🧑🤝🧑 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 🧑🤝🧑 - Zapanuj nad emocjami, relacjami, komunikacją i konfliktami.
🧑🤝🧑 KOMPETENCJE SPOŁECZNE 🧑🤝🧑 - Zapanuj nad emocjami, relacjami, komunikacją i konfliktami.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Dlaczego warto
Ludzie dużo o sobie wiedzą, a potrzebują narzędzi poznawczych, żeby to wszystko sobie poukładać. I nasze szkolenie właśnie takie narzędzia dostarcza. Nauczysz się skutecznie zarządzać emocjami i rozwiązywać konflikty. Doskonalenie komunikacji poprawi współpracę w relacjach osobistych i zawodowych. Poznaj tajemnicę udanych relacji: jak odpowiadać na swoje potrzeby w zgodzie ze swoimi granicami. Te umiejętności wzmocnią Twoje działania osobiste i zawodowe, dzięki czemu będziesz osiągać swoje cele.
Dla kogo:
- Wszyscy pracownicy organizacji
- Profesjonaliści zajmujący się wspieraniem osób (m.in. nauczyciele, pedagodzy, pielęgniarki)
- Specjaliści pracujący z ludźmi (m.in. obsługa klienta, lekarze, prawnicy, urzędnicy)
- Rodzice, partnerzy
Praktyczna nauka
Zajęcia obejmują wykłady, ćwiczenia, warsztaty, case'y, testy.
Ekspercka kadra
Doświadczeni wykładowcy (25 lat doświadczenia w budowaniu zespołów, współpracy z klientami, budowie trwałej relacji rodzinnej).
- Minimalna liczba uczestników4
- Maksymalna liczba uczestników40
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Cel edukacyjny szkolenia "KOMPETENCJE SPOŁECZNE" to przygotowanie uczestników do efektywnego:- zarządzania emocjami i zapobiegania konfliktom
- doskonalenia umiejętności komunikacyjnych dla poprawy współpracy
- poznasz tajemnicę udanych relacji, czyli dowiesz się jak odpowiadać na wzajemne potrzeby w zgodzie ze swoimi granicami.
- wzmocnienie Twoich działań osobistych i zawodowych, dzięki czemu będziesz osiągać swoje cele.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Skutecznie rozwiązuje konflikty | Kryteria weryfikacji Wybiera najwłaściwszy styl rozwiązania konfliktu i przeprowadza negocjacje oparte na zasadach | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje empatię i przyjmuje perspektywę innych | Kryteria weryfikacji Słucha empatycznie | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Znajduje dobrą intencję i nie skupia się na potwierdzeniu i racjonalizacji negatywnej interpretacji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Stosuje 3 różne spojrzenia na jedną kwestię (marzyciel, realista, krytyk) | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje i rozumie własne emocje | Kryteria weryfikacji Identyfikuje źródła swoich emocji i nie obarcza za nie odpowiedzialnością innych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Stosuje skuteczne strategie regulacji emocji | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Nazywa emocje swoje i innych i potrafi je komunikować | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Komunikuje się asertywnie | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje role podczas interakcji (rodzic, dziecko, dorosły) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Rozpoznaje styl komunikacji rozmówcy (uległy, agresywny, manipulacja, asertywny) i formułuje asertywne komunikaty | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Unika reakcji z poczucia winy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Buduje zdrowe relacje interpersonalne | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje wpływ stylu przywiązania na relację | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje toksyczne mechanizmy w relacjach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Buduje więzi na zdrowych fundamentach | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Odpowiada na wzajemne potrzeby w zgodzie ze swoimi granicami | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Kryteria weryfikacji Identyfikuje swój język miłości oraz partnera | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Dostosowuje styl komunikacji do osobowości rozmówcy | Kryteria weryfikacji Identyfikuje własną osobowość oraz osobowości rozmówców (kolor czerwony, żółty, zielony, niebieski) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji W komunikacji używa motywatorów dostosowanych do stylu komunikacji rozmówcy | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Udziela i przyjmuje konstruktywną informację zwrotną | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje model informacji zwrotnej feedforward do konstruktywnego przekazywania opinii | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kryteria weryfikacji Jest otwarty na opinie innych i traktuje je jako proces uczenia | Metoda walidacji Test teoretyczny | |
Efekty uczenia się Rozumie własne motywatory do działania | Kryteria weryfikacji Komunikuje własne potrzeby i wartości | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie nie wymaga wcześniejszego przygotowania.
