | Kryteria weryfikacji • identyfikuje role innych specjalistów w procesie terapeutycznym | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji • uzasadnia potrzebę współpracy interdyscyplinarnej | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji • przedstawia rekomendacje w formie współpracy | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji • dokumentuje działania zespołu | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Efekty uczenia się 5. Komunikuje się skutecznie z pacjentem i jego opiekunami | Kryteria weryfikacji • dostosowuje język i sposób komunikacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kryteria weryfikacji • przekazuje informacje zwrotne o postępach jasne i zrozumiałe | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji • udziela instrukcji dotyczących ćwiczeń domowych | Metoda walidacji Wywiad swobodny | |
Kryteria weryfikacji • wspiera emocjonalnie pacjenta i rodzinę | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Usługa przygotowuje do samodzielnego prowadzenia diagnozy i terapii logopedycznej w placówkach edukacyjnych i medycznych.
Anatomia i fizjologia głosu, słuchu, mowy |
Neurologiczne podstawy rozwoju i zaburzeń mowy |
Psychologiczno – pedagogiczne i społeczne uwarunkowania rozwoju dziecka |
Pedagogika specjalna – podstawy dydaktyczne i metodyczne |
Organizacja procesu edukacyjno – terapeutycznego |
Klasyfikacja wad i zaburzeń rozwoju mowy |
Etapy rozwoju mowy |
Metodyka postępowania logopedycznego – diagnoza psychologiczno – pedagogiczna – podstawy orzecznictwa |
Fonologia i fonetyka |
Metodyka postępowania logopedycznego – diagnoza logopedyczna – podstawy orzecznictwa |
Diagnoza i terapia zaburzeń słuchu fonemowego |
Diagnoza i terapia dyslalii |
Diagnoza i terapia niepłynności mowy |
Diagnoza i terapia oligofazji |
Diagnoza i terapia mowy dzieci z zespołem wad wrodzonych |
Diagnoza i terapia dysleksji |
Diagnoza i terapia afazji |
Metodyka postępowania logopedycznego – terapia logopedyczna |
Metodyka postępowania logopedycznego – wybrane metody wspomagające terapię logopedyczną (m. Warnkego, terapia ręki, terapia zaburzeń SI) |
Mowa i komunikacja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu – diagnoza i terapia |
Surdologopedia – wybrane zagadnienia |
Zaburzenia komunikacji językowej – dyzartia |
Metodyka postępowania logopedycznego |
Zaburzenia miofunkcjonalne u dzieci i dorosłych (dysfagia) |
Logorytmika |
Dykcja i emisja głosu |
Komunikacja alternatywna |
Zasady kultury żywego słowa |
Metodyka postępowania logopedycznego – wybrane metody wspomagania rozwoju dziecka (m.in.: Metoda Ośrodków Pracy, m. Knillów, m. Orffa, m. Sherborne, jogopedia, wspomaganie bazalne) |
Praktyka zawodowa |
Czas trwania: 3 semestry (łącznie 420 godzin dydaktycznych + 120 godzin praktyk).
ECTS: 90 punktów
Forma zajęć: wykłady, ćwiczenia, warsztaty, case study, praktyki.
Organizacja: soboty i niedziele co 2 tygodnie.
Dokument ukończenia: świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.
Walidacja: testy, projekty terapii, obserwacja praktyk.
Forma świadczenia usługi: hybrydowa (70% stacjonarnie, 30% zdalnie na platformie Teams).
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin | Forma stacjonarna |
---|---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 6 500,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 12,04 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 12,04 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dla uczestników dostępne będą na platformie Teams.
Uczestnicy otrzymają:
• skrypty i prezentacje multimedialne,
• zestawy ćwiczeń do terapii (format PDF).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do udziału w części zdalnej wymagane są:
• urządzenie z dostępem do internetu (komputer, laptop lub tablet),
• stabilne łącze internetowe (min. 10 Mb/s),
• dostęp do platformy MS Teams (przeglądarka lub aplikacja),
• słuchawki z mikrofonem oraz kamera.
W przypadku problemów technicznych, zapewniamy pomoc techniczną.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Laboratorium komputerowe
- Centrum Symulacji Medycznej Zaplecze socjalne dla Słuchaczy