ASERTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ
ASERTYWNE KOMUNIKOWANIE SIĘ
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami w/w programu szkoleniowo– wdrożeniowego są pracownicy, całe zespoły danej firmy oraz menedżerowie zarządzający zespołami pracowniczymi.
Do udziału w warsztatach zapraszamy pracowników, menedżerów, oraz wszystkich tych, którzy chcieliby rozwijać swoje umiejętności komunikacji, budowania współpracy i skutecznych relacji.
Usługa również adresowana jest dla Uczestników Projektu:
- Małopolski Pociąg do Kariery – sezon 1
- Nowy start w Małopolsce z EURESem
- Zachodniopomorskie Bony Szkoleniowe
- Kierunek - Rozwój
- Działanie 5.11 Kształcenie Ustawiczne
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników14
- Data zakończenia rekrutacji16-12-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotuje uczestników do skutecznego i asertywnego komunikowania się, jasnego wyrażania swoich oczekiwań i opinii, a dzięki temu budowania efektywnych relacji z współpracownikami i w zespołach.Po szkoleniu Uczestnicy będą potrafili asertywne i adekwatnie reagować w różnych sytuacjach zawodowych ze szczególnością w sytuacjach trudnych i stresowych, stosować poznane asertywne techniki, szybko identyfikować przejawy manipulacji oraz skutecznie bronić się w przed nimi.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Potrafi konstruktywnie i asertywnie reagować w trudnych sytuacjach interpersonalnych | Kryteria weryfikacji W sposób jasny, jednoznaczny i wiarygodny wyraża swoje opinie, oczekiwania, odczucia i myśli | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Potrafi bronić swoich racji, dobierając przekonujące argumenty | Kryteria weryfikacji Wykorzystuje techniki asertywnej komunikacji adekwatnie do sytuacji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Potrafi panować nad swoimi emocjami w sytuacji konfliktu | Kryteria weryfikacji Radzi sobie z własnymi emocjami i emocjami rozmówcy | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Rozumie procesy wpływające na jakość relacji między ludźmi | Kryteria weryfikacji Wie na czym polega postawa asertywna | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Podstawy asertywności
- Typy zachowań ludzi: zachowania agresywne, uległe i asertywne
- Podstawowe prawa i zasady asertywności.
- Mity o asertywności. Co hamuje, a co wspiera rozwój asertywności?
Budowanie asertywnej postawy
- Mapa asertywności – diagnoza umiejętności asertywnych
- Asertywność wobec siebie samego. Zwiększenie poczucia własnej wartości – analiza mocnych stron, wzmacnianie siebie
- Jak zmieniać negatywny monolog wewnętrzny typu mi.in: katastrofizowanie, negatywne zdanie na swój temat, obwinianie, nadmierny perfekcjonizm etc. na myślenie sprzyjające asertywności
- Stawianie granic w relacjach z ludźmi. Obrona swoich praw i przekonań
- Wyrażanie pozytywnych i negatywnych emocji
Asertywna komunikacja
- Typy komunikacyjne ludzi
- Asertywność bez poczucia winy – czyli jak zareagować w zgodzie ze sobą i nie zadręczać się winą. Analiza transakcyjna Berne’a – czyli w co grają ludzie?
- Asertywność bez poczucia krzywdy – czyli jak przestać być ofiarą i zadbać o swoje interesy.
- Trójkąt dramatyczny S. Karpmana – rola: wybawcy, prześladowcy i ofiary. Kiedy, w jakie role wchodzimy i dlaczego?
- Asertywność i spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych
- W jaki sposób budować asertywne komunikaty – rola wybranych technik komunikacyjnych m.in.: komunikat ja – technika zmniejszania oporu u odbiorcy oraz nazywanie uczuć, precyzowanie komunikatu, branie odpowiedzialności za własny komunikat
- Asertywna dyskusja – odróżnianie opinii od faktów
- Asertywne przyjmowanie i wyrażanie pochwały
- Asertywne wyrażanie własnego zdania, gdy nie zgadzasz się z rozmówcą
- Konstruktywne wyrażanie krytycznych uwag i opinii odmiennych od innych
- Asertywne wyrażanie próśb i poleceń.
Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych
- Model asertywnej odmowy.
- Techniki asertywne – sposób radzenia sobie z presją i manipulacją ze strony innych m.in.:
- Akceptowanie komplementów
- Zamiana oceny na opinię
- Demaskowanie aluzji
- Zasłona z mgły
- Zdarta płyta
- Przyznanie się do błędu i uprzedzenie krytyki
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Wprowadzenie. Podstawy asertywności | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Budowanie asertywnej postawy | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Budowanie asertywnej postawy cd. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Asertywna komunikacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 17-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Asertywna komunikacja cd. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych cd | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Asertywne radzenie sobie w sytuacjach trudnych cd. | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-12-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto1 968,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto1 600,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto123,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto100,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkoleń otrzymują materiały szkoleniowe zawierające treści prezentowane podczas szkolenia w postaci podręczników, prezentacji, zadań i testów stosowanych do indywidualnego wykorzystania. Na koniec szkolenia uczestnicy otrzymują od trenera zadanie wdrożeniowe, którego celem jest pomoc w transferze nowo rozwijanych kompetencji na stanowisku pracy.
Dodatkowo, w przeciągu 1-2 tygodni po szkoleniu uczestnicy otrzymują również tzw. materiały poszkoleniowe, które zawierają wszystkie wypracowane przez grupę uczestników kluczowe pomysły, usprawnienia, nowe metody pracy oraz podsumowania zadań praktycznych realizowanych podczas warsztatu. Materiały poszkoleniowe stanowią wsparcie dla utrwalenie procesu rozwojowego, a także wdrożeniowego.
Każdy z uczestników szkolenia otrzymuje certyfikat ukończenia szkolenia.
Szkolenie z w/w tematyki może zostać poprowadzone również w formie zdalnej.
Informacje dodatkowe
Proponowane przez nas programy rozwojowe realizowane są w oparciu o naszą metodyką TO BE czyli Training Oriented on Business Efficiency.
Programy rozwojowo – wdrożeniowe TO BE to:
- Standard nastawiony na efektywność biznesową i realizację celów organizacji
- Programy angażujące ludzi do zmiany i ciągłego doskonalenia efektywności swojej pracy
- Wysokoefektywna inwestycja w rozwój pracowników
- Nowoczesne i innowacyjne narzędzia do zarządzania kompetencjami
- Zespół trenerów praktyków, ekspertów i menedżerów biznesu
TO BE to efektywne programy rozwojowo – wdrożeniowe oparte o:
- Licencjonowany Model SEB (Szkolenia Efektywne Biznesowo)
- 4 poziomowy Model Partnerstwa Biznesowego J. Kirkpatrick’a
- Podejście Kaizen i Lean Management
Respect jest obecnie jedną z kilku firm szkoleniowych w kraju certyfikowaną w metodologii SEB (Szkoleń Efektywnych Biznesowo), proces certyfikacji został zakończony w 2015.
Adres
Adres
W przypadku zamkniętych grup szkoleniowych (ten sam pracodawca dla wszystkich uczestników szkolenia) decyzja o wyborze miejsca realizacji usługi, każdorazowo podejmowana jest zgodnie z życzeniem i sugestiami zleceniodawcy.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi
- Uwzględnienie wymagań dla osób ze szczególnymi potrzebami