Od Dialogu do Działań: Budowanie Relacji i Ekologicznych Postaw poprzez NVC
Od Dialogu do Działań: Budowanie Relacji i Ekologicznych Postaw poprzez NVC
Informacje podstawowe
Informacje podstawowe
- KategoriaBiznes / Zarządzanie przedsiębiorstwem
- Sposób dofinansowaniawsparcie dla osób indywidualnych
- Grupa docelowa usługi
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne, jednocześnie wdrażając i promując zasady zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności społecznej i ekologicznej w organizacjach
- Minimalna liczba uczestników2
- Maksymalna liczba uczestników15
- Data zakończenia rekrutacji06-05-2025
- Forma prowadzenia usługistacjonarna
- Liczba godzin usługi21
- Podstawa uzyskania wpisu do BURStandard Usługi Szkoleniowo-Rozwojowej PIFS SUS 2.0
Cel
Cel
Cel edukacyjny
Szkolenie przygotowuje do stosowania modelu komunikacji bez przemocy, budowania atmosfery współpracy oraz zaznajamia z podstawowymi założeniami komunikacji bez przemocy przy rozwijaniu zielonych kompetencji, promując włączanie tematów zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności ekologicznej w proces komunikacyjny, co wspiera świadomość ekologiczną i budowanie harmonijnych relacji w środowisku.Efekty uczenia się oraz kryteria weryfikacji ich osiągnięcia i Metody walidacji
Efekty uczenia się | Kryteria weryfikacji | Metoda walidacji |
---|---|---|
Efekty uczenia się Wiedza:Identyfikuje znaczenie komunikacji dla relacji międzyludzkich, procesów poznawczych oraz kształtowania postaw proekologicznych i zrównoważonych nawyków. Określa kluczowe zasady komunikacji bez przemocy w odniesieniu do zrównoważonego rozwoju i budowania relacji opartych na ekologicznej świadomości. | Kryteria weryfikacji Wiedza:Uczestnik identyfikuje, w jaki sposób właściwie dobrana komunikacja sprzyja kształtowaniu proekologicznych nawyków takich jak oszczędzanie zasobów, redukcja zużycia energii czy segregacja odpadów. Uczestnik określa, jak zastosowanie NVC w komunikacji wspiera działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, promuje odpowiedzialne gospodarowanie zasobami oraz zwiększa świadomość ekologiczną w różnych grupach społecznych. | Metoda walidacji Test teoretyczny |
Efekty uczenia się Umiejętności:Rozpoznaje trudne lub konfliktowe komunikaty dotyczące ochrony środowiska, takie jak sprzeciw wobec działań proekologicznych czy obawy związane ze zmianą stylu życia. Efektywnie stosuje model „4 kroki” (obserwacja, uczucia, potrzeby, prośba) w komunikacji na temat ochrony środowiska, zrównoważonego rozwoju i zachowań ekologicznych. | Kryteria weryfikacji Umiejętności:Precyzyjnie identyfikuje sytuacje, w których pojawiają się sprzeczne lub trudne komunikaty dotyczące działań proekologicznych, takie jak opór wobec inicjatyw jak segregacja odpadów, redukcja plastiku, wprowadzanie energooszczędnych technologii, promowanie transportu publicznego, ograniczanie emisji CO2 oraz obawy związane ze zmianą stylu życia. Dokładnie i bez oceny przedstawia obserwacje dotyczące wyzwań ekologicznych (np. zanieczyszczenie, nadmierne zużycie zasobów) oraz formułuje konkretne, realistyczne prośby, które motywują do działań proekologicznych (np. redukcja plastiku, segregacja odpadów), uwzględniając potrzeby innych osób. | Metoda walidacji Analiza dowodów i deklaracji |
Efekty uczenia się Kompetencje społeczne:Buduje i podtrzymuje efektywne relacje interpersonalne, które wspierają zrównoważony rozwój oraz kształtowanie odpowiedzialnych postaw ekologicznych. | Kryteria weryfikacji Kompetencje społeczne:Aktywnie uczestniczy w grupowych dyskusjach na temat zrównoważonego rozwoju oraz współpracuje w zespołach przy realizacji projektów ekologicznych. | Metoda walidacji Obserwacja w warunkach symulowanych |
Kwalifikacje i kompetencje
Kwalifikacje
Kompetencje
Usługa prowadzi do nabycia kompetencji.Warunki uznania kompetencji
Program
Program
Szkolenie przygotowuje do stosowania modelu komunikacji bez przemocy, budowania atmosfery współpracy oraz zaznajamia z podstawowymi założeniami komunikacji bez przemocy przy rozwijaniu zielonych kompetencji, promując włączanie tematów zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności ekologicznej w proces komunikacyjny, co wspiera świadomość ekologiczną i budowanie harmonijnych relacji w środowisku.
Szkolenie skierowane jest do osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności komunikacyjne, jednocześnie wdrażając i promując zasady zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności społecznej i ekologicznej w organizacjach
Ramowy program usługi:
- Kontrakt szkoleniowy oraz test "wejścia".
- Definicja komunikacji – omówienie jej różnych form, roli w relacjach międzyludzkich oraz wpływu na rozwój umiejętności poznawczych. Związek komunikacji z promowaniem postaw proekologicznych i podejmowaniem odpowiedzialnych decyzji.
- Techniki skupiania uwagi, ich znaczenie dla rozwoju komunikacji oraz zastosowanie w przekazywaniu jasnych informacji na temat ochrony środowiska.
- Kluczowe aspekty komunikacji opartej na szacunku i empatii – ich rola w promowaniu idei zrównoważonego rozwoju oraz działań na rzecz ochrony przyrody.
- Model „czterech kroków” w komunikacji opartej na empatii – wykorzystanie tego modelu do budowania świadomości ekologicznej i kształtowania pro-środowiskowych nawyków.
- Wdrażanie elementów modelu komunikacji empatycznej do codziennych rozmów – jak skutecznie stosować je w interakcjach i w działaniach na rzecz środowiska.
- Ćwiczenie umiejętności rozumienia perspektywy innych – rozwój empatii jako narzędzia skutecznej komunikacji proekologicznej.
- Budowanie relacji opartych na wzajemnym szacunku – dlaczego zaufanie odgrywa kluczową rolę w działaniach na rzecz ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju.
- Przegląd metod i narzędzi wspierających atmosferę zaufania w zespołach oraz grupach zaangażowanych w inicjatywy proekologiczne.
- Wzmacnianie umiejętności empatycznego reagowania w sytuacjach dotyczących problemów środowiskowych.
11.Przekształcanie konfliktowych i trudnych rozmów dotyczących ekologii w konstruktywną wymianę myśli.
12.Tworzenie przestrzeni sprzyjającej otwartemu dialogowi i współpracy w kontekście ochrony środowiska.
13.Narzędzia oraz metody wspierające efektywne działania zespołowe, szczególnie w ramach inicjatyw ekologicznych.
14.Podsumowanie szkolenia, sesja Q & A
15 Walidacja efektów szkolenia - test "wyjścia", analiza zebranych dowodów i deklaracji.
Warunki organizacyjne:
1. Sala wykładowa, stoły i krzesła odpowiednie do przeprowadzenia szkolenia w grupie do 15 osób
2. Ekran, rzutnik, laptop do przeprowadzenia prezentacji podczas szkolenia
3. Podział na grupy - w zależności od ilości uczestników oraz charakteru ćwiczenia podczas szkolenia - podział na grupy 2-3 osobowe
Ilość godzin: 21 godzin dydaktycznych w sumie.
Godzina dydaktyczna - 45 minut
Część teoretyczna: 8 godziny dydaktycznych
Część praktyczna: 13 godzin dydaktycznych
Przerwy nie wliczają się w czas trwania szkolenia, uwzględnione w harmonogramie
Harmonogram
Harmonogram
Przedmiot / temat zajęć | Prowadzący | Data realizacji zajęć | Godzina rozpoczęcia | Godzina zakończenia | Liczba godzin |
---|---|---|---|---|---|
Przedmiot / temat zajęć 1 z 20 1. Kontrakt szkoleniowy oraz test "wejścia". | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:00 | Godzina zakończenia 07:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 2 z 20 2. Definicja komunikacji – omówienie jej różnych form, roli w relacjach międzyludzkich oraz wpływu na rozwój umiejętności poznawczych. Związek komunikacji z promowaniem postaw proekologicznych . | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 08:00 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 3 z 20 3. Techniki skupiania uwagi, ich znaczenie dla rozwoju komunikacji oraz zastosowanie w przekazywaniu jasnych informacji na temat ochrony środowiska. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:00 | Godzina zakończenia 09:00 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 4 z 20 Przerwa | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:00 | Godzina zakończenia 09:10 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 5 z 20 4. Kluczowe aspekty komunikacji opartej na szacunku i empatii – ich rola w promowaniu idei zrównoważonego rozwoju oraz działań na rzecz ochrony przyrody. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 09:10 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 01:30 |
Przedmiot / temat zajęć 6 z 20 5. Model „czterech kroków” w komunikacji opartej na empatii – wykorzystanie tego modelu do budowania świadomości ekologicznej i kształtowania pro-środowiskowych nawyków. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 7 z 20 6. Wdrażanie elementów modelu komunikacji empatycznej do codziennych rozmów – jak skutecznie stosować je w interakcjach i w działaniach na rzecz środowiska. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 12:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 8 z 20 Przerwa | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:40 | Godzina zakończenia 13:00 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 9 z 20 6. Wdrażanie elementów modelu komunikacji empatycznej do codziennych rozmów – jak skutecznie stosować je w interakcjach i w działaniach na rzecz środowiska. C.D. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:00 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 10 z 20 7. Ćwiczenie umiejętności rozumienia perspektywy innych – rozwój empatii jako narzędzia skutecznej komunikacji proekologicznej. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 11 z 20 8. Budowanie relacji opartych na wzajemnym szacunku – dlaczego zaufanie odgrywa kluczową rolę w działaniach na rzecz ochrony przyrody i zrównoważonego rozwoju. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 07-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 12 z 20 9. Przegląd metod i narzędzi wspierających atmosferę zaufania w zespołach oraz grupach zaangażowanych w inicjatywy proekologiczne | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 07:30 | Godzina zakończenia 08:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 13 z 20 10. Wzmacnianie umiejętności empatycznego reagowania w sytuacjach dotyczących problemów środowiskowych. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 08:30 | Godzina zakończenia 10:30 | Liczba godzin 02:00 |
Przedmiot / temat zajęć 14 z 20 Przerwa | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:30 | Godzina zakończenia 10:40 | Liczba godzin 00:10 |
Przedmiot / temat zajęć 15 z 20 11. Przekształcanie konfliktowych i trudnych rozmów dotyczących ekologii w konstruktywną wymianę myśli. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 10:40 | Godzina zakończenia 11:40 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 16 z 20 12. Tworzenie przestrzeni sprzyjającej otwartemu dialogowi i współpracy w kontekście ochrony środowiska. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 11:40 | Godzina zakończenia 12:10 | Liczba godzin 00:30 |
Przedmiot / temat zajęć 17 z 20 13.Narzędzia oraz metody wspierające efektywne działania zespołowe, szczególnie w ramach inicjatyw ekologicznych. | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 12:10 | Godzina zakończenia 13:10 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 18 z 20 Przerwa | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:10 | Godzina zakończenia 13:30 | Liczba godzin 00:20 |
Przedmiot / temat zajęć 19 z 20 14.Podsumowanie szkolenia, sesja Q& A | Prowadzący Tomasz Tworek | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 13:30 | Godzina zakończenia 14:30 | Liczba godzin 01:00 |
Przedmiot / temat zajęć 20 z 20 Walidacja efektów szkolenia - test "wyjścia", analiza zebranych dowodów i deklaracji. | Prowadzący DAWID GRZESIOWSKI | Data realizacji zajęć 19-05-2025 | Godzina rozpoczęcia 14:30 | Godzina zakończenia 15:45 | Liczba godzin 01:15 |
Cena
Cena
Cennik
- Rodzaj cenyCena
- Koszt przypadający na 1 uczestnika brutto5 000,00 PLN
- Koszt przypadający na 1 uczestnika netto5 000,00 PLN
- Koszt osobogodziny brutto238,10 PLN
- Koszt osobogodziny netto238,10 PLN
Prowadzący
Prowadzący
Tomasz Tworek
Ma szeroką wiedzę na temat ekologii, recyklingu oraz zarządzania odpadami. Działa na rzecz zrównoważonego wykorzystywania zasobów, takich jak energia i woda. Zajmuje się również minimalizowaniem negatywnego wpływu ludzkiej działalności na środowisko. Podczas szkoleń dzieli się swoją wiedzą o ekologii, recyklingu, gospodarowaniu odpadami oraz implementacji systemów oszczędzania energii.
Od 2012 roku do chwili obecnej aktywnie prowadzi i specjalizuje się w prowadzeniu szkoleń i złożonych projektów rozwojowych dla zespołów z obszaru szeroko rozumianych kompetencji miękkich: komunikacji, konfliktów, negocjacji. Przeprowadził około 4500 godzin szkoleń i treningów indywidualnych.
Od 2023 wykładowca akademicki Uniwersytet WSB Merito Opole
Wykształcenie:
Wyższa Szkoła Humanitas w Sosnowcu Instytut Psychologii, Kierunek Psychologia; - rozpoczęta w 2023 roku - pozostały trzy semestry do zdobycia dyplomu,
Uniwersytet Śląski w Katowicach Wydział Nauk Społecznych, Kierunek Politologia, Specjalność Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna; 2010
Certyfikowany trener biznesu - ukończył szkolenie „Prowadzenie Szkoleń”- Train the Tainer w ramach projektu trener sukcesu 2014; „Wspieram wymagam, czyli o rozmowie coachingowej”; Kurs menedżerski - Negocjacje handlowe
DAWID GRZESIOWSKI
Wyróżnia się przede wszystkim świadomym podejściem do swojego codziennego stylu życia oraz odpowiedzialnością za wpływ, jaki jej działania mają na planetę. Wybiera rozwiązania, które minimalizują negatywny wpływ na środowisko, jak oszczędzanie energii, redukcja odpadów czy stosowanie odnawialnych źródeł energii. Dba również o zrównoważone korzystanie z zasobów naturalnych, promując recykling i ograniczając konsumpcję.
Doświadczenie w świadczeniu tego typu usług: 28 lat doświadczenia zawodowego w sprzedaży 6 lat członkostwa BNI – prowadzenie certyfikowanych szkoleń dla członków BNI Wykształcenie: Wyższe ( licencjat) - Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna: Wydział zarządzania i komunikacji społecznej. Kurs trenerów i konsultantów Stowarzyszenie Konsultantów i Trenerów Zarządzania “MATRIK” Profi Competence Europe – stosowanie i analiza testów psychometrycznych PCT-A i PCT-Y w pracy z klientem, diagnozowanie odporności psychicznej PCT i stosowanie narzędzi diagnostycznych Ukończone szkolenie Train the Traine.
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkowe
Informacje o materiałach dla uczestników usługi
Skrypt szkoleniowy
Warunki uczestnictwa
Ukończony 18-ty rok życia
Informacje dodatkowe
1. Informacja dotycząca uwzględniania podatku VAT: zwolnienie z VAT na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (tekst jednolity Dz.U. z 2020 r., poz. 1983) lub na podstawie art. 113 ust. 1 o podatku od towarów i usług: "Sprzedawca zwolniony podmiotowo z podatku od towarów i usług".
Przed zapisem na usługę szkoleniową proszę o kontakt pod numerem: 602 699 592.