Kurs - Opiekun dziecięcy wraz z egzaminem.
Kurs - Opiekun dziecięcy wraz z egzaminem.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInne / Edukacja
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- osoby nieaktywne zawodowo, które planują rozpocząć karierę w branży związanej z opieką nad dziećmi,
- pracujące jako opiekun dziecięcy w firmach prywatnych, instytucjach państwowych, organizacjach pozarządowych i innych podmiotach gospodarczych - m.in. żłobkach, przedszkolach, klubach malucha,
- pracujące jako opiekun dziecięcy w domach klientów,
- osoby nie posiadające doświadczenia w pracy opiekuna dziecięcego a dążące do nabycia kwalifikacji w tym zawodzie.Osoby zgłaszające się do udziału w usłudze wykonują pre test pozwalający na ocenę wiedzy, dzięki czemu poziom kursu jest dostosowywany do poziomu wiedzy Uczestników/czek.
Od Uczestników/czek wymagana jest:
- podstawowa wiedza z zakresu opieki nad dziećmi,
- podstawowe umiejętności z zakresu opieki nad dziećmi,
- nie wymagane jest wylegitymowanie się doświadczeniem w opiece nad dziećmi. - Minimalna liczba uczestników10
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji05-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi32
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa "Kurs - Opiekun dziecięcy wraz z egzaminem" przygotowuje do samodzielnej pracy, opieki nad dziećmi.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rozwoju psychicznego i somatycznego dziecka w różnych okresach jego życia. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie dot. rozwoju psychicznego i somatycznego dziecka w różnych okresach jego życia. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą aspektów rozwojowych wieku dziecięcego. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje aspekty rozwojowe wieku dziecięcego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą z zakresu rozwoju: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje zakres rozwoju: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą ilościowych i jakościowych przemian poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje ilościowe ijakościowe przemiany poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą oceny iobserwacji rozwoju motoryki u dzieci. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestie ocenyi obserwacji rozwoju motoryki u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąrozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestierozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącązagadnień związanych z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestiezagadnień związanych z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąrozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestierozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą rolizabawy w rozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje rolę zabawy wrozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącą metodwszechstronnego rozwoju dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje metodywszechstronnego rozwoju dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąrozwoju aktywności ruchowej u dzieci. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestierozwoju aktywności ruchowej u dzieci. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąsprawności i koordynacji ruchów rąk. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestiesprawności i koordynacji ruchów rąk. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Posługuje się wiedzą dotyczącąwłaściwej organizacji czasu i zabawy dobranej do wieku dziecka. | Kryteria weryfikacji Omawia i charakteryzuje kwestiewłaściwej organizacji czasu i zabawy dobranej do wieku dziecka. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotówuprawnionych do wydawania dokumentów potwierdzających uzyskanie kwalifikacji, w tym w zawodzie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURTak
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoICVC Certyfikacja Sp. z o.o.
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURTak
Program
Program
Kurs obejmuje następujący zakres tematyczny:
1. Podstawowa wiedza na temat rozwoju psychicznego i somatycznego dziecka w różnych okresach jego życia.
2. Znajomość aspektów rozwojowych wieku dziecięcego.
3. Wiedza z zakresu rozwoju: mowy, myślenia, wyobraźni i pamięci u dzieci.
4. Szczegółowa wiedza z zakresu ilościowych i jakościowych przemian poszczególnych funkcji i właściwości psychicznych w różnych okresach życia dziecka (wiek niemowlęcy, poniemowlęcy, przedszkolny, młodszy wiek szkolny, starszy wiek szkolny). 5. Umiejętność oceny i obserwacji rozwoju motoryki u dzieci.
6. Wiedza z zakresu rozwoju mowy: sytuacyjnej, konkretno-wyobrażeniowej, abstrakcyjnej.
7. Znajomość zagadnień związanych z analizą i syntezą myślową oraz procesami porównania.
8. Rola rozwoju moralno-społecznego w życiu dziecka.
9. Rola zabawy w rozwoju dziecka, umiejętność doboru właściwych zabaw do wieku dziecka.
10. Znajomość metod wszechstronnego rozwoju dziecka.
11. Wiedza z zakresu rozwoju aktywności ruchowej u dzieci.
12. Wiedza z zakresu sprawności i koordynacji ruchów rąk.
13. Umiejętność właściwej organizacji czasu i zabawy dobranej do wieku dziecka.
Warunki wymagane od Uczestników/czek:
- podstawowa wiedza z zakresu opieki nad dziećmi,
- podstawowe umiejętności z zakresu opieki nad dziećmi,
- nie wymagane jest wylegitymowanie się doświadczeniem w opiece nad dziećmi.
Warunki organizacyjne dla przeprowadzenia kursu:
a) maksymalna liczba Uczestników/czek kursu: 15 osób
b) kurs prowadzony będzie w formie warsztatowej, zakładającej aktywny udział Uczestników/czek i przeprowadzenie ćwiczeń praktycznych
c) wyposażenie sali szkoleniowej: - biurka, krzesła - laptop, projektor mulitmedialny, flipchart
d) materiały szkoleniowe dla Uczestnika/czki kursu: - teczka, notes, długopis.
Czas trwania usługi (32h) nie obejmuje przerw - stanowią one odrębny czas.
Jedna godzina oznacza jedną godzinę lekcyjną (45 min.).
Po zakończeniu kursu zostanie przeprowadzony zewnętrzna walidacja oraz certyfikacja.
Po zakończeniu Usługi dla Uczestniczek/ników organizowane będzie wsparcie poszkoleniowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 400,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 400,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto137,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto137,50 PLN
- W tym koszt walidacji brutto250,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto250,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto250,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Joanna Łysik
-Edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna
-Aurtyzm-Edukacja i rewalidacja osób ze spektrum autyzmu
-Oligofrenopedagogika
-Pedagogika opiekuńczo- wychowawcza z pomocą psychologiczno -pedagodiczną
-Terapia pedagogiczna
-Organizacja i zarządzanie oświatą
-Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z integracja sensoryczną
- Tyflopedagogika
-Surdopedagogika.
Pracuje jako nauczyciel w szkole podstawowej, dodatkowo od 2020 roku jest dyrektorem w dwóch
przedszkolach oraz dwóch żłobkach.
Trener posiada umiejętność prostej, przystępnej komunikacji z uczestnikami usługi rozwojowej. Podczas realizacji usługi rozwojowej stosuje zapisy Standardów dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027. Posiada doświadczenie w realizacji usługi rozwojowych dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy/czki otrymują materiały szkoleniowe, tj: notest, teczka, długopis.
Warunki uczestnictwa
W przypadku usług dofinansowanych warunkiem uczestnictwa w usłudze jest spełnienie warunków przedstawionych przez danego Operatora, do którego składane będą dokumenty o dofinansowanie usługi rozwojowej.
Informacje dodatkowe
W efekcie ukończenia usługi Uczestnicy/Uczestniczki uzyskają certyfikat potwierdzający nabycie kwalifikacji ICVC w zawodzie opiekuna dziecięcego ( ICVC/OZC 20032.82 Opiekun dziecięcy z uwzględnieniem kwalifikacji zielonych i cyfrowych.)
Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami, czyli tych osób, które ze względu na swoje cechy zewnętrze lub wewnętrze lub ze względu na okoliczności, w których się znajdują, muszą podjąć dodatkowe działania lub zastosować dodatkowe środki, w celu przezwyciężenia bariery, aby uczestniczyć w różnych sferach życia, na zasadzie równości z innymi osobami.
Realizacja usługi rozwojowej jest zgodna ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021 – 2027 oraz zapisami Ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi
- Usługa rozwojowa jest dostępna dla osób ze szczególnymi potrzebami,.