Szkolenie: Excel dla zielonych technologii i zrównoważonego rozwoju – poziom podstawowy z certyfikatem ECDL B4
Szkolenie: Excel dla zielonych technologii i zrównoważonego rozwoju – poziom podstawowy z certyfikatem ECDL B4
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Organizacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób początkujących w pracy z arkuszami kalkulacyjnymi, które chcą zdobyć praktyczne umiejętności wykorzystywania Excela w kontekście zielonych technologii, zrównoważonego rozwoju i inteligentnych specjalizacji.
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji29-06-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest nabycie przez uczestników podstawowych umiejętności obsługi arkusza kalkulacyjnego Excel w kontekście analizowania i przetwarzania danych związanych z zielonymi technologiami oraz zrównoważonym rozwojem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się 1.Użycie aplikacji/1.1.Praca z arkuszami kalkulacyjnymi | Kryteria weryfikacji 1.1.1 - Otwiera, zamyka aplikację. Otwiera,zamyka skoroszyt (składający się z wielu arkuszy kalkulacyjnych). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 1.1.2 - Tworzy nowy skoroszyt według domyślnego wzorca (szablonu). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 1.1.3 - Zapisuje skoroszyt na dysku w określonej lokalizacji. Zapisuje skoroszytpod inną nazwą. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 1.1.4 - Zapisuje skoroszyt jako plik typu szablon, plik tekstowy, z określonym rozszerzeniem, w starszej wersji programu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 1.1.5 - Porusza się pomiędzy otwartymi skoroszytami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 1.Użycie aplikacji/1.2.Udoskonalanie jakości i wydajności pracy | Kryteria weryfikacji 1.2.1 - Ustawia podstawowe opcje/preferencje w aplikacji: nazwa użytkownika,domyślny folder do operacji zapisywania, otwierania plików. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 1.2.2 - Wykorzystuje dostępną funkcję Pomoc. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 1.2.3 - Powiększa wyświetlanie dokumentu.Dokonuje wyboru sposobu wyświetlania arkusza. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 1.2.4 - Wyświetla, ukrywa paski narzędziowe.Odtwarza, minimalizuje Wstążkę. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 2.Tworzenie dokumentu/2.1.Wprowadzanie, zaznaczanie danych | Kryteria weryfikacji 2.1.1 - Wyjaśnia, że pojedyncza komórka warkuszu kalkulacyjnym powinna zawierać tylko pojedynczą daną (np. imię w jednej komórce, nazwisko w sąsiedniej komórce). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2.1.2 - Stosuje dobre praktyki w tworzeniulist: unika pustych wierszy i kolumn w głównej części listy, wstawiania pustych komórek w miejscu poprzedzającym podsumowanie wierszy, upewnia się, że komórki obramowujące listę są puste | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2.1.3 - Wprowadza do komórek liczby, daty,tekst. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2.1.4 - Zaznacza komórkę, blok sąsiadującychkomórek, blok dowolnych komórek, cały arkusz. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 2.Tworzenie dokumentu/2.2.Edycja, sortowanie | Kryteria weryfikacji 2.2.1 - Edytuje i modyfikuje zawartość komórek. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2.2.2 - Używa opcji Cofnij i Ponów. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2.2.3 - Używa opcji Znajdź do znalezieniaokreślonej zawartości komórki/komórek w arkuszu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2.2.4 - Używa opcji Zamień do zmiany zawartości komórki/komórek w arkuszu | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2.2.5 - Sortuje blok komórek według jednegokryterium, w porządku rosnącym lub malejącym, dla danych liczbowych lub tekstowych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 2.Tworzenie dokumentu/2.3.Kopiowanie, przesuwanie, usuwanie | Kryteria weryfikacji 2.3.1 - Kopiuje zawartości komórki lub blokukomórek w obrębie jednego arkusza, wielu arkuszy jednego skoroszytu lub otwartych skoroszytów. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2.3.2 - Wypełnia automatycznie komórkidanymi na podstawie zawartości sąsiednich komórek. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2.3.3 - Przenosi zawartość komórki, blokukomórek w obrębie arkusza, pomiędzy arkuszami jednego skoroszytu, pomiędzy skoroszytami. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 2.3.4 - Usuwa zawartość komórek | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 3.Zarządzanie arkuszami/3.1.Wiersze i kolumny | Kryteria weryfikacji 3.1.1 - Zaznacza wiersz, blok sąsiednich wierszy, blok dowolnych wierszy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 3.1.2 - Zaznacza kolumnę, blok sąsiednichkolumn, blok dowolnych kolumn. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 3.1.3 Wstawia, usuwa wiersze i kolumny. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 3.1.4 Zmienia szerokość kolumn, wysokośćwierszy o określoną wielkość lub do optymalnej szerokości i wysokości. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 3.1.5 Blokuje, odblokowuje wiersze i/lubkolumny przed przewijaniem. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 3.Zarządzanie arkuszami/3.2.Arkusze | Kryteria weryfikacji 3.2.1 Zamienia położenia skoroszytów warkuszu kalkulacyjnymi. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 3.2.2 Wstawia nowy arkusz, usuwa arkusz. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 3.2.3 Stosuje dobre praktyki nadając nazwyarkuszom: używa nazw odzwierciedlających zawartość arkusza w miejsce proponowanych nazw domyślnych. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 3.2.4 Kopiuje, przesuwa, zmienia nazwyarkusza wewnątrz jednego skoroszytu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 4.Reguły i funkcje/4.1.Reguły arytmetyczne | Kryteria weryfikacji 4.1.1 Stosuje dobre praktyki tworząc regułyużywające odwołań do komórek zamiast wpisywania do reguł liczb | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 4.1.2 Tworzy reguły przy użyciu odwołań dokomórek i operatorów arytmetycznych (dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 4.1.3 Rozpoznaje i właściwie interpretujepodstawowe błędy związane z użyciem reguł: #NAZWA?, #DZIEL/0!, #ADR!, #ARG!. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 4.1.4 Objaśnia adresowanie względne ibezwzględne (absolutne) przy tworzeniu reguł. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 4.Reguły i funkcje/4.2.Funkcje | Kryteria weryfikacji 4.2.1 Używa funkcji sumowania, obliczawartość średnią, wyznacza minimum i maksimum, zlicza komórki, liczy komórki niepuste, zaokrągla wynik obliczeń, oblicza pierwiastek kwadratowy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 4.2.2 Używa funkcji logicznej „jeżeli” (if)wybierającej jedną z dwóch możliwych wartości, z operatorem porównawczym =, >, <. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 5.Formatowanie/5.1.Liczby/daty | Kryteria weryfikacji 5.1.1 Formatuje komórki zawierające liczby,wyświetla określoną liczbę miejsc dziesiętnych, wprowadza lub pomija separator grup tysięcy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 5.1.2 Formatuje komórki zawierające daty,wybiera kolejność i sposób wyświetlania dni, miesięcy i lat. Formatuje komórki zawierające liczby wyświetlając symbol waluty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 5.1.3 Formatuje komórki zawierające liczbywyświetlając je w postaci procentowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 5.Formatowanie/5.2 Zawartości komórek | Kryteria weryfikacji 5.2.1 Zmienia wygląd zawartości komórkizmieniając krój i wielkość czcionki. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 5.2.2 Formatuje zawartość komórki stosującstyl czcionki pogrubiony, pochylony (kursywa), podkreślony, podkreślony podwójnie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 5.2.3 Stosuje kolory zmieniające wyglądzawartości komórek i zmienia ich tło. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 5.2.4 Kopiuje format komórki/bloku komórek do innej komórki lub bloku komórek. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 5.Formatowanie/5.3.Formatowanie tabeli | Kryteria weryfikacji 5.3.1 Zawija tekst w komórce, bloku komórek. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 5.3.2 Wyrównuje zawartość komórek wpoziomie i pionie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 5.3.3 Łączy (scala) komórki i wyśrodkowujetytuł w połączonych komórkach. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 5.3.4 Stosuje obramowanie komórki lubbloku komórek wybierając rodzaj, grubość i kolor linii. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 6.Wykresy/6.1.Tworzenie wykresów | Kryteria weryfikacji 6.1.1 Tworzy wykresy różnych typów napodstawie danych zawartych w arkuszu: wykres kolumnowy, słupkowy, liniowy, kołowy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 6.1.2 Zaznacza wykres. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 6.1.3 Zmienia rodzaj wykresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 6.1.4 Przenosi, zmienia rozmiar, usuwa wykres. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 6.Wykresy/6.2.Edycja wykresów | Kryteria weryfikacji 6.2.1 Dodaje, usuwa, edytuje tytuł wykresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 6.2.2 Dodaje etykiety z danymi do wykresu:wartości/liczby, procenty. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 6.2.3 Zmienia kolor tła wykresu, kolor legendy. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 6.2.4 Zmienia kolor kolumn, słupków, linii,wycinków koła w wykresie. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 6.2.5 Zmienia rozmiar i kolor czcionki wtytule, osiach i legendzie wykresu. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 7.Formatowanie arkusza/7.1.Ustawienia | Kryteria weryfikacji 7.1.1 Zmienia wielkość marginesów strony:górnego, dolnego, lewego i prawego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 7.1.2 Zmienia orientację strony na pionową,poziomą. Zmienia rozmiar papieru. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 7.1.3 Rozmieszcza zawartość arkusza naokreślonej liczbie stron. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 7.1.4 Dodaje, edytuje, usuwa tekst nagłówka, stopki arkusza. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji 7.1.5 Wstawia i usuwa z nagłówka i stopkinumer strony, datę, czas, nazwę pliku i arkusza. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Efekty uczenia się 7.Formatowanie arkusza/7.2.Sprawdzanie i drukowanie | Kryteria weryfikacji 7.2.1 Sprawdza i poprawia arkusz podwzględem rachunkowym i językowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 7.2.2 Włącza i wyłącza wyświetlanie/drukowanie linii siatki, nagłówków kolumn i wierszy (adresów kolumn iwierszy). | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 7.2.3 Stosuje automatyczne powtarzanienagłówków kolumn i wierszy (adresów kolumn i wierszy) na każdej drukowanej stronie arkusza. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 7.2.4 Korzysta z podglądu wydruku arkusza. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji | ||
Kryteria weryfikacji 7.2.5 Drukuje zaznaczony blok komórekarkusza, cały arkusz, wskazany wykres, cały skoroszyt. Ustala liczbę kopii wydruku. | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnione do realizacji procesów walidacji i certyfikowania na mocy innych przepisów prawa
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęŚląskie Centrum Szkoleniowo-Egzaminacyjne KISS
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoPolskie Towarzystwo Informatyczne
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
-> W celu skutecznego uczestnictwa w szkoleniu wymagana jest podstawowa umiejętność obsługi komputera.
-> Za 1 godzinę usługi szkoleniowej uznaje się godzinę dydaktyczną tj. lekcyjną (45 minut).
-> Ilość przerw oraz długość ich trwania zostanie dostosowana indywidualnie do potrzeb uczestników szkolenia. Zaznacza się jednak, że łączna długość przerw podczas szkolenia nie będzie dłuższa aniżeli zawarta w harmonogramie tj. 30 min przerwy na jeden dzień szkoleniowy. Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia.
-> Szkolenie przeprowadzone będzie w formie zdalnej w czasie rzeczywistym w liczbie 440godzin dydaktycznych z wykorzystaniem kamery i mikrofonu. Każdy uczestnik musi posiadać dostęp do komputera z internetem. Uczestnikom zostanie przesłany link do videokonferencji na platformie Click Meeting.
Moduły Szkolenia:
Moduł 1: Wprowadzenie do Excela w kontekście zielonych technologii, zrównoważonego rozwoju i inteligentnych specjalizacji
- Szczegółowe omówienie interfejsu programu Excel: Personalizacja wstążki, praca z widokami, opcje programu.
- Zaawansowane aspekty podstawowych pojęć: Typy danych i ich specyficzne zastosowanie w analizie danych środowiskowych (np. formatowanie niestandardowe dla jednostek miar).
- Dogłębne omówienie zastosowań Excela w zielonych technologiach i zrównoważonym rozwoju: Analiza LCA (Life Cycle Assessment), ślad węglowy, wskaźniki ESG (Environmental, Social, Governance), monitoring zanieczyszczeń, analiza efektywności energetycznej różnych technologii, modelowanie scenariuszy zrównoważonego transportu.
- Powiązanie Excela z inteligentnymi specjalizacjami regionu Śląskiego (Koziegłowy): Analiza danych dotyczących ekologicznego budownictwa, nowoczesnych technologii energetycznych, gospodarki wodnej, z wykorzystaniem lokalnych przykładów i danych statystycznych (jeśli dostępne publicznie).
Moduł 2: Zaawansowane operacje na danych i formatowanie
- Zaawansowane techniki wprowadzania i edycji danych: Wypełnianie błyskawiczne, sprawdzanie poprawności danych (listy rozwijane, ograniczenia zakresu), import danych z plików tekstowych i CSV.
- Zaawansowane formatowanie komórek: Formatowanie warunkowe (wykorzystanie do wizualizacji danych środowiskowych, np. oznaczanie przekroczeń norm), formatowanie niestandardowe.
- Praca z wieloma arkuszami i skoroszytami: Łączenie danych z różnych arkuszy i skoroszytów, tworzenie odwołań 3D.
- Tabele: Tworzenie i formatowanie tabel, sortowanie i filtrowanie danych w tabelach (zastosowanie do analizy dużych zbiorów danych środowiskowych).
- Zastosowanie w kontekście zielonych technologii: Tworzenie tabel z danymi pomiarowymi z sensorów środowiskowych, zestawianie danych o produkcji energii z różnych źródeł OZE, analiza danych dotyczących recyklingu różnych frakcji odpadów.
Moduł 3: Zaawansowane formuły i funkcje w analizie danych środowiskowych i ekonomicznych
- Rozszerzenie podstawowych funkcji: Zaawansowane zastosowania SUMA, ŚREDNIA, MIN, MAX, LICZ (np. zagnieżdżanie funkcji).
- Funkcje logiczne: JEŻELI (zagnieżdżone), ORAZ, LUB – tworzenie złożonych warunków do analizy danych.
- Funkcje wyszukiwania i odwołań: WYSZUKAJ.PIONOWO, INDEKS, PODAJ.POZYCJĘ – łączenie danych z różnych tabel (np. danych o emisjach z danymi o produkcji).
- Funkcje tekstowe: LEWY, PRAWY, FRAGMENT.TEKSTU – wyodrębnianie istotnych informacji z danych tekstowych (np. kodów odpadów).
- Funkcje daty i czasu: DZIS, TERAZ, DATA, CZAS – analiza danych czasowych (np. trendy zużycia energii w różnych porach roku).
- Funkcje statystyczne: LICZ.JEŻELI, SUMA.JEŻELI, ŚREDNIA.JEŻELI – analiza danych z uwzględnieniem kryteriów (np. średnie zużycie energii w budynkach o określonym standardzie).
- Zastosowanie w kontekście zrównoważonego rozwoju: Obliczanie wskaźników efektywności wykorzystania zasobów, analiza korelacji między wzrostem gospodarczym a emisjami, modelowanie wpływu różnych polityk środowiskowych.
- Wykorzystanie funkcji w kontekście inteligentnych specjalizacji: Porównywanie efektywności różnych technologii w ramach danej specjalizacji na podstawie danych liczbowych.
Moduł 4: Zaawansowane tworzenie i dostosowywanie wykresów do prezentacji danych środowiskowych
- Zaawansowane typy wykresów: Wykresy warstwowe, punktowe (XY), bąbelkowe – wizualizacja zależności między wieloma zmiennymi (np. zależność między inwestycjami w OZE a redukcją emisji).
- Dostosowywanie elementów wykresów: Zaawansowane opcje formatowania osi, etykiet danych, linii trendu, dodawanie linii błędów.
- Tworzenie wykresów złożonych: Łączenie różnych typów wykresów na jednym obszarze wykresu.
- Wykorzystanie Sparklines (miniwykresów) do prezentacji trendów w komórkach.
- Tworzenie interaktywnych wykresów (podstawy): Wykorzystanie filtrów i slicerów do dynamicznej zmiany prezentowanych danych.
- Zastosowanie w kontekście zielonych technologii i zrównoważonego rozwoju: Tworzenie wizualizacji zmian wskaźników środowiskowych w czasie, porównywanie efektywności różnych technologii, prezentowanie wyników analiz LCA.
- Moduł 5: Wprowadzenie do analizy danych i przygotowanie do certyfikacji ECDL B4 Podstawy sortowania i filtrowania zaawansowanego: Sortowanie niestandardowe, filtrowanie zaawansowane (z użyciem kryteriów).
- Wprowadzenie do tabel przestawnych: Tworzenie i formatowanie tabel przestawnych, analiza danych za pomocą tabel przestawnych (sumowanie, liczenie, średnie), tworzenie wykresów przestawnych (zastosowanie do analizy złożonych danych środowiskowych).
- Podstawowe zasady tworzenia raportów i prezentacji danych środowiskowych i ekonomicznych.
- Szczegółowe omówienie zakresu egzaminu ECDL B4 Arkusze Kalkulacyjne: Przegląd wszystkich umiejętności wymaganych na egzaminie.
- Praktyczne rozwiązywanie przykładowych zadań egzaminacyjnych w warunkach zbliżonych do egzaminu.
- Indywidualne konsultacje i omówienie najczęściej popełnianych błędów.
- Strategie egzaminacyjne i zarządzanie czasem podczas egzaminu.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 800,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 800,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto221,40 PLN
- W tym koszt walidacji netto221,40 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Małgorzata Będkowska
Szkolę na każdym poziomie oraz w każdym wieku.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy z uczestników otrzyma tematyczne materiały dydaktyczne w postaci skryptów oraz prezentacji w formie pdf, przesłanych na adres e-mail, najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Zapis na szkolenie poprzez Bazę Usług Rozwojowych.
Dostęp do komputera/laptopa oraz internetu (wg wymagań technicznych wyszczególnionych poniżej).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Komputer podłączony do Internetu z prędkością łącza od 512 KB/sek.
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer Uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji oraz niezbędne oprogramowanie umożliwiające Uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- system operacyjny Windows 7/8/10 lub Mac OS X
- pakiet Microsoft Office, Libre Office, Open Office
- Uczestnik musi posiadać dostęp do
kamery i mikrofonu-wymóg konieczny.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować Uczestnik - minimalna prędkość łącza: 512 KB/sek
Platforma, na której zostanie przeprowadzone szkolenie to Click Meeting.
Okres ważności linku: 1h przed rozpoczęciem szkolenia w pierwszym dniu do ostatniej godziny w dniu zakończenia.
Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników i zastosowanego narzędzia.