Rękojmia, wady, gwarancje i zobowiązania stron w umowach o roboty budowlane.
Rękojmia, wady, gwarancje i zobowiązania stron w umowach o roboty budowlane.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo i administracja / Prawo budowlane
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupa docelowa obejmuje wszystkich uczestników procesu inwestycyjno-budowlanego, dostarczając im praktycznych narzędzi i umiejętności w zakresie umów o roboty budowlane:
- Urzędnicy i inspektorzy budowlani.
- Osoby odpowiedzialne za nadzór i egzekwowanie zobowiązań umownych, zgodności realizacji inwestycji z obowiązującymi przepisami prawa
- Inwestorzy i kierownicy projektów.
- Decydenci odpowiedzialni za strategiczne aspekty inwestycji i zarządzanie projektami budowlanymi.
- Uczestnicy procesu budowlanego – inwestorzy, projektanci, kierownicy budowy, inspektorzy nadzoru
- Osoby zajmujące się obsługą realizacji kontraktów budowlanych inżynierowie budowlani, pracownicy techniczni).
- Prawnicy obsługujący inwestycje budowlane
- Profesjonaliści odpowiedzialni za projektowanie, nadzór techniczny, oraz realizację budowy.
- Wszystkie osoby zainteresowane tematyką umów o roboty budowlane.
- Minimalna liczba uczestników5
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji26-08-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Zaprezentowanie uczestnikom kluczowych aspektów związanych z rękojmią, wadami, gwarancjami i zobowiązaniami stron w umowach o roboty budowlane poprzez analizę przepisów prawa i przypadków praktycznych.Nauka praktycznych narzędzi i technik identyfikacji, zarządzania i rozwiązywania problemów związanych z rękojmią, wadami, gwarancjami i zobowiązaniami stron, umożliwiających skuteczne działanie w realnych sytuacjach.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kryteria weryfikacji • Walidacja usługi odbędzie się poprzez arkusz ankiety ewaluacyjnej w formie 5 pytań otwartych oraz 6 zamkniętych, przekazywanej dla uczestnika w ostatnim dniu szkolenia podczas ostatniej przerwy | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Program szkolenia stanowi prawnie chronioną własność intelektualną, a jego przetwarzanie, rozpowszechnianie lub korzystanie z niego bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.
Dzień 1
1. Rejestracja uczestników.
2. Wprowadzenie do tematu szkolenia.
3. Omówienie kompleksowego podejścia do rękojmi, wad, gwarancji i zobowiązań stron w umowach o roboty budowlane.
4. Przedstawienie korzyści wynikających z równoczesnego zrozumienia tych kluczowych aspektów.
5. Prawne podstawy rękojmi, wad i gwarancji, zasad ogólnych dot. odpowiedzialności za niewykonanie zobowiązań.
6. Analiza istotnych przepisów prawa cywilnego dotyczących rękojmi, wad, gwarancji i zobowiązań stron.
7. Wyjaśnienie kluczowych pojęć i terminologii.
8. Rola rękojmi, wad, gwarancji i zobowiązań stron.
9. Praktyczne aspekty związane z równoczesnym uwzględnieniem rękojmi, wad, gwarancji i zobowiązań stron w umowach o roboty budowlane.
10. Skuteczne zabezpieczenie interesów z perspektywy wykonawcy, jak i inwestora.
11. Analiza umów
12. Studium przykładowych zapisów w umowach o roboty budowlane.
13. Wskazówki dotyczące klauzul dot. rękojmi, wad, gwarancji i zobowiązań stron.
14. Praktyczne ćwiczenia.
15. Rozwiązanie przypadków praktycznych związanych z rękojmią, wadami, gwarancjami i zobowiązaniami stron.
16. Dyskusje i wymiana doświadczeń.
Dzień 2
1. Rodzaje wad w robotach budowlanych.
2. Definiowanie różnych rodzajów wad na potrzeby umów o roboty budowlane.
3. Identyfikacja różnych kategorii wad obiektu lub robót;
4. Odbiory robót i obiektu na różnych etapach realizacji inwestycji.
5. Praktyczne przykłady i case study, przykłady z orzecznictwa.
6. Rozpoznawanie poszczególnych rodzajów wad.
7. Aspekty dowodowe w sporach dot. wad w robotach budowlanych.
8. Metodologie ujawniania i oceny wad w praktyce – opinie biegłych sądowych, opinie i ekspertyzy prywatne, eksperyment procesowy.
9. Wykorzystanie narzędzi i technik diagnostycznych.
10. Zgłoszenie ujawnienia wady, procedury dot. ustalania przyczyn powstania wady.
11. Tematyka adekwatnego związku przyczynowego w kontekście ujawnionych wad obiektu.
12. Analiza konkretnych przypadków związanych z wadami w robotach budowlanych
13. Rola kierownika budowy i inspektora nadzoru w procedurach odbiorowych oraz ujawniania i usuwania wad.
14. Dyskusje grupowe nad skutecznymi strategiami zarządzania wadami.
Dzień 3
1. Definicja gwarancji jakości i rozróżnienie od rękojmi.
2. Wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z gwarancjami.
3. Rola gwarancji jako narzędzia zabezpieczającego prawa stron.
4. Analiza korzyści i ryzyk związanych z gwarancjami dla obu stron umowy.
5. Praktyczne aspekty korzystania z gwarancji.
6. Studium przypadków - analiza sytuacji, w których gwarancje odgrywają kluczową rolę.
7. Dyskusje na temat skutecznych praktyk związanych z gwarancjami.
8. Rola i zakres zobowiązań stron w kontekście odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umów budowlanych.
9. Prawidłowe oznaczenie ryzyka – skuteczne przeniesienie ryzyka w umowach o roboty budowlane – wymogi kodeksowe.
10. Skuteczne zarządzanie zobowiązaniami w trakcie realizacji robót budowlanych.
11. Otwarta dyskusja i pytania uczestników.
12. Podsumowanie szkolenia.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Rękojmia, wady, gwarancje i zobowiązania stron w umowach o roboty budowlane. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 27-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Rękojmia, wady, gwarancje i zobowiązania stron w umowach o roboty budowlane. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 28-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Rękojmia, wady, gwarancje i zobowiązania stron w umowach o roboty budowlane. | Prowadzący Trener SEMPER | Data realizacji zajęć 29-08-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 816,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 290,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto117,36 PLN
- Koszt osobogodziny netto95,42 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Trener SEMPER
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne
[autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze
[notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Informacje dodatkowe
Standardowo zestaw materiałów szkoleniowych obejmuje:
- autorski podręcznik Uczestnika szkolenia,
- materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych
- materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
- dyplom potwierdzający ukończenie szkolenia
- konsultacje poszkoleniowe
- każdy z Uczestników otrzyma indywidualną kartę rabatową upoważniającą do 10% zniżki na wszystkie kolejne szkolenia otwarte organizowane przez Centrum Organizacji Szkoleń i Konferencji SEMPER
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany hotelu, w którym odbędzie się szkolenie, na hotel o takim samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Wszelkie szczegóły organizacyjne przekazujemy Uczestnikom na 7 dni przed terminem szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi