TECHNIKI PREZENTACJI TREŚCI I AUTOPREZENTACJI
TECHNIKI PREZENTACJI TREŚCI I AUTOPREZENTACJI
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami w/w programu szkoleniowo– wdrożeniowego są pracownicy, całe zespoły danej firmy oraz menedżerowie zarządzający zespołami pracowniczymi.
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników, menedżerów, oraz wszystkich tych, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności komunikacji oraz prowadzenie prezentacji czy spotkań.
Usługa również adresowana jest dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji12-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje uczestników do dopasowania sposobu przekazywania informacji do poziomu i specyfiki grupy słuchaczy, zaprezentowania się w relacjach zawodowych, kreowanie profesjonalnego wizerunku, prowadzenia spotkań biznesowych, radzenia sobie z tremą i stresem towarzyszącymi wystąpieniom publicznym. Szkolenie pozwoli też na poznanie swoich zasobów i mocnych stron oraz własnego stylu prezentacji i umiejętności.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi prowadzić prezentacje | Kryteria weryfikacji Zachowuje odpowiednią kolejność prezentowanych treści – wykazuje znajomość etapów prezentacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi budować konstruktywne wrażenie | Kryteria weryfikacji Dostosowuje styl prezentacji do odbiorców i tematu | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi radzić sobiez sytuacjami trudnymi i własnym stresem w trakcie prezentacji | Kryteria weryfikacji Stosuje metody radzenia sobie z przeżywanym stresem i tremą | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi wykorzystać techniki autoprezentacji budowania wizerunku wiarygodnego mówcy | Kryteria weryfikacji Wymienia i opisuje techniki autoprezentacyjne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Autoprezentacja i kształtowanie profesjonalnego wizerunku.
- Budowanie wiarygodności prezentacji i zaufanego eksperta
- Profesjonalne przygotowanie się do spotkania z Klientem. Przygotowanie prezentacji i przemówień publicznych. Przygotowanie wykorzystania materiałów firmowych podczas spotkania z Klientem
- Przekonania i ich siła sprawcza czyli rola nastawienia w prezentacji
- Świadomość kanałów komunikacyjnych: postawa i gesty, mimika i kontakt wzrokowy, ruch sceniczny/ na forum, wizerunek jako czynnik sukcesu, oddech, praca głosem (dykcja, intonacja), osłabiacze i wzmacniacze, chwasty językowe
Style komunikacji/rodzaje prelegentów.
- Analiza audytorium (oczekiwania i potrzeby).
- Sztuka kontaktu i zdobywanie zaufania audytorium
- Metody pozyskania i utrzymania uwagi publiczności
- Metody pracy z grupą
Struktura prezentacji i budowa modułu prezentacyjnego
- Wyznaczanie celu prezentacji. Dobór właściwej metody do celu
- Analiza treści wystąpienia i jej selekcja
- Rodzaje prezentacji
- Przygotowanie prezentacji multimedialnej. Pomoce audiowizualne – jak wykorzystać je właściwie
- Techniki prowadzenia prezentacji i skuteczność przekazu
- Długo czy celnie, czyli planowanie czasu poszczególnych części szkolenia: wykład, ćwiczenia, case study, filmy instruktażowe, dyskusje itp.
Strategie argumentacyjne.
- Dobór argumentów, przykładów, analogii, metafor
- Potęga języka – czyli techniki perswazji. Perswazyjne słowa: nie, ale, spróbuj, bo, teraz.
- Metody perswazyjne: presupozycje, postulaty konwersacyjne, implikacje.
Sytuacje trudne podczas prezentacji i sposoby radzenia sobie z nimi
- „Trudny uczestnik” – budowa dystansu emocjonalnego i właściwa interpretacja zachowań słuchaczy
- Radzenie sobie z trudnymi pytaniami ze strony audytorium.
