Unico Biznes: Neuroinkluzywność w praktyce - zarządzanie zespołem neuroróżnorodnym i motywowanie pracowników z ADHD czy ASD (w spektrum autyzmu)
Unico Biznes: Neuroinkluzywność w praktyce - zarządzanie zespołem neuroróżnorodnym i motywowanie pracowników z ADHD czy ASD (w spektrum autyzmu)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do:
- menedżerów i liderów zespołów pracujących w środowiskach neuroróżnorodnych,
- specjalistów HR odpowiedzialnych za wsparcie pracowników z ADHD i ASD,
- trenerów i coachów zajmujących się rozwojem kompetencji zespołowych,
- osób zarządzających zasobami ludzkimi w firmach i instytucjach,
- pracowników zainteresowanych podnoszeniem kompetencji w zakresie pracy z osobami w spektrum autyzmu oraz z ADHD,
- osób odpowiedzialnych za wdrażanie polityk inkluzyjnych i wspierających neuroróżnorodność w organizacji.
Szkolenie jest szczególnie przydatne w środowiskach pracy, gdzie priorytetem jest tworzenie przyjaznego, wspierającego i motywującego otoczenia dla osób z ADHD i ASD.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników8
- Data zakończenia rekrutacji11-05-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do samodzielnego i skutecznego zarządzania zespołem neuroróżnorodnym. Usługa szkoleniowa prowadzi do zrozumienia specyfiki pracy w zespołach neuroróżnorodnych, rozpoznawania mocnych stron i wyzwań osób z ADHD i ASD oraz tworzenia przyjaznego środowiska pracy, sprzyjającego ich rozwojowi zawodowemu.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Rozpoznaje podstawowe pojęcia związane z neuroróżnorodnością. | Kryteria weryfikacji identyfikuje pojęcie neuroróżnorodności, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji wskazuje cechy pracowników z ADHD i ASD, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji określa mocne strony i wyzwania pracy w zespole neuroróżnorodnym. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Stosuje odpowiednie techniki komunikacji w zespole neuroróżnorodnym. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje techniki komunikacyjne efektywne w pracy z osobami z ADHD i ASD, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji wybiera właściwe formy przekazu informacji, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji ocenia sytuacje wymagające dostosowania komunikacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Identyfikuje techniki motywowania pracowników z ADHD i ASD. | Kryteria weryfikacji rozpoznaje skuteczne techniki motywacyjne w pracy z osobami w spektrum autyzmu, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji wskazuje czynniki wspierające zaangażowanie pracowników z ADHD, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji wybiera odpowiednie strategie motywacyjne w zależności od sytuacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Rozpoznaje trudne sytuacje w zespołach neuroróżnorodnych oraz sposoby ich rozwiązania. | Kryteria weryfikacji identyfikuje typowe kryzysy wynikające z neuroróżnorodności, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji wybiera strategie przeciwdziałania eskalacji konfliktów, | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Kryteria weryfikacji ocenia przyczyny nieporozumień w zespole. | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie „Neuroinkluzywność w praktyce” to kompleksowe przygotowanie do zarządzania zespołami neuroróżnorodnymi, w szczególności pracownikami z ADHD oraz ASD (spektrum autyzmu). Program obejmuje zarówno teoretyczne, jak i praktyczne aspekty pracy w środowisku neuroróżnorodnym, kładąc nacisk na rozwijanie kompetencji menedżerskich, komunikacyjnych oraz motywacyjnych.
Termin szkolenia: Podany termin szkolenia ma charakter orientacyjny. Po zebraniu minimalnej liczby uczestników (3 osoby) termin zostanie uzgodniony, aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb grupy.
Dzień 1 – Zrozumienie i zarządzanie zespołem neuroróżnorodnym
Moduł 1: Wprowadzenie do neuroróżnorodności
- Definicja i znaczenie neuroróżnorodności w miejscu pracy.
- Cechy pracowników z ADHD i ASD.
- Mocne strony oraz wyzwania wynikające z pracy w zespołach neuroróżnorodnych.
Moduł 2: Mocne strony i wyzwania pracowników z ADHD i ASD
- Rozpoznawanie potencjału osób w spektrum autyzmu i z ADHD.
- Praktyczne wskazówki wspierające pracowników o zróżnicowanych potrzebach.
Moduł 3: Komunikacja w zespole neuroróżnorodnym
- Techniki efektywnej komunikacji z osobami neuroróżnorodnymi.
- Bariery komunikacyjne i metody ich przezwyciężania.
Przerwa
Moduł 4: Zarządzanie sobą w czasie i zadaniami w zespole neuroróżnorodnym
- Strategie zarządzania czasem w kontekście ADHD i ASD.
- Planowanie i organizacja pracy w zespole neuroróżnorodnym.
Moduł 5: Jak tworzyć przyjazne środowisko pracy?
- Dostosowanie przestrzeni i procesów pracy do potrzeb pracowników neuroróżnorodnych.
- Budowanie kultury akceptacji i wsparcia.
Weryfikacja postępów w uczeniu się oraz uwagi trenera.
Dzień 2 – Motywacja i rozwój
Moduł 6: Motywowanie pracowników z ADHD i ASD
- Techniki wzmacniania zaangażowania i motywacji w środowisku neuroróżnorodnym.
- Indywidualne podejście do pracowników w spektrum autyzmu i z ADHD.
Moduł 7: Zarządzanie kryzysami i trudnymi sytuacjami
- Identyfikacja i rozwiązywanie problemów wynikających z neuroróżnorodności.
- Strategie interwencyjne i budowanie odporności zespołowej.
Przerwa
Moduł 8: Jak wdrożyć wiedzę w praktyce? - tworzenie indywidualnych planów działania
- Tworzenie i wdrażanie planów wspierających pracowników z ADHD i ASD.
- Monitorowanie skuteczności wdrożonych rozwiązań.
Moduł 9: Studium przypadku i sesja mastermind
- Praktyczne ćwiczenia oparte na realnych scenariuszach.
- Wymiana doświadczeń i wspólne rozwiązywanie problemów.
Walidacja efektów uczenia się | Test teoretyczny z automatycznie generowanym wynikiem
---
- Szkolenie prowadzone jest w grupach od 3 do 8 osób.
- Minimalna ilość uczestników potrzebna do realizacji usługi: 3 osoby
- Uczestnik posiada samodzielne stanowisko pracy.
- Warunkiem koniecznym do osiągnięcia celu szkolenia jest 100% frekwencja oraz zaangażowanie Uczestnika.
- Usługa realizowana jest w 16 godzinach dydaktycznych (godzina dydaktyczna = 45 minut).
- Zajęcia praktyczne: 9 godzin dydaktycznych / zajęcia teoretyczne: 7 godzin dydaktycznych
- Przerwy nie wliczają się do godzin usługi.
- Podstawą do rozliczenia usługi, jest wygenerowanie z systemu raportu, umożliwiającego identyfikację wszystkich uczestników oraz zastosowanego narzędzia.
- Podany termin szkolenia ma charakter orientacyjny. Po zebraniu minimalnej liczby uczestników (3 osoby) termin zostanie uzgodniony, aby jak najlepiej dopasować się do potrzeb grupy.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 13 Dzień 1. Moduł 1: Wprowadzenie do neuroróżnorodności (teoria) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 13 Dzień 1. Moduł 2: Mocne strony i wyzwania pracowników z ADHD i ASD (teoria) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 13 Dzień 1. Moduł 3: Komunikacja w zespole neuroróżnorodnym (praktyka) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 13 Dzień 1. Przerwa | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 13 Dzień 1. Moduł 4: Zarządzanie sobą w czasie i zadaniami w zespole neuroróżnorodnym (praktyka) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 01:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 13 Dzień 1. Moduł 5: Jak tworzyć przyjazne środowisko pracy? (teoria) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 13 Dzień 1. Weryfikacja postępów w uczeniu się oraz uwagi trenera (teoria) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 12-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 13 Dzień 2. Moduł 6: Motywowanie pracowników z ADHD i ASD (praktyka) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 13 Dzień 2. Moduł 7: Zarządzanie kryzysami i trudnymi sytuacjami (praktyka) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 13 Dzień 2. Przerwa | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 13 Dzień 2. Moduł 8: Jak wdrożyć wiedzę w praktyce? - tworzenie indywidualnych planów działania (praktyka) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 13 Dzień 2. Moduł 9: Studium przypadku i sesja mastermind (teoria) | Rozmowa na żywo, współdzielenie ekranu | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 13 Dzień 2. Walidacja efektów uczenia się | Test teoretyczny z automatycznie generowanym wynikiem | Prowadzący Maja Rosińska | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 321,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 700,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto207,56 PLN
- Koszt osobogodziny netto168,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Maja Rosińska
Specjalizuje się w szkoleniach, które nie tylko uczą zasad marketingu, ale również inspirują do działania i budowania własnej marki.
W ciągu ostatnich 5 lat przeprowadziła szereg szkoleń, popartych odpowiednimi referencjami, obejmujących strategię marketingową, budowanie marki osobistej oraz efektywne pozyskiwanie klientów, z uwzględnieniem specyfiki branży psychologicznej i etyki zawodu.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje skrypt szkoleniowy przygotowany przez Unico Sp. z o.o.
Informacje dodatkowe
Możliwość dostosowania terminu: Rafał Lisser, tel: (+48) 724 787 771
Jeżeli złożyłeś wniosek u Operatora, ale nie zapisałeś się na usługę, skontaktuj się z nami w celu rezerwacji.
Unico Sp. z o.o. zapewnia salę szkoleniową z osobnymi stanowiskami dla każdego Uczestnika. Sale są dostosowane do wymogów sanitarno-epidemiologicznych oraz wymogów BHP. Każde szkolenie w Unico jest ubezpieczone.
Usługa szkoleniowa jest zwolniona z podatku VAT, pod warunkiem że dofinansowanie pokrywa co najmniej 70% kosztów szkolenia. W przypadku mniejszego wsparcia finansowego, do ceny netto usługi dodawany jest podatek VAT w wysokości 23%.
Przepis na podstawie którego stosowane jest zwolnienie od podatku (stawka VAT zw.): Zwolnienie z podatku VAT na podstawie §3 ust.1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20.12.2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (Dz.U. z 2015 r., poz.736).
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Platforma / rodzaj komunikatora, za pośrednictwem którego prowadzona będzie usługa
- Platforma Zoom (https://zoom.us/)
Minimalne wymagania sprzętowe, jakie musi spełniać komputer uczestnika lub inne urządzenie do zdalnej komunikacji
- Komputer, laptop lub tablet z dostępem do internetu.
- Procesor: Minimalnie jednordzeniowy 1 GHz, zalecany dwurdzeniowy 2 GHz lub lepszy (np. Intel i3/i5/i7 lub AMD ekwiwalent).
- Pamięć RAM: Minimalnie 2 GB, zalecane 4 GB lub więcej.
Minimalne wymagania dotyczące parametrów łącza sieciowego, jakim musi dysponować uczestnik
- Minimalna prędkość łącza: 600 kb/s dla wideo wysokiej jakości, zalecane minimum 1,2 Mb/s dla wideo 720p i 3,8 Mb/s dla wideo 1080p.
Niezbędne oprogramowanie umożliwiające uczestnikom dostęp do prezentowanych treści i materiałów
- System operacyjny: Windows 7 lub nowszy, macOS 10.10 lub nowszy, Linux, iOS, Android.
- Zainstalowana aktualna wersja jednej z przeglądarek: Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge lub Opera.
- Nie ma potrzeby instalowania specjalnego oprogramowania, ale dostęp do aplikacji Zoom może poprawić jakość połączenia.
Okres ważności linku umożliwiającego uczestnictwo w spotkaniu online
- Link jest ważny do momentu zakończenia spotkania lub webinaru.
Zalecane parametry łącza internetowego
- Łącze internetowe o minimalnej przepustowości 600 kb/s dla wideo wysokiej jakości, zalecane minimum 1,2 Mb/s dla wideo 720p i 3,8 Mb/s dla wideo 1080p. Dla grupowych połączeń wideo zalecane 1,0 Mb/s dla wideo wysokiej jakości i do 3,8 Mb/s dla wideo 1080p. Udostępnianie ekranu bez miniaturki wideo wymaga 50–75 kb/s, z miniaturką 50–150 kb/s. Audio VoIP: 60–80 kb/s, Zoom Phone: 60–100 kb/s.