EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE – CZYLI JAK PLANOWAĆ I REALIZOWAĆ CODZIENNE ZADANIA
EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE SOBĄ W CZASIE – CZYLI JAK PLANOWAĆ I REALIZOWAĆ CODZIENNE ZADANIA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami w/w programu szkoleniowo– wdrożeniowego są pracownicy, całe zespoły danej firmy oraz menedżerowie zarządzający zespołami pracowniczymi.
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników, menedżerów, oraz wszystkich tych, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności podnoszenia efektywności pracy własnej.
Usługa również adresowana jest dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji15-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do skutecznego planowania i organizowania wyznaczonych zadań, prawidłowego określania celów i priorytetyzacji zadań, radzenia sobie ze złymi nawykami pracy oraz tzw. pożeraczami czasu i dystraktorami. Uczestnicy dowiedzą się jak efektywniej pracować, sprawniej selekcjonować informacje oraz stosować skuteczne techniki planowania czasu i metod pracy. Pozwoli to podnieść efektywność działania, czyli lepiej zarządzać sobą w czasie.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi skutecznie planować pracę własną | Kryteria weryfikacji Opisuje podstawowe narzędzia do planowania i organizacji czasu pracy. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi stosować techniki priorytetyzacji zadań | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i ustala priorytety | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi radzić sobie z problemami w organizacji pracy | Kryteria weryfikacji Przewiduje i uwzględnia możliwe zakłócenia w realizacji planu (planuje wielowariantowo) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Zarządzanie czasem, a zarządzanie sobą w czasie
- Paradygmaty poszczególnych generacji zarządzania czasem
- Identyfikacja własnego stylu planowania i organizowania pracy (nawyki pracy)
- Naturalny rytm aktywności – ogólne zasady, zasady blokowania podobnych czynności
Zasadnicze reguły planowania czasu pracy
- Analiza kosztów i zysków związanych z organizacją pracy
- Planowanie i organizowanie pracy własnej z zastosowaniem techniki PERT
Wyznaczanie celów
- Cechy poprawnie skonstruowanego celu
- Zasada SMART
Ustalanie priorytetów
- Analiza zadań priorytetowych zgodnie z zasadą Pareto oraz zasadą Eisenhowera
- Moje priorytety, a priorytety innych – zadania podlegające i nie podlegające delegowaniu
- 6 reguł delegowania – szybka analiza. Techniki delegowania – obowiązki kierownicze i pracownicze
- Pożeracze czasu/ dystraktory – przyczyny i środki zaradcze
Organizacja czasu pracy w zespole
- Jak planować działania – wady i zalety planowania miękkiego i sztywnego; ryzyko działań nieprzewidzianych, jaki założyć margines błędu?
- Praca z dokumentami – podstawowe reakcje na dokumenty, sprawne ich czytanie, analiza i selekcja dokumentów
- Efektywna komunikacja – telefonowanie, rozmowy z przełożonymi, ze współpracownikami w zespole i z klientami, komunikacja mailowa
- Racjonalne odbywanie i organizacja narad/spotkań
Kontrola czasu pracy
- Czynniki podlegające kontroli – wyniki, przebieg pracy
- Konstruktywne ocenianie pracy w celu zmotywowania do większej efektywności
- Przykładowe listy kontrolne
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Małkowski
Absolwent SGH (Wydz. Handlu Zagranicznego) oraz UW (Katedra Ekonomii).
Doświadczenie zawodowe: Ekspert ds. Zmian w Ministerstwie Finansów, Dyr. Dep. Rozwoju i Doskonalenia w Centrum Informatyki Resortu Finansów, Z-ca Dyr. Dep. Organizacyjnego w ING Bank N.V. Gł. Koordynator tworzenia kultury zarządzania projektowego na Polskę w Akzo Nobel.
Specjalizuje się w tematyce: przywództwa (przywództwo transformacyjne oparte na autorytecie, coaching i mentoring dla szefa, tworzenie zespołów i zarządzanie nimi, zarządzanie zmianą, wyznaczanie celów, motywowanie i delegowanie, prowadzenie rozmów oceniających, zarządzanie zespołami wielokulturowymi), umiejętności osobistych (perswazja i obrona przed manipulacją, prowadzenie trudnych rozmów, zarządzanie konfliktem, asertywność, budowanie odporności na stres, budowanie osobistej skuteczności działania – program na podstawie 7 nawyków skutecznego działania Stephena Coveya), zarządzanie projektami (PRINCE2, PMI i met. Agile)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały szkoleniowe zawierające treści prezentowane podczas szkolenia w postaci podręczników, prezentacji, zadań i testów stosowanych do indywidualnego wykorzystania. Na koniec szkolenia uczestnicy otrzymują od trenera zadanie wdrożeniowe, którego celem jest pomoc w transferze nowo rozwijanych kompetencji na stanowisku pracy.
Dodatkowo, w przeciągu 1-2 tygodni po szkoleniu uczestnicy otrzymują również tzw. materiały poszkoleniowe, które zawierają wszystkie wypracowane przez grupę uczestników kluczowe pomysły, usprawnienia, nowe metody pracy oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas warsztatu. Materiały poszkoleniowe stanowią wsparcie dla utrwalenie procesu rozwojowego, a także wdrożeniowego.
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Szkolenie z w/w tematyki może zostać poprowadzone również w formie zdalnej.
Informacje dodatkowe
Proponowane przez nas programy rozwojowe realizowane są w oparciu o naszą metodyką TO BE czyli Training Oriented on Business Efficiency.
Programy rozwojowo – wdrożeniowe TO BE to:
- Standard nastawiony na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Programy angażujące ludzi do zmiany i ciągłego doskonalenia efektywności swojej pracy
- Wysokoefektywna inwestycja w rozwój pracowników
- Nowoczesne i innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
TO BE to efektywne programy rozwojowo – wdrożeniowe oparte o:
- Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Respect jest obecnie jedną z kilku firm szkoleniowych w kraju certyfikowaną w metodologii SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo), proces certyfikacji został zakończony w 2015.
Adres
Adres
W przypadku zamkniętych grup szkoleniowych (ten sam pracodawca dla wszystkich uczestników szkolenia) decyzja o wyborze miejsca realizacji usługi, każdorazowo podejmowana jest zgodnie z życzeniem i sugestiami zleceniodawcy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Uwzględnienie wymagań dla osób ze szczególnymi potrzebami