Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Stres a efektywność w biznesie
Szkolenie realizowane w ramach projektu „Postaw swój biznes na nogi” – Stres a efektywność w biznesie
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie zasobami ludzkimi
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do właścicieli i pracowników MŚP na wszystkich szczeblach, którzy chcą skuteczniej radzić sobie ze stresem, lepiej rozumieć swoje mechanizmy psychologiczne i zwiększyć samoświadomość. Uczestnicy potrzebują praktycznych narzędzi do zarządzania emocjami, komunikowania swoich potrzeb i budowania zdrowej równowagi psychicznej, co przełoży się na większą efektywność i satysfakcję w życiu zawodowym.
- Minimalna liczba uczestników3
- Maksymalna liczba uczestników10
- Data zakończenia rekrutacji16-04-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi16
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest rozwój samoświadomości i umiejętności zarządzania emocjami poprzez zrozumienie psychologicznych mechanizmów zachowań. Uczestnicy nauczą się identyfikować swoje potrzeby, skutecznie je komunikować oraz budować dobrostan psychiczny. Szkolenie dostarcza narzędzi do radzenia sobie ze stresem, rozwijania inteligencji emocjonalnej i utrzymania równowagi życiowej, co przełoży się na lepsze decyzje i relacje zawodowe oraz osobiste.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje wpływ temperamentu i cech osobowości na decyzje, relacje oraz samoświadomość. | Kryteria weryfikacji Definiuje różnice między temperamentem a osobowością oraz wskazać ich wpływ na podejmowanie decyzji i budowanie relacji. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wskazuje znaczenie inteligencji emocjonalnej w zarządzaniu sobą i relacjami. | Kryteria weryfikacji Definiuje pojęcie inteligencji emocjonalnej, opisuje jej kluczowe komponenty i podaje przykłady jej zastosowania w relacjach zawodowych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Opisuje elementy higieny psychicznej oraz zasady dezintegracji pozytywnej | Kryteria weryfikacji Charakteryzuje elementy higieny psychicznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Identyfikuje źródła ludzkich zachowań i mechanizmy obronne oraz ich wpływ na równowagę emocjonalną. | Kryteria weryfikacji Monitoruje źródła zachowań w zespole i identyfikuje mechnizmy obronne | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Analizuje swoje potrzeby i możliwości oraz określa sposoby ich realizacji. | Kryteria weryfikacji Monitoruje swoje potrzeby oraz możliwości, planując ich realizację | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Wdraża metody zarządzania stresem i utrzymywania równowagi psychicznej. | Kryteria weryfikacji Planuje wykorzystanie metod zarządzania stresem z zachowaniem równowagi psychicznej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Planuje techniki świadomego wyrażania emocji i potrzeb w sposób konstruktywny | Kryteria weryfikacji Opracowuje i przedstawia plan komunikacji swoich emocji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Buduje relacje oparte na świadomości własnych emocji i potrzeb. | Kryteria weryfikacji Monitoruje reakcje zespołu w reakcji na wyrażanie potrzeb i emocji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Adaptuje strategie radzenia sobie ze stresem w różnych sytuacjach zawodowych i osobistych | Kryteria weryfikacji Analizuje stresogenne sytuacje i dobiera odpowiednie techniki radzenia sobie, dostosowując je do kontekstu | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Reaguje w sposób asertywny, respektując granice swoje i innych. | Kryteria weryfikacji Planuje asertywną komunikacje wewnętrzną biorąc pod uwagę swoje granice a także granice w zespole | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
17.04.2025
1/Psychologiczne uwarunkowania zachowań ludzkich
- Jak temperament i cechy osobowości wpływają na nasze decyzje życiowe, jakość relacji interpersonalnych oraz poziom samoświadomości – czym jest wgląd w siebie i autorefleksja, jako konieczne czynniki wpływu na dobrostan psychiczny
- Źródła ludzkich zachowań – dlaczego nie jesteśmy tacy sami? Czemu służą mechanizmy obronne i jaki mają wpływ na naszą emocjonalną równowagę
2/Potrzeby i możliwości
- Mapa indywidualnych potrzeb i możliwości. Strefy wpływu na realizację własnych potrzeb psychicznych
- i emocjonalnych, a także fizycznych – co mogę zrobić
- i zmienić ja, czego potrzebuję od innych
- Sposoby dojrzałego wyrażania swoich potrzeb w służbie swojego dobrostanu emocjonalnego i psychicznego
- Potrzeby emocjonalne – jak ich realizacja wpływa na nasze poczucie szczęścia i spełnienia
- Inteligencja emocjonalna – rozumienie siebie i własnych stanów emocjonalnych; umiejętność samokontroli – jak wyrażać w pełni siebie, nie raniąc innych
18.04.2025
3/Dobrostan psychiczny.
- Elementy higieny psychicznej i dezintegracji pozytywnej według prof. Kazimierza Dąbrowskiego
- Jak dbać o swój rozwój w kierunku rozumienia, przeżywania, odkrywania i tworzenia coraz wyższej hierarchii rzeczywistości
- Wpływ postaw życiowych, nastawienia do rzeczywistości / życia na jakość naszego życia oraz poczucie szczęścia
- Jak unikać błędów oceny (atrybucji) oraz w jaki sposób zatrzymywać nurt negatywnego myślenia / nastawienia
4/Równowaga życiowa
- Równowaga psychiczna jako postawa zdrowego dystansu – hierarchia ważności
- Jak „trenować” zdrowy dystans w dniu codziennym – spostrzeganie i interpretacja rzeczywistości
- Poczucie humoru, jako komponent zdrowego dystansu. Jak się śmiać, gdy nie jest do śmiechu?
- Jak i kiedy dokonywać zmian w służbie zdrowia psychicznego i równowagi życiowej – kontakt z samym sobą, jako warunek konieczny samorozwoju i poprawy jakości swojego życia
5/WALIDACJA
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 22 1. Psychologiczne uwarunkowania zachowań ludzkich • Jak temperament i cechy osobowości wpływają na nasze decyzje życiowe, jakość relacji interpersonalnych oraz poziom samoświadomości | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 10:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 22 – czym jest wgląd w siebie i autorefleksja, jako konieczne czynniki wpływu na dobrostan psychiczny | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 11:30 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:30 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 22 • Źródła ludzkich zachowań – dlaczego nie jesteśmy tacy sami? Czemu służą mechanizmy obronne i jaki mają wpływ na naszą emocjonalną równowagę | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:15 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 22 przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:15 | Godzina zakończenia 13:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 22 2.Potrzeby i możliwości•Mapa ind. potrzeb i możliwości. Strefy wpływu na realizację potrzeb psychicznych i emocjonalnych, a także fizycznych – co mogę zrobić i zmienić ja, czego potrzebuję od innych | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:45 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 22 • Sposoby dojrzałego wyrażania swoich potrzeb w służbie swojego dobrostanu emocjonalnego i psychicznego | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 15:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 22 • Potrzeby emocjonalne – jak ich realizacja wpływa na nasze poczucie szczęścia i spełnienia | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:00 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 22 • Inteligencja emocjonalna – rozumienie siebie i własnych stanów emocjonalnych; umiejętność samokontroli – jak wyrażać w pełni siebie, nie raniąc innych | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 17-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 22 3. Dobrostan psychiczny. • Elementy higieny psychicznej i dezintegracji pozytywnej według prof. Kazimierza Dąbrowskiego | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 22 • Jak dbać o swój rozwój w kierunku rozumienia, przeżywania, odkrywania i tworzenia coraz wyższej hierarchii rzeczywistości | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:45 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:45 | Godzina zakończenia 11:00 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 22 • Wpływ postaw życiowych, nastawienia do rzeczywistości / życia na jakość naszego życia oraz poczucie szczęścia | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:00 | Godzina zakończenia 11:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 22 • Jak unikać błędów oceny (atrybucji) oraz w jaki sposób zatrzymywać nurt negatywnego myślenia / nastawienia | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:45 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 22 przerwa obiadowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 22 4. Równowaga życiowa • Równowaga psychiczna jako postawa zdrowego dystansu – hierarchia ważności | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 22 • Jak „trenować” zdrowy dystans w dniu codziennym – spostrzeganie i interpretacja rzeczywistości | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:15 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 22 • Poczucie humoru, jako komponent zdrowego dystansu. Jak się śmiać, gdy nie jest do śmiechu? | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:15 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 22 przerwa kawowa | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:15 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:15 |
Przedmiot / temat zajęć 21 z 22 • Jak i kiedy dokonywać zmian w służbie zdrowia psychicznego i równowagi życiowej – kontakt z samym sobą, jako warunek konieczny samorozwoju i poprawy jakości swojego życia | Prowadzący Katarzyna Matuszczak | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:45 | Liczba godzin 01:15 |
Przedmiot / temat zajęć 22 z 22 walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 18-04-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:45 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 00:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 824,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 824,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto176,50 PLN
- Koszt osobogodziny netto176,50 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Katarzyna Matuszczak
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnicy szkolenia otrzymają materiały szkoleniowe obejmujące swoim zakresem tematykę szkolenia (prezentacje) oraz skrypt
Warunki uczestnictwa
Uczestnicy szkolenia powinni mieć możliwość swobodnego zajęcia swojego miejsca na szkoleniu, możliwość robienia notatek oraz zapewnienie
odpowiedniej odległości do czytania wyświetlanej prezentacji.
W przypadku zapewnienia sali szkoleniowej przez zamawiającego szkolenie, odpowiedzialność za powyższe warunki spoczywa na
zamawiającym. Wielkość sali powinna być dostosowana do liczby uczestników, zapewniając odpowiednią przestrzeń na każdego uczestnika,
zgodnie z normami bezpieczeństwa (przykładowo, 1,5-2 m² na osobę).
Dla osób z niepełnosprawnościami sala szkoleniowa powinna obejmować podjazdy i windy, odpowiednio szerokie drzwi, przestrzeń
umożliwiającą swobodne poruszanie się wózkiem inwalidzkim, przystosowane toalety, a także stanowiska dla osób z niepełnosprawnościami
(np. stoły z regulowaną wysokością).
Informacje dodatkowe
Szkolenie realizowane metodami interaktywnymi i aktywizującymi tj. symulacje, case study, scenki treningowe, ćwiczenia grupowe i
indywidualne, gry i filmy szkoleniowe, dyskusje, analizy doświadczeń uczestników, dzięki czemu zdobędą wiedzę oraz rozwiną
umiejętności, postawy i zachowania
Podczas szkolenia przewidziane są:
2 przerwy kawowe x 15 min
1 przerwa x 30 min
Rezerwacja i obsługa: Powinna być dostępna osoba odpowiedzialna za rezerwację i obsługę sali, gotowa do pomocy w przypadku problemów
technicznych lub organizacyjnych podczas szkolenia (kontakt telefoniczny)
.
Sala szkoleniowa powinna zawierać:
- dostęp do światła dziennego
- bezpieczne i higieniczne warunki realizacji szkolenia
- regulaminy i instrukcje BHP, zasady ewakuacji, instrukcje bezpieczeństwa pożarowego
Przerwy oraz walidacja są wliczone w koszt usługi. Szkolenie realizowane jest w godzinach zegarowych
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Wi-fi