RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I PRESJĄ CZASU
RADZENIE SOBIE ZE STRESEM I PRESJĄ CZASU
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami w/w programu szkoleniowo– wdrożeniowego są pracownicy, całe zespoły danej firmy oraz menedżerowie zarządzający zespołami pracowniczymi.
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników, menedżerów, oraz wszystkich tych, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności radzenia sobie ze stresem oraz presją czasu i zadań.
Usługa również adresowana jest dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji22-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do rozpoznawania własnego sposobu reagowania na stres oraz przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Istotą szkolenia jest rozwój umiejętności skutecznego radzenia sobie z emocjami oraz poznanie technik radzenia sobie z konkretnymi sytuacjami w pracy zawodowej, które wywołują silne reakcje negatywne, tj.: wystąpienia publiczne, konflikty interpersonalne, nadmiar obowiązków, praca pod presją czasu, duża odpowiedzialność za wykonywane zadania i kierowanie zespołem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi rozpoznać symptomy stresu | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje pierwsze i kolejne sygnały stresu. Zna źródła stresu w życiu zawodowym i prywatnym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi rozpoznać reakcje na bodźce stresogenne. | Kryteria weryfikacji Zna fazy i przebieg reakcji stresowej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi zastosować techniki radzenia sobie ze stresem i zarządzania energią | Kryteria weryfikacji Stosuje różne metody radzenie sobie ze stresem adekwatnie do sytuacji | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi budować własną odporność psychiczną na stres i inne sytuacje trudne. | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki redukcji stresu w tym techniki relaksacyjne oraz stosuje skutecznie zasady work-life balance w praktyce. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Stres w obecnym życiu zawodowym i prywatnym
- Życie w świecie permanentnych zmiana i nadmiaru bodźców jako kluczowy współczesny czynnik wywołujący silny, chroniczny stres
- Rodzaje reakcji na zmianę i ich uwarunkowania
- Czym jest stres? Psychofizjologiczne aspekty stresu
- Znaczenie nastawienia oraz sposobu myślenia w powstawaniu oporu i potęgowaniu reakcji stresowej
- Rola postawy: orientacja na problem oraz orientacja na rozwiązanie
Sytuacje stresowe w miejscu pracy
- Źródła i objawy stresu w pracy i życiu prywatnym
- Wpływ stresu na aktywność człowieka w środowisku pracy
- Rodzaje stresu. Stres konstruktywny (eustres) i destrukcyjny (dystres)
- Identyfikacja głównych przyczyn wywołujących stres
- Najczęstsze objawy i konsekwencje stresu
- Krótkoterminowy vs. długoterminowy stres – skutki dla organizmu i psychiki
Automotywacja w radzeniu sobie ze stresem
- Rozpoznawanie własnego wzorca reagowania na trudne sytuacje
- Czym jest motywacja i jak ją wykorzystać w walce ze stresem.
- Rola pozytywnego dialogu wewnętrznego, walka z nawykami.
- Zmiana sposobu myślenia z negatywnego na pozytywne Zmiana sposobu myślenia, jako efektywny sposób kontroli poziomu stresu (kotwiczenie stanów emocjonalnych)
- Elementy pozwalające na dystans od negatywnych emocji – jak odwoływać się do swoich mocnych stron i pozytywnych emocji?
Zarządzanie własnymi emocjami
- Trema i emocje. Autoregulacja emocji – jak zachować spokój w trudnych sytuacjach
- Rozpoznawanie i redukowanie niepożądanych stanów emocjonalnych poprzez świadome dystansowanie się
- Budowanie dobrego kontaktu i dobrych relacji z innymi ludźmi poprzez dostrojenie się do ich emocji.
- Rozwój empatii. Pozycje percepcyjne – umiejętność spostrzegania rzeczywistości z różnych punktów widzenia (doświadczanie perspektywy innych ludzi)
Interwencyjne techniki redukcji stresu w miejscu pracy
- Sposoby odreagowania napięć i techniki antystresowe
- Strategie szybkiego obniżania napięcia w miejscu pracy
- Techniki oddechowe i ich wpływ na nasze funkcjonowanie
- Ruch jako antidotum na stres – ćwiczenia fizyczne w mikroprzerwach
- Poprawa jakości snu i regeneracji przy intensywnej pracy
Strategie radzenia sobie ze stresem i profilaktyka stresu
- Techniki relaksacyjne i medytacyjne – od progresywnej relaksacji mięśni po metody wizualizacyjne
- Wybrane aspekty praktyki mindfulness w codziennej pracy
- Budowanie nawyków wspierających równowagę psychiczną
- Ergonomia pracy a redukcja stresu – znaczenie postawy, światła i otoczenia
Obrona i przeciwdziałanie przed wypaleniem zawodowym
- Emocjonalne, psychiczne i fizyczne wyczerpanie, depersonalizacja w relacjach i erozja zaangażowania jako przejawy wypalenia zawodowego.
