Mental 3.2. - zarządzanie konfliktem (Małopolski Bon Rozwojowy)
Mental 3.2. - zarządzanie konfliktem (Małopolski Bon Rozwojowy)
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie przeznaczone jest dla osób pracujących w dużych zespołach ludzi, których kompetencje interpersonalne i komunikacja są kluczowymi elementami wysokiej kultury pracy. Szkolenie wymaga zaświadczeń potwierdzających nabycie kompetencji.
- Minimalna liczba uczestników13
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji14-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa przygotowuje do rozwoju świadomości interpersonalnej, efektywnej komunikacji i zrównoważonych relacji międzyludzkich oraz radzenia sobie w trudnych sytuacjach i rozwiązywania konfliktów wewnątrz grupy. Uczestnicy poznają swoje style reagowania na konflikt, nauczą się rozwiązywać spory w sposób konstruktywny.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Uczestnik ma świadomość różnorodności i nabędzie umiejętność dostrzegania różnic kulturowych, światopoglądowych i zawodowych w zespole | Kryteria weryfikacji 1. Znajomość zasad budowania zespołów opartych na różnorodności:• Uczestnik potrafi wyjaśnić, czym jest różnorodność w zespole (np. różnice kulturowe, płciowe, wiekowe, zawodowe) i jakie korzyści płyną z jej wykorzystania Zdolność do zarządzania różnicami poglądów i doświadczeń w zespole: 2. Umiejętność identyfikowania i wykorzystania mocnych stron członków zespołu: • Uczestnik potrafi zidentyfikować mocne strony członków zespołu i przypisać zadania zgodnie z ich kompetencjami i umiejętnościami, korzystając z ich indywidualnych talentów • Uczestnik potrafi zbudować plan pracy, w którym uwzględnia się różnorodność kompetencji i doświadczeń członków zespołu 3. Zdolność do zarządzania różnicami poglądów i doświadczeń w zespole: • Uczestnik potrafi skutecznie zarządzać konfliktami wynikającymi z różnic w poglądach, podejściu i doświadczeniach członków zespołu. • Uczestnik zna techniki integracji członków zespołu o różnych doświadczeniach i wartościach, aby osiągnąć efektywność i współpracę w zróżnicowanym środowisku | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik wie jak skutecznie zarządzać oczekiwaniami w zespole, minimalizować napięcie i budować harmonijną współpracę. | Kryteria weryfikacji 1. Znajomość technik zarządzania oczekiwaniami:• Uczestnik potrafi zidentyfikować różne typy oczekiwań w zespole rozumie, jak je skutecznie zarządzać, by uniknąć konfliktów • Uczestnik zna techniki komunikacji, które pomagają w ustalaniu i zarządzaniu oczekiwaniami (np. jasne ustalanie celów, regularne feedbacki, ustalanie priorytetów) 2. Umiejętność rozpoznawania źródeł napięć w zespole: • Uczestnik potrafi zidentyfikować źródła napięć i konfliktów w zespole (np. różnice w oczekiwaniach, brak klarownych ról, niezrozumienie celów) 3. Zdolność do skutecznego radzenia sobie z napięciami w zespole: • Uczestnik potrafi zastosować techniki rozwiązywania konfliktów i zarządzania napięciami w zespole (np. mediacje, negocjacje, ustalanie wspólnych celów) oraz takie, które poprawiają atmosferę w zespole i pomagają w budowaniu zaufania (np. aktywne słuchanie, otwarte komunikowanie swoich potrzeb i emocji) | Metoda walidacji Debata swobodna |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi postrzegać konflikty, jako szanse na rozwój, a nie zagrożenie, i skutecznie zarządzać nimi w sposób budujący relacje | Kryteria weryfikacji 1. Świadomość, że konflikt jest naturalnym elementem relacji:• Uczestnik potrafi wskazać, dlaczego konflikty są naturalnym i nieuniknionym elementem w relacjach międzyludzkich. • Uczestnik rozumie, że konflikt może być okazją do rozwoju, poprawy komunikacji i zacieśnienia relacji 2. Umiejętność rozpoznawania typów konfliktów i ich źródeł: • Uczestnik potrafi zidentyfikować różne typy konfliktów, takie jak konflikty interesów, wartości, emocji, a także źródła tych konfliktów w relacjach interpersonalnych 3. Zdolność do pozytywnego wykorzystania konfliktu: • Uczestnik potrafi zastosować techniki konstruktywnego rozwiązywania konfliktów, takie jak negocjacje, mediacje, czy poszukiwanie wspólnych rozwiązań. • Uczestnik potrafi przeformułować konflikt w sposób, który prowadzi do konstruktywnej zmiany lub rozwoju relacji (np. lepsze zrozumienie, wyjaśnienie oczekiwań) | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Efekty uczenia się Uczestnik potrafi skutecznie zarządzać relacjami z trudnymi osobami, minimalizować negatywne skutki ich zachowań i utrzymać profesjonalizm w trudnych sytuacjach. | Kryteria weryfikacji 1. Znajomość typów osób trudnych i ich zachowań:• Uczestnik potrafi rozpoznać różne typy osób trudnych (np. osoby krytyczne, bierne-agresywne, manipulujące) oraz rozumie, jakie zachowania mogą wynikać z tych postaw • Uczestnik rozumie mechanizmy stojące za zachowaniami biernie-agresywnymi i krytycznymi 2. Umiejętność skutecznej reakcji na zachowania krytyczne: • Uczestnik potrafi odpowiednio reagować na krytykę, zarówno w sytuacjach konstruktywnej, jak i destrukcyjnej, zachowując spokój i profesjonalizm • Uczestnik potrafi zadawać pytania otwarte, które pomagają przełamać schematy krytyki i kierować rozmowę na konstruktywny tor 3. Zdolność do radzenia sobie z bierną-agresywną postawą: • Uczestnik potrafi zidentyfikować postawę biernej agresji i stosować techniki komunikacyjne, które pomagają w jej rozpoznaniu i przełamaniu (np. pytania wyjaśniające, spokojne wyrażenie oczekiwań) • Uczestnik potrafi rozpoznać, kiedy osoba stosująca bierną agresję unika odpowiedzialności, i potrafi sprowadzić rozmowę na konstruktywny tor 4. Umiejętność zachowania asertywności w trudnych rozmowach | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach rzeczywistych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zarządzanie konfliktem i trudnymi sytuacjami
- Konflikt jako naturalny element relacji – jak go zaakceptować i wykorzystać pozytywnie?
1.1. Zrozumienie, dlaczego konflikty są nieuniknione w każdej relacji.
1..2. Jak pozytywnie wykorzystać konflikt do rozwoju i wzmocnienia relacji.
1.3. Analiza konfliktów jako okazji do nauki i poprawy efektywności komunikacji.
2.Techniki rozwiązywania konfliktów bez eskalacji emocji
2.1. Jak skutecznie zarządzać konfliktem, aby uniknąć eskalacji emocji.
2.2.Techniki negocjacyjne i mediacyjne: jak osiągać kompromisy.
2.3. Wzmacnianie umiejętności zarządzania stresem w trakcie konfliktów.
3.Jak radzić sobie z osobami trudnymi (np. krytycznymi, biernymi-agresywnymi)?
3.1.Typologie osób trudnych i jak je rozpoznać.
3.2. Skuteczne techniki radzenia sobie z osobami krytycznymi, biernymi-agresywnymi i innymi trudnymi typami.
3.3. Jak wykorzystać asertywność w zarządzaniu trudnymi zachowaniami w relacjach.
4.Negocjacje i mediacje – sztuka osiągania kompromisów
4.1.Zasady negocjacji: jak prowadzić konstruktywną rozmowę i dążyć do rozwiązania.
4.2. Sztuka mediacji: jak działać jako mediator w sytuacjach konfliktowych.
4.3. Strategie osiągania kompromisów: jak znaleźć wspólny grunt i wspólne rozwiązania.
5.Ćwiczenia praktyczne: scenariusze konfliktowe i symulacje rozwiązań
5.1.Symulacje konfliktów i trudnych sytuacji: uczestnicy pracują w grupach nad rozwiązaniem rzeczywistych problemów komunikacyjnych.
5.2.Analiza rozwiązań i wyciąganie wniosków z ćwiczeń.
5.3. Dalsze doskonalenie umiejętności rozwiązywania konfliktów przez symulacje i feedback.
6.0. Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 8 Moduł 1 cz. 1 Zarządzanie konfliktem i trudnymi sytuacjami | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 8 Przerwa | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 8 Moduł 1 cz. 2: Zarządzanie konfliktem i trudnymi sytuacjami | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 8 Moduł 1 cz. 3 : Zarządzanie konfliktem i trudnymi sytuacjami | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 8 Przerwa | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 8 Moduł 1 cz.4 : Zarządzanie konfliktem i trudnymi sytuacjami | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 8 Przerwa | Prowadzący Łukasz Dylik | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:15 | Godzina zakończenia 16:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 8 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto900,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto900,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto90,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto90,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Łukasz Dylik
Inspiruje liderów, kreuje świadomość na temat potrzeby ciągłego rozwoju. Ceni życie w stylu life long learning. Zachęca, aby patrzeć na swoją pracę i karierę w szerszej perspektywie.
Trener międzynarodowy– od 5 lat na rynku szkoleniowym.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Informacje dodatkowe:
- przerwy stanowią integralną część kursu a ich czas jest dostosowany do potrzeb uczestników
- po zakończeniu udziału w usłudze rozwojowej uczestnik otrzymuje certyfikat
- każdy z uczestników otrzymuje skrypt oraz długopis i notes
Podstawa prawna Art. 43 ust 1 pkt 26 lit.a - Zwalnia się od podatku pkt 26 usługi świadczone przez: a)jednostki objęte systemem oświaty w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe, w zakresie kształcenia i wychowania
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi