Język angielski B2 / 41h lekcyjnych / Małopolski Pociąg do Kariery sezon 1 / SCOLA
Język angielski B2 / 41h lekcyjnych / Małopolski Pociąg do Kariery sezon 1 / SCOLA
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaJęzyki / Angielski
- Identyfikator projektuMałopolski Pociąg do kariery
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Grupę docelową usługi stanowią osoby:
- w wieku powyżej 18 lat,
- chcące płynnie posługiwać się językiem angielskim w życiu codziennym
- które posiadają wiedzę z zakresu języka angielskiego na poziomie B1
- dążą do dalszego doskonalenia języka angielskiego
- usługa adresowana również do uczestników projektu „Małopolski Pociąg do Kariery sezon 1"
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników1
- Data zakończenia rekrutacji08-04-2025
- Forma prowadzenia usługizdalna w czasie rzeczywistym
- Liczba godzin usługi41
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości Małopolskich Standardów Usług Edukacyjno-Szkoleniowych (MSUES) - wersja 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji językowych 4 umiejętności słuchacza do poziomu B2 (CEFR).Kurs przygotowuje do dalszego rozwijania kompetencji komunikacyjnej i umiejętności przetwarzania informacji, doskonalenia i dalszego rozwoju wszystkich sprawności językowych, rozwijania kompetencji językowych dla potrzeb akademickich oraz zawodowych, dalszego poszerzania i utrwalania znajomości słownictwa, zdobywania szerokiej wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych.
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się SŁUCHANIEUczestnik rozumie: • dłuższe wypowiedzi i wykłady na znane tematy oraz większość wiadomości radiowych i TV oraz słuchowiska i audycje, które dotyczą bieżących wydarzeń opartych na wiedzy ogólnej • większość filmów opartych na standardowej odmianie języka (język literacki) • informacje na temat usług (zakładanie konta bankowego, wymiana waluty) i warunków zatrudnienia • główne tezy złożonych wypowiedzi na różne tematy • rozmowy na temat poszukiwania pracy, bezrobocia, polaryzacji społeczeństwa, korzystania z ofert na rynku pracy • postawy emocjonalne (aplauz, dezaprobatę, asertywność) | Kryteria weryfikacji SŁUCHANIE dłuższych wypowiedzi, wywiadów, wykładów oraz dość złożonych dyskusjipod warunkiem, że znany jest temat wypowiedzi; wiadomości TV i programów dotyczących bieżących wydarzeń; filmów w wersji oryginalnej jeśli aktorzy posługują się językiem literackim (standardowym). | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się CZYTANIEUczestnik rozumie: • artykuły i reportaże dotyczące znanych problemów współczesnego świata, oraz prezentowane w nich argumenty i opinie • stanowisko autora i komentarz uściślający charakterystykę zjawisk społecznych, przyczyny i skutki, rozwój wydarzeń • informacje na temat kultury i zjawisk społecznych • opisy w folderach, przewodnikach turystycznych oraz informacje na temat turystyki i środków komunikacji Uczestnik potrafi: • wyszukiwać, przetwarzać i porównywać informacje z różnych źródeł oraz wykorzystywać je we własnych wypowiedziach ustnych i pisemnych | Kryteria weryfikacji CZYTANIE tekstów autentycznych, artykułów i reportaży dotyczących współczesnychproblemów, których autorzy przedstawiają szczegółowe opinie i argumenty; współczesnej prozy literackiej. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się PISANIEUczestnik potrafi: • pisać poprawnie i zrozumiale wypracowania, rozprawki, opracowania tekstu, eseje, referaty i recenzje na różnorodne znane tematy związane z moimi zainteresowaniami • pisać listy oficjalne i prywatne, listy motywacyjne, CV • zwracać się pisemnie z prośbą, radą , poleceniem lub ofertą do banku, władz uczelni, itp. • opisać różne wydarzenia | Kryteria weryfikacji PISANIE przejrzystego, precyzyjnego tekstu na wiele tematów związanych z osobistymizainteresowaniami; eseju lub sprawozdania, przekazujących informacje lub przedstawiających argumenty za i przeciw; listu podając istotę i wagę osobistych doświadczeń i wrażeń. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się MÓWIENIEUczestnik potrafi: • porozumiewać się płynnie i spontanicznie oraz prowadzić swobodną rozmowę z rodzimymi użytkownikami języka • brać czynny udział w dyskusji, debatach i rozmowie na tematy ogólnie znane • przedstawiać swoje poglądy i ich bronić, argumentować i formułować mój punkt widzenia, polemizować i wypracowywać rozwiązania kompromisowe • formułować rozbudowane wypowiedzi na tematy, które mnie interesują • wyrażać emocje, rozmawiać o przeżyciach w różnych sytuacjach życiowych • opisać zjawiska w sposób ogólny i szczegółowy i opracować prezentację. | Kryteria weryfikacji MÓWIENIE: porozumiewanie się z taką płynnością i spontanicznością, która umożliwianormalną komunikację z rodzimym użytkownikiem języka; czynny udział w dyskusji, wyjaśnianie i podtrzymywanie swoich poglądów; prezentacja szczegółowego opisu w szerokim zakresie tematów z różnych dziedzin. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Tematyka kursu:
Moje miasto, architektura, rodzaje budownictwa;
Uniwersytet, przedmiot studiów, rodzaje studiów, formy studiowania;
Znaczenie wykształcenia. Kształcenie przez całe życie;
Studia zagraniczne. Porównywanie studiów w Polsce i innych krajach;
Praca w mieście i na wsi. Ubieganie się o pracę, zatrudnienie, obowiązki;
Nowe zawody;
Bezrobocie. Kwalifikacje i wymagania. Problemy zatrudnienia. Rozmowa kwalifikacyjna;
Turystyka / podróże;
Zdrowie i sport;
Pieniądze: waluta, dochód, zysk, strata, zadłużenie;
Bank: otwieranie konta w banku, umowy, formy oszczędzania;
Kultura masowa i kultura “wysoka”;
TV, radio. Sztuka. Artyści;
Teatr. Kino;
Muzea, galerie. Malarstwo, rzeźba;
Muzyka. Literatura;
Imprezy kulturalne. Festiwale teatralne, filmowe, muzyczne; koncerty. Globalizacja kultury;
Tradycja. Zwyczaje i obyczaje innych narodów;
Kuchnie narodowe. Stereotypy kulturowe;
Aktualne wydarzenia społecznopolityczne;
Ekologia: problemy, próby rozwiązania, perspektywy; działania ekologiczne, organizacje
ekologiczne;
Kataklizmy i katastrofy (powódź, susza, pożar, huragan, lawina, głód, wojna, epidemia);
Informatyka. Prasa. Telekomunikacja.
Wprowadzane funkcje językowe:
• Formułowanie definicji;
• Opisywanie cech osób (wygląd zewnętrzny, osobowość) i miejsc;
• Opisywanie właściwości przedmiotów i zjawisk;
• Relacjonowanie wydarzeń;
• Wyszukiwanie informacji. Zadawanie pytań;
• Udzielanie odpowiedzi;
• Wyrażanie czasu, ilości, jakości;
• Wyrażanie skruchy, żalu, usprawiedliwianie się;
• Wyrażanie gratulacji, życzeń;
• Wyrażanie prośby o powtórzenie, wyjaśnienie;
• Parafrazowanie, wyjaśnianie;
• Wyrażanie obrzydzenia; irytacji;
• Wyrażanie żalu, bólu; zmartwienia;
• Wyrażanie aprobaty / braku aprobaty;
• Wyrażanie optymizmu, radości, zadowolenia, satysfakcji; podziwu, zachwytu;
smutku, niezadowolenia, rozczarowania;
• Wyrażanie wątpliwości, niedowierzania, niewiary; zdziwienia, zaskoczenia;
• Przedstawianie opinii;
• Wyrażanie przypuszczenia;
• Wyrażanie konieczności (słabej i silnej) / braku konieczności;
• Prośba o pozwolenie. Udzielanie / nie udzielanie pozwolenia. Wyrażanie zdolności i
umiejętności / braku zdolności i umiejętności;
• Wyrażanie chęci i ochoty / braku chęci, odmowy;
• Zwracanie się z prośbą;
• Udzielanie rad;
• Sugerowanie przebiegu akcji;
• Wyrażanie zaproszenia / oferty;
• Przyjmowanie / odrzucanie sugestii / zaproszenia / oferty;
• Wyrażanie ostrzeżenia;
• Udzielanie wskazówek;
• Otwieranie i zamykanie wypowiedzi werbalnej;
• Argumentowanie;
• Podawanie przykładów. Podkreślanie;
• Sygnalizowanie uwagi;
• Sygnalizowanie chęci kontynuowania wypowiedzi;
• Zachęcanie rozmówcy do kontynuowania wypowiedzi;
• Przerywanie wypowiedzi rozmówcy. Zmiana tematu;
• Sygnalizowanie zbliżania się do końca wypowiedzi;
• Podsumowywanie;
• Otwieranie i zamykanie wypowiedzi niewerbalnej (listy nieformalne i formalne);
• Uporządkowanie opowiadania.
Materiał leksykalno-gramatyczny:
Zdania względne;
Zaimki względne (who, which, that, whom, whose, where);
Przyimki w zdaniach względnych;
Przymiotniki i rzeczowniki złożone (np. a grey-haired traffic warden);
Imiesłowy czasu teraźniejszego i przeszłego;
Pytania ogólne i szczegółowe;
Daty w mowie i piśmie; różnice pomiędzy brytyjskim i amerykańskim angielskim;
Rzeczowniki policzalne i niepoliczalne;
Zwroty: a great deal / amount of, a large number of, all of, hardly any, not a single, none of,
far too much, nearly all, most, the majority of, very few, very little, each / every;
Czasy: porównanie form teraźniejszych, ciągłych i dokonanych;
Present Simple i Present Continuous; Future Continuous;
Czas Future Perfect;
Czasy stosowane w opowiadaniu: Past Simple, Past Continuous, Past Perfect Simple i
Continuous);
Mowa zależna; następstwo czasów;
Strona bierna;
Zdania warunkowe odnoszące się do teraźniejszości, przyszłości i przeszłości (typ: 0, 1, 2, 3 i
mieszany);
Zdania czasowe (as long as, by the time, itp.);
Okoliczniki czasu (in two weeks' time), miejsca (on the outskirts of), sposobu (in a hurry),
stopnia (to a certain extent), przyczyny (because of), celu (in order to / not to, so that, itp.),
warunku (in case);
Formy czasownika: adore swimming; would love to go; want him to do; dare do; make us
do; regret saying / regret to inform; approve of; be satisfied with; be sorry for / about;
I wish I were...; if only you hadn't said...; I'd rather you didn't... ;
Wykrzykniki;
Question tags;
Struktury: absolutely brilliant; strongly agree;
Phrasal verbs (be, get, come, go, take, put, give, make);
Wyrażenia idiomatyczne (np. hit the roof, itp.) i kolokwialne (np. be knackered, itp.);
Czasowniki modalne: will, must, could, may, might, should, can't, won't, will, must, could,
may, might, should, can't;
Zwroty grzecznościowe: Can / Could / Will / Would you (please)...?, Would you mind...?,
Would you be so kind as to...?, I wonder if you could...?, Could you possibly...?, Do you think
you could...?, Do you happen to know...? itp.;
Tryb rozkazujący (Don't...! Mind...!, itp.);
Zwroty: Could you put me through to..., please? Hold the line, please. I'll call back / again
later / this evening., itp. Ladies and gentlemen...; To begin with...; itp.;
Spójniki: whereas, as soon as, as long as, by the time, until, itp.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 10-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 15-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:09 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 00:51 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 22-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 24-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 29-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 06-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 08-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 13-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 15-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 20-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 22-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 27-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 29-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 03-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 05-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 10-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 12-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 17-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 24-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 26-06-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 01-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 23 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 03-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 24 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 08-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 25 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 10-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 26 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 15-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 27 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 17-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 28 z 29 Język angielski | Prowadzący Zofia Surówka | Data realizacji zajęć 22-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 20:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 29 z 29 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 24-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 19:00 | Godzina zakończenia 19:45 | Liczba godzin 00:45 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto4 920,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto4 920,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto120,00 PLN
- Koszt osobogodziny netto120,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Zofia Surówka
-w trakcie studiów magisterskich związanych z językiem angielskim;
- 5 lat doświadczenia w nauczaniu języka angielskiego
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Podręcznik + autorskie materiały dydaktyczne .
Informacje dodatkowe
Zawarto umowę z WUP w Krakowie w ramach programu "Małopolski Pociąg do Kariery sezon 1"
Warunki techniczne
Warunki techniczne
zoom lub meets