TECHNIKI WYWIERANIA WPŁYWU
TECHNIKI WYWIERANIA WPŁYWU
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami w/w programu szkoleniowo– wdrożeniowego są pracownicy, całe zespoły danej firmy oraz menedżerowie zarządzający zespołami pracowniczymi.
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników, menedżerów, oraz wszystkich tych, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności komunikacji, budowania współpracy i skutecznych relacji.
Usługa również adresowana jest dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji23-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do stosowania technik wywierania wpływu oraz skutecznej obrony przed manipulacją, pozwoli być skuteczniejszym w przekonywaniu innych do swojego stanowiska, czy decyzji. Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili rozpoznawać gry i techniki manipulacyjne, skutecznie bronić się przed presją i manipulacją ze strony innych, zastosować w praktyce odpowiednie techniki wywierania wpływu, rozwijać sztukę argumentacji w sytuacjach konfliktowych.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą w zakresie perswazji w biznesie oraz przekonywania do własnego zdania | Kryteria weryfikacji Identyfikuje efektywne modele perswazji werbalnej i niewerbalnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Stosuje perswazję oraz narzędzia i techniki wywierania wpływu służące do przekonania innych do własnego zdania | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje techniki retoryczne i wywierania wpływu w sterowaniu rozmową | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi konstruktywnie reagować w sytuacjach trudnych | Kryteria weryfikacji Stosuje techniki zarządzania emocjami i odwoływania się do emocji. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Definiuje strategie komunikacyjne ułatwiające porozumiewanie się z innymi | Kryteria weryfikacji Rozpoznaje i unika typowych błędów i blokad komunikacyjnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Mechanizmy skutecznych manipulacji
- Mity dotyczące manipulacji
- Podział manipulacji ze względu na mechanizmy wpływu
- Procesy wpływu w manipulacji
- Emocje w manipulacji
- Manipulacja, a gesty i mowa ciała
Wywieranie wpływu, a manipulacja
- Psychologia wywierania wpływu (podatność na sugestię, wywieranie wpływu, a manipulacja)
- Mechanizmy i techniki wywierania wpływu
- Kształtowanie partnerstwa w relacjach Przełożony – Pracownik
- Wywieranie wpływu w sytuacji Przełożony – Podwładny
- Zwiększanie siły oddziaływania na innych w atmosferze partnerstwa i współpracy
Sztuka argumentacji
- Siła argumentów w sytuacjach konfliktowych
- Radzenie sobie z trudnymi ludźmi i trudnymi sytuacjami
- Asertywne techniki przeciwdziałania niepożądanym wpływom
- Narzędzia wpływu – poznanie reguł wywierania wpływu na innych (m.in. reguła wzajemności, reguła zaangażowania i konsekwencji, reguła społecznego dowodu słuszności, reguła lubienia i sympatii, reguła niedostępności etc.)
Zastosowanie technik wywierania wpływu w praktyce
- Techniki obrony czyli radzenie sobie w sytuacjach, w których inni stosują względem nas techniki manipulacyjne
- Rodzaje gier stosowanych przez pracowników. Rozpoznawanie i demaskowanie gier i technik manipulacyjnych. Obrona przed presją i manipulacją ze strony pracowników
- Radzenie sobie z presją i manipulacją.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie. Mechanizmy skutecznych manipulacji | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Mechanizmy skutecznych manipulacji cd. | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Wywieranie wpływu, a manipulacja | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Wywieranie wpływu, a manipulacja cd. | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 29-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Sztuka argumentacji | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Sztuka argumentacji cd. | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Zastosowanie technik wywierania wpływu w praktyce | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Zastosowanie technik wywierania wpływu w praktyce cd. | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący Jacek Małkowski | Data realizacji zajęć 30-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jacek Małkowski
Absolwent SGH (Wydz. Handlu Zagranicznego) oraz UW (Katedra Ekonomii).
Doświadczenie zawodowe: Ekspert ds. Zmian w Ministerstwie Finansów, Dyr. Dep. Rozwoju i Doskonalenia w Centrum Informatyki Resortu Finansów, Z-ca Dyr. Dep. Organizacyjnego w ING Bank N.V. Gł. Koordynator tworzenia kultury zarządzania projektowego na Polskę w Akzo Nobel.
Specjalizuje się w tematyce: przywództwa (przywództwo transformacyjne oparte na autorytecie, coaching i mentoring dla szefa, tworzenie zespołów i zarządzanie nimi, zarządzanie zmianą, wyznaczanie celów, motywowanie i delegowanie, prowadzenie rozmów oceniających, zarządzanie zespołami wielokulturowymi), umiejętności osobistych (perswazja i obrona przed manipulacją, prowadzenie trudnych rozmów, zarządzanie konfliktem, asertywność, budowanie odporności na stres, budowanie osobistej skuteczności działania – program na podstawie 7 nawyków skutecznego działania Stephena Coveya), zarządzanie projektami (PRINCE2, PMI i met. Agile)
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały szkoleniowe zawierające treści prezentowane podczas szkolenia w postaci podręczników, prezentacji, zadań i testów stosowanych do indywidualnego wykorzystania. Na koniec szkolenia uczestnicy otrzymują od trenera zadanie wdrożeniowe, którego celem jest pomoc w transferze nowo rozwijanych kompetencji na stanowisku pracy.
Dodatkowo, w przeciągu 1-2 tygodni po szkoleniu uczestnicy otrzymują również tzw. materiały poszkoleniowe, które zawierają wszystkie wypracowane przez grupę uczestników kluczowe pomysły, usprawnienia, nowe metody pracy oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas warsztatu. Materiały poszkoleniowe stanowią wsparcie dla utrwalenie procesu rozwojowego, a także wdrożeniowego.
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Szkolenie z w/w tematyki może zostać poprowadzone również w formie zdalnej.
Informacje dodatkowe
Proponowane przez nas programy rozwojowe realizowane są w oparciu o naszą metodyką TO BE czyli Training Oriented on Business Efficiency.
Programy rozwojowo – wdrożeniowe TO BE to:
- Standard nastawiony na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Programy angażujące ludzi do zmiany i ciągłego doskonalenia efektywności swojej pracy
- Wysokoefektywna inwestycja w rozwój pracowników
- Nowoczesne i innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
TO BE to efektywne programy rozwojowo – wdrożeniowe oparte o:
- Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Respect jest obecnie jedną z kilku firm szkoleniowych w kraju certyfikowaną w metodologii SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo), proces certyfikacji został zakończony w 2015.
Adres
Adres
W przypadku zamkniętych grup szkoleniowych (ten sam pracodawca dla wszystkich uczestników szkolenia) decyzja o wyborze miejsca realizacji usługi, każdorazowo podejmowana jest zgodnie z życzeniem i sugestiami zleceniodawcy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Uwzględnienie wymagań dla osób ze szczególnymi potrzebami