"Kwalifikacja wstępna przyspieszona (C1, C, C1+E, C+E)" - szkolenie kończące się egzaminem państwowym
"Kwalifikacja wstępna przyspieszona (C1, C, C1+E, C+E)" - szkolenie kończące się egzaminem państwowym
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaPrawo jazdy / Kursy specjalistyczne
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Uczestnikiem szkolenia może być osoba, która:
- posiada prawo jazdy kat. B
- ukończyła 21 lat
- uzyskała profil PKZ (Profil Kierowcy Zawodowego) z Wydziału Komunikacji
Kurs kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej jest dedykowane dla osób ubiegających się o uprawnienia do wykonywania przewozu drogowego na stanowisku kierowcy.
- Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników4
- Data zakończenia rekrutacji29-07-2025
- Forma prowadzenia usługimieszana (stacjonarna połączona z usługą zdalną)
- Liczba godzin usługi141
- Podstawa uzyskania wpisu do BURart. 39g ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ( Dz. U. z 2022 r. poz. 2201 z późn. zm.)
- Zakres uprawnieńC, D, C+E
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Kurs przygotowuje do samodzielnego kierowania pojazdem ciężarowym. Na kursie przedstawiona zostanie gruntowna wiedza z zakresu racjonalnej jazdy, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa, stosowania obowiązujących przepisów, bezpieczeństwa, obsługi i logistyki w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska. Celem kursu i prezentowanego na nim materiału jest przygotowanie Uczestnika do zdania państwowego testu Kwalifikacyjnego w Wojewódzkim Ośrodku Ruchu Drogowym.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Poznanie charakterystyk w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | Kryteria weryfikacji Wprowadzenie Uczestnika w tematykę związaną ze zrozumieniem techniki samochodowej i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa w ruchu drogowym, porządku, zużycia paliwa, olejów oraz eksploatacji pojazdu od znajomości zasad funkcjonowania poszczególnych urządzeń pojazdu. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służącychbezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia i zapobiegania awariom | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem funkcjonowaniaurządzeń bezpieczeństwa czynnego samochodu i bezpośredniej lub pośredniej zależności bezpieczeństwa w ruchu drogowym od znajomości zasad funkcjonowania tego rodzaju urządzeń | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących nim zasad | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z wpływem transportu drogowego nabezpieczeństwo i porządek w ruchu drogowym, ekologię, natężenie w ruchu drogowym, infrastrukturę nie tylko drogową | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem problematyki bezpieczeństwa w ruchu drogowym, znaczenia profilaktyki bezpieczeństwa w ruchudrogowym, odróżnienia profilaktyki od prewencji | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z taktyką i strategią działań przestęp-47 INFORMACJE METODY NAUCZANIA PROGRAM KW SZCZEGÓŁOWY SZCZEGÓŁOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ NA KW SZCZEGÓŁOWY HARMONOGRAM ZAJĘĆ NA SO PLAN WYKONANIA KW SZCZEGÓŁOWY PROGRAM SO PLAN WYKONANIA SO WZORY DOKUMENTÓW czych mających związek z przemytem nielegalnych imigrantów, rolą międzynarodowych grup przestępczych, odpowiedzialnością prawną i karna za pomocnictwo i udział w grupach przestępczych lub działaniach incydentalnych | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z ogólnie pojętą ergonomią, jej wpływem na bezpieczeństwo w ruchu drogowym, wpływem warunków psychofizycznych,socjalnych na bezpieczne zachowania w ruchu drogowym | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z anatomiczną i psychofizyczną roląkierowcy w procesie przewozu, bezpieczeństwa i porządku w ruchu drogowym. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z pojęciami prawnymi wypadku i kolizji drogowej, odpowiedzialności prawno-karnej, zależności pomiędzy prędkościądopuszczalną i bezpieczną, szeroko pojętą problematyką związaną ze skutkami zdarzeń na drogach. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z estetyką (wizualizacją) kierującego i pojazdu, w zagadnienia szeroko pojętej kultury zachowań, funkcjonowania,a przede wszystkim – przy oczywistej identyfikacji marketingowej – kultury na drodze. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze zrozumieniem zasad fizyki w kontekście działających sił w samochodzie, zależności bezpieczeństwa kierowania odróżnego rodzaju oporów i mocowań ładunków. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z techniką jazdy, ekologicznym zużyciem paliwa, zasadami funkcjonowania urządzeń bezpieczeństwa czynnego. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Umiejętność przewidywania i oceny zagrożeń w ruchu oraz dostosowania się donich | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę zagrożeń występujących podczas realizacji zawodu kierowcy (np. planowanie podróży, ekstremalne warunki pogodowe) | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych | ||
Efekty uczenia się Poznanie przepisów regulujących przewóz drogowy rzeczy | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną ze spedycją krajową i międzynarodową, w tym również ze zrozumieniem znaczenia unifikacji przepisów krajowych i UniiEuropejskiej | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i organizacji rynku | Kryteria weryfikacji wprowadzenie kursanta w tematykę związaną z kompleksową rolą transportu w gospodarce krajowej i międzynarodowej, w tym szczególnie transportu drogowego, rolątransportu kombinowanego i udziałem przewoźnika w globalnych systemach transportowych, rolą przewozów specjalistycznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Inne kwalifikacje
Uznane kwalifikacje
Informacje
- Podstawa prawna dla Podmiotów / kategorii Podmiotóworgan władzy publicznej lub samorządu zawodowego, uprawniony do wydawania dokumentów potwierdzających kwalifikację na podstawie ustawy lub rozporządzenia
- Nazwa/Kategoria Podmiotu prowadzącego walidacjęWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego przeprowadza test kwalifikacyjny w kategorii C, C1, C+E, C1+E
- Podmiot prowadzący walidację jest zarejestrowany w BURNie
- Nazwa/Kategoria Podmiotu certyfikującegoWojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego przeprowadza test kwalifikacyjny w kategorii C, C1, C+E, C1+E
- Podmiot certyfikujący jest zarejestrowany w BURNie
Program
Program
Kurs kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej jest dedykowane dla osób ubiegających się o uprawnienia do wykonywania przewozu drogowego na stanowisku kierowcy.
ZAKRES TEMATYCZNY I CZAS TRWANIA BLOKÓW PROGRAMOWYCH KWALIFIKACJI WSTĘPNEJ PRZYSPIESZONEJ
I. Część podstawowa 97 godzin
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa
1.1. Poznanie charakterystyk w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa, 15 godz.
1.2. Poznanie charakterystyki technicznej i sposobu działania urządzeń służących bezpieczeństwu w celu zapewnienia panowania nad pojazdem, zminimalizowania jego zużycia, zapobiegania awariom, 15 godz.
2. Stosowanie przepisów
2.1. Poznanie uwarunkowań społecznych dotyczących transportu drogowego i rządzących nim zasad, 15 godz.
3. Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska
3.1. Uświadomienie kierowcom zagrożenia wypadkami na drodze i w pracy, 15 godz.
3.2. Umiejętność zapobiegania przestępstwom i przemytowi nielegalnych imigrantów, 7 godz.
3.3. Umiejętność zapobiegania zagrożeniom fizycznym, 10 godz.
3.4. Świadomość znaczenia predyspozycji fizycznych i psychicznych, 5 godz.
3.5. Umiejętność oceny sytuacji awaryjnych, zachowanie w sytuacjach krytycznych, 10 godz.
3.6. Umiejętność zachowania się w sposób poprawiający wizerunek przewoźnika, 5 godz.
II. Część specjalistyczna Zakres prawa jazdy kategorii C1, C1+E, C i C+E 43 godziny
1. Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa
1.3. Umiejętność załadowania pojazdu zgodnie z wymaganiami przepisów bhp i zasadami prawidłowego użytkowania pojazdu, 15 godz.
1.4. Umiejętność optymalizacji zużycia paliwa oraz jazda w warunkach specjalnych, 8 godz.
1.4(a). Umiejętność przewidywania i oceny zagrożeń w ruchu oraz dostosowanie się do nich, 5 godz.
2. Stosowanie przepisów
2.2. Poznanie przepisów regulujących przewóz drogowy rzeczy, 10 godz.
3. Bezpieczeństwo, obsługa i logistyka w aspekcie zdrowia, ruchu drogowego i środowiska
3.7. Poznanie uwarunkowań ekonomicznych dotyczących przewozu drogowego i organizacji rynku, 5 godz.
Walidacja, 1 godz.
Razem: 141 godzin
Dla kwalifikacji wstępnej przyśpieszonej kurs kwalifikacyjny obejmuje:
- część podstawową - teoretyczną trwającą minimum 97 godzin;
- część specjalistyczną prowadzoną w formie: zajęć teoretycznych i ćwiczeń trwających minimum 33 godziny,
Część podstawowa (97 godzin) prowadzona jest w formie nauczania na odległość z wykorzystaniem technik komputerowych i Internetu. W razie pytań służymy pomocą i jest możliwość konsultacji z wykładowcą.
Zajęcia teoretyczne prowadzimy metodą odpowiednią do programu szkolenia (ćwiczenia, pokazy, prezentacje, testy) w formie nauczania na odległość z wykorzystanie technik komputerowych i Internetu.
Łączny czas trwania zajęć teoretycznych i ćwiczeń szkolenia w ciągu jednego dnia nie może przekroczyć 7 godzin.
Godzina zajęć i ćwiczeń jest równa 60 minutom. W godzinie tej uwzględnia się przerwę w zajęciach i ćwiczeniach trwającą od 5 do 10 minut.
Usługa zdalna trwa 97 godz.
Usługa stacjonarna trwa 43 godz., w tym zajęcia praktyczne w ruchu drogowym, podczas których Uczestnik odbywa minimum 8 godzin jazdy indywidualnej w ruchu miejskim oraz 2 godziny jazdy indywidualnej w warunkach specjalnych w Ośrodku Szkoleniowym Delta w Polskiej Nowej Wsi.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 1 Szkolenie zaawansowane w racjonalnej jeździe, z uwzględnieniem przepisów bezpieczeństwa | Prowadzący Jan Broniewicz | Data realizacji zajęć 30-07-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 21:00 | Liczba godzin 07:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 200,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto3 200,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto22,70 PLN
- Koszt osobogodziny netto22,70 PLN
- W tym koszt walidacji brutto50,00 PLN
- W tym koszt walidacji netto50,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania brutto0,00 PLN
- W tym koszt certyfikowania netto0,00 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Jan Broniewicz
Posiadane kwalifikacje, uprawnienia:
- Wykładowca na kursach prawa jazdy wszystkich kategorii zgodnie z obowiązującym prawem,
- doradca ADR,
- egzaminator państwowy egzaminów kierowców
- instruktor nauki jazdy - wszystkich kategorii,
- wykładowca i instruktor nauczania przedmiotów teoretycznych oraz prowadzenia nauki jazdy na wózkach jezdniowych z napędem silnikowym.
Informacje dodatkowe:
- Członek Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego od 2001
- Członek Komitetu Monitorującego Regionalny Program Operacyjny Województwa Opolskiego 2007 – 2013
- Członek Komitetu Monitorującego Fundusze Europejskie dla Opolskiego 2021 – 2027
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Uczestnik otrzymuje dostęp do platformy szkoleniowej e-kierowca. Po zalogowaniu ma dostęp do wykładów, ćwiczeń, testów, prezentacji i przykładowych testów egzaminacyjnych.
Uczestnik otrzymuje e-podręcznik.
Warunki techniczne
Warunki techniczne
Do sprawnego działania oprogramowania wspierającego proces kształcenia wymagana jest konfiguracja komputera, która zapewni komfortową pracę ze wszystkimi wymaganymi aplikacjami. Poniżej przedstawiamy minimalną konfigurację komputera jaka jest wymagana do pracy z panelami oraz konfiguracje wymagane przez każdą z wymaganych aplikacji.
System operacyjny | Windows Vista/7/8/10 | Linux/Ubuntu | Mac OS X 10.6 lub nowszy |
Pamięć RAM | XP: 512 MB Vista/7/8: 1-2 GB dla netbooków zalecany: 1 GB | 512 MB | 1 GB |
Procesor | zgodny z x86, 2,33 GHz lub szybszy, a w przypadku netbooków procesor Intel® Atom™, 1,6 GHz lub szybszy | zgodny z x86, 2,33 GHz lub szybszy, a w przypadku netbooków procesor Intel Atom, 1,6 GHz lub szybszy | Intel Core™ Duo 1,83 GHz lub szybszy |
Pamięć karty graficznej | 128 MB pamięci graficznej | ||
Przeglądarka internetowa | Mozilla Firefox, Google Chrome, Internet Explorer* | Mozilla Firefox, Google Chrome* | |
Rozdzielczość ekranu | 1024x768px lub wyższa Sprawdź rozdzielczość swojego ekranu: zobacz | ||
Łącze internetowe | Zalecane stałe połączenie z Internetem łączem o przepustowości 512 kbit/s (lub wyższej) dla pojedynczej stacji roboczej |
Na rynku dostępnych jest wiele przeglądarek internetowych dostępnych na różne platformy systemowe. Zgodnie z przyjętą polityką kompatybilności - w procesie rozwijania oprogramowania wspierającego kształcenie - staramy się zapewnić pełną zgodność naszego oprogramowania z trzema najbardziej popularnymi na świecie przeglądarkami internetowymi. Aktualnie nasze oprogramowanie pracuje w następujących przeglądarkach: Mozilla Firefox, Google Chrome.
Wersje zalecane | Mozilla Firefox 22 lub większa Google Chrome 28 lub większa |
Adres
Adres
Część specjalistyczna odbywa się w budynku NOT (część teoretyczna), jazdy w ruchu miejskim i na placu manewrowym, 2 godz w warunkach specjalistycznych w Ośrodku Delta w Polskiej Nowej Wsi.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi