Profesjonalny Trener Biznesu -3-dniowe warsztaty doskonalenia kluczowych umiejętności trenerskich. Dowiedz się jak utrzymywać zainteresowanie uczestników oraz jak efektywnie wykorzystać różne pomoce i techniki szkoleniowe.
Profesjonalny Trener Biznesu -3-dniowe warsztaty doskonalenia kluczowych umiejętności trenerskich. Dowiedz się jak utrzymywać zainteresowanie uczestników oraz jak efektywnie wykorzystać różne pomoce i techniki szkoleniowe.
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaZdrowie i medycyna / Psychologia i rozwój osobisty
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnychwsparcie dla pracodawców i ich pracowników
- Grupa docelowa usługi
Adresatami warsztatów są przede wszystkim:
-pracownicy działów szkoleń,
-wewnętrzni lub samodzielni trenerzy i konsultanci,
-pracownicy firm szkoleniowych,
-doradcy zawodowi, wykładowcy
-oraz wszystkie osoby zainteresowane podniesieniem swoich kwalifikacje w zakresie pracy z grupą. - Minimalna liczba uczestników1
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji17-03-2026
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi24
- Podstawa uzyskania wpisu do BURZnak Jakości TGLS Quality Alliance
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Wiedza:- Uczestnik dowie się jak opracować interesujące programy szkoleniowe i definiować poprawnie cele warsztatów
Umiejętności:
- Dzięki dyskusjom na forum grupy oraz ćwiczeniom, scenkom rodzajowym nabędzie umiejętności jak doskonalić własny warsztat trenerski przyjmując różne role w zależności od grupy odbiorców szkolenia
Kompetencje społeczne :
- Zdobędzie umiejętność samokształcenia się , zrozumie znaczenie komunikacji interpersonalnej
Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:- ocenia jak odpowiednio reagować w różnych sytuacjach związanych z wykonywanym zawodem - identyfikuje własny styl uczenia się i wybiera sposoby dalszego kształcenia, - określa znaczenie komunikacji interpersonalnej oraz potrafi prawidłowo identyfikować i rozstrzygać dylematy związane z wykonywaniem zawodu. | Kryteria weryfikacji - Umiejętność dostosowania reakcji do różnorodnych kontekstów zawodowych- Wybór adekwatnych metod do dalszego kształcenia. | Metoda walidacji Wywiad swobodny |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
|Program szkolenia jest własnością intelektualną SEMPER i przetwarzanie go dla celów komercyjnych bez wiedzy i zgody autora jest zabronione.|
1. INDYWIDUALNE PODEJŚCIE - METODY PRACY Z GRUPĄ SZKOLENIOWĄ.
• Początek szkolenia – czyli, co trener powinien wiedzieć?
• Pierwsze wrażenie, nie aż tak istotne jak się niektórym wydaje.
• Agenda szkolenia – zbudujmy poczucie bezpieczeństwa i wjedźmy stopniowo w obszar merytoryczny.
• Kluczowe pytania – po co tu jestem, czego oczekuję i z czym się mierzę na co dzień?
• Dlaczego skracam dystans? – perspektywa dobrej nowiny, jako trener „nie jestem tak groźny na jakiego wyglądam”.
• Tradycyjne i aktywizujące podejście do nauczania – nie będzie lekko jedno i drugie podejście musi wystąpić, ale we właściwej kolejności.
2. ETAPY PROCESU NAUCZANIA DOROSŁYCH.
• Cykl uczenia się dorosłych – czyli tak naprawdę co Kolb miał na myśli i dlaczego jest to dla nas ważne?
• Indywidualne style przyswajania wiedzy, czyli praktyczny problem zbioru osobowości zgromadzonych na sali oczekujących atrakcji.
• Pokonywanie barier w nauczaniu – elastyczność metod, dryfowanie i rzeczywista empatia trenera.
• Wzbudzanie ciekawości i pozytywnej energii na kolejny etap warsztatów – praktyczne wskazówki trenera.
3. WARSZTAT TRENERA – CO, GDZIE, KIEDY I W JAKIEJ KOLEJNOŚCI?
• Przygotowanie materiałów: ergonomia, użyteczność i poprawność.
• Wykład – dlaczego uczestnicy nie lubią teorii, na pewno nie dlatego, że ją znają i potrafią wyciągać właściwe wnioski.
• Prezentacja - wszyscy ją chcą poza kadrą zarządzającą NASA?
• Dyskusja – dobra na wszystko, byle w odpowiedniej relacji i w odniesieniu do konkretnego problemu.
• Studium przypadku – weryfikator sprawności przyswojonej wiedzy przez uczestników szkolenia, tylko jak go dobrze opracować.
• Nagrania audiowizualne – co wtedy, gdy uczestnicy nie chcą w nich brać udziału?
• Gry symulacyjne – kompetencje rozwijane za pomocą gier i symulacji, jak brać odpowiedzialność za emocje.
4. ROZPOZNANIE ROLI TRENERA - TEATR A JA W GŁÓWNEJ ROLI I W DODATKU NA GŁÓWNEJ SCENIE.
• Autorytet Trenera - kim ja tak naprawdę jestem?
• Mój obszar działania - Trener
• Mój obszar działania - Coach
• Mój obszar działania - Konsultant
• Trio odpowiedzialności – czyli jak pracować z uczestnikami szkolenia.
5. KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA PODCZAS WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH.
• Umiejętności komunikacyjne trenera – spójność komunikatów werbalnych i niewerbalnych, czyli jak to wszystko zgrać w spójną całość.
• Znaczenie reguł podczas szkolenia – bądź uważny, gdyż zaakceptowane reguły przez grupę staja się normą.
• Jak udzielać informacji zwrotnych? – być uprzejmym, a może stosować styl prowokacyjny?
• Skąd wiesz, że uczestnicy szkolenia są z tobą? – tego nie wie się do końca, ale można to sprawdzić, trzeba wiedzieć jedynie jak.
• Zasady omawiania ćwiczeń – problemy życia biznesowego, kiedy 1+1 wcale nie zawsze równa się dwa.
• Asertywna postawa trenera – nie bój się powiedzieć nie wiem.
6. DYNAMIKA GRUPY LUB JEJ NIEOCZEKIWANY BRAK.
• Etapy rozwoju grupy i jej obszary wsparcia przez trenera.
• Procesy rozwojowe zachodzące w grupie.
• Style rozwojowe i proaktywna postawa trenera.
• Co zrobić, gdy wszystkie działania zawodzą – uczestnicy są znudzeni.
7. PROWADZENIE GRUPY SZKOLENIOWEJ PRZEZ RAFY WIEDZY I OGRANICZEŃ.
• Aktywne moderowanie dyskusji – co zrobić kiedy dyskusja jest wieloaspektowa.
• Rozwiązywanie trudnych problemów - przegląd przypadków i możliwych rozwiązań.
• Trudne sytuacje z uczestnikami warsztatów – kanalizowanie dyskusji i świadomie parkowanie zagadnień.
8. OPRACOWANIE MATERIAŁÓW SZKOLENIOWYCH I REALIZACJA SAMEGO SZKOLENIA.
• Wytyczne w zakresie opracowania inspirującego programu szkolenia – jakość ma znaczenie.
• Znaczenie konspektu szkoleniowego i planu realizacji ćwiczeń.
• Zasady tworzenia materiałów szkoleniowych – kilka praktycznych wskazówek odnośnie do materiałów multimedialnych.
• Problemy techniczne – czyli jak zachować wewnętrzny spokój i wykorzystać na pozór negatywne zdarzenia w kreowaniu autorytetu trenerskiego.
• Przedstawienie zagadnień merytorycznych – zrównoważone style komunikacyjne z selektywnie dobranymi analogiami i metaforami.
9. DUET TRENERSKI – NOWE OCZEKIWANIA ODBIORCÓW SZKOLEŃ.
• Zasady i reguły pracy duetu trenerskiego.
• Korzyści i ograniczenia pracy grupowej trenerów.
• Projektowanie wspólne programu warsztatów szkoleniowych.
• Prowadzenie wspólne treningu – dialog, monolog czy ekshibicjonizm niedoskonałości.
• Ewaluacja szkolenia – wdrożenie ciągłego doskonalenia warsztatu trenerskiego.
10. KSZTAŁTOWANIE POZYCJI TRENERA NA RYNKU SZKOLEŃ ZEWNĘTRZNYCH.
• Elementy kształtujące pozycję trenera na rynku szkoleniowym.
• Doświadczenie praktyczne oraz referencje – jak je zdobyć w praktyce?
• Kreowanie wizerunku na portalach społecznościowych i własnej stronie www.
• Budowanie pozycji eksperta dziedzinowego.
11. SPECYFIKA SZKOLEŃ BIZNESOWYCH - PERSPEKTYWY SPOJRZENIA RÓŻNYCH ZAINTERESOWANYCH STRON.
• Oczekiwania: pracowników HR, menedżerów i samych uczestników szkolenia – jak to wszystko efektywnie zorganizować.
• Subtelne różnice między procesem rozwojowym a szkoleniem – na co zwrócić uwagę projektując program.
• Narzędzia do badania potrzeb szkoleniowych – dlaczego, tak trudno zdiagnozować rzeczywiste braki kompetencyjne.
• To czego nie zdiagnozowałeś i nie pokryłeś w programie, a jest wymagane przez uczestników – zestaw dobrych praktyk postępowania.
12. PODSUMOWANIE WARSZTATÓW SZKOLENIOWYCH Z PERSPEKTYWY TRENERA.
• Utrwalenie wiadomości przez pryzmat zdefiniowanych na początku szkolenia celów i problemów zgłoszonych przez uczestników.
• Zaproszenie uczestników do uzupełnienia ankiety ewaluacyjnej i opracowanie syntetycznego raportu.
• Podziękowanie za włożony trud i wskazanie na dalsze możliwości rozwojowe.
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 3 Profesjonalny Trener Biznesu | Prowadzący Ekspert Semper | Data realizacji zajęć 18-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 10:00 | Godzina zakończenia 18:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 3 Profesjonalny Trener Biznesu | Prowadzący Ekspert Semper | Data realizacji zajęć 19-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 3 Profesjonalny Trener Biznesu | Prowadzący Ekspert Semper | Data realizacji zajęć 20-03-2026 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 17:00 | Liczba godzin 08:00 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto3 062,70 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto2 490,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto127,61 PLN
- Koszt osobogodziny netto103,75 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Ekspert Semper
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Materiały dydaktyczne [autorski podręcznik Uczestnika szkolenia, materiały dodatkowe wykorzystywane podczas warsztatów praktycznych]
Materiały piśmiennicze [notatnik, długopis]
Warunki uczestnictwa
ZGŁOSZENIE NA USŁUGĘ
Rezerwacji miejsca szkoleniowego można dokonać za pośrednictwem BUR.
Adres
Adres
W szczególnych przypadkach Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany hotelu, w którym odbędzie się szkolenie, na hotel o takim samym lub wyższym standardzie i nie stanowi to zmiany warunków umowy.
Wszelkie szczegóły organizacyjne przekazujemy Uczestnikom na 7 dni przed terminem szkolenia.
Udogodnienia w miejscu realizacji usługi
- Klimatyzacja
- Wi-fi