Szkolenie - Bezpieczny zakład pracy w MŚP w dobie cyfryzacji i rozwiązań Przemysłu 4.0.
Szkolenie - Bezpieczny zakład pracy w MŚP w dobie cyfryzacji i rozwiązań Przemysłu 4.0.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo Unii Europejskiej
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Przedsiębiorcy oraz pracownicy zainteresowani zwiększeniem bezpieczeństwa oraz wzrostem efektywności działania firmy poprzez wykorzystanie technologii cyfrowych i rozwiązań Przemysłu 4.0.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji12-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi26
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do zmiany sposobu funkcjonowania organizacji poprzez poprawę efektywności działania firmy, wykorzystanie technologii cyfrowych i narzędzi IT.Wskazuje uczestnikom szkolenia realne korzyści wynikające z wdrażania i stosowania nowoczesnych narzędzi informatycznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik stosuje obowiązujące przepisy w działalności gospodarczej, aktualizuje i systematyzuje swoją wiedzę, wykorzystuje i stosuje nowelizacje przepisów w praktyce. | Kryteria weryfikacji Uczestnik :- charakteryzuje wykorzystanie technologii cyfrowych w firmie i w życiu codziennym, - wykorzystuje i stosuje w praktyce nowoczesne narzędzia informatyczne, - charakteryzuje założenia Krajowego Systemu e-Faktur, - identyfikuje i stosuje przepisy i zasady bezpiecznej pracy, - charakteryzuje podstawowe zasady dotyczące działalności gospodarczej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
PROGRAM
1.Wprowadzenie do transformacji cyfrowej przedsiębiorstwa:
- co to jest transformacja cyfrowa, jak nią skutecznie zarządzać i co przynosi firmie?
- cyfryzacja procesów: administracyjnych (kadry, księgowość), produkcyjnych (wdrażanie systemów zarządzania produkcją i monitorowanie etapów produkcji), logistycznych (wdrażanie systemów zarządzania zapasami),
- wdrażanie rozwiązań e-commerce.
2. Zarządzanie zmianą;
- przygotowanie organizacji do transformacji na bazie analizy potrzeb klientów i głosów zespołu,
- proces zakupu i wdrożenia rozwiązań cyfrowych (urządzeń, maszyn, programów), - - przygotowanie użytkowników do wdrażania rozwiązań cyfrowych,
- komunikacja i współpraca wewnątrz organizacji i z klientami,
- badanie efektywności i ciągła optymalizacja.
3. Wdrażanie rozwiązań cyfrowych – technologia, monitorowanie:
- opracowanie strategii cyfryzacji,
- optymalizacja wykorzystania zasobów i kosztów (np. elektroniczny obieg dokumentów),
- zwiększenie efektywności procesów (narzędzia, oprogramowanie),
- analiza zbieranych danych,
- poprawa relacji z klientami (automatyzacja procesu komunikacji z klientami).
4. E-administracja i e-usługi publiczne w cyfrowej transformacji firmy:
- przygotowanie do korzystania z e-administracji i e-usług publicznych,
- przegląd dostępnej oferty e-administracji i e-usług publicznych.
5. Chmura i outsourcing usług bezpieczeństwa cyberataków:
- technologie wykorzystywane w procesie transformacji cyfrowej,
- internet rzeczy (IoT),
- chmura obliczeniowa i modele jej funkcjonowania,
- wybrane cyfrowe systemy zarządzania zasobami i procesami,
- outsourcing usług bezpieczeństwa cyberataków (socjotechnika, phishing).
6. E-faktura i Krajowy System e-Faktur (KSeF) - przygotowanie do nowego systemu fakturowania:
- wymogi i ograniczenia prawne w stosowaniu faktur elektronicznych,
- organizacja i obsługa faktur elektronicznych,
- jak przygotować się do wdrożenia KSeF.
7. Ochrona danych osobowych (RODO):
- wprowadzenie do RODO oraz zakres regulacji,
- prawa i obowiązki osób, których RODO dotyczy,
- procesy w firmie a RODO (polityka ochrony danych osobowych),
nadzór nad przestrzeganiem RODO i sankcje za nieprzestrzeganie RODO.
8. Bezpieczna praca – podstawowe zagadnienia dotyczące BHP w firmie:
- podstawy prawne bezpiecznej pracy w Polsce i Unii Europejskiej (rozporządzenia WE, transpozycja dyrektyw WE, konwencji MOP, Kodeks Pracy),
- zasady i przepisy zawarte w Kodeksie pracy i aktach wykonawczych,
- podstawowe prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika (m.in. w zakresie BHP) według Kodeksu pracy.
9. Czynniki niebezpieczne dla życia i zdrowia na zajmowanym stanowisku pracy, profilaktyka:
- zagrożenia czynnik- zasady i metody likwidacji lub ograniczenia oddziaływania w procesach pracy czynników niebezpiecznych, szkodliwych i uciążliwych na pracowników.
10. Postępowanie w przypadku zagrożeń dla życia i zdrowia pracownika, wypadki przy pracy:
- wypadki przy pracy – zasady postępowania w razie wypadku,,
- zasady udzielania pierwszej pomocy w razie wypadku.
11. Podsumowanie, dyskusja.
12.Walidacja usługi szkoleniowej.
Ilość godzin szkolenia: 26 godzin dydaktycznych ( lekcyjnych tj.45 min.) szkolenie przeprowadzane będzie bez podziału na grupy.
Każdego dnia szkolenia zaplanowano 2 przerwy 15 min. (przerwy są wliczane do czasu trwania szkolenia).
Szkolenie jest przeznaczone dla pracodawców i ich pracowników zainteresowanych zwiększeniem bezpieczeństwa oraz poprawą efektywności działania przedsiębiorstwa.
Wyposażenie sali szkoleniowej : rzutnik do slajdów.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 150,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 150,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto236,54 PLN
- Koszt osobogodziny netto236,54 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Marek Słodowicz
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik otrzymuje materiały szkoleniowe w formie skryptu.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi