Kwalifikacja wstępna przyspieszona na przewóz rzeczy wraz z egzaminem
Kwalifikacja wstępna przyspieszona na przewóz rzeczy wraz z egzaminem
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kursy specjalistyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie jest skierowane do osób chcących wykonywać zawodowo transport drogowy na przewóz rzeczy. Szkolenie skierowane do osób mających ukończone 21 lat
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji11-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi141
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Celem szkolenia jest przygotowanie uczestnika do zdania egzaminu państwowego w WORD w zakresie kwalifikacji na przewóz rzeczy.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza i umiejętności z zakresu wyspecjalizowanych procesów logistycznych odpowiednich do zdania egzaminu państwowego w WORD w zakresie kwalifikacji zawodowej kierowców. | Kryteria weryfikacji Egzamin wewnętrzny | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWOJEWÓDZKI OŚRODEK RUCHU DROGOWEGO
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoURZĄD MIASTA / STAROSTWO / PREZYDENT MIASTA
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
I. Cześć podstawowa - 97 godzin zegarowych
Blok 1.1. Poznanie charakterystyk układu przeniesienia napędu w celu jego optymalnego
wykorzystania
- Charakterystyka momentu obrotowego
- Charakterystyka mocy –
- Charakterystyka jednostkowego zużycia paliwa przez silnik
1.1.4. Optymalny zakres użytkowy obrotomierza -
Blok 1.2. Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących
bezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego
zużycia i zapobiegania awariom
- Szczegółowe cechy dwuobwodowego układu hamulcowego wyposażonego w pneumatyczne urządzenia przenoszące -
- Granice zastosowania układów hamulcowych i zwalniaczy
- Mieszane stosowanie układu hamulcowego i zwalniacza
- Najlepsza relacja między prędkością a przełożeniem skrzyni biegów
- Wykorzyetanie nośności pojazdu
- Zastosowanie układów hamulcowych na pochyłościach
1.2.7. Postępowanie w przypadku awarii urządzeń służących bezpieczeństwu
Blok 2.1. Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących
nim zasad
- Maksymalny czas pracy kierowcy w transporcie drogowym -
- Stosowanie rozporządzeń : rady (EWG) nr 3821/85 i Parlamentu europejskiego i Rady (WE) nr 561/2006; kary za nieużywane, nieprawidłowe używanie i ingerencję w urządzenia rejestrujące
- Prawa i obowiązki kierowców w zakresie kwalifikacji wstępnej i szkolenia okresowego
Blok 3.1. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy
- Rodzaje wypadków drogowych w pracy w transporcie drogowym
- Statystyka wypadków drogowych
- Udział samochodów ciężarowych/autokarów w wypadkach drogowych
- Statystyki dotyczące zabitych i rannych w wypadkach drogowych -
3.1.5. Straty materialne i finansowe -
Blok 3.2. Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów
- Problemy związane z międzynarodową przestępczością transgraniczną i przemytem
- środki zapobiegawcze
- Metody i cele działań przestępczych
3.2.4. Przepisy prawa i obowiązki kierowcy oraz obowiązki przewoźnika w tym zakresie
Blok 3.3. Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym
3.3.1. Zasady ergonomii
3.3.2. Zachowania i postawy stanowiące zagrożenie
3.3.3. Kondycja fizyczna i ćwiczenia sprawnościowe
3.3.4. Ochrona osobista
Blok 3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych
3.4.1. Zasady zdrowego, regularnego odżywiania
3.4.2. Wpływ alkoholu, narkotyków lub innych substancji na zachowanie
3.4.3. Objawy, przyczyny, skutki zmęczenia i stresu
3.4.4. Zasadnicza rola podstawowego cyklu pracy/odpoczynku
Blok 3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych
3.5.1. Ocena sytuacji krytycznej
3.5.2. Unikanie komplikacji w razie wypadku
3.5.3. Wzywanie pomocy
3.5.4. Pomoc poszkodowanym i udzielanie pierwszej pomocy
3.5.5. Postępowanie w razie pożaru
3.5.6. Ewakuacja osób z samochodu ciężarowego/pasażerów z autobusu
3.5.7. Zapewnienie bezpieczeństwa wszystkich pasażerów –
3.5.8. Reakcja na ataki agresji
3.5.9. Podstawowe zasady sporządzenia informacji z wypadku
Blok 3.6. Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika
3.6.1. Znaczenie poziomu usług świadczonych przez kierowcę dla przewoźnika
3.6.2. Rola kierowcy
3.6.3. Kontakty kierowcy z innymi osobami w czasie pracy
3.6.4. Utrzymanie pojazdu –
3.6.5. Organizacja pracy –
3.6.6. Handlowe i finansowe skutki sporów występujących w pracy kierowcy
II. Część specjalistyczna 43 godziny zegarowe
Blok 1.3. Umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami
prawidłowego użytkowania pojazdu
1.3.1 Siły działające na pojazd podczas jazdy T/J
1.3.2. Zastosowanie przełożenia skrzyni biegów odpowiadającego obciążeniu pojazdu
oraz profilowi jezdni T/J
1.3.3. Obliczenie obciążenia użytkowego pojazdu lub zespołu pojazdów T
1.3.4. Obliczenie objętości użytkowej T
1.3.5. Rozłożenie ładunku T/C
1.3.6. Skutki oddziałujące przy przekroczeniu nacisku ładunku na oś T
1.3.7. Stabilność pojazdu i środek ciężkości T
1.3.8. Rodzaje opakowań i palet T
1.3.9. Podstawowe kategorie towarów, które wymagają zabezpieczenia ładunku T
1.3.10. Techniki mocowania, również za pomocą lin i łańcuchów T/C
1.3.11. Zastosowanie taśm mocujących T/C
1.3.12. Sprawdzanie urządzeń mocujących T/C
1.3.13. Zastosowanie urządzeń transportu wewnętrznego (w szczególności wózki widłowe) T/C
1.3.14. Zakładanie plandeki i jej zdejmowanie T/C
Blok 1.4. Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych
1.4.1. Jazda w szerokim zakresie momentu obrotowego i śledzenie wskaźnika zużycia paliwa T/J
1.4.2. Jazda w najniższym i najwyższym zakresie mocy, ze śledzeniem wskaźnika zużycia paliwa T/J
1.4.3. Jazda przy najwyższym jednostkowym zużyciu paliwa T/J
1.4.4. Jazda w optymalnym przedziale prędkości silnika i utrzymywanie się w sektorze elastycznej prędkości
optymalnej, z zachowaniem zaleceń producenta silnika pojazdu T/J
1.4.5. Jazda w optymalnym zakresie prędkości silnika poprzez zmianę biegów w odpowiednim momencie, T/J
1.4.6. Kontrola części w dwuobwodowym układzie hamulcowym ( w szczególności wyjęcie cylindra
membranowego, regulacja hamulców, kontrola złączek pneumatycznych, kontrola przewodów
pneumatycznych, kontrola nastaw regulatora siły hamowania (ręcznego i automatycznego) T/C
1.4.7. Nauka przez ostrożne próby hamowania w specjalnym terenie, pokazująca działanie hamulców, ze
zwróceniem uwagi na wpływ hamowania na prowadzenie pojazdu T/J
1.4.8. Nauka jazdy ze wzniesienia z uszyciem obu układów hamulcowych jednocześnie albo osobno T/J
1.4.9. Nauka jazdy z kontrolą wskazań prędkościomierza i obrotomierza na różnych biegach T/J
1.4.10. Nauka jazdy ciężarówką z ładunkiem: ruszanie pod górę, rozpędzanie się do 50 km/h i mierzenie czasu
w przypadku pojazdu z ładunkiem i bez ładunku T/J
1.4.11. Ostrożne próby układów hamulcowych ciężarówki podczas jazdy ze wzniesienia; poznanie zjawiska
spadku siły hamowania i sposobu reagowania na nie T/J
1.4.12. Próba znalezienia symulowanych awarii w pojeździe, opisanie wykrytej sytuacji, próba znalezienia
przyczyny, naprawa awarii, o ile jest możliwa, i decyzja o rozpoczęciu jazdy albo pozostania
na parkingu T/C
1.4.13. Nauka oszczędnego stylu jazdy, uzyskanego przez poprawę kryteriów optymalizacji zużycia paliwa podczas jazdy T/J
Blok 2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz towarów
2.2.1. Warunki uzyskania licencji przez wykonującego przewóz drogowy i dostępu do rynku przewozów drogowych
2.2.2 Umowy i konwencje wielostronne
2.2.3. Dwustronne umowy międzynarodowe
2.2.4. Rozporządzenia techniczne
2.2.5. Stosunki umowne w transporcie drogowym; przepisy międzynarodowe i drogowe
2.2.6. Odpowiedzialność wykonującego przewóz drogowy za dostawy oraz zwolnienia z tej odpowiedzialności
2.2.7. Dokumenty wysyłkowe; prawidłowe wykorzystywanie i wypełnianie dokumentów
2.2.8. Dokumentacja specjalna dołączona do towarów
Cel: wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze spedycją krajową i międzynarodową, w tym
również ze zrozumieniem znaczenia unifikacji przepisów krajowych i Unii Europejskiej.
Blok 3.7. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i organizacji
rynku liczba godzin
3.7.1 Transport drogowy w stosunku do innych rodzajów transportu (konkurencja , spedycja)
3.7.2. Działalność w zakresie przewozu drogowego (transport zarobkowy i przewozy na potrzeby własne)
3.7.3. Organizacja i formy prowadzenia działalności w zakresie przewozu drogowego rzeczy
3.7.4. Specjalizacje w zakresie transportu, (w szczególności przewóz materiałów niebezpiecznych, przewóz
artykułów szybko psujących się)
3.7.5. Transport kombinowany
Egzamin państwowy w WORD - ok. 1 godz zegarowa
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Brak wyników. |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto2 500,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 500,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto17,73 PLN
- Koszt osobogodziny netto17,73 PLN
- W tym koszt walidacji brutto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Beata Rutecka
Janusz Szafrański
Wieloletnie doświadczenie
Wykształcenie wyższe
Praktyczna nauka jazdy , wykłady teoretyczne
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
aplikacja do nauki , książki
Warunki uczestnictwa
Ukończone 21 lat
Brak przeciwwskazań lekarskich oraz psychologicznych
Profil PKZ
Informacje dodatkowe
Zajęcia praktyczne ustalane są indywidualnie z osobą odbywającą szkolenie w terminie od 28-04-2025 do 29-09-2025
Szczegółowe informacje dostępne są u Dostawcy Usług.
Koszt całkowity : 2500,00
Na koszt szkolenia składa się :
- szkolenie 2450.00 zł
- egzamin państwowy w WORD 50,00 zł
,,W przypadku, gdy usługa będzie dofinansowana w wysokości min 70%, zostanie zwolniona z podatku VAT na podstawie DZ.U. z 2013.0.955 t.j. - Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień, zwolnienie z VAT zgodnie z treścią § 3 ust. 1 pkt 14”
Adres
Adres
Adres zajęć praktycznych - 62-510 Konin, ul. Spółdzielców 3 - plac manewrowy, jazda w ruchu drogowym
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi