Negocjacje handlowe. Sztuka negocjacji w rozmowach z klientem.
Negocjacje handlowe. Sztuka negocjacji w rozmowach z klientem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Negocjacje
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie z zakresu negocjacji biznesowych przeznaczone jest dla:
- specjalistów pracujących w konkacie z klientem,
- specjalistów odpowiedzialnych za ustalanie warunków handlowych z kontrahentami,
- osób podejmujących decyzje szczególnie w zakresie zarządzania łańcuchem dostaw, negocjowania z dostawcami, współpracy handlowej oraz obniżania kosztów w organizacji,
- pracowników odpowiedzialnych za uzgadnianie warunków handlowych z kontrahentami.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji13-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Dostarczenie wiedzy z zakresu- rodzajów strategii negocjacyjny
- zasad przygotowania się do rozmów z klientami,
- zasad kształtowania współpracy z klientem,
- technik prowadzenia rozmów z klientami, prezentowania i obrony oferty,
- strategia prowadzenia rozmowy, której celem jest przejęcie klienta od konkurencji,
- technik przełamywania impasu w rozmowach,
- podstawowych technik manipulacji i taktyk niwelowania ich wpływu.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Podczas spotkania uczestnicy angażowani są w opracowywanie, na podstawie poznanych metod, swoich indywidualnych wystąpień (praca w małych zespołach); dodatkowo biorą udział w sesji kreatywnej, której celem jest opracowanie bazy historii dopasowanych do ich realiów | Kryteria weryfikacji Test wiedzy przed i po szkoleniu. Warunkiem uzyskania certyfikatu ze szkolenia jest zdanie testu na poziomie 80% poprawnych odpowiedzi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Podczas szkolenia będą ćwiczone umiejętności skutecznego przygotowania się do spotkań z klientem, prezentowania oferty, diagnozowania potrzeb klienta oraz prowadzania negocjacji.
- Przygotowanie do rozmowy negocjacyjnej/sprzedażowej – jak skutecznie przygotować się do rozmowy z klientem?
Cel modułu:
- Przedstawienie sposobów, jakie wykorzystują klienci podczas prowadzenia negocjacji.
- Ćwiczenie umiejętności reagowania w opisanych sytuacjach.
- Opracowanie praktycznych rozwiązań do poszczególnych sytuacji.
- Prezentacja strategii prowadzenia rozmów przez klientów.
- Charakterystyka spotkania z klientem (etapy rozmowy, porównanie z ofertą konkurencją, itp.).
- Zrozumienie perspektywy klienta.
- Zasady określania alternatyw podczas prowadzenia prezentacji oferty.
- „Pana konkurencja…” – czyli, jak mówić o ofercie konkurencji?
- Metoda „obraz psychograficzny” - sposób poznania preferencji partnera negocjacji.
- Klasyfikacja sytuacji trudnych – przestawienie wyników ankiety rozesłanej do uczestników szkolenia.
- Wizualizacja - metody przygotowania do prowadzenia trudnych rozmów.
Metody dydaktyczne:
- Praca w zespołach, opis sytuacji spotkania: przedstawiciel/sprzedawca – klient. Cele dwu stron, pozycja, mocne i słabe strony każdej ze stron.
- Praca w zespołach – uczestnicy dokonują klasyfikacji strategii klienckich z wyszczególnieniem głównych elementów. Dyskusja na forum – ujednolicenie nazewnictwa, opis strategii. Uczestnicy dzielą się własnym doświadczeniem dopisują gdzie i z jaką strategią się zetknęli. Przedstawienie rozwiązań dla każdej z opisanych strategii. Ćwiczenia – odegranie symulacji rozmowy z klientem. Całość zostaje odtworzona i poddana analizie.
2. Perswazyjny Model Prezentacji – jak skutecznie prezentować swoje stanowisko \ ofertę podczas rozmowy?
Cel modułu:
- Omówienie modelu prezentowania swojego stanowiska, oferty.
- Prezentacja zagadnienia: jak dążyć do przejęcia klienta konkurencji.
- Opracowanie rozwiązań w oparciu o poznany model prezentacji.
- Opracowanie listy argumentów do prowadzenia rozmowy z klientem
- Przedstawienie Perswazyjnego Modelu Prezentacji (PMP).
- Opracowanie własnej prezentacji w oparciu o PMP.
- Kształtowanie wizerunku podczas rozmów.
- Technika budowania argumentu w oparciu o przykłady z życia zawodowego.
- Strategia kształtowania przewagi informacyjnej w rozmowie, czyli jak mówić o konkurencji.
- Zasady targowania i czynienia ustępstw.
3. Techniki negocjacyjne i sposoby reakcji – co wykorzystać podczas rozmów?
Cel modułu:
- Prezentacja technik negocjacji.
- Ćwiczenie umiejętności posługiwania się i reagowania na dane techniki.
- Techniki eskalacji stosowane w rozmowach negocjacyjnych.
- Najczęstsze posunięcia i zagrywki osób reprezentujących klienta.
- Techniki wykorzystane w początkowej i końcowej fazie negocjacji.
Metody dydaktyczne:
- Moduł prowadzony w następującym systemie: odegranie symulowanej rozmowy, w której jedna osoba stosuje daną technikę, następnie uczestnicy analizują mechanizm, który był użyty w oglądanej scence.
- Kolejnym krokiem jest wypracowanie sposobu reakcji na prezentowaną technikę negocjacyjną.
- Następnie zostaje odegrana scenka z zastosowaniem zdobytej wiedzy.
- Ostatni etap to transfer zdobytych informacji do środowiska pracy.
4. Skuteczny negocjator – jak rozwinąć w sobie sprawność w prowadzeniu rozmów?
Cele modułu:
- Prezentacja zagadnienie cech skutecznego negocjatora.
- Opracowanie praktycznego pomysłu rozwijających umiejętności prowadzenia rozmów.
- Umiejętności związane z zagadnieniem negocjacji.
- Wizerunki stosowane w rozmowach biznesowych.
- Strategia profesjonalizmu – jak kształtować wizerunek podczas rozmowy?
- Zaufanie, sympatia, chęć do rozmowy – efekty skutecznego oddziaływania wizerunku.
Metody dydaktyczne:
- Prezentacja 4 minutowego filmu dotyczącego wizerunku – uczestnicy podzieleni w zespołu odpowiadają na pytania.
- Wspólne podsumowanie obserwacji dotyczących zagadnienia „jak tworzy się wizerunek?”.
- Symulacja rozmowy trenera z jednym z uczestników – wprowadzenie w temat „jak oddziałuje wizerunek?”.
- Praca w zespołach - na podstawie zestawu „Kluczowe umiejętności negocjatora” opracowanie praktycznych posunięć i rozwiązań.
5. Przełamywanie impasu w rozmowach – jak sobie radzić w trudnych sytuacjach?
Cel modułu:
- Przedstawienie sposobów reagowania w sytuacji, gdy klient chce zerwać rozmowę lub to symuluje.
- Ćwiczenie umiejętności posługiwania się przedstawionymi strategiami.
- Zasady reagowania na groźbę stosowaną podczas rozmów np. „te warunki są nie do przyjęcia!”.
- Poznanie technik przełamywania impasu w rozmowach.
- Sposoby rozładowywania sytuacji konfliktowej (impas w wymiarze psychologicznym).
- Nauka stawiania pytań diagnozujących przyczyny odmowy.
Metody dydaktyczne:
- Symulacja rozmów negocjacyjnych, podczas których jedna ze storn ma za zadanie przełamać impas i wciągnąć druga stronę w dialog.
- Symulacje rozmów negocjacyjnych nagrywane na kamerze i poddane analizie.
- Odgrywanie ról, dyskusja grupowa.
6. Strategia reakcji na manipulację – jak sobie radzić z manipulacją?
Cel modułu:
- Prezentacja najczęściej stosowanych technik manipulacyjnych.
- Popularne techniki manipulacji.
- Sposoby reagowania na manipulację.
- Storytelling – jak opowiadać przekonujące i ciekawe historie w procesie rozmów sprzedażowych/ negocjacyjnych?
- Unikalny i skuteczny sposób prowadzenia prezentacji/rozmowy – dlaczego narracja jest skutecznym sposobem? Opis mechanizmu wpływu narracji na słuchacza/rozmówcę.
- Kryteria dobrej historii i zasady przygotowywania wypowiedzi.
- Sesja kreatywna w oparciu o autorską technikę „Analiza i Synteza” – wymiana ciekawych i przekonujących historii, które odnoszą się do sytuacji zawodowych uczestników. Cel: inspiracja dla uczestników, zebranie intrygujących i przekonujących historii.
- Praktyczny warsztat - jak skonstruować historię? (struktura, suspens, puenta).
- Stworzenie i dopracowanie zestawu historii pasujących do branży, specyfiki pracy uczestników szkolenia.
Metody dydaktyczne:
- Techniki retoryczne wspomagające oddziaływanie historii.
- Zastosowanie: kontrastu, metafory, łańcucha, cytatu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto187,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto187,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Radosław Głowacki
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
W ramach szkolenia zapewniamy:
- materiały szkoleniowe i piśmiennicze,
- wykwalifikowaną kadrę trenerską,
- imienny certyfikat ukończenia szkolenia dla każdego uczestnika.
Informacje dodatkowe
Istnieje możliwość organizacji szkolenia dedykowanego, według Państwa zapotrzebowania w miejscu i czasie wskazanym przez Państwa. W razie zainteresowania ofertą indywidualną, prosimy o kontakt.
Usługa jest zwolniona z podatku VAT w przypadku, gdy przedsiębiorstwo jest zwolnione z podatku VAT lub dofinansowanie wynosi conajmniej 70%.
Szkolenie trwa 16 godzin zegarowych z uwzględnieniem czasu na przerwy.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi