WORK-LIFE BALANCE i WELLBEING czyli jak osiągnąć równowagę w świecie VUCA
WORK-LIFE BALANCE i WELLBEING czyli jak osiągnąć równowagę w świecie VUCA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami w/w programu szkoleniowo– wdrożeniowego są pracownicy, całe zespoły danej firmy oraz menedżerowie zarządzający zespołami pracowniczymi.
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników biurowych, specjalistów, techników, menedżerów, oraz wszystkich tych, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności radzenia sobie ze stresem, budowania równowagi i oporności psychicznej oraz przeciwdziałać wypaleniu zawodowemu w tym także osoby wchodzących na rynek pracy, poszukujących pracy.
Usługa również adresowana jest dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji29-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do świadomego zarządzania energią i harmonią wewnętrzną oraz równowagą pomiędzy pracą, a życiem osobistym w szybko zmieniającym się, niepewnym, złożonym i niejednoznacznym świecie (VUCA). Pozwoli opracować plan wdrożenia kluczowych nawyków podnoszących efektywność pracy oraz zwiększyć dobrostan i jakość życia. Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili zastosować metody zapobiegania długotrwałemu stresowi, ograniczyć natłok zadań, skutecznie określać priorytety.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi przeciwdziałać chronicznemu stresowi | Kryteria weryfikacji Poprawnie klasyfikuje przyczyny chronicznego stresu. Wykazuje zdolność do oceny wpływu długotrwałego stresu na zdrowie psychiczne (np. rozwój zaburzeń emocjonalnych, depresja). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi stosować techniki priorytetyzacji zadań | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i ustala priorytety | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi radzić sobie z problemami w organizacji pracy i przeciwdziałać pracy w trybie multitask | Kryteria weryfikacji Przewiduje i uwzględnia możliwe zakłócenia w realizacji planu (planuje wielowariantowo), pracuje w trybie monotask | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi zastosować techniki przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu i zarządzania własną energią | Kryteria weryfikacji Stosuje różne metody radzenie sobie ze stresem adekwatnie do sytuacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Work-life balance i Wellbeing – wprowadzenie
- Prawdy i mity o tym jak zachować równowagę
- Czym jest Work-Life Balance, Work-Life Integration – definicja i koncepcja
- Obecna sytuacja niskiego dobrostanu – skąd wynika i do czego nas prowadzi.
- Skutki braku równowagi między życiem zawodowym, a osobistym
- Założenia, cele i rezultaty programów WLB i wellbeing (korzyści dla organizacji i jednostki)
- Rola kadry menedżerskiej w kształtowaniu zasad work-life balance i wellbeing w swojej firmie
Work-life balance i Wellbeing, a efektywność osobista
- Efektywność, a skuteczność osobista – czym się różni?
- Jak przekonania, emocje i wartości wpływają na nasze działania?
- Nawyki skutecznego działania wg. S. Covay’a i ich wpływ na work-life balance
- Zmiana podejścia – czyli przejmowanie kontroli nad własnymi wymówkami i nawykami
- Sposoby zmiany nawyków w celu podniesienia jakości życia i satysfakcji
- Prokrastynacja – czyli jak przestać zwlekać i zacząć działać
- Multitasking jako strategia efektywnego działania
- Przebodźcowanie, nadmiar informacji i danych – jak żyć i nie zwariować w świcie VUCA?
- Trening uważności – jako sposób na radzenie sobie z dystraktorami i przeciążeniem poznawczym?
Work life balance i Wellbeing, a planowanie i organizowanie swojej pracy
- Wyznaczanie celów i realizacja zadań. Realność celów i sposoby ich monitorowania (KPI)
- Ustalanie priorytetów – matryca Eisenhowera czyli co jest ważne a co jest pilne?
- Wybrane narzędzia skutecznego planowania i organizowania pracy
- Planowanie dnia, tygodnia zgodnie z koncepcją work life balance.
- Rytuały przejścia – praca/dom.
Zarządzanie własną energią – jak nie wychodzić z pracy zmęczonym
- Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
- Energia życiowa, a energia dnia – czyli nasza krzywa wydajności w cyklu dobowym
- Zarządzanie zmęczeniem – przerwy w pracy na odpoczynek, gdzie i kiedy ucieka nam energia
- Jeszcze zmęczenie czy już wypalenie
- Odnawialne źródło naszej energii – czyli jak zregenerować siły i działać na optymalnej energii, jak włączyć tryb EKO
Work life balance, a wypalenie zawodowe
- Wpływ stresu na wypalenie zawodowe. Skutki stresu długotrwałego i krótkotrwałego.
- Pozytywne i negatywne konsekwencje stresu
- Czym jest stres, zjawisko stresu, jego przebieg, dynamika
- Przyczyny i objawy stresu w pracy. Główne stresory w środowisku zawodowym
- Typowe reakcje na stres
- Wpływ stresu na jakość i bezpieczeństwo pracy
- Na czym polega wypalenie zawodowe, jak się przejawia?
- Przebieg procesu wypalenia – etapy
- Skutki wypalenia zawodowego
- Reakcje osób na wypalenie zawodowe
- Sposoby radzenie sobie z wypaleniem zawodowym
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie. Work-life balance i Wellbeing | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Work-life balance i Wellbeing, a efektywność osobista | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Work-life balance i Wellbeing, a efektywność osobista cd. | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Work life balance i Wellbeing, a planowanie i organizowanie swojej pracy | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 07-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Zarządzanie własną energią – jak nie wychodzić z pracy zmęczonym | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Zarządzanie własną energią – jak nie wychodzić z pracy zmęczonym cd. | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Work life balance, a wypalenie zawodowe | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Work life balance, a wypalenie zawodowe cd. | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 08-01-2026 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Puzia
20–letnie doświadczenie w doradztwie i szkoleniach z zakresu Przywództwa i HR Development. Specjalizuje się tematyce: zarządzania zmianą, zwinnego zarzadzania i przywództwa w świecie VUCA, oraz zwiększania efektywności biznesowej: osobistej, zespołów, liderów (poprzez: kształtowanie współpracy zespołowej i przepływu informacji w firmie, zarządzanie wynikami, zarządzania zadaniami i priorytetami, budowania zaangażowania, budowania odporności liderów i pracowników, radzenia sobie ze stresem i presją czasu, radzenia sobie z nadmiarem informacji, rozwiązywania problemów z zastosowaniem krytycznego myślenie, prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami).
Specjalizuje się także w mapowaniu i optymalizowaniu procesów, określaniu celów i wskaźników KPI, kanban. Prowadzi audyty organizacyjne i procesowe przy użyciu narzędzi lean management. Posiada także doświadczenie w doradztwie i szkoleniach z zakresu HR Development (m.in.: tworzenia modeli kompetencyjnych, prowadzenia audytów kompetencyjnych metodą AC/DC oraz 360 stopni, zarządzania procesami szkoleniowo-rozwojowymi).
Absolwentka Psychologii (UŁ) . Ukończyła Podyplomowe Studia ZZL (UŁ) i Podyplomowe Studia z Lean Management (SGH).
Od 2009 Vice Prezes Zarządu w Respect sp. z o.o.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały szkoleniowe zawierające treści prezentowane podczas szkolenia w postaci podręczników, prezentacji, zadań i testów stosowanych do indywidualnego wykorzystania. Na koniec szkolenia uczestnicy otrzymują od trenera zadanie wdrożeniowe, którego celem jest pomoc w transferze nowo rozwijanych kompetencji na stanowisku pracy.
Dodatkowo, w przeciągu 1-2 tygodni po szkoleniu uczestnicy otrzymują również tzw. materiały poszkoleniowe, które zawierają wszystkie wypracowane przez grupę uczestników kluczowe pomysły, usprawnienia, nowe metody pracy oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas warsztatu. Materiały poszkoleniowe stanowią wsparcie dla utrwalenie procesu rozwojowego, a także wdrożeniowego.
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Szkolenie z w/w tematyki może zostać poprowadzone również w formie zdalnej.
Informacje dodatkowe
Proponowane przez nas programy rozwojowe realizowane są w oparciu o naszą metodyką TO BE czyli Training Oriented on Business Efficiency.
Programy rozwojowo – wdrożeniowe TO BE to:
- Standard nastawiony na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Programy angażujące ludzi do zmiany i ciągłego doskonalenia efektywności swojej pracy
- Wysokoefektywna inwestycja w rozwój pracowników
- Nowoczesne i innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
TO BE to efektywne programy rozwojowo – wdrożeniowe oparte o:
- Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Respect jest obecnie jedną z kilku firm szkoleniowych w kraju certyfikowaną w metodologii SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo), proces certyfikacji został zakończony w 2015.
Adres
Adres
W przypadku zamkniętych grup szkoleniowych (ten sam pracodawca dla wszystkich uczestników szkolenia) decyzja o wyborze miejsca realizacji usługi, każdorazowo podejmowana jest zgodnie z życzeniem i sugestiami zleceniodawcy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Uwzględnienie wymagań dla osób ze szczególnymi potrzebami