Kurs - Kelner wraz z egzaminem.
Kurs - Kelner wraz z egzaminem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Gastronomia
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią m.in:
- osoby, które chcą podnieść swoje kwalifikacje w zakresie kelnerstwa,
- absolwenci szkół branży spożywczej, hotelarskiej, turystycznej, studenci,
- właściciele/pracownicy firm o profilu gastronomicznym itp.,
- osoby posiadające kompetencje a nie posiadające kwalifikacji z zakresu kelnerstwa,
- osoby posiadające podstawowe doświadczenie w kelnerstwie.
Osoby zgłaszające się do udziału w kursie wykonują pre test pozwalający na ocenę wiedzy, dzięki czemu poziom kursu jest dostosowany do poziomu wiedzy Uczestników/czek.
Warunki niezbędne do spełnienia przez Uczestników/Uczestniczki:
- podstawowa wiedza z zakresu kelnerstwa badana na podstawie pre testu,
- podstawowe umiejętności w zakresie kelnerstwa,
- nie jest wymagane wylegitymowanie się doświadczeniem w pracy w kelnerstwie.
- Minimalna liczba uczestników8
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji06-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi40
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Kurs Kelner wraz z egzaminem" przygotowuje do samodzielnej pracy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasad nakrywania stołu. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje zasadynakrywania stołu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasad obsługi klienta w punkcie gastronomicznym, | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje zasady obsługi klienta w punkcie gastronomicznym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą kultury osobistej w zawodzie kelnera. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. kultury osobistej w zawodzie kelnera. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą szybkiego nawiązania kontaktu z klientami, | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. szybkiego nawiązania kontaktu z klientami. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą umiejętności interpersonalnych – komunikatywności i otwartości w zawodzie kelnera. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. umiejętności interpersonalnych – komunikatywności i otwartości w zawodzie kelnera. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasad autoprezentacji i pierwszego wrażenia. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. zasad autoprezentacji i pierwszego wrażenia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą zasad komunikacji werbalnej i pozawerbalnej. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. zasad komunikacji werbalnej i pozawerbalnej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą restauracyjnego savoir vivre. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje restauracyjne savoir vivre. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą profesjonalnego przyjęcia zamówienia. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. profesjonalnego przyjęcia zamówienia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą udzielania klientowi wyczerpujących informacji. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. udzielania klientowi wyczerpujących informacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą jakości podawanych potraw. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. jakości podawanych potraw | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą wysokiego poziomu uważności na obsługiwanych gości. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. wysokiego poziomu uważności na obsługiwanych gości. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą podzielności uwagi i szybkiego reagowania. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. podzielności uwagi i szybkiego reagowania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą dobrej pamięci. | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. dobrej pamięci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą pracy zespołowej | Kryteria weryfikacji a) Omawia i charakteryzuje kwestie dot. pracy zespołowej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Kurs obejmuje następujący zakres tematyczny:
- Zasady nakrywania do stołu.
- Zasady obsługi klienta w punkcie gastronomicznym.
- Wysoka kultura osobista.
- Szybkie nawiązanie kontaktu z klientami.
- Rozwinięte umiejętności interpersonalne – komunikatywność i otwartość.
- Zasady autoprezentacji i pierwszego wrażenia.
- Zasady komunikacji werbalnej i pozawerbalnej.
- Zasady restauracyjnego savoir vivre.
- Profesjonalne przyjęcie zamówienia.
- Udzielanie wyczerpujących informacji.
- Wiedza dotycząca jakości podawanych potraw.
- Wysoki poziom uważności na obsługiwanych gości.
- Podzielność uwagi i szybkie reagowanie.
- Dobra pamięć.
- Współpraca zespołowa.
Kurs przeprowadzony będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników/Uczestniczek i przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych.
Warunki niezbędne do spełnienia przez Uczestników/Uczestniczki:
- podstawowa wiedza z zakresu kelnerstwa badana na podstawie pre testu,
- podstawowe umiejętności w zakresie kelnerstwa,
- nie jest wymagane wylegitymowanie się doświadczeniem w pracy w kelnerstwie.
.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia kursu:
a) maksymalna liczba Uczestników/Uczestniczek kursu: 15
b) każdy z Uczestników/Uczestniczek posiada stanowisko warsztatowe.
Czas trwania (32h) jest czasem trwania usługi, przerwy stanowią odrębny czas.
Jedna godzina oznacza jedną godzinę lekcyjną (45 min.).
Po zakończeniu zajęć zostanie przeprowadzony post test pozwalający na ocenę wzrostu wiedzy Uczestnika/Uczestniczki oraz ankieta ewaluacyjna wskazująca na ocenę przydatności zdobytej wiedzy i umiejętności.
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzny egzamin potwierdzający nabycie kwalifikacji zawodowych.
Po zakończeniu usługi dla Uczestniczek/ników realizowane jest wsparcie poszkoleniowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto6 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto6 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,00 PLN
- W tym koszt walidacji brutto250,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Grzegor Górnik
Dyrektor/ Nauczyciel/Wykładowca/Egzaminator ZSK –Właściciel firmy szkoleniowej: Agencji Promocji Pracy i Reklamy ,,WSCHÓD’’ – od 2003 roku do chwili obecnej
Prezes/Nauczyciel/Wykładowca/ Egzaminator ZSK –,,Akademia Kelnerska'' - niepubliczna placówka kształcenia ustawicznego – od 2005 roku do chwili obecnej
Prezes –Krajowe Stowarzyszenie Kelnerów,
Koordynator - Ogólnopolski Klaster Środowiskowy - ,,Polscy Liderzy Gastronomii''
Praca na stanowiskach w gastronomii od 1990 - 2006 - Kelner, Kierownik Restauracji, Manager restauracji, Dyrektor restauracji, Szef gastronomii i technologii żywienia zbiorowego
Praca na stanowiskach eksperta i trenera w zawodach gastronomicznych; Kelner, Kucharz, Manager restauracji od 2003 - 2019
Od 2018 - Ekspert merytoryczny dla zawodu Kelner w Ministerstwie Turystyki i Sportu.
Trener posiada umiejętność prostej, przystępnej komunikacji z uczestnikami usługi rozwojowej. Podczas realizacji usługi rozwojowej stosuje zapisy Standardów dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027. Posiada doświadczenie w realizacji usługi rozwojowych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy/czki usługi otrzymają materiały szkoleniowe, tj.:
- skrypt,
- notes, teczka, długopis.
Warunki uczestnictwa
W przypadku usług dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w usłudze jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
W efekcie ukończenia usługi Uczestnicy/czki uzyskają Certyfikat ICVC/KR 20008.18 Kelner, potwierdza wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne osób pracujących w kawiarniach, barach i restauracjach, jak również w innych punktach gastronomicznych.
Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, czyli tych osób, które ze względu na swoje cechy zewnętrze lub wewnętrze lub ze względu na okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w różnych sferach życia, na zasadzie równości z innymi osobami.
Trener posiada umiejętność prostej, przystępnej komunikacji z uczestnikami usługi rozwojowej. Podczas realizacji usługi rozwojowej stosuje zapisy Standardów dostępności dla polityk
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Uczestnicy będą mieli zapewnione profesjonalne, w pełni wyposażone stanowisko pracy.