- Podstawowe zasady odpowiadania na pytania i zastrzeżenia o charakterze racjonalnym i emocjonalnym
- Trema – sposoby radzenia sobie ze stresem przed i w trakcie spotkania, wystąpienia
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie. Autoprezentacja i kształtowanie profesjonalnego wizerunku | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Autoprezentacja i kształtowanie profesjonalnego wizerunku cd. | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Style komunikacji/rodzaje prelegentów | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Style komunikacji/rodzaje prelegentów cd. | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 15-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Struktura prezentacji i budowa modułu prezentacyjnego | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Strategie argumentacyjne | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Sytuacje trudne podczas prezentacji i sposoby radzenia sobie z nimi | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Sytuacje trudne podczas prezentacji i sposoby radzenia sobie z nimi cd. | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 16-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Małkowski
Absolwent SGH (Wydz. Handlu Zagranicznego) oraz UW (Katedra Ekonomii).
Doświadczenie zawodowe: Ekspert ds. Zmian w Ministerstwie Finansów, Dyr. Dep. Rozwoju i Doskonalenia w Centrum Informatyki Resortu Finansów, Z-ca Dyr. Dep. Organizacyjnego w ING Bank N.V. Gł. Koordynator tworzenia kultury zarządzania projektowego na Polskę w Akzo Nobel.
Specjalizuje się w tematyce: przywództwa (przywództwo transformacyjne oparte na autorytecie, coaching i mentoring dla szefa, tworzenie zespołów i zarządzanie nimi, zarządzanie zmianą, wyznaczanie celów, motywowanie i delegowanie, prowadzenie rozmów oceniających, zarządzanie zespołami wielokulturowymi), umiejętności osobistych (perswazja i obrona przed manipulacją, prowadzenie trudnych rozmów, zarządzanie konfliktem, asertywność, budowanie odporności na stres, budowanie osobistej skuteczności działania – program na podstawie 7 nawyków skutecznego działania Stephena Coveya), zarządzanie projektami (PRINCE2, PMI i met. Agile)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały szkoleniowe zawierające treści prezentowane podczas szkolenia w postaci podręczników, prezentacji, zadań i testów stosowanych do indywidualnego wykorzystania. Na koniec szkolenia uczestnicy otrzymują od trenera zadanie wdrożeniowe, którego celem jest pomoc w transferze nowo rozwijanych kompetencji na stanowisku pracy.
Dodatkowo, w przeciągu 1-2 tygodni po szkoleniu uczestnicy otrzymują również tzw. materiały poszkoleniowe, które zawierają wszystkie wypracowane przez grupę uczestników kluczowe pomysły, usprawnienia, nowe metody pracy oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas warsztatu. Materiały poszkoleniowe stanowią wsparcie dla utrwalenie procesu rozwojowego, a także wdrożeniowego.
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Szkolenie z w/w tematyki może zostać poprowadzone również w formie zdalnej.
Informacje dodatkowe
Proponowane przez nas programy rozwojowe realizowane są w oparciu o naszą metodyką TO BE czyli Training Oriented on Business Efficiency.
Programy rozwojowo – wdrożeniowe TO BE to:
- Standard nastawiony na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Programy angażujące ludzi do zmiany i ciągłego doskonalenia efektywności swojej pracy
- Wysokoefektywna inwestycja w rozwój pracowników
- Nowoczesne i innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
TO BE to efektywne programy rozwojowo – wdrożeniowe oparte o:
- Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Respect jest obecnie jedną z kilku firm szkoleniowych w kraju certyfikowaną w metodologii SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo), proces certyfikacji został zakończony w 2015.
Adres
Adres
W przypadku zamkniętych grup szkoleniowych (ten sam pracodawca dla wszystkich uczestników szkolenia) decyzja o wyborze miejsca realizacji usługi, każdorazowo podejmowana jest zgodnie z życzeniem i sugestiami zleceniodawcy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Uwzględnienie wymagań dla osób ze szczególnymi potrzebami