PODSTAWOWE INFORMACJE O SZKOLENIU:
- Zajęcia odbywają się w godz. 8:00-16:00,
- Kurs prowadzony jest online w czasie rzeczywistym i obejmuje 16 godzin zegarowych,
- W trakcie pojedynczego dnia szkolenia przewidziane są 3 przerwy: dwie po 15 minut i jedna 30 minut, trwające w sumie 60 minut. Przerwy są ujęte w harmonogramie usługi, są wliczone w czas usługi rozwojowej i wykazane w polu „Liczba godzin usługi”.
- Na 16 godzin zegarowych kursu składają się: a) 13,5 godzin zegarowych zajęć (wykłady, ćwiczenia, odpowiedzi na pytania uczestników), b) 2 godziny zegarowej przerw (czas odpoczynku pomiędzy poszczególnymi blokami zajęć), c) 0,5 godziny zegarowej przeznaczonej na walidację (egzamin wewnętrzny online).
PROGRAM SZKOLENIA
1. Budowa empatii i przyjmowanie perspektywy innych
- Zrozumienie perspektywy drugiej osoby
- Jak interpretujemy wydarzenia
- 3 różne spojrzenia na jedną kwestię
- Słuchanie empatyczne
2. Motywatory działania
- Wartości życiowe
- Potrzeby
3. Zarządzanie emocjami
- Emocje i ich źródła
- Identyfikacja najczęstszych stanów emocjonalnych
- Sposoby wyrażania emocji
- Gdzie ukryta jest złość
4. Współpraca i relacje
- Jak styl przywiązania wpływa na nasze relacje
- Co nas łączy - koluzje
- Cień (męczennictwo, pasożytnictwo, ofiarnictwo, pogwałcenie) - toksyczne mechanizmy
- Potrzeby w relacjach
- Jak budować więzi - do czego się zapraszamy
- Konsensualna zgoda - jak odpowiadać na wzajemne potrzeby w zgodzie ze swoimi granicami
- Lojalność
- 5 języków miłości
5. Komunikacja asertywna
- Jakie rolę przyjmujesz podczas interakcji (rodzic, dziecko, dorosły)
- 3 style komunikowania się
- Asertywny komunikat
- Jak nie reagować z poczucia winy
6. Informacja zwrotna
- Feedback vs Feedforward
- Model informacji zwrotnej
- Zasad udzielania informacji zwrotnej
7. Komunikacja ze względu na osobowość
- Test osobowości (kolory)
- Komunikacja ze względu na osobowość
- Co motywuje osoby o różnej osobowości
- Jak współpracować z osobami o różnej osobowości
8. Rozwiązywanie konfliktów
- Z czego wynika zachowanie w trakcie konfliktu
- Rodzaje konfliktów
- 3 stany umysłu
- Role w trakcie konfliktu
- Powody konfliktów
- Stworzenie nowych możliwości i przełamanie schematu walki
- Negocjacje oparte na zasadach
WALIDACJA - WEWNĘTRZNY EGZAMIN CERTYFIKUJĄCY
Osoba biorąca udział w kursie przystępuje egzaminu wewnętrznego (test online), który sprawdza nabytą wiedzę i umiejętności oraz uzyskane kompetencje. Po zaliczeniu egzaminu wydawany jest certyfikat.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ NA KURSIE
DZIEŃ 1 (godz. 08:00-16:00)
08:00 – 9:30 – Empatia i perspektywa innych - zrozumienie perspektywy drugiej osoby, intencja, 3 różne spojrzenia na jedną kwestię, słuchanie empatyczne (1,5 godz. zegarowej) - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, dyskusja na żywo.
09:30 – 09:45 – Przerwa (15 minut)
9:45 – 11:15 – Motywatory działania - motywatory, potrzeby (1,5 godz. zegarowej) - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, testy, dyskusja na żywo.
11:15 – 11:30 – Przerwa (15 minut)
11:30 – 13:00 – Zarządzanie emocjami - emocje i ich źródła, identyfikacja najczęstszych stanów emocjonalnych, sposoby wyrażania emocji – gdzie ukryta jest złość, regulacja emocji (1,5 godz. zegarowej) - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, dyskusja na żywo.
13:00 – 13:30 – Przerwa (30 minut)
13:30 – 16:00 – Współpraca i relacje - Jak styl przywiązania wpływa na nasze relacje, co nas łączy - koluzje, cień (męczennictwo, pasożytnictwo, ofiarnictwo, pogwałcenie) - toksyczne mechanizmy, potrzeby w relacjach, jak budować więzi - do czego się zapraszamy, konsensualna zgoda - jak odpowiadać na wzajemne potrzeby w zgodzie ze swoimi granicami, lojalność, 5 języków miłości (2,5 godz.) - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, test, dyskusja na żywo.
DZIEŃ 2 (godz. 08:00-16:00)
08:00 – 09:30 – Komunikacja asertywna - 3 style komunikowania się, jakie role przyjmujesz podczas interakcji, asertywny komunikat, jak nie reagować z poczucia winy (1,5 godz. zegarowej) - Wykład z prezentacją, dyskusja na żywo.
09:30 – 09:45 – Przerwa (15 minut)
09:45 – 10:15 – Informacja zwrotna - Feedback vs Feedforward, model informacji zwrotnej, zasady udzielania informacji zwrotnej (0,5 godz.) Wykład, film, ćwiczenie, dyskusja na żywo
10:15 – 11:45 – Komunikacja ze względu na osobowość - Test osobowości (kolory), komunikacja ze względu na osobowość, co motywuje osoby o różnej osobowości, jak współpracować z osobami o różnej osobowości (1,5 godz. zegarowej) - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, dyskusja na żywo.
11:45 – 12:00 – Przerwa (15 minut)
12:00 – 13:30 – Rozwiązywanie konfliktów - z czego wynika zachowanie w trakcie konfliktu, rodzaje konfliktów, 3 stany umysłu, role w trakcie konfliktu (1,5 godz. zegarowej) - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, dyskusja na żywo.
13:30 – 14:00 – Przerwa (30 minut)
14:00 – 15:30 – Rozwiązywanie konfliktów - powody konfliktów, stworzenie nowych możliwości i przełamanie schematu walki, negocjacje oparte na zasadach (1,5 godz. zegarowej) - Wykład z prezentacją, case, dyskusja na żywo.
15:30 - 16:00 - Walidacja - test jednokrotnego wyboru
WARUNKI ORGANIZACYJNE
Usługa jest prowadzona zdalnie na żywo. Przy jednym stanowisku komputerowym może pracować kilka osób.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 16 Empatia i perspektywa innych - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, dyskusja na żywo. | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 16 Przerwa (15 minut) | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 16 Motywatory działania - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, testy, dyskusja na żywo. | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 16 Przerwa (15 minut) | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 16 Zarządzanie emocjami - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, dyskusja na żywo. | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 16 Przerwa (30 minut) | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 16 Współpraca i relacje - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, test, dyskusja na żywo. | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 07-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 02:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 16 Komunikacja asertywna - Wykład z prezentacją, dyskusja na żywo. | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 16 Przerwa (15 minut) | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:30 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 16 Informacja zwrotna - Wykład, film, ćwiczenie, dyskusja na żywo | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 16 Komunikacja ze względu na osobowość - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, dyskusja na żywo. | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:15 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 16 Rozwiązywanie konfliktów - Wykład z prezentacją, ćwiczenia, dyskusja na żywo. | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 16 Przerwa (30 minut) | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 16 Przerwa (30 minut) | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 16 Rozwiązywanie konfliktów - Wykład z prezentacją, case, dyskusja na żywo. | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 16 Walidacja - test jednokrotnego wyboru | Prowadzący IZABELA WOJTACHNIK | Data realizacji zajęć 08-10-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
IZABELA WOJTACHNIK
Jestem certyfikowanym coachem, trenerem zmiany, trenerem biznesu i menedżerem z ponad 20 letnim doświadczeniem. W swojej pracy wykorzystuje 23 letnie doświadczenie w biznesie w pracy z ludźmi.
Prywatnie żona i mama trzech synów. Jestem entuzjastką psychologii pozytywnej i jazdy na rowerze.
W swojej pracy realizuję doskonalenie kompetencji innych z zakresu rozwoju potencjału, asertywności, pewności siebie, zarządzania sobą w czasie, równowagi na sesjach indywidualnych, konsultacjach, programach rozwojowych w organizacjach.
Pomogłam kilkuset klientom na indywidualnych sesjach coachingowych i mentoringowych. Rocznie szkolę i prowadzę 1200 osób na warsztatach oraz na szkoleniach i w kursach online. Jestem autorką Akademii Satysfakcji Zawodowej i Pewności Siebie. Z moich ebooków i poradników skorzystało już tysiące osób.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy otrzymują w trakcie szkolenia materiały w wersji elektronicznej:
- Zeszyt ćwiczeń
- Lista wartości
- Lista potrzeb
- Lista niewspierających przekonań
- Test - 5 języków miłości
Warunki uczestnictwa
Warunkiem uczestnictwa jest:
- Zarejestrowanie się i założenie konta w Bazie Usług Rozwojowych, zapisanie się na szkolenie za pośrednictwem Bazy oraz spełnienie wszystkich warunków określonych przez operatora, do którego składają Państwo dokumenty o dofinansowanie.
- Dokonanie zapisu na usługę jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu szkoleń, który jest dostępny pod adresem https://platforma.digitalpassion.pl/regulamin-szkolen/
Przed podpisaniem umowy o dofinansowanie szkolenia z Operatorem, skontaktuj się z nami w celu potwierdzenia terminu szkolenia i dostępności wolnych miejsc:
www.digitalpassion.pl
Informujemy, że w trakcie szkolenia możliwa jest wizytacja z udziałem PARP, Operatora lub innej jednostki wyznaczonej w celu sprawdzenia poprawności realizacji usługi.
Informacje dodatkowe
Uwaga:
Oferujemy kompleksowe wsparcie w pozyskaniu DOFINANSOWANIA na usługi z naszej oferty. Zapraszamy do kontaktu:
www.digitalpassion.pl
Usługę możemy dopasować do konkretnych potrzeb jak również zrealizować w formie zamkniętej - dedykowanej.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Aby zapewnić komfortowe i efektywne uczestnictwo w szkoleniach online prowadzonych za pośrednictwem platformy Zoom, uczestnik powinien spełnić następujące wymagania techniczne:
1. Sprzęt:
- Komputer stacjonarny lub laptop z dostępem do internetu (zalecane)
- Alternatywnie: tablet lub smartfon (z ograniczoną funkcjonalnością)
- Sprawna kamera internetowa – zalecane włączenie w czasie szkolenia
- Mikrofon i głośniki/słuchawki – dla aktywnego udziału w dyskusjach i ćwiczeniach
2. Oprogramowanie:
- Zainstalowana najnowsza wersja aplikacji Zoom (https://www.zoom.com/pl)
3. Połączenie internetowe:
- Stabilne łącze internetowe o minimalnej prędkości: Download 5 Mbps / Upload 2 Mbps
- Zalecane połączenie przewodowe lub silne Wi-Fi
- Uczestnik powinien unikać równoczesnego korzystania z łącza przez inne aplikacje (np. YouTube, Netflix)
4. Środowisko pracy:
- Ciche, spokojne miejsce sprzyjające koncentracji i aktywnej pracy
- Możliwość udziału w pełnym czasie trwania szkolenia bez zakłóceń
- Zalecane: słuchawki z mikrofonem (headset) dla lepszej jakości dźwięku
5. Logowanie, obecność, nagrywanie szkolenia:
- Logowanie do Zoom min. 5 minut przed rozpoczęciem spotkania
- Uczestnik powinien logować się imieniem i nazwiskiem, by umożliwić identyfikację (sprawdzenie listy obecności) przez prowadzącego - "Podstawą do rozliczenia usługi jest wygenerowanie z systemy raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników"
- Aktywne uczestnictwo i obecność z włączoną kamerą są mile widziane i wpływają na jakość współpracy w grupie
- Usługa jest nagrywana w celach archiwalnych oraz ewentualnej kontroli. Prosimy o włączenie kamery podczas uczestnictwa w zajęciach.
UWAGA! W celu zachowania wszystkich niezbędnych funkcji programu, prosimy o zainstalowanie aplikacji ZOOM. Nie rekomendujemy korzystania z telefonów komórkowych czy też tabletów.