- Badania dotyczące wypalenia zawodowego jako skutków nadmiernego i długotrwałego stresu.
Budowanie odporności psychicznej
- Odporność na stres i radzenie sobie ze skutkami stresu w sytuacjach presji czasu i permanentnie zmieniających się warunkach zewnętrznych
- Postawa asertywna, a przeciwdziałanie stresowi
- Sięganie do własnych zasobów, czyli jak żyć w zgodzie ze sobą i innymi
Podsumowanie szkolenia
- Tworzenie własnej „mapy antystresowej”
- Indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem – planowanie nawyków wspierających odporność psychiczną
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie. Stres w obecnym świecie VUCA | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Sytuacje stresowe w miejscu pracy | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Automotywacja w radzeniu sobie ze stresem | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Zarządzanie własnymi emocjami | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Interwencyjne techniki redukcji stresu w miejscu pracy | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Strategie radzenia sobie ze stresem i profilaktyka stresu | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Obrona i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Budowanie odporności psychicznej. Podsumowanie szkolenia | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący Ewa Puzia | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ewa Puzia
20–letnie doświadczenie w doradztwie i szkoleniach z zakresu Przywództwa i HR Development. Specjalizuje się tematyce: zarządzania zmianą, zwinnego zarzadzania i przywództwa w świecie VUCA, oraz zwiększania efektywności biznesowej: osobistej, zespołów, liderów (poprzez: kształtowanie współpracy zespołowej i przepływu informacji w firmie, zarządzanie wynikami, zarządzania zadaniami i priorytetami, budowania zaangażowania, budowania odporności liderów i pracowników, radzenia sobie ze stresem i presją czasu, radzenia sobie z nadmiarem informacji, rozwiązywania problemów z zastosowaniem krytycznego myślenie, prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami).
Specjalizuje się także w mapowaniu i optymalizowaniu procesów, określaniu celów i wskaźników KPI, kanban. Prowadzi audyty organizacyjne i procesowe przy użyciu narzędzi lean management. Posiada także doświadczenie w doradztwie i szkoleniach z zakresu HR Development (m.in.: tworzenia modeli kompetencyjnych, prowadzenia audytów kompetencyjnych metodą AC/DC oraz 360 stopni, zarządzania procesami szkoleniowo-rozwojowymi).
Absolwentka Psychologii (UŁ) . Ukończyła Podyplomowe Studia ZZL (UŁ) i Podyplomowe Studia z Lean Management (SGH).
Od 2009 Vice Prezes Zarządu w Respect sp. z o.o.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały szkoleniowe zawierające treści prezentowane podczas szkolenia w postaci podręczników, prezentacji, zadań i testów stosowanych do indywidualnego wykorzystania. Na koniec szkolenia uczestnicy otrzymują od trenera zadanie wdrożeniowe, którego celem jest pomoc w transferze nowo rozwijanych kompetencji na stanowisku pracy.
Dodatkowo, w przeciągu 1-2 tygodni po szkoleniu uczestnicy otrzymują również tzw. materiały poszkoleniowe, które zawierają wszystkie wypracowane przez grupę uczestników kluczowe pomysły, usprawnienia, nowe metody pracy oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas warsztatu. Materiały poszkoleniowe stanowią wsparcie dla utrwalenie procesu rozwojowego, a także wdrożeniowego.
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Szkolenie z w/w tematyki może zostać poprowadzone również w formie zdalnej.
Informacje dodatkowe
Proponowane przez nas programy rozwojowe realizowane są w oparciu o naszą metodyką TO BE czyli Training Oriented on Business Efficiency.
Programy rozwojowo – wdrożeniowe TO BE to:
- Standard nastawiony na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Programy angażujące ludzi do zmiany i ciągłego doskonalenia efektywności swojej pracy
- Wysokoefektywna inwestycja w rozwój pracowników
- Nowoczesne i innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
TO BE to efektywne programy rozwojowo – wdrożeniowe oparte o:
- Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Respect jest obecnie jedną z kilku firm szkoleniowych w kraju certyfikowaną w metodologii SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo), proces certyfikacji został zakończony w 2015.
Adres
Adres
W przypadku zamkniętych grup szkoleniowych (ten sam pracodawca dla wszystkich uczestników szkolenia) decyzja o wyborze miejsca realizacji usługi, każdorazowo podejmowana jest zgodnie z życzeniem i sugestiami zleceniodawcy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Uwzględnienie wymagań dla osób ze szczególnymi potrzebami