Terapia dyslalii w kontekście miofunkcjonalnym - kurs
Terapia dyslalii w kontekście miofunkcjonalnym - kurs
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Logopedia
- Grupa docelowa usługi
Kurs skierowany jest do:
- logopedów
- neurologopedów
- studentów logopedii
- poczatkujących logopedów
- pedagogów
- psychologów
Usługa skierowana jest do logopedów i neurologopedów posiadających wykształcenie kierunkowe (min. licencjat) oraz praktyczne doświadczenie w prowadzeniu terapii zaburzeń artykulacyjnych. Grupa docelowa obejmuje osoby pracujące z dziećmi i/lub dorosłymi z dyslalią oraz innymi wadami wymowy, które chcą poszerzyć swój warsztat o praktyczne narzędzia do diagnozy i terapii artykulacji. Uczestnikami mogą być specjaliści zatrudnieni w gabinetach logopedycznych, poradniach, przedszkolach, szkołach, placówkach terapeutycznych, a także prowadzący praktykę indywidualną. Szkolenie dedykowane jest osobom, które chcą skutecznie łączyć pracę nad funkcjami prymarnymi i mięśniami orofacjalnymi z procesem wywoływania i utrwalania głosek w terapii logopedycznej.
- Minimalna liczba uczestników11
- Maksymalna liczba uczestników20
- Data zakończenia rekrutacji19-09-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi10
- Podstawa uzyskania wpisu do BURCertyfikat systemu zarządzania jakością wg. ISO 9001:2015 (PN-EN ISO 9001:2015) - w zakresie usług szkoleniowych
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Usługa „Terapia dyslalii – podejście funkcjonalne” PRZYGOTOWUJE do samodzielnego prowadzenia terapii logopedycznej w zakresie najczęściej występujących zaburzeń artykulacji poprzez dobór i zastosowanie odpowiednich ćwiczeń funkcjonalnych, usprawnianie pracy mięśni orofacjalnych oraz korekcję nieprawidłowych wzorców związanych z oddychaniem, żuciem, połykaniem i gryzieniem.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Charakteryzuje typy dyslalii oraz ich przyczyny | Kryteria weryfikacji Wskazuje i opisuje główne rodzaje dyslalii oraz ich etiologię | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Dobiera odpowiednie ćwiczenia funkcjonalne do usprawniania pracy mięśni orofacjalnych | Kryteria weryfikacji Łączy objawy dysfunkcji z właściwym zestawem ćwiczeń terapeutycznych | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Efekty uczenia się Projektuje plan terapii logopedycznej ukierunkowany na korekcję zaburzeń artykulacyjnych | Kryteria weryfikacji Tworzy strukturalny plan działań terapeutycznych dla pacjenta z dyslalią | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Czas trwania:
- Łącznie: 10 godzin dydaktycznych (9h dyd i 30 min zajęć+ 30 min walidacja)
- Tryb szkolenia: stacjonarny
- Zajęcia realizowane w godzinach dydaktycznych
- W harmonogramie ujęto przerwy, łącznie 2 h zegarowe. Przerwy nie wliczają się w czas trwania kursu. Krótkie przerwy realizowane w czasie trwania kursu dostosowane są do tempa pracy i potrzeb uczestników podczas szkolenia.
- SZKOLENIE O CHARAKTERZE TEORETYCZNO-PRAKTYCZNYM
Program
1. Dyslalia – wstęp
2. Diagnoza logopedyczna dyslalii:
- ocena realizacji fonemów oraz elementów suprasegmentalnych wypowiedzi,
- ocena warunków anatomicznych sfery orofacjalnej, m. in. zgryzu, wędzidełek jamy ustnej, podniebienia twardego oraz miękkiego,
- ocena funkcjonalna kompleksu ustno – twarzowego (oddychanie, połykanie, żucie, gryzienie, pozycje spoczynkowe żuchwy, języka i warg),
- orientacyjna ocena słuchu fonematycznego oraz fizjologicznego
- wstępna ocena rozwoju psychomotorycznego (współpraca z innymi specjalistami),
- wywiad.
3. Tworzenie bazy funkcjonalnej do terapii dyslalii
- stabilizacja języka (wykształcenie pozycji wertykalno – horyzontalnej, usprawnianie części środkowej, tylnej oraz boków języka),
- stabilizacja żuchwy,
- usprawnianie warg oraz policzków,
- ćwiczenia właściwego połykania, oddychania, żucia,
- izolacja ruchów języka od ruchów żuchwy,
- izolacja ruchów warg od ruchów języka,
- zastosowanie elektrostymulacji.
4. Normatywne i nienormatywne sposoby realizacji głosek języka polskiego, substytucje głosek zgodne i niezgodne z normą rozwojową (m. in. analiza nagrań).
5. Warunki progowe do wywoływania poszczególnych głosek języka polskiego.
6. Praktyczne sposoby wywoływania poszczególnych głosek; kryteria wyboru głosek do ćwiczeń.
7. Utrwalanie nowej artykulacji na różnych poziomach mowy kontrolowanej oraz w mowie spontanicznej.
8. Diagnoza logopedyczna oraz planowanie terapii – studia przypadków.
Walidacja
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 9 Dyslalia – wstęp | Prowadzący Agnieszka Skubik | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 9 Diagnoza logopedyczna dyslalii | Prowadzący Agnieszka Skubik | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:45 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 9 Tworzenie bazy funkcjonalnej do terapii dyslalii | Prowadzący Agnieszka Skubik | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 11:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 9 Normatywne i nienormatywne sposoby realizacji głosek języka polskiego, substytucje głosek zgodne i niezgodne z normą rozwojową (m. in. analiza nagrań) | Prowadzący Agnieszka Skubik | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:15 | Godzina zakończenia 12:00 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 9 Warunki progowe do wywoływania poszczególnych głosek języka polskiego | Prowadzący Agnieszka Skubik | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:00 | Godzina zakończenia 14:45 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 9 Praktyczne sposoby wywoływania poszczególnych głosek; kryteria wyboru głosek do ćwiczeń | Prowadzący Agnieszka Skubik | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:45 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 9 7. Utrwalanie nowej artykulacji na różnych poziomach mowy kontrolowanej oraz w mowie spontanicznej. | Prowadzący Agnieszka Skubik | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 15:30 | Godzina zakończenia 16:15 | Liczba godzin 00:45 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 9 Diagnoza logopedyczna oraz planowanie terapii – studia przypadków | Prowadzący Agnieszka Skubik | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 16:30 | Godzina zakończenia 17:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 9 Walidacja | Prowadzący - | Data realizacji zajęć 27-09-2025 | Godzina rozpoczęcia 17:30 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 00:30 |
Cena
Cena
Cennik
Rodzaj ceny | Cena |
---|---|
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto | Cena 690,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt przypadający na 1 uczestnika netto | Cena 690,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny brutto | Cena 69,00 PLN |
Rodzaj ceny Koszt osobogodziny netto | Cena 69,00 PLN |
Prowadzący
Prowadzący
Agnieszka Skubik
Logopeda i neurologopeda z ponad 20-letnim doświadczeniem w pracy logopedycznej i terapeutycznej, zdobytym w placówkach oświatowych, m. in. w poradni psychologiczno – pedagogicznej. Od 2021r. współprowadzi prywatną praktykę w gabinecie Neuris Centrum Psychologiczno – Neurologopedyczne w Lublinie. Absolwentka filologii polskiej ze specjalnością logopedyczną, studiów podyplomowych na kierunku neurologopedia (UMCS w Lublinie) oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Autorka kursu jest doświadczoną terapeutką integracji sensorycznej oraz specjalistką w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapeutką technik MNRI: terapii NeuroTaktylnej, integracji odruchów ustno – twarzowych, integracji odruchów posturalnych i dynamicznych, a także terapeutką ręki. Specjalizuje się w diagnozie i terapii afazji dzieci oraz dorosłych, opóźnionego rozwoju mowy, zaburzeń mowy towarzyszących zespołom genetycznym oraz wszelkiego rodzaju wad wymowy. W pracy łączy elementy różnych metod (w tym terapię miofunkcjonalną, elektrostymulację, integrację sensoryczną, integrowanie odruchów). Na pacjenta stara się patrzeć holistycznie. Wszystko po to, aby znaleźć najlepszą dla niego drogę rozwoju. Praca jest dla Niej ciągłym otwieraniem nowych okienek w umysłach pacjentów, budowaniem w nich świata myśli i słów, pokazywaniem tego, co chowa się za zakrętem.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
kursant otrzymuje:
- skrypt w formie papierowej
- certyfikat w języku polskim
- karty pracy
Warunki uczestnictwa
W szkoleniu mogą wziąć udział osoby spełniające poniższe warunki:
- posiadają wykształcenie kierunkowe w zakresie logopedii lub neurologopedii (minimum tytuł licencjata),
- pracują zawodowo jako logopedzi lub neurologopedzi w placówkach edukacyjnych, terapeutycznych, poradniach psychologiczno-pedagogicznych lub prowadzą własną praktykę,
- mają doświadczenie w pracy z osobami z zaburzeniami artykulacyjnymi (np. dziećmi z dyslalią).
Informacje dodatkowe
Cena kursu nie zawiera kosztów wyżywienia, zakwaterowania i podróży.
Szkolenie jest zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 26 podpunkt a ustawa o VAT lub w przypadku kursów dofinansowanych ze środków publicznych w min. 70% zwolnione z podatku VAT na podstawie art. 43 ust. 1 punkt 29 c.
Godziny przerw są orientacyjne - w zależności od dynamiki i tempa grupy- mogą ulec zmianie.
Dla osób korzystających z dofinansowania wymagana jest minimalna frekwencja na poziomie 80% zajęć, potwierdzona listą obecności.
Adres
Adres
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi