KWALIFIKACJA wstępna D + EGZAMIN - (kod 95, przewóz osób) 833101
KWALIFIKACJA wstępna D + EGZAMIN - (kod 95, przewóz osób) 833101
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kurs prawa jazdy kat.D
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Osoby chcące podjąc prace kierowcy zawodowego oraz zmniejszyć wiek wymagany do realizacji kursu prawa jazdy,
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji25-06-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi280
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 28 ust. 1, ust. 8, art. 31 ust. 3 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz.U. z 2023 r. poz. 622 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńKWALIFIKACJA WSTĘPNA
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest zdobycie kwalifikacji z zakresu kwalifikacji wstępnej (przewóz osób)Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik definiuje przepisy przewozu towarów | Kryteria weryfikacji Przystąpieniu do egzaminu w Wojewódzkim Ośrodka Ruchu Drogowego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
- kierowca autobusu (kod zawodu: 833101)
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Kwalifikacja wstępna składa się z: 260h wykładów (w tym 195h online), 16h jazdy, 2h symulator = 4h w warunkach specjalnych.
Kwalifikacja wstępna ma na celu nabycie przez osoby szkolone odpowiedniej wiedzy i umiejętności z zakresu racjonalnej jazdy
z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa, stosowania obowiązujących przepisów, bezpieczeństwa, obsługi i logistyki w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska.
1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego wykorzystania
1.1.1. charakterystyka momentu obrotowego,
1.1.2 charakterystyka mocy,
1.1.3. charakterystyka jednostkowego zużycia paliwa przez silnik,
1.1.4. optymalny zakres użytkowy obrotomierza,
1.1.5. optymalny zakres prędkości obrotowej dla zmiany Biegów.
1.2.Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu, w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, minimalizowania jego zużycia i zapobiegania awariom
1.2.1 szczególne cechy dwuobwodowego układu hamulcowego wyposażonego w pneumatyczne urządzenie przenoszące,
1.2.2. granice zastosowania układów hamulcowych i zwalniaczy,
1.2.3. mieszane stosowanie układu hamulcowego i zwalniacza,
1.2.4. najlepsza relacja między prędkością a przełożeniem skrzyni biegów,
1.2.5. wykorzystanie nośności pojazdu,
1.2.6. zastosowanie układów hamulcowych na pochyłościach,
1.2.7. postępowanie w przypadku awarii urządzeń służących bezpieczeństwu.
2.1 Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego rządzących nim zasad
2.1.1. maksymalny czas pracy kierowcy w transporcie drogowym,
2.1.2. stosowanie rozporządzeń: Rady (EWG) nr 3821/85 i Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 561/2006;
2.1.2. kary za nieużywanie, nieprawidłowe używanie i ingerencję w urządzenie rejestrujące,
2.1.3. prawa i obowiązki kierowców w zakresie kwalifikacji wstępnej i szkolenia okresowego
3.1. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy
3.1.1. rodzaje wypadków przy pracy w transporcie drogowym,
3.1.2. statystyka wypadków drogowych,
3.1.3. udział samochodów ciężarowych / autokarów w wypadkach drogowych,
3.1.4. statystyki dotyczące zabitych i rannych w wypadkach drogowych,
3.1.5. straty materialne i finansowe.
3.2. Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów
3.2.1. problemy związane z międzynarodową przestępczością transgraniczną i przemytem,
3.2.2. środki zapobiegawcze,
3.2.3. metody i cele działań przestępczych,
3.2.4. przepisy prawa i obowiązki kierowcy oraz obowiązki przewoźnika w tym zakresie.
3.3. Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym
3.3.1. zasady ergonomii,
3.3.2. zachowania i postawy stanowiące zagrożenie,
3.3.3. kondycja fizyczna i ćwiczenia sprawnościowe,
3.3.4. ochrona osobista.
3.4.Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych
3.4.1. zasady zdrowego, regularnego odżywiania
3.4.2. wpływ alkoholu, narkotyków lub innych substancji na zachowanie,
3.4.3. objawy, przyczyny, skutki zmęczenia i stresu,
3.4.4.zasadnicza rola podstawowego cyklu pracy/ odpoczynku.
3.5.Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych
3.5.1. ocena sytuacji krytycznej,
3.5.2. unikanie komplikacji w razie wypadku,
3.5.3. wzywanie pomocy,
3.5.4. pomoc poszkodowanym i udzielanie pierwszej pomocy,
3.5.5. postępowanie w razie pożaru,
3.5.6. ewakuacja osób z samochodu ciężarowego/pasażerów z autobusu,
3.5.7. zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich pasażerów,
3.5.8. reakcja na akty agresji,
3.5.9. odstawowe zasady sporządzania informacji z wypadku.
3.6. Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika
3.6.1. znaczenie poziomu usług świadczonych przez kierowcę dla przewoźnika,
3.6.2. rola kierowcy,
3.6.3. kontakty kierowcy z innymi osobami w czasie pracy,
3.6.4. utrzymanie pojazdu,
3.6.5. organizacja pracy,
3.6.6. handlowe i finansowe skutki sporów występujących w pracy kierowcy.
Cześć
Specjalistyczna
dla prawa jazdy kategorii: D, D + E, D1 i D1+E1.5.1. - jazda w szerokim zakresie momentu obrotowego i śledzenie wskaźnika zużycia paliwa
1.5.2. - jazda w najniższym i najwyższym zakresie mocy, ze śledzeniem wskaźnika zużycia paliwa,
1.5.3. - jazda przy najniższym jednostkowym zużyciu paliwa,
1.5.4. - jazda w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymywanie się w sektorze elastycznej prędkości optymalnej, z zachowaniem zaleceń producenta silnika pojazdu,
1.5.5. - jazda w optymalnym zakresie prędkości silnika poprzez zmianę biegów w odpowiednim momencie,
1.5.6. - kontrola części w dwuobwodowym układzie hamulcowym (w szczególności wyjęcie cylindra membranowego, regulacja hamulców, kontrola złączek pneumatycznych, kontrola przewodów pneumatycznych, kontrola nastaw regulatora siły hamowania (ręcznego i automatycznego)
1.5.7. - nauka przez ostrożne próby hamowania w specjalnym terenie, pokazująca działanie hamulców, ze zwróceniem uwagi na wpływ hamowania na prowadzenie pojazdu, Demonstracja pojęcia nadsterowności i podsterowności z praktycznym pokazem i treningiem na płycie poślizgowej. Hamowanie pojazdem na płycie poślizgowej.
1.5.8. - nauka jazdy ze wzniesienia z użyciem obu układów hamulcowych jednocześnie lub osobno,
1.5.9. - nauka jazdy z kontrolą wskazań prędkościomierza i obrotomierza na różnych biegach,
1.5.10. - nauka jazdy autobusem obciążonym: ruszanie pod górę, rozpędzanie się do 50 km/h i mierzenie czasu w przypadku autobusu obciążonego i nieobciążonego,
1.5.11. - ostrożne próby układów hamulcowych autobusu podczas jazdy ze wzniesienia; poznanie zjawiska spadku siły hamowania i sposobu reagowania na nie,
1.5.12. - próba znalezienia symulowanych awarii w pojeździe, opisanie wykrytej sytuacji, próba znalezienia przyczyny, naprawa awarii, o ile jest możliwa, i decyzja o rozpoczęciu jazdy albo pozostaniu na parkingu,
1.5.13. - nauka oszczędnego stylu jazdy, uzyskanego przez poprawę kryteriów optymalizacji zużycia paliwa podczas jazdy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 rozpoczęcie | Prowadzący Artur Skowron | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto8 100,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto8 100,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto28,93 PLN
- Koszt osobogodziny netto28,93 PLN
- W tym koszt walidacji brutto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Artur Skowron
Rafał Skowron
Bolesław Skowron
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Udostępniamy materiały.
Warunki uczestnictwa
- ukończone 18 lat
- orzeczenie psychologiczne i lekarskie o braku przeciwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami,
- profil Kierowcy Zawodowego PKZ moduł D, DE
Informacje dodatkowe
Podany harmonogram jest harmonogramem proponowanym i może ulec zmianie. Właściwy harmonogram kursu ustalany jest indywidualnie z uczestnikiem, i jest dostępny wyłącznie u osoby nadzorującej szkolenie pod nr tel: 501060830
Czas trwania zajęć teoretycznych: 45min
Czas trwania zajęć praktycznych: 60min
Usługa zawiera:
Egzamin państwowy
Usługa nie zawiera:
-badania lekarskie
-badania psychologiczne
Materiały multimedialne i dokumenty do pobrania
Materiały multimedialne
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Dostęp do laptopa/tableta/smartfona z Internetem
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- dostęp do toalety, dostęp do światła dziennego i sztucznego, krzesła z stolikami, wieszaki na odzież