Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i ChatGPT w pracy zawodowej i nauce
Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i ChatGPT w pracy zawodowej i nauce
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaInformatyka i telekomunikacja / Internet
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które planują rozpocząć swoją karierę zawodową i chcą zrozumieć, jak generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i technologie takie jak ChatGPT mogą wspierać ich w pracy i nauce. Uczestnicy to studenci, absolwenci oraz osoby przygotowujące się do wejścia na rynek pracy, którzy pragną zdobyć praktyczną wiedzę i umiejętności w zakresie nowoczesnych technologii AI.
- Minimalna liczba uczestników6
- Maksymalna liczba uczestników18
- Data zakończenia rekrutacji20-06-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi17
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie "Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i ChatGPT w pracy zawodowej i nauce" przygotowuje uczestników do wykonywania czynności takich jak: zrozumienie i analiza kluczowych aspektów AI, identyfikacja przyszłych trendów w AI, tworzenie skutecznych promptów, efektywna współpraca z AI, projektowanie i implementacja asystentów oraz agentów AI, a także radzenie sobie z prawnymi i etycznymi wyzwaniami związanymi z AI.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Opisuje możliwości generatywnej sztucznej inteligencji | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje zastosowania generatywnej AI w różnych branżach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik podaje przykłady przełomowych projektów w dziedzinie generatywnej AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wskazuje kierunki rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji i ich wpływ | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje wpływy AI na rynek pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje zagrożenia i wyzwania etyczne związane z AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia pojęcia związane z sieciami neuronowymi i ich zastosowaniami | Kryteria weryfikacji Uczestnik wyjaśnia pojęcia uczenia maszynowego | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia zastosowania przetwarzania języka naturalnego (NLP) | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Tworzy prompty do specyficznych zastosowań zawodowych | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje techniki tworzenia promptów | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik tworzy przykładowe prompty do specyficznych zastosowań | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Opisuje zasady współpracy człowieka z AI | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia zasady współpracy człowieka z AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przykłady wykorzystania AI w nauce i pracy | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Opisuje tworzenie asystentów i agentów AI | Kryteria weryfikacji Uczestnik wymienia kluczowe etapy projektowania i implementacji agentów AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przykłady zastosowań asystentów AI w różnych branżach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Analizuje zastosowania generatywnej AI w organizacjach | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje przypadki użycia generatywnej AI w różnych branżach | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje wpływ generatywnej AI na efektywność organizacji | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie | |
Efekty uczenia się Wyjaśnia prawne aspekty związane z AI | Kryteria weryfikacji Uczestnik wskazuje prawne aspekty związane z AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kryteria weryfikacji Uczestnik identyfikuje wyzwania etyczne i dotyczące prywatności związane z AI | Metoda walidacji Test teoretyczny z wynikiem generowanym automatycznie |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie odbywa się w godzinach dydaktycznych. Przerwy nie są wliczane w czas usługi rozwojowej.
FORMA REALIZACJI ZAJĘĆ:
Forma realizacji zajęć w ramach szkolenia będzie obejmowała różnorodne metody dydaktyczne, które zapewnią uczestnikom wszechstronne zrozumienie omawianych tematów oraz umożliwią praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy i umiejętności. Szczegóły formy realizacji są następujące:
1. **Wykłady interaktywne**: Każdy moduł będzie rozpoczynał się interaktywnym wykładem, podczas którego trenerzy wprowadzą teoretyczne podstawy tematu, używając prezentacji multimedialnych, studiów przypadków i przykładów z praktyki. Wykłady będą angażować uczestników poprzez pytania retoryczne, krótkie quizy i mini-dyskusje.
2. **Sesje pytań i odpowiedzi**: Po każdym wykładzie zaplanowane będą sesje pytań i odpowiedzi, w trakcie których uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań dotyczących prezentowanych treści. Trenerzy będą odpowiadać na pytania, wyjaśniać wątpliwości i omawiać dodatkowe aspekty tematów.
3. **Ćwiczenia grupowe i indywidualne**: W trakcie zajęć uczestnicy będą brać udział w ćwiczeniach zarówno grupowych, jak i indywidualnych. Zadania te pozwolą na praktyczne zastosowanie wiedzy poprzez analizę przypadków, opracowywanie strategii i rozwiązywanie problemów. Uczestnicy będą mieli możliwość wymiany doświadczeń w grupach oraz refleksji nad zdobytą wiedzą podczas pracy indywidualnej.
4. **Wspólne dyskusje**: Przewidziane są regularne wspólne dyskusje, gdzie uczestnicy będą mieli okazję dzielić się swoimi spostrzeżeniami i refleksjami na temat omawianych zagadnień. Dyskusje te będą moderowane przez trenerów, co zapewni ich efektywność i merytoryczność.
5. **Egzamin końcowy**: Na zakończenie szkolenia, uczestnicy przystąpią do egzaminu teoretycznego, który będzie miał formę testu z pytaniami zamkniętymi i otwartymi. Egzamin ten posłuży do oceny przyswojonej wiedzy i umiejętności, a także weryfikacji osiągniętych efektów kształcenia.
Te różnorodne metody dydaktyczne zapewnią aktywny udział uczestników w szkoleniu, umożliwią wymianę doświadczeń oraz zwiększą efektywność nauki poprzez praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy.
PROGRAM szkolenia: Generatywna sztuczna inteligencja (GenAI) i ChatGPT w pracy zawodowej i nauce
Moduł 1: Co potrafi AI: Obecne możliwości generatywnej sztucznej inteligencji
Tematy:
- Przegląd obecnych możliwości generatywnej sztucznej inteligencji.
- Zastosowania generatywnej AI w różnych branżach.
- Przykłady przełomowych projektów i badań w dziedzinie generatywnej AI.
Moduł 2: Co nas czeka w rewolucji AI: Trendy, prognozy, zagrożenia
Tematy:
- Przyszłe kierunki rozwoju generatywnej sztucznej inteligencji.
- Potencjalne wpływy AI na rynek pracy i społeczeństwo.
- Zagrożenia i wyzwania etyczne związane z AI.
Moduł 3: Wprowadzenie do technologii AI - uczenie maszynowe, sieci neuronowe, duże modele językowe
Tematy:
- Historia i ewolucja sztucznej inteligencji oraz podstawy teoretyczne sieci neuronowych.
- Podstawy uczenia maszynowego i głębokiego, narzędzia no-code do tworzenia i szkolenia sieci neuronowych.
- Wprowadzenie do transformerów i dużych modeli językowych (LLM); zastosowania przetwarzania języka naturalnego (NLP) i generacji obrazów.
Moduł 4: Prompt Engineering – teoria i praktyka
Tematy:
- Podstawy i teoria inżynierii promptów.
- Główne techniki i strategie tworzenia skutecznych promptów.
- Praktyczne ćwiczenia z inżynierii promptów i adaptacja promptów do specyficznych zastosowań zawodowych.
Moduł 5: Praca w symbiozie z AI – metody, postawy, narzędzia
Tematy:
- Zasady efektywnej współpracy człowieka z AI.
- Zarządzanie projektami AI w kontekstach zawodowych i edukacyjnych.
- Wykorzystanie AI w nauce i codziennej pracy.
Moduł 6: Tworzenie asystentów i agentów AI
Tematy:
- Podstawy projektowania i implementacji asystentów i agentów AI.
- Zastosowania asystentów i agentów AI w różnych dziedzinach i branżach.
- Case study i analiza najlepszych praktyk w projektowaniu i implemetancji asystentów i agentów AI.
Moduł 7: Generatywna AI w organizacjach: przegląd zastosowań
Tematy:
- Analiza przypadków użycia generatywnej AI w różnych branżach i działach organizacji.
- Ocena wpływu generatywnej AI na efektywność, innowacyjność i skalowanie biznesu.
- Przykłady transformacji procesów biznesowych dzięki generatywnej AI.
Moduł 8: Prawny wymiar AI: wyzwania i ograniczenia
Tematy:
- Omówienie prawnych aspektów związanych z implementacją i użytkowaniem AI.
- Analiza przypadków dotyczących etyki, prywatności i zgodności z regulacjami.
- Strategie zarządzania ryzykiem i compliance w kontekście AI.
Moduł 9: Podsumowanie i przeprowadzenie walidacji
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 15 Moduł 1: Co potrafi AI: Obecne możliwości generatywnej sztucznej inteligencji | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 15 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 15 Moduł 2: Co nas czeka w rewolucji AI: Trendy, prognozy, zagrożenia | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 15 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 15 Moduł 3: Wprowadzenie do technologii AI - uczenie maszynowe, sieci neuronowe, duże modele językowe | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 15 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 15 Moduł 4: Prompt Engineering – teoria i praktyka | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 21-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 15 Moduł 5: Praca w symbiozie z AI – metody, postawy, narzędzia | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 15 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 15 Moduł 6: Tworzenie asystentów i agentów AI | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 12:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 15 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:15 | Godzina zakończenia 12:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 15 Moduł 7: Generatywna AI w organizacjach: przegląd zastosowań | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 15 Przerwa | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 15 Moduł 8: Prawny wymiar AI: wyzwania i ograniczenia | Prowadzący Mikołaj Tajchman | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 16:00 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 15 Moduł 9: Podsumowanie i przeprowadzenie walidacji | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 22-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:00 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 560,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 560,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto150,59 PLN
- Koszt osobogodziny netto150,59 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Mikołaj Tajchman
• Szkolenia i doradztwo w zakresie praktycznych zastosowań AI i uczenia maszynowego w biznesie, edukacji i branżach kreatywnych.
Wykształcenie i kwalifikacje zawodowe:
Doświadczenie szkoleniowo-doradcze:
Skuteczny komunikator naukowy o silnych umiejętnościach przekazywania specjalistycznej wiedzy w przystępny sposób.
Od 2018 roku pomaga klientom indywidualnym i biznesowym w zakresie wdrażania nowych technologii, w tym uczenia maszynowego, rozwiązań chmurowych i technologii blockchain.
Wysokie kompetencje w zarządzaniu wiedzą i wspieraniu procesów edukacyjnych, poparte doświadczeniem ponad 5 lat współpracy z największym wydawnictwem naukowym w Polsce
Wykształcenie i kwalifikacje zawodowe:
- Absolwent London School of Economics, ukończył z wyróżnieniem studia na kierunku „Philosophy, Logic and Scientific Method”.
- Student pierwszej edycji kierunku „Sztuczna inteligencji w biznesie i sektorze publicznym” w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
- Programista Python i analityk danych w trakcie certyfikacji.
- Laureat International Baccalaureate
Realizowane projekty:
- Ponad 100 skutecznie zrealizowanych projektów we współpracy z Wydawnictwem Naukowym PWN, w tym liczne kolaboracje międzynarodowe.
Bogate doświadczenie we współpracy z uznanymi naukowcami ze wszystkich istotnych ośrodków akademickich w całej Polsce.
Inicjowanie i wprowadzanie innowacji w zakresie strategii publikacji, w tym zdobywanie znaczących funduszy instytucjonalnych.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Każdy uczestnik szkolenia otrzyma od organizatora materiały szkoleniowo - dydaktyczne w formie elektronicznej.
Po usłudze rozwojowej uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Warunki uczestnictwa
Minimalne wymagania dla uczestników szkolenia obejmują:
- Uczestnicy powinni posiadać co najmniej wykształcenie średnie.
- Kandydaci powinni wykazywać zainteresowanie transformacją cyfrową i nowoczesnymi technologiami.
- Uczestnicy powinni mieć podstawową wiedzę z zakresu technologii informacyjnych i umiejętność korzystania z komputera oraz internetu.
- Uczestnicy powinni być gotowi do aktywnego udziału w zajęciach, w tym do pracy w grupach, dyskusji i wykonywania ćwiczeń praktycznych.
- Uczestnicy muszą uzyskać 80% obecności w zajęciach.
- Uczestnicy muszą wziąć udział w teście teoretycznym po zakończeniu szkolenia.
- Z uwagi na niektóre materiały wideo i literaturę w języku angielskim, uczestnicy powinni posiadać podstawową znajomość tego języka